Octavia lV uuden auton ongelmia

Aloittaja Atsii, 30.10.20 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

KKN

Virtual pedal on tosiaan aika tarkka mihin kohtaan puskurin alle jalan potkaisee = keskelle. Ja nimenomaan potkaisee ja vetää jalan heti pois, sivuttaisheilutus ei tee mulla mitään. Ihan kätevä siinä kohtaa, kun saapuu autolle 4kpl ostoskasseja kädessä. Ongelma tulee omassa autossa siinä, kun tuo takaluukun avausmekanismi ei aina toimi ja luukku vaan naksahtaa virhepiippauksen saattelemana. ;D
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

reverence

#811
No kävinpä monottelemassa.
Nopea huitaisu keskeltä suoraan eteenpäin ja pois niin neljännellä (monotuksella) sai luukun nousemaan.
Tämän jälkeen pelaa ihan normaalisti niin auki kuin kiinni ainakin sen vajaa kymmenen kertaa kun sitä testailin.

Kävi jo mielessä et viipyykö jalka liian kauan puskurin alla ja naamaturvallisuuden takaamiseksi jäisi avaamisen kesken. Tämä vaihtoehto nyt kuitenkin poissuljettu. Niinkuin varmaan käyttäjävikakin :)
ex. 1.9TDI96kw / 2.0TDI103kw /2.0TDI103kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI132kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI90kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI92kw / 1.0TSI85kw /1.4TSI110kw / 1.4TSI110kw / 1.5TSI / 1.5TSI / 1.8TFSI / 2.0TDI110KW / 1.2TSI77KW

reverence

Tuntia myöhemmin kokeilin uudestaan. 20x joista jokainen nouseva luukku tuli kakkosella. Sulkemiset jokainen niistä onnistui kerrasta.

Ota tuosta nyt selvää. Paashka mikä paashka
ex. 1.9TDI96kw / 2.0TDI103kw /2.0TDI103kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI132kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI90kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI92kw / 1.0TSI85kw /1.4TSI110kw / 1.4TSI110kw / 1.5TSI / 1.5TSI / 1.8TFSI / 2.0TDI110KW / 1.2TSI77KW

pikatsu

Nyt kun tarkemmin seurasin teidän ohjeita, niin muutaman kerran toimi n 20 yrityksestä. Kun kummassakin kädessä ruokakassit, niin ei tätä jaksa muutama kerta enempää potkia.
Sanoisin edelleen, että kyllä tässä varustuksessa rahat on mennyt kankkulan kaivoon tai tehtaan johtajien konjakki illallisiin.

prinne

Eilen kaupan pihassa kokeilin. Ekalla heilautuksella auki. All good  :)
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

KKN

Takaluukun Skoda -tekstin O -kirjain on keskellä - sitä käyttää potkun sihtaamiseen niin ainakin itsellä toimii 99%, jos ei luukun muita jumituksia oteta huomioon. Tää on kyllä vähän tekniikkalaji. Voihan se olla, että jos anturi siellä puskurin uumenissa on jotenkin huonosti tai jotain roskaa edessä, niin ei sit toimi kunnolla. Kannattaa huollossa mainita.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

Rakkaudestalajiin

Oon ihmetelly et miten moni tääl valittanut ton sähköluukun avausta jalalla. Ite käyttänyt kyseistä ominaisuutta varmaan 10 skodan kohdalla ja ikinä ole ollut avauksessa ongelmaa. Et taitaa olla vaativa tekniikka laji mitä ei vaa kaikki osaa.

reverence

Toiset vaan on taitavampia kuin muut. Painavat varmaan kaukosäädintäkin niin taitavasti että luukku aukeaa ylös asti.

Parissa superbissa ennen octavioita oli sähköluukku ja toimi napista painamalla aina.
Nämä Octavian perseet ei tee sitä kaukosäätimestä jalan heilautuksesta puhumattakaan.
-yksittäisiä onnistumisia lukuunottamatta.

-luukun sulkeminen onnistuu kyllä molemmilla tavoilla. Kaukosäädöllä sulkeminen tosin vaatii sen että kaukosäädin on riittävän lähellä autoa.

Edelleenkin otan mieluummin vastaan käyttäjävirheen kuin 3h odottelun huoltoliikkeessä ja varmaan kaks kertaa kun ekalla ei löytynyt vikaa.
ex. 1.9TDI96kw / 2.0TDI103kw /2.0TDI103kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI132kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI90kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI92kw / 1.0TSI85kw /1.4TSI110kw / 1.4TSI110kw / 1.5TSI / 1.5TSI / 1.8TFSI / 2.0TDI110KW / 1.2TSI77KW

Ocutj

Toi luukun toimivuus/toimattomuus jalan heilautuksella on kyllä tekniikkalaji. Jos seisoo liian lähellä luukkua niin ei aukea jottei tule naamalle.
Liian kaukana seistessä ei myöskään tahdo toimia. Pitkäjalkaisella toimii varmimmin, itellä lyhyet ;)

pikatsu

katos perhana ;D. Näillä ohjeilla on nyt useamman päivän toiminut. On tosiaan tekniikka laji.

ahmatti

Nyt se sitten tapahtui. 31.5. luovutettu Combi Style iV ei näyttänyt aamulla elonmerkkejä kummastakaan avaimesta. Soitto myyjäliikkeeseen, josta vastattiin vaan tylysti että soita Skodan tiepalveluun... Soitto tiepalveluun, jossa kirjasivat keikan ylös ja siitä 30min päästä soittaa Hartikainen että tulevat jossain kohtaa katsomaan mitä tehdään. Auto tällä hetkellä täysin mykkä ja latauskaapeli lukossa latausluukussa. Jos tää on tämmöstä tästä eteenpäin niin saapa nähä monenako aamuna jää töihinlähtö väliin.

KunfuPanda

Lainaus käyttäjältä: ahmatti - 20.07.21 - klo:12:44
Nyt se sitten tapahtui. 31.5. luovutettu Combi Style iV ei näyttänyt aamulla elonmerkkejä kummastakaan avaimesta. Soitto myyjäliikkeeseen, josta vastattiin vaan tylysti että soita Skodan tiepalveluun... Soitto tiepalveluun, jossa kirjasivat keikan ylös ja siitä 30min päästä soittaa Hartikainen että tulevat jossain kohtaa katsomaan mitä tehdään. Auto tällä hetkellä täysin mykkä ja latauskaapeli lukossa latausluukussa. Jos tää on tämmöstä tästä eteenpäin niin saapa nähä monenako aamuna jää töihinlähtö väliin.

Oma auto päätti loma reissulla purkaa käynnistysakkunsa lounas tauon aikana. Ei webaston tuuletustoimintoa käytössä eikä muutakaan syytä miksi. Tosin auto eTec eikä ladattava.

Muistelisin, että ulkomaalaiselta foorumilta lukenut ,että joillakin akut tyhjentyneet oli sitten eTec tai iV.

Tosin jos iV on latauksessa niin eikö myös lataa käynnistysakkua.

tarp

Lainaus käyttäjältä: prinne - 14.07.21 - klo:11:36
Takaluukun aukeamisen kanssa ollut pientä ongelmaa. Selvästi aukeaa lukosta mutta ei ala nousemaan. Tämä tapahtuu usein jos on ollut päivän pari niin että luukkua ei oo avattu. Kädellä kun sentin nostaa niin aukeaa ja tämän jälkeen toimii taas.

Huollossa vaihtoivat lukkolaitteen, arvelinkin että ei ole apua tuosta. Ensi viikolla ihmettelevät sitä lisää.

Pari kertaa käynyt vetokoukun kanssa samaa. Ã,,äni kuuluu että lukitus aukeaa mutta koukku ei tuu esiin. Toisella yrittämällä toiminut. Pitää ensi viikolla mainita tuostakin...

Tähän takaluukun ongelmaan ei löytynyt mitään ratkaisua? Itse käyttänyt juuri tämän vian takia autoa huollossa kolme kertaa, eikä ainakaan omalle kohdalle ratkaisua ole löytynyt. Takaluukussa oleva sulkemisnappula on vaihdettu sekä avaimien paristo.

prinne

Lainaus käyttäjältä: tarp - 20.07.21 - klo:14:25
Tähän takaluukun ongelmaan ei löytynyt mitään ratkaisua? Itse käyttänyt juuri tämän vian takia autoa huollossa kolme kertaa, eikä ainakaan omalle kohdalle ratkaisua ole löytynyt. Takaluukussa oleva sulkemisnappula on vaihdettu sekä avaimien paristo.

Siis luukku aukeaa lukosta mutta ei nouse ja on vaihdettu sulkemisnappula ja paristot? Kuullostaa yhtä huuhaalta kuin tuo meille ekalla kerralla vaihdettu lukkolaite.

Juuri äsken hain auton toiselta käynniltä. Nyt vaihdettiin jokin säätömoottori ja tehtiin "online-perussäätö".

Tarkkaillaan tilannetta....
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

tarp

Lainaus käyttäjältä: prinne - 20.07.21 - klo:14:56
Siis luukku aukeaa lukosta mutta ei nouse ja on vaihdettu sulkemisnappula ja paristot? Kuullostaa yhtä huuhaalta kuin tuo meille ekalla kerralla vaihdettu lukkolaite.

Juuri äsken hain auton toiselta käynniltä. Nyt vaihdettiin jokin säätömoottori ja tehtiin "online-perussäätö".

Tarkkaillaan tilannetta....

Painaessa mitä tahansa avausnappulaa, tai virtual pedalia käyttäessä luukku aukeaa ensin 1-2cm, tulee virhepiippaus ja luukku jää sitten paikoilleen. Kun avaamiskäskyn antaa toisen kerran, niin sitten luukku avautuu kokonaan. Jos luukkua ei ole käyttänyt hetkeen (muutama tunti), niin ensimmäinen avausyritys epäonnistuu aina. Huollolla ei ole siis mitään käryä mikä tuossa on vikana, eikä ole paljoa motivaatiota selvittää vian syytä.

b1mpo

Itsellä oli yhdessä autossa ilmeisesti tehtaan jäljiltä johtonippu huonosti siellä sisään vetävän lukkolaitteen takana. Huomasin sen äänieristäessä autoa, että sellainen siellä haittasi luukun kiinni menemistä. Jossain kohtaa olisi tullut sähkövikaa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

ahmatti

Lainaus käyttäjältä: KunfuPanda - 20.07.21 - klo:13:38
Oma auto päätti loma reissulla purkaa käynnistysakkunsa lounas tauon aikana. Ei webaston tuuletustoimintoa käytössä eikä muutakaan syytä miksi. Tosin auto eTec eikä ladattava.

Muistelisin, että ulkomaalaiselta foorumilta lukenut ,että joillakin akut tyhjentyneet oli sitten eTec tai iV.

Tosin jos iV on latauksessa niin eikö myös lataa käynnistysakkua.
Ohjekirjan mukaan pitäisi ladata 12V akkua samalla kun auto on laturissa. Nuiva huoltopäällikkö sanoi, että joskus on ollut ongelmana että ohjaustehostin jää päälle ja imee akun kuiviin. Ei ottanut kantaa kun kysyin, että eikö pikkuakkua siinä tapauksessa ladata jos kuitenkin suurtehoakkua ladataan.

Nyt sain Skoda Ajoturvan kautta kolmeksi päiväksi Audi A3:n ajoon kun sanoin, että Wetteri uhkaili ettei auto pääse huoltoon kuin aikaisintaan elokuun alussa. Onhan tolla jo ehitty ajaa, että joutaa makaamaan välillä... Toivottavasti huoltopäällikkö luki naamalta, että nyt on metrinen otsassa eikä naurata pätkääkään kun nelihenkisen perheen pitäis torstaina lähteä neljän päivän reissuun.

KKN

Lainaus käyttäjältä: tarp - 20.07.21 - klo:15:13
Painaessa mitä tahansa avausnappulaa, tai virtual pedalia käyttäessä luukku aukeaa ensin 1-2cm, tulee virhepiippaus ja luukku jää sitten paikoilleen. Kun avaamiskäskyn antaa toisen kerran, niin sitten luukku avautuu kokonaan. Jos luukkua ei ole käyttänyt hetkeen (muutama tunti), niin ensimmäinen avausyritys epäonnistuu aina. Huollolla ei ole siis mitään käryä mikä tuossa on vikana, eikä ole paljoa motivaatiota selvittää vian syytä.

Sama. Videon ongelmasta olen huollossa näyttänyt, mutta kun siellä ei ole saatu ongelmaa toistettua, niin ei ole tehty mitään. Ja ei kuulemma ole olemassa mitään ohjeistusta tällaiseen ongelmaan. Tavallaan hyvä tietää, että samaa ongelmaa on monella muullakin, niin jossain kohtaa asiaan varmaan tehtaalla sitten paneudutaan ja ongelmaan löytyy ratkaisu. Sitä ihmettelen, etteikö merkkihuolto oikeasti kykene ongelmaa omatoimisesti selvittämään ilman että tehtaalta joku pitää kädestä ja antaa neuvoja?
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

prinne

Huollossa sanoi että heillä on pari vastaavaa tapausta myös.

Taitaa olla 90-luvun autoja mitä huollossa vielä korjataan omatoimisesti.
2007 vuonna ostin uuden Golfin. Siinä oli vika joka huoltomiehen kanssa todettin. Mutta ei ollut valmistajan ohjeistusta mitä tehdään. Ei sitten tehty mitään. Skodien kanssa samaa ollut...
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

jakat123

Lainaus käyttäjältä: ahmatti - 20.07.21 - klo:12:44
Nyt se sitten tapahtui. 31.5. luovutettu Combi Style iV ei näyttänyt aamulla elonmerkkejä kummastakaan avaimesta. Soitto myyjäliikkeeseen, josta vastattiin vaan tylysti että soita Skodan tiepalveluun... Soitto tiepalveluun, jossa kirjasivat keikan ylös ja siitä 30min päästä soittaa Hartikainen että tulevat jossain kohtaa katsomaan mitä tehdään. Auto tällä hetkellä täysin mykkä ja latauskaapeli lukossa latausluukussa. Jos tää on tämmöstä tästä eteenpäin niin saapa nähä monenako aamuna jää töihinlähtö väliin.

Viime talvena oli samaa ongelmaa.  IV varten on tehty päivitys juurikin tähän ongelmaan. Nyt 4kk menty ilman mitään teknistä ongelmaa. Onkohan jäänyt päivittämättä ennen luovutusta..??
Skoda RS TSI III -14, Skoda RS IV HYBRID -21

ahmatti

Lainaus käyttäjältä: jakat123 - 20.07.21 - klo:18:43
Viime talvena oli samaa ongelmaa.  IV varten on tehty päivitys juurikin tähän ongelmaan. Nyt 4kk menty ilman mitään teknistä ongelmaa. Onkohan jäänyt päivittämättä ennen luovutusta..??
Kovasti vannottamalla vannoivat, että kaikki päivitykset asennetaan ennen luovutusta ja silti epäilin että liekö päivittävät. Voiko noita tarjolla olevia päivityksiä tarkistaa jostain?

jakat123

En tarkalleen muista mutta oisko ollut huhtikuuta kun se päivitys asennettiin....
Skoda RS TSI III -14, Skoda RS IV HYBRID -21

ToyotastaSkodaan

Lisätäänpä pari pikkuerroria listoille jotka löytyi ajotietokoneesta:

1 x start/stop error
3 x takakontin lukitus erroria

Jokin meni sekaisin infotainmentissä. Parkkitutkat alkoivat huutaa aivan täysillä, vaikka ääniasetukset oli säädetty korvaystävällisemmiksi (enkä ollut törmäämässä mihinkään).  Ja lieneekö samaa sarjaa se, että penkinlämmitin oli päällä, vaikka ulkona oli rapiat 30 lämmintä. Itse en kyllä sitä varmasti ollut laittanut päälle. Vasta koko systeemin buutin jälkeen tilanne palasi tavalliseksi.

Ja erikseen vielä ostajan error:

Ostaja luuli, että Octaviasta löytyy tunkki ja rengasavain, kuten kaikista ostajan autoista tähän asti ... Ei löytynyt, ja olisi tarvinnut... Skodalle kiitosta tästä, eli piti sitten kaivaa kuvetta, ja ostaa ne itse. Kehotin Skodaa kirjoittamaan auton manuaaliin, että "OSTA ITSE TUNKKISI JA RENGASAVAIMESI, IDIOOTTI!, meiltä niitä et saa." Manuaalissa kyllä kerrottiin sujuvasti näkymättömän tunkin käytöstä. Varmaan olisi ketuttanut vielä enemmän siinä vaiheessa kun taivaalta tupruttaa lunta, ja olisi pitänyt tehdä renkaiden pikavaihto... Eikä mitään työkaluja missään.
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

ukormi

Lainaus käyttäjältä: ToyotastaSkodaan - 26.07.21 - klo:20:20
Ja erikseen vielä ostajan error:

Ostaja luuli, että Octaviasta löytyy tunkki ja rengasavain, kuten kaikista ostajan autoista tähän asti ... Ei löytynyt, ja olisi tarvinnut... Skodalle kiitosta tästä, eli piti sitten kaivaa kuvetta, ja ostaa ne itse. Kehotin Skodaa kirjoittamaan auton manuaaliin, että "OSTA ITSE TUNKKISI JA RENGASAVAIMESI, IDIOOTTI!, meiltä niitä et saa." Manuaalissa kyllä kerrottiin sujuvasti näkymättömän tunkin käytöstä. Varmaan olisi ketuttanut vielä enemmän siinä vaiheessa kun taivaalta tupruttaa lunta, ja olisi pitänyt tehdä renkaiden pikavaihto... Eikä mitään työkaluja missään.

Onkos sulla siinä erikseen ruksittuna varapyörä? Luulisi että tunkki ja rengasavain tulee sen paketin mukana. Jos ei ole niin eihän niitä silloin mihinkään tarvitse. Jos rengas menee, paikkapullo sisään ja kompuralla paineet jonka jälkeen pikapikaa rengasliikkeeseen. Paitti jos reikä on niin iso että paikka-aine vaan tulee pihalle kuten mulla kävi. Ei siinä silloin paljon tunkki ja rengasavain olisi lämmittänyt.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

ToyotastaSkodaan

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 26.07.21 - klo:20:25
Onkos sulla siinä erikseen ruksittuna varapyörä? Luulisi että tunkki ja rengasavain tulee sen paketin mukana. Jos ei ole niin eihän niitä silloin mihinkään tarvitse. Jos rengas menee, paikkapullo sisään ja kompuralla paineet jonka jälkeen pikapikaa rengasliikkeeseen. Paitti jos reikä on niin iso että paikka-aine vaan tulee pihalle kuten mulla kävi. Ei siinä silloin paljon tunkki ja rengasavain olisi lämmittänyt.

Ei ollut rastia. Ja olet tavallaan oikeassa. Pelkässä rengasrikossa niistä ei ole sen enempää apua. Renkaita pitäisi kuitenkin vaihdella, talvella on joskus jäätynyt lumisohjo lokasuojiin niin, että on pitänyt irrotella pyörää, nyt oli jarruissa kivi, joka sorvaili jarrulevyä, ja olisi pitänyt saada heti pois, jne. Onhan niitä caseja, jos riittävän kauan ajelee autolla. Rahallahan noista selviää kun kutsuu apua, mutta täällä perähikiällä aikaa ja rahaa kuluu, kun muutaman kympin työkaluilla voisi hoitaa asian itse.

Enkä osannut arvata, parinkymmenen auton omistamisen jälkeen sitä, että jostain autosta puuttuu työkalut. Mutta kuten totesin, ostajan error, pitäisi lukea valintojen seuraukset tarkemmin. Oppirahat on jo maksettu työkaluja ostaessa.
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

prinne

Koskahan viimeks on Ocussa ollut varapyörä ja tunkki vakiona?
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Farao

Lainaus käyttäjältä: prinne - 26.07.21 - klo:21:41
Koskahan viimeks on Ocussa ollut varapyörä ja tunkki vakiona?

Ei varmaan Ocussa eikä juuri missään muussakaan autossa yksittäisiä mallipoikkeuksia lukuunottamatta. En muista 2000-luvulla autoa omistaaneni jossa sellainen olisi, aina se paikkapullo ja kompressori siellä oli.

pva86

Nyt kesällä ollut epämieluisa ongelma taas. Auto laittaa useita kertoja viikossa ilmanvaihdon off-asentoon. Monesti tätä ei heti huomaa, kun ei se kovin äänekkäästi puhalla muulloinkaan. Hetken päästä huomaa, kun alkaa olla liian kuuma. Yleensä clima-valikon kautta auto-napin painaminen korjaa jälleen tilanteen.

Huollossa ei osattu sanoa muuta, kuin että päivityksiä tulee sitten joskus. Kyllä tämä välillä harmittaa, kun ei nämä ongelmat helpotu. Onko muilla tullut tällaista vastaan?
Audi A4 2.0TDI Quattro 2018

Ex. Skoda Octavia 1.5 TSI LE Style 2020
Ex. Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 184 DSG 4x4 BusinessLine
Ex. Skoda Octavia 1.0 TSI Style -18
ex. VW Passat 1.9 TDI -03
ex. Skoda Octavia 1.4 TSI -13
ex. Audi A4 1.6 -04
ex. Seat Altea 1.6 -04
ex. Skoda Octavia 1.9 TDI -04
ex. Audi A4 1.6 -97
ex. Seat Toledo TDI -04
ex. VW Polo SDI -00
ex. Seat Toledo TDI -99

tsi1490

Lainaus käyttäjältä: Farao - 27.07.21 - klo:13:43
Ei varmaan Ocussa eikä juuri missään muussakaan autossa yksittäisiä mallipoikkeuksia lukuunottamatta. En muista 2000-luvulla autoa omistaaneni jossa sellainen olisi, aina se paikkapullo ja kompressori siellä oli.

Uudessa Golf Variantissa oli yllätyksekseni vararengas ja tunkki.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: pva86 - 27.07.21 - klo:15:46
Nyt kesällä ollut epämieluisa ongelma taas. Auto laittaa useita kertoja viikossa ilmanvaihdon off-asentoon. Monesti tätä ei heti huomaa, kun ei se kovin äänekkäästi puhalla muulloinkaan. Hetken päästä huomaa, kun alkaa olla liian kuuma. Yleensä clima-valikon kautta auto-napin painaminen korjaa jälleen tilanteen.

Huollossa ei osattu sanoa muuta, kuin että päivityksiä tulee sitten joskus. Kyllä tämä välillä harmittaa, kun ei nämä ongelmat helpotu. Onko muilla tullut tällaista vastaan?
Golffissa se sammuilee samalla kuin moottorikin rullatessa ja ilma muuttuu kosteaksi.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy