Octavia lV uuden auton ongelmia

Aloittaja Atsii, 30.10.20 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

pikatsu

Lainaus käyttäjältä: prinne - 28.04.21 - klo:09:07
Kun tuo etututka aika herkästi menee "tukkoon" kun sataa räntää tai lunta, niin mietin että voisko siihen laittaa jonkun liukkaan muovipinnan, vähän kuin koulukirjaan kontaktimuovia. Jos ei jäis räntä/lumi niin helposti kiinni, kun nyt on aika karkea pintainen. Toki ettei tuo muovi sitten blokkaa tutkaa  :)
Liian herkästi. Joko paha suunnitteluvirhe tai sitten softat bukii.

Pumpeli

#661
Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 28.04.21 - klo:09:42
Liian herkästi. Joko paha suunnitteluvirhe tai sitten softat bukii.

Samanlaillla meni tukkoon tuo etututka myös aikaisemmassa my18 octaviassa..eli ei eroa ainakaan noissa yksilöissä,mitä minulla ollu

Atsii

Siinähän pitäisi olla pesuri, vastuslangat ja lasinpyyhin, niinkuin Saabissa muinoin  ;D
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

Pumpeli

Kerääkö muilla noi takavalot kosteutta?
Toiselle puolen kerää ja toiselle ei,tuossa kuva,kun auton pesusta 2vrk

ToyotastaSkodaan

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 28.04.21 - klo:09:42
Liian herkästi. Joko paha suunnitteluvirhe tai sitten softat bukii.

Taitaa olla ns. "köyhyysongelma" Samalla tavalla on ollut ongelmaa 2015 Passatin, ja nyt Toyota Camryn kanssa.

Paremmissa autoissa on lämmitys tutkasensorille, ja homma ratkeaa sillä. Mutta onhan tuo Skodan toteutus myös iso neliömöykky joka mielellään varmasti kerää lunta ja loskaa.

Itse harkitsin jotain superliukasta pinnoitetta, samaan tapaan kuin saa ikkunoihin. Mutta eihän sekään tietysti auta kuin ehkä marginaalisesti, kun kaikki jäätyy talvella sopivalla kelillä anturin pintaan.
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: ToyotastaSkodaan - 28.04.21 - klo:15:24
Itse harkitsin jotain superliukasta pinnoitetta, samaan tapaan kuin saa ikkunoihin. Mutta eihän sekään tietysti auta kuin ehkä marginaalisesti, kun kaikki jäätyy talvella sopivalla kelillä anturin pintaan.

Voin kertoa kokemuksesta, että apu on todellakin marginaalinen. Varsinkin jos tutka on yhtään kuopassa, kuten omassa Audissa oli. Siinä oli lämmitysvastukset ja päällä kuorrutuksena keraaminen pinnoitus. Ja siltikin aivan ummessa, kun tuli riittävästi loskaa tai lunta. Ja Audikin on alkanut tuossa pihistelemään. Monessa uudessa mallissa, kuten uusi Q3, ei ole enää lämmitysvastuksia tutkassa. Tosin auttanee, jos tutka on enemmän puskurin tasolla eikä kuopassa jäätä ja lunta keräämässä kuten tuo oma oli.

VAGkilainen

Lainaus käyttäjältä: ToyotastaSkodaan - 28.04.21 - klo:15:24
Itse harkitsin jotain superliukasta pinnoitetta, samaan tapaan kuin saa ikkunoihin. Mutta eihän sekään tietysti auta kuin ehkä marginaalisesti, kun kaikki jäätyy talvella sopivalla kelillä anturin pintaan.
Sama kokemus, ei auta pinnoitus kun muovin laatu on sellainen. Vastukset olisi ainoa apu jos jaksaisi ruveta väsäämään. Oliskohan kukaan jo toteuttanut?
Ei matka tapa vaan vauhti. Pätee liikuntaan ja autoiluun.

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS

Needleman

Jos autossa oleva varuste ei toimi normaalissa talvikelissä niin mielestäni kyseessä on vika.
Edellisessä autossa samat tutkat jne ja kerran talvessa tuli ilmoitus, että tutkat ei käytössä ja silloin oli sakea lähellä nollaa oleva lumisade. Viime viikolla kun satoi muutama räntä hiutale, niin samalla sekunnilla kaikki vikailmoitukset ruutuun ja tietysti jokainen omalla plimpautuksellaan.
Saisikohan tukat ja anturit poistettu käytöstä talven ajaksi.

pikatsu

Samaa mieltä. Sinäänsä ei kaipaa noita muita toimintoja, mutta kun tämä lopettaa vakionopeus säätimen toiminnan niin vähän alkaa kyllä kyrsii.

pekeke

^Tipahtaako vakkari pois myös audissa ja volkkarissa, tämä helpottaisi hieman tuskaa, muiden vastoinkäymiset aina lohduttavat.

Iro

Lainaus käyttäjältä: pekeke - 29.04.21 - klo:08:51
^Tipahtaako vakkari pois myös audissa ja volkkarissa, tämä helpottaisi hieman tuskaa, muiden vastoinkäymiset aina lohduttavat.

Mulla on perinteinen vakkari paskatissa ja vaikka talvella tulee ilmoituksia tutkien pimentymisestä ei vakkari putoa pois päältä.

Sori.
Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 

b1mpo

Adaptiivinen vakkari tippuu turvallisuussyistä pois tietyissä tilanteissa. Se on tietoinen turvallisuuslähtöinen valinta. Silloin kannattaa käyttää nopeuden rajoitinta, joka on helppo käyttää. Itse kun on tottunut adaptiivisen vakkariin, niin tulee tilanteita perinteisellä vakkarilla ajellessa, kun unohtaa sen ettei auto pidäkään väliä edellä olevaan.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

prinne

Lainaus käyttäjältä: Iro - 29.04.21 - klo:09:00
Mulla on perinteinen vakkari paskatissa ja vaikka talvella tulee ilmoituksia tutkien pimentymisestä ei vakkari putoa pois päältä.

Sori.

??

Mulla on Passatissa myös normivakkari, eikä mitään tutkia. Ei tule mitään herjojakaan.

Sori.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Occux

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 29.04.21 - klo:09:03
Adaptiivinen vakkari tippuu turvallisuussyistä pois tietyissä tilanteissa. Se on tietoinen turvallisuuslähtöinen valinta. Silloin kannattaa käyttää nopeuden rajoitinta, joka on helppo käyttää. Itse kun on tottunut adaptiivisen vakkariin, niin tulee tilanteita perinteisellä vakkarilla ajellessa, kun unohtaa sen ettei auto pidäkään väliä edellä olevaan.
Koko talvi meni hyvin, kun vaan kertaalleen loppuvuodesta tutka putosi pois päältä. Näköjään lumisade ei vielä saa putoamista aikaan, mutta vähän plussan yläpuolella vesi jäätyy viimassa peitteeksi. Ei siis valittamisen aihetta tämän suhteen.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Corone

Eipä sitten tullut päivitystä 15 - 17 vk  Skeidaan. Ohessa video bulgarialaiselta autoilijalta, jonka auto on käynyt kommenttien perusteella jo aika monta kertaa telakalla. Muutkin ovat kommentoineet ongelmistaan. Näyttää siltä, että auton palautus on muuallakin harkinnassa. Kommenteissa muuten kirjoitetaan, että viikolla 22 tulisi suuri päivitys. Joku tosin kirjoittaa, että hänelle puhuttiin 2022 vk 2. Toivottavasti oli vitsi. Noh, tokko se tulee viikolla 22:kaan.  ::)

Myös muilla EU-Skodafoorumeilla puidaan samoja juttuja. Miksiköhän on näin, jos ovat ongelmat niin harvinaisia joidenkin mielestä?

https://youtu.be/DBah029waGM

prinne

Tuskin kukaan on väittänyt että ongelmat on harvinaisia tai yleisiäkään. Pointtihan on se että jos foorumeilta otetaan ne muutamat jotka huutaa kovimmin, niim ei siitä kovin suurta osuuutta tule kokonaismyynnistä.

Niistä jotka ei foorumeilla pura tuntojaan, emme varmuudella tiedä. Voi olla että on paljon viallisia tai sitten suuri osa toimii ihan ok tai jotain siltä väliltä.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

KKN

Väyläohjaimeen (tai joku sellainen) on päivitys tarjolla, kun omaan kotteron kohdalla kävin kysymässä uusia ratkaisuja. Odotellaan vielä, josko isompaa ja kerrasta kuntoon -tyylistä päivitystä pukkaisi ennen lomia. Ei ole aikaa juosta jokaisen pikku päivityksen takia huollossa.

Muuten tilanne on aika "normaali" ja tietyllä tapaa stabiili. Auto kuljettaa edelleen ja jo tutuksi tulleet perusongelmat tulee ja menee tasaisen varmasti. Travel assist herjaa ei ole tullut viikkoihin. Se on vaihtunut satunnaisiin peruutustutkan vikaherjoihin. Myös koko infotainment on oma-aloitteisesti boottaillut itseään ajon aikana. Ai niin, tänään moottoritiellä rupesi pimputtamaan ettei turvavyö ole kiinni. Aikani sitä räpläsin ajaessani, mutta ei rauhoittunut. Sen verran lähellä olin määränpäätä, etten turhia pysähdyksiä ruvennut tekemään, ja perillä auton sammutus ja käynnistys poisti ongelman.

Jos tämä tarina lopulta päättyisi kaupanpurkuun ja käyttöhyödyn joutuisin maksamaan, niin minkälaisista summista puhuttaisiin? 0.10-0.20â,¬ / kilometri on oma käsitykseni asiasta. Entä pitääkö aina sitä lakimies -korttia vilauttaa vai voisiko nämä mennä ihan sovussa maaliin?

Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

Passatti

Eipä Skodalta tule mitään päivityksiä kiireellä. Superb iv:n lataus ongelmaa odottelin melkein 9 kk. Joka viikko olin yhteydessä maahantuojaan. Eivät voineet mitään kun ongelma on tehtaan puolella. Radion päivitystä odottelen edelleen . Se kun buuttaa välillä itsekseen. Lupasivat päivitystä viikolla 30. Siis viime vuonna. Taitaa Suomen markkinat olla tois sijaiset. Ei kaikki valita ongelmistaan. Eivät kehtaa myöntää ostaneensa Skeidan.
Always lead, never follow

Teeku

30.4. auton infonäyttö näytti, että ohjelmapäivitys saatavana (jotakin pientä).
Sitten kun valitsin Päivitä, niin näyttö sanoo, että ohjelmisto on ajantasalla.
Kuitenkin Info:ssa pysyy ilmoitus "päivitys saatavilla"...


Ukko

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 02.05.21 - klo:22:21
Eipä Skodalta tule mitään päivityksiä kiireellä. Superb iv:n lataus ongelmaa odottelin melkein 9 kk. Joka viikko olin yhteydessä maahantuojaan. Eivät voineet mitään kun ongelma on tehtaan puolella. Radion päivitystä odottelen edelleen . Se kun buuttaa välillä itsekseen. Lupasivat päivitystä viikolla 30. Siis viime vuonna. Taitaa Suomen markkinat olla tois sijaiset. Ei kaikki valita ongelmistaan. Eivät kehtaa myöntää ostaneensa Skeidan.

Ongelmia on siis Skodan maahantuojalla edelleen, tilanne ei ole muuttunut. Tietääpähän pysyä kyseisestä merkistä kaukana.

Atsii

Lainaus käyttäjältä: Teeku - 03.05.21 - klo:11:14
30.4. auton infonäyttö näytti, että ohjelmapäivitys saatavana (jotakin pientä).
Sitten kun valitsin Päivitä, niin näyttö sanoo, että ohjelmisto on ajantasalla.
Kuitenkin Info:ssa pysyy ilmoitus "päivitys saatavilla"...

Sama päivitys minun Koslaani. En huomannut mitään muutoksia autossa. Oletko kirjautunut autoon pääkäyttäjänä?
Oma Kosla menee huomenna jarruvalon vaihtoon. Samalla tulee ohjelmistopäivitys, jonka pitäisi löytyneitä ongelmia korjata  ::)
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

Autoseppo

Auto oli pajalla tänään. Jokin väyläpäivitys tehtiin, mutta infotainment sekoilee edelleen, eli ei siihen tullut taaskaan apua. Virhekoodeja oli kuitenkin tallentunut infotainmentista ja ne menevät maahantuojalle tai tehtaalle selvitettäväksi. Takaluukun kopina saatiin korjatuksi, jokin kumiosa vaihdettiin. Auto puoltaa jossain tilanteissa hieman oikealle, asentajakin oli tämän huomannut. Sillekään ei tehty mitään. Kävin kokeilemassa litraista automaattia, siinä oli mielestäni sama ongelma, eli lienee ominaisuus, ura/kallitusherkkyys tms. Luulin, että VAG-konsernin tuotteissa ei tällaista olisi. Talvirenkailla en huomannut mitään.
Octavia 1,5 TSI LB Ambition Launch Edition 6-v. -21

Teeku

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 03.05.21 - klo:12:28
Sama päivitys minun Koslaani. En huomannut mitään muutoksia autossa. Oletko kirjautunut autoon pääkäyttäjänä? ...

Mielestäni joo, mutta tarkistin.
Olin pääkäyttäjä ja yksityisasetukset minimissään.
"Ohjelmistopäivitys saatavilla" ja "Ohjelmisto on ajan tasalla" ...

prinne




Kärry perässä, asetuksista valittu että kärryllä maksimi nopeus 100km/h. Nopeusrajoitus tiellä 100. Mistähän tuon 80/kärry merkin keksii.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

gate

Lainaus käyttäjältä: tigeli - 23.04.21 - klo:20:53
Ainakin viime viikolla on saksalaisen foorumin mukaan alettu jakamaan uutta päivitystä.. 1668 -> 1671 ja 1778 -> 1803 pitäis päivttyä. Ei mitään hajua onko noissa korjattu oikeasti jotain.

Onko saksan foorumilla mitään infoa mikä muuttuu. Se langaton AA olis todella jeppis pikku hiljaa vanhaan 1668 päivitykseen.

Mitä muuten päivitykseen tulee, niin oma huoltoni siirrettiin tältä viikolta viikolle 21 jolloin 1671 pitäisi olla jaossa.

Atsii

Oma Kosla oli päivityksessä tänään. Kampanjan 90Q9 kriteeri 1 suoritettu  :o Pienen koeajon jälkeen mikään ei toiminut huonommin kuin ennen päivitystä  ;D
Kysyin samalla ohjelmistoversio 1668 päivittämistä uudempaan. Ei ollut mitään tietoa milloin uudempaa olisi tulossa. AA toimii ohjelmistoversiolla 1788.

Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

combi

Saitko kuntoon puhelimen yhdistymisen bluetoothilla?

Atsii

Huollosta lähtiessä yllättäen yhdisti puhelimen hetken odoteltuani.
Saapas nähdä oliko se vain yksi kerta.
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

combi

Kerrotko, miten menee jatkossa. Minulla ainut varma tapa on avata kuskin ovea, niin heti yhdistyy!

Corone

Tämän päivän uutuutena avaimeton lukitus ei meinaa toimia kahvasta sitten niin millään...Toisaalta pitää ilmeisesti olla kiitollinen siitä, että asiat eivät ole niin huonosti kuin vaikka joillain linkittämäni videon keskusteluissa on. ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy