Octavia lV uuden auton ongelmia

Aloittaja Atsii, 30.10.20 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

Ukkometso

Lainaus käyttäjältä: jakat123 link=topic=47084.msg740753#msg740753
date=1619061659

Uuden päivityksen jälkeen ensi metrit ajaneena tuntuu että nyt toimii.Lisää päivityksiä varmaan tulossa .

Monesko päivitys se nyt oli, vissiin kuitenki eri joka oli saatavilla jo helmikuussa?

Molder

#631
Lainaus käyttäjältä: Needleman - 30.03.21 - klo:19:15
Kuuluuko muilta kolinaa liftbackin takaosasta? Yllä joku maininta kolinasta, mutta oliko kyseessä combi vai liftback?
Takaluukussa ei ole mitään joka pääsisi kolisemaan, joten jostain ominaisuudesta tai viasta ilmeisesti kyse. Heiluttelin autoa takuluukun ollessa auki, niin ”luukunnostajat” heiluivat ja kolisivat, mutta onko ne syynä ajossa esiintyvään kolinaan niin sitä en tiedä.

Oma liftback kolisee ihan helvetisti takaa. Melko pienistäki nypyistä kolahtaa. Alkoi ensin vasemmalta puolelta ja alkoi sitten oikealtakin pitää meteliä. Soittelin eilen huoltoon ja odottelen takaisin soittoa. Kokeilin että jos käsin hieman painelee nopealla liikkeellä takaluukusta niin tuntuisi kuuluvan natina.

Muutenkin on alkanut kuulua sivuääniä. Kuskin ovessa kuuluu särinä ja kojelauta natisee. Ei hyvä...

pikatsu

täällä kolisee liftback takaa kans. Luulen että kolina tulee takaluukusta.

Erkka

^  Tietääkseni niitä takaluukun kumipuslia saa säädettyä? Lieneekö vielä mahdollista näissä uudemmissa malleissa?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Molder - 22.04.21 - klo:10:39
Oma liftback kolisee ihan helvetisti takaa. Melko pienistäki nypyistä kolahtaa. Alkoi ensin vasemmalta puolelta ja alkoi sitten oikealtakin pitää meteliä. Soittelin eilen huoltoon ja odottelen takaisin soittoa. Kokeilin että jos käsin hieman painelee nopealla liikkeellä takaluukusta niin tuntuisi kuuluvan natina.

Muutenkin on alkanut kuulua sivuääniä. Kuskin ovessa kuuluu särinä ja kojelauta natisee. Ei hyvä...

Noi vaihdoin itse omaani kummallekki puolen,niin kolina loppui..tuntui ennen kun paineli luukkua paikoillaanki narinana,nyt täysin hiljaiset.en jaksanu huollossa rampata tuon takia niin vaihdoin itse,kun noin edukkaat
https://m.oemvwshop.com/5ja827249b-buffer-p302630/

Autoseppo

Sama juttu, LB kolisee takaa. Alkoi keväällä pakkasten loputtua. Saavat huollossa laittaa tämänkin kuntoon, en itse tilaile takuun alaiseen autoon mitään.
Octavia 1,5 TSI LB Ambition Launch Edition 6-v. -21

Autoseppo

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 20.04.21 - klo:18:41
Aikamoista vollotusta piti nuo tehdasasenteiset Kumhon 205-60-16 kesärenkaat, odotin kyllä hiljaisempaa kyytiä Hakkapeliittojen jälkeen, mutta mikään ei muuttunut. Nyt on epäselvää että onko nuo Kumhotkin vollottajarenkaita vai onko neloskoppaisen äänieristys huonontunut kolmoskoppaiseen verrattuna. Tuskin minun kuulo kuitenkaan on parantunut autonvaihdon jälkeen.
Mulla samat renkaat. Hakka R3:n jälkeen hieman kovempi melu, mutta lähinnä karkealla pinnalla. Täsmälleen samat Kumhot olivat vuosi sitten TM:n testissä ja saivat melusta arvosanan 9, kuten kaikki muutkin testin osallistujat. Ihan OK melutaso mielestäni, kun tietkin ovat talven jäljilät vielä aika karheita. Mutta mikä kiinnitti huomiota on se, että jotenkin auto on nyt ura- ja kallistusherkempi kuin talvirenkailla. Miten muilla, onko sama tilanne?
Octavia 1,5 TSI LB Ambition Launch Edition 6-v. -21

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Autoseppo - 22.04.21 - klo:11:25
Sama juttu, LB kolisee takaa. Alkoi keväällä pakkasten loputtua. Saavat huollossa laittaa tämänkin kuntoon, en itse tilaile takuun alaiseen autoon mitään.

Mullakin tutkivat jo kahdella eri kerralla huollossa tuota,muiden asioiden yhteydessä.eka kerralla oli kiristelty osia,ei vaikutusta,toisella kertaa säädetty,ei vaikutusta. Tilasin sitten omaan piikkiin,kun olivat noin edukkaat..
Itselle ainakin tuo huollossa käyttäminen aina vähän hankalaa,kun joutuu töistä vapaata ottamaan ja julkisilla kulkuvälineillä sitten välit kulkemaan,sekään ei ilmaista ole,joten kuluja tulee väkisinki siitä aina.
Sijaisautoa ei ole koskaan ainakaan minulle tarjottu,yhdelläkään merkillä mitä on itsellä ollut,maksua vastaan toki,mutta ei ilmaiseksi

Autoseppo

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 22.04.21 - klo:11:38
Mullakin tutkivat jo kahdella eri kerralla huollossa tuota,muiden asioiden yhteydessä.eka kerralla oli kiristelty osia,ei vaikutusta,toisella kertaa säädetty,ei vaikutusta. Tilasin sitten omaan piikkiin,kun olivat noin edukkaat..
Itselle ainakin tuo huollossa käyttäminen aina vähän hankalaa,kun joutuu töistä vapaata ottamaan ja julkisilla kulkuvälineillä sitten välit kulkemaan,sekään ei ilmaista ole,joten kuluja tulee väkisinki siitä aina.
Sijaisautoa ei ole koskaan ainakaan minulle tarjottu,yhdelläkään merkillä mitä on itsellä ollut,maksua vastaan toki,mutta ei ilmaiseksi
Omassa autossa on niin paljon muutakin, että tämä menee muiden joukossa. Nyt kun päivityksiä näyttää tulleen, täytynee auto viedä pajalle jälleen. Sijaisautoa on yleensä tarjottu ilmaiseksi, jos joutuu pidemmäksi ajaksi jättämään huoltoon, pyörä sitten pikkuhuollon ajaksi. Jos takuun alaisen auton joutuu pidemmäksi aikaa jättämään huoltoon, ilman muuta pitäisi antaa ilmainen sijaisauto.
Octavia 1,5 TSI LB Ambition Launch Edition 6-v. -21

combi

Takaluukun sivuilla olevat ohjarit vaihtoon. Tilalle tuli yksinkertaiset kuminpalaset. Siihen loppui kolinat!

GTI

Laitetaan nyt ongelma sivulle yksi positiivinen palautus.Nyt pari viikkoa ollut bensa RS liftback.Kaikki toimii niin kuin pitääkin,ei kolise,yhteydet pelaa ei yhtään pimputusta mistään ongelmasta.Jokohan on niin uusi versio,että päivitykset jo tehty.

Needleman

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 22.04.21 - klo:11:14
Noi vaihdoin itse omaani kummallekki puolen,niin kolina loppui..tuntui ennen kun paineli luukkua paikoillaanki narinana,nyt täysin hiljaiset.en jaksanu huollossa rampata tuon takia niin vaihdoin itse,kun noin edukkaat
https://m.oemvwshop.com/5ja827249b-buffer-p302630/

Onko nuo ihan samaa kamaa kuin alkuperäiset?
Koitin suihkia omiin palasiin silikonispraytä joka hetkellisesti helpotti. Oma ajatus on liimata esim sisärenkaan pala toiseen kappaleeseen josko se auttais.

Molder

#642
Lainaus käyttäjältä: Molder - 22.04.21 - klo:10:39
Oma liftback kolisee ihan helvetisti takaa. Melko pienistäki nypyistä kolahtaa. Alkoi ensin vasemmalta puolelta ja alkoi sitten oikealtakin pitää meteliä. Soittelin eilen huoltoon ja odottelen takaisin soittoa. Kokeilin että jos käsin hieman painelee nopealla liikkeellä takaluukusta niin tuntuisi kuuluvan natina.

Muutenkin on alkanut kuulua sivuääniä. Kuskin ovessa kuuluu särinä ja kojelauta natisee. Ei hyvä...

Soitteli Laakkonen takaisin ja aika varattu. On kuulemma pari päivitystäkin tulossa sit samalla. Jokohan nyt tuo infomediamultientertainment alkais toimia paremmin. Nyt alkanut välillä herjailla että peruutuskamera ei käytössä tällä hetkellä. Samaten kirjautuminen kestää välillä sen 15-20 minuuttia. Pitäs varmaan heittää se pääkäyttäjätunnus huit...

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Needleman - 22.04.21 - klo:15:35
Onko nuo ihan samaa kamaa kuin alkuperäiset?
Koitin suihkia omiin palasiin silikonispraytä joka hetkellisesti helpotti. Oma ajatus on liimata esim sisärenkaan pala toiseen kappaleeseen josko se auttais.
Ihan samanlaiset,hiukan ehkä herkemmän oloiset noi uudet..

combi

Onko muilla puhelimen yhdistämisongelmat ratkenneet? Välillä yhdistää automaattisesti tai sitten ei, vaan kehottaa yhdistämään.
Keskinäytön tökkiminen ei ole kivaa. Ihmeellinen ratkaisu toimii tässä: Avaa kuskin ovea, niin puhelin yhdistyy automaattisesti!! (auto käynnissä)

Atsii

Lainaus käyttäjältä: combi - 23.04.21 - klo:13:36
Onko muilla puhelimen yhdistämisongelmat ratkenneet? Välillä yhdistää automaattisesti tai sitten ei, vaan kehottaa yhdistämään.
Keskinäytön tökkiminen ei ole kivaa. Ihmeellinen ratkaisu toimii tässä: Avaa kuskin ovea, niin puhelin yhdistyy automaattisesti!! (auto käynnissä)

Vein tänään Laakkoselle videon tästä ongelmasta. Auto menossa 4.5 ohjelmistopäivitykseen. Jospa vaikka silloin muuttuisi asiat paremmiksi  ???
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

Rakkaudestalajiin

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 23.04.21 - klo:14:07
Vein tänään Laakkoselle videon tästä ongelmasta. Auto menossa 4.5 ohjelmistopäivitykseen. Jospa vaikka silloin muuttuisi asiat paremmiksi  ???
Ne varmaan vaa sanoo et softa vika ja ootellaa uutta päivitystä 😂

elmeri13

Luovutus oli eilen. Ajoin eilen pari sataa kilometriä, toimi moitteettomasti. Tänään lähdin aamulla töihin, toimi moitteettomasti. Nyt illalla, kun lähdin töistä, pyöritti Infotainmentilla Clima-kohtaa, ei näyttänyt sisälämpötilaa, ei penkinlämmitystä. Käynnistin auton uudelleen, mutta ei mitään vaikutusta. Pyöritti Climaa koko 30minuutin ajon kotiin. Ratinlämmityksen kun löin päälle, niin alkoi pimputtamaan Travel assistia ja Emergency assistia. Oli rapsakka ajaa, kun ei sisälämpötilaa päässyt säätämään. Onhan tuo auto hieno ja hyvä ajaa, mutta tällä hetkellä harmittaa todella paljon, että vaihdoin täysin toimivan auton tällaiseen. En olisi uskonut 40k autosta, vaikka kovasti varoiteltiin.

tigeli

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 23.04.21 - klo:14:07
Vein tänään Laakkoselle videon tästä ongelmasta. Auto menossa 4.5 ohjelmistopäivitykseen. Jospa vaikka silloin muuttuisi asiat paremmiksi  ???

Ainakin viime viikolla on saksalaisen foorumin mukaan alettu jakamaan uutta päivitystä.. 1668 -> 1671 ja 1778 -> 1803 pitäis päivttyä. Ei mitään hajua onko noissa korjattu oikeasti jotain.

pikatsu

Mulla tänään meni sit info näyttö jumiin eikä mikään auta.
Tomosta asetusta vain pyörittää.On tää yhtä perkelettä


Antore

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 24.04.21 - klo:00:00
Mulla tänään meni sit info näyttö jumiin eikä mikään auta.
Tomosta asetusta vain pyörittää.On tää yhtä perkelettä


Uskoisin, että ocunkin näyttö/infotainment boottaa kun painaa/koskettaa vasemman reunan power-nappia todella pitkään (n. 10 sek.). Näin ainakin ID.3:n systeemi boottaa itsensä.

Budejovitz

Lainaus käyttäjältä: elmeri13 - 23.04.21 - klo:20:48
Luovutus oli eilen. Ajoin eilen pari sataa kilometriä, toimi moitteettomasti. Tänään lähdin aamulla töihin, toimi moitteettomasti. Nyt illalla, kun lähdin töistä, pyöritti Infotainmentilla Clima-kohtaa, ei näyttänyt sisälämpötilaa, ei penkinlämmitystä. Käynnistin auton uudelleen, mutta ei mitään vaikutusta. Pyöritti Climaa koko 30minuutin ajon kotiin. Ratinlämmityksen kun löin päälle, niin alkoi pimputtamaan Travel assistia ja Emergency assistia. Oli rapsakka ajaa, kun ei sisälämpötilaa päässyt säätämään. Onhan tuo auto hieno ja hyvä ajaa, mutta tällä hetkellä harmittaa todella paljon, että vaihdoin täysin toimivan auton tällaiseen. En olisi uskonut 40k autosta, vaikka kovasti varoiteltiin.
Skoda on vuoden auto (sanovat).

PoNppu

Tässähän alkaa epäilyttää oma päätös tilata Octavia  :D. En edes huomannut koeajolla testata kunnolla tuota keskinäyttöä ja sen ominaisuuksia, kun jotenkin oletin että tuollaiset perusasiat on kunnossa vuonna 2021. Koeajolla nopeassa testissä en suurempia ongelmia havainnut, mutta esim puhelimen liittämistä en kokeillut.

Taitaa kuitenkin oman auton toimitus olla joskus pitkällä syksyllä johtuen maailman komponenttipulasta, niin ehkä saavat softat kuntoon siihen mennessä. Myyjä toki lupaili 4kk toimitusta, mutta aika skeptinen itse olen tuon suhteen.

Atsii

Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

Masero

Lainaus käyttäjältä: KunfuPanda - 17.02.21 - klo:11:26
Aamulla auto antoi kesken ajon keltaisen moottorikuvan mittaristoon (pakokaasujen valvontajärjestelmä häiriintynyt). Mitään oireita ei ajossa huomaa.

Johan sitä reilu 400km saikin ajella edellisestä viasta. Silloin moottorissa oli liikaa öljyä ja tästä auto varoitteli ja huonossa imivät hieman öljyä pois.

Ei kai käsissä ole nyt se kuuluisa maanantai kappale.

Mikä oli syynä vikavalon syttymiseen?

Needleman

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 24.04.21 - klo:00:00
Mulla tänään meni sit info näyttö jumiin eikä mikään auta.
Tomosta asetusta vain pyörittää.On tää yhtä perkelettä

Samaa tehnyt useamman kerran.

Onko muilla DSG päättynyt vaihtaa itsestää sport asetuksille? Luulin aluksi, että olen vahingossa saanut sen vaihdettu D:ltä S:lle mutta nyt olen aika varma, että auto itse käynnistäessä laittanutkin sport asetukset päälle.
Ajoprofiili ei siis vaihdu vaan pelkästää laatikon asetuksen muuttuvat.

pikatsu

Lainaus käyttäjältä: Needleman - 24.04.21 - klo:15:07
Samaa tehnyt useamman kerran.

Onko muilla DSG päättynyt vaihtaa itsestää sport asetuksille? Luulin aluksi, että olen vahingossa saanut sen vaihdettu D:ltä S:lle mutta nyt olen aika varma, että auto itse käynnistäessä laittanutkin sport asetukset päälle.
Ajoprofiili ei siis vaihdu vaan pelkästää laatikon asetuksen muuttuvat.
Kas kummaa tänään teki tuonkin. Lisäksi info näyttö meni kokonaan pimeeks >:(.
Saan vähäksi aikaa henkiin, kun pitää virta nappulaa pohjassa jonkin aikaa. Tämä tehtävä joka kerta kun laittaa virrat päälle. Sos, tutka varoroitukset palaa ja pimputusta lähes kaikesta.

Vien ens viikolla Laakkosen pihaan enkä käy pois ennen kuin auto on kunnossa ja vuokra-auto lasku perään....

KunfuPanda

Lainaus käyttäjältä: Masero - 24.04.21 - klo:13:58
Mikä oli syynä vikavalon syttymiseen?

Auton myynyt liike oli asentanut väärin akun ylläpitolaturin. Nyt kun toinen merkkiliike asensi laturin uudestaan, ei ole ainakaan toistaiseksi häiriövalo syttynyt.

Auto toiminut nyt muuten hyvin. Ainoastaan keskinäyttö hävittänyt muutaman napin välillä. Nyt on shoppi kuvake hävinnyt. Tosin en kyllä sillä mitään teekkään. 

pikatsu

Laakkoselle menossa info näytön jumittumiseen yms selvittelyyn kahden viikon päästä. Yllättävän pitkät jonot kyllä Espoossa.
Lisäksi tutkivat oikean takapään kolinaa. Aivan kuin iskarin yläpää olisi rikki, mutta aika ikävä kolina vähänkin terävimmissä montuissa.

prinne

Kun tuo etututka aika herkästi menee "tukkoon" kun sataa räntää tai lunta, niin mietin että voisko siihen laittaa jonkun liukkaan muovipinnan, vähän kuin koulukirjaan kontaktimuovia. Jos ei jäis räntä/lumi niin helposti kiinni, kun nyt on aika karkea pintainen. Toki ettei tuo muovi sitten blokkaa tutkaa  :)
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy