Octavia lV uuden auton ongelmia

Aloittaja Atsii, 30.10.20 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

JariJ

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 13.03.21 - klo:18:46
Paljonko sinulle tuli "reilussa viikossa" kilometrejä Octavialla?

Reilussa viikossa tuli reilut 30 kilometriä. Olivat ajelleet reilut 50 km. Perustelivat sillä, että tulee välillä bensamoottorillekin ajoa. Tosin meinitsin autoa huoltoon tuodessa, että olin viikkoa aiemmin ajanut 300 km lenkin. Eivät varmaankaan kuvittele, että sen ajaa sähköllä?

Prinnelle vielä sen verran, että odottelin saavani oman autoni takaisin, että pääsen hakemaan tytön päiväkodista, kun noi kävi huristelemassa. Lisäksi minulle ei pitäisi takuukorjauksesta pitäisi tulla ylimääräisiä kustannuksia. Taksillako olisi pitänyt liikkua? Auton vienti ja haku aiheutti vielä 1,5 tunnin vajauksen työpäivään, joka on edessä taas, kun ton joutuu viemään huoltoon. Täytyy vissiin pistää tonne laskua menetetystä työajasta, kun toi on kuitenkin jo luokkaa satasen verran (molemmat siis yhteensä). Siellä vuokraamossa on myös muita kuin Fabioita.

Sinänsä voisivat edes lupauksensa mukaisesti laittaa sen kyselynsä huollon onnistumisesta. Ei ole kuulunut. Soitan nyt sitten myyjälle ja kerron, miksi en huolla autoa enää tuossa liikkeessä.
Ajossa: Skoda Octavia Combi PHEV Style
Ex VAGit:Skoda Octavia Combi Style 1,4 TSI DSG Metal Grey, Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG Black Magic -11, Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI -08

Ocutj

^
Voi voi. Mitähän tohon nyt sanois? En sano mitään...

pikatsu

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 10.03.21 - klo:20:41
Mulla on tapahtunut sellainen ihme että on nyt jo kaksi päivää toiminut webaston käynnistys kännykällä monta kertaa aina  ilman ongelmia monen kuukauden toimimattomuuden jälkeen. Toivottavasti nyt pysyy tuollaisena.
Kokeilin tänään pikästä aikaan. Kas kumma oli päällä vaikka mySkoda ei sitä näyttänytkään.

Ukkometso

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 14.03.21 - klo:19:55
Kokeilin tänään pikästä aikaan. Kas kumma oli päällä vaikka mySkoda ei sitä näyttänytkään.

Juu se webaston käynnistys myskodalla on toiminut jo viikon. Se weban jäljellä oleva käyntiaika alkaa päivittymään myskodaan noin 5 minuutin jälkeen weban käynnistymisestä, ainakin mulla. Vaihteetkin menee jo sutjakasti päälle kun kilsat alkaa lähestyä 5 tkm. Mittariston valotkaan ei ole enää pitkään aikaan vilkkuneet muuta kuin yhdellä reissulla vilahtivat pari kertaa pimeänä., mutta ei sen enempää.

Ukkometso

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 14.03.21 - klo:22:02
Juu se webaston käynnistys myskodalla on toiminut jo viikon. Se weban jäljellä oleva käyntiaika alkaa päivittymään myskodaan noin 5 minuutin jälkeen weban käynnistymisestä, ainakin mulla. Vaihteetkin menee jo sutjakasti päälle kun kilsat alkaa lähestyä 5 tkm. Mittariston valotkaan ei ole enää pitkään aikaan vilkkuneet muuta kuin yhdellä reissulla vilahtivat pari kertaa pimeänä., mutta ei sen enempää.

Juu, kerkesin kehua liian aikaisin että bensa- ja lämpömittarin valot ei enää vilku kahden softapäivityksen jälkeen.
Näköjään ei ole vika korjaantunut, vilkkuivat taas jo toistamiseen. Saapa nähä jääkö tuo sitten ominaisuudeksi.
On se vain kumma että jos tuohon ei ole vieläkään ratkaisua löytynyt.

Corone

Siltä varalta, että joku auton ostoa harkiseva (viisaasti) tutkii näitä viestejä: auto pimputtaa edelleen kuin flipperi travel-, emergency- ja front assist toimimattomuutta ratin lämppärin käytön kanssa. Ennätys on kolmen minuutin aikana 2 x 5 ilmoitusta. Voin sanoa tulleeni informoiduksi asiasta... ::).

Rattia ei kuulemma vaihdeta, kun ei numerot täsmää (ilmeisesti tsekkiläisten tähtikarttojen kanssa tms. magiikkaa). Viikoilla 15-17 tulee kuulemma päivitys, jos tässä jaksaa odotella. Olen jo ottanut esille auton palautuksen ja leasingin purun. Nämä vaivat himmentävät kaiken muun, koska kaupasta saa vastaavilla ominaisuuksilla olevia toimivia autoja.

Caveat emptor: tällä kokemuksella en missään nimessä ostaisi tätä autoa.

prinne

Tuo on aina asiakkaan näkökulmasta aika perseestä, kun selvästi vika on olemassa mutta jos maahantuoja/valmistaja ei anna ohjetta että mitä tehdään niin ei tehdä mitään. Aikoinaan Golffin kanssa ihan vastaava tilanne.

Vaikka numerot ei ratissa täsmää, niin varmaan huoltokin loogisesti vois ajatella että ratin vaihto vois auttaa. Omalla kokemuksella olen aika varma että auttaisi. Mutta jos lupaa ei heru, niin eivät vaihda. Oireet melkolailla samat, mutta minun tapauksessa piti ratti vaihtaa, sinun tapauksessa odotellaan SW päivitystä. Onhan se hiukan sekavaa.

Kokemuksia pitää kyllä kertoa, mutta toivottavasti lukija myös ymmärtää kuinka pientä prosenttia Octavia omistajista tämä palsta edustaa. Ei tiedetä paljonko on ihan toimivia autoja liikenteessä. Enkä siis vähättele autosi vikoja, onhan tuo pimpottelu aika syvältä...
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

pikatsu

Täältä löytyy ainakin yksi toimiva Gtec malli. Josko tässä olis vaikka eri softa kuin muissa malleissa.
Lisäksi otin Sport-ratin josko sekin vaikuttaisi, mutta mulla ei edes lämpömittaria ole.

Jos jotain voisi toivoa tulevilta päivityksiltä, niin ripeämpää toimintaa info näyttöön.

Ukkometso

Onkohan täällä ketään jolla on bensa- ja lämpömittarin vilkkumisongelma saatu kuntoon ja jos niin miten?
Jokunen aika sitten täällä oli valituksia siitä, mutta nyt ei enää ole näkynyt. Webastokin käynnistyi reilun viikon hyvin myskodalla, mutta sitten kun alkoi olla taas mittariston välkkyminen niin samaan aikaan lopetti webastokin käynnistymästä myskodalla.
Eihän tuo mittariston välkkyminen varsinaisesti haittaa, mutta kyllä se vähän huolettaa että onko siinä autossa isompikin vika joka lasahtaa kunnolla sitten takuuajan jälkeen. Huollossa sanoivat että on vika, mutta ei tiedä että mistä johtuu ja mittariston vaihto ei auta.


prinne

Pääasia että olet raportoinut viasta takuuaikana. Näin mulla oli yhden auton kohdalla. Pari kuukautta ennen takuuajan päättymistä tuli vika. Vian selvitys kesti  4kk. Meinasivat pyytää rahaa korjauksesta, mutta takuuaikana tehty ilmoitus pelasti.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

KKN

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 18.03.21 - klo:16:45
Onkohan täällä ketään jolla on bensa- ja lämpömittarin vilkkumisongelma saatu kuntoon ja jos niin miten?
Jokunen aika sitten täällä oli valituksia siitä, mutta nyt ei enää ole näkynyt. Webastokin käynnistyi reilun viikon hyvin myskodalla, mutta sitten kun alkoi olla taas mittariston välkkyminen niin samaan aikaan lopetti webastokin käynnistymästä myskodalla.
Eihän tuo mittariston välkkyminen varsinaisesti haittaa, mutta kyllä se vähän huolettaa että onko siinä autossa isompikin vika joka lasahtaa kunnolla sitten takuuajan jälkeen. Huollossa sanoivat että on vika, mutta ei tiedä että mistä johtuu ja mittariston vaihto ei auta.

Softapäivityksellä sen pitäisi korjaantua, mutta ei ole tietoa milloin sellainen tulee. Toivotaan että keväällä isompien päivitysten yhteydessä.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 18.03.21 - klo:16:45
Onkohan täällä ketään jolla on bensa- ja lämpömittarin vilkkumisongelma saatu kuntoon ja jos niin miten?
Jokunen aika sitten täällä oli valituksia siitä, mutta nyt ei enää ole näkynyt. Webastokin käynnistyi reilun viikon hyvin myskodalla, mutta sitten kun alkoi olla taas mittariston välkkyminen niin samaan aikaan lopetti webastokin käynnistymästä myskodalla.
Eihän tuo mittariston välkkyminen varsinaisesti haittaa, mutta kyllä se vähän huolettaa että onko siinä autossa isompikin vika joka lasahtaa kunnolla sitten takuuajan jälkeen. Huollossa sanoivat että on vika, mutta ei tiedä että mistä johtuu ja mittariston vaihto ei auta.

Viime viikolla siitä huollossa mainitsin,on tiedossa kuulema tehtaalla,mutta sille ei ole mitä tehdä.odotellaan päivitystä,oli huollon  diagnoosi..

Ukkometso

En tiedä onko vika minussa vai autossa, mutta aika usein sattuu että kun lähden paikaltaan liikkeelle, niin ei lähdekään vaan sammuu ja käynnistää sitten itsensä uudelleen. Lähtee kyllä varmemmin liikkeelle jos antaa reippaammin kaasua, mutta jos lähtee ns. normaalisti niin aika usein on nyykähtänyt sammuksiin, vaikka yleensä samanlaisella kaasun käytöllä lähtee liikkeelle. Ja kaasun pohjaan painaminen ei enää auta jos kone on päätttänyt nyykähtää. On muutaman kerran ollut jo vähän kiirekin muitten edestä pois kun on sammunut.
Kone on 1.5 tsi manuaali.
Aikaisemmin pienempi tsi sammui joskus kun nosti kytkimen liian äkkiä ylös, mutta tämä ei sammu välittömästi kytkimen noston jälkeen vaan sekunti pari sen jälkeen, vähän eri juttu. Mutta jos lähtis aina renkaat vingahtaen niin tuskin sammuilisi.

KKN

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 18.03.21 - klo:22:31
En tiedä onko vika minussa vai autossa, mutta aika usein sattuu että kun lähden paikaltaan liikkeelle, niin ei lähdekään vaan sammuu ja käynnistää sitten itsensä uudelleen. Lähtee kyllä varmemmin liikkeelle jos antaa reippaammin kaasua, mutta jos lähtee ns. normaalisti niin aika usein on nyykähtänyt sammuksiin, vaikka yleensä samanlaisella kaasun käytöllä lähtee liikkeelle. Ja kaasun pohjaan painaminen ei enää auta jos kone on päätttänyt nyykähtää. On muutaman kerran ollut jo vähän kiirekin muitten edestä pois kun on sammunut.
Kone on 1.5 tsi manuaali.
Aikaisemmin pienempi tsi sammui joskus kun nosti kytkimen liian äkkiä ylös, mutta tämä ei sammu välittömästi kytkimen noston jälkeen vaan sekunti pari sen jälkeen, vähän eri juttu. Mutta jos lähtis aina renkaat vingahtaen niin tuskin sammuilisi.

Eli jos auto sammuu kytkimen noston jälkeen, niin sittenhän ollaan jo liikkeellä ja silti sammuu? Ja auto käynnistyy uudelleen, kun kytkimen painaa pohjaan? Tulee mieleen että mahtaisiko sinulla seisontajarru jumittaa. Itsellä aika useinkin tahtoo seisontajarru jättää vapauttamatta, kun parkista haluaisi liikkeelle lähteä. Muuten tuo oma yleensä lähtee liikkeelle rauhallisella kytkimen käytöllä jopa ilman kaasuun koskemista eikä kovin helposti sammahda.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

prinne

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 18.03.21 - klo:22:31
En tiedä onko vika minussa vai autossa, mutta aika usein sattuu että kun lähden paikaltaan liikkeelle, niin ei lähdekään vaan sammuu ja käynnistää sitten itsensä uudelleen. Lähtee kyllä varmemmin liikkeelle jos antaa reippaammin kaasua, mutta jos lähtee ns. normaalisti niin aika usein on nyykähtänyt sammuksiin, vaikka yleensä samanlaisella kaasun käytöllä lähtee liikkeelle. Ja kaasun pohjaan painaminen ei enää auta jos kone on päätttänyt nyykähtää. On muutaman kerran ollut jo vähän kiirekin muitten edestä pois kun on sammunut.
Kone on 1.5 tsi manuaali.
Aikaisemmin pienempi tsi sammui joskus kun nosti kytkimen liian äkkiä ylös, mutta tämä ei sammu välittömästi kytkimen noston jälkeen vaan sekunti pari sen jälkeen, vähän eri juttu. Mutta jos lähtis aina renkaat vingahtaen niin tuskin sammuilisi.

Se että nostaa turhan rivakasti kytkimen ylös ja kone sammuu on nyt aika normi tapaus. Mutta jos sammuu 1-2sek kytkimen noston jälkeen, se on jo aika "pitkä" aika. Seisontajarrussa toki vois olla potentiaalia ongelman aiheuttajaksi, jos ei avaa tarpeeksi nopeasti tai riittävästi.


Seisontajarruun liittyen, sitä ei saa kaiketi pois päältä kun virrat on pois päältä, siis siitä napista(?). Ja valikoista pitää naputella että saa pysymään jarrut auki. Ymmärrän että menee automaattisesti päälle, mutta onko joku EU-tason turvallisuusriski että sitä ei napista mitenkään saa pois päältä ilman virtoja.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Budejovitz

Lainaus käyttäjältä: Corone - 18.03.21 - klo:12:07
Siltä varalta, että joku auton ostoa harkiseva (viisaasti) tutkii näitä viestejä: auto pimputtaa edelleen kuin flipperi travel-, emergency- ja front assist toimimattomuutta ratin lämppärin käytön kanssa. Ennätys on kolmen minuutin aikana 2 x 5 ilmoitusta. Voin sanoa tulleeni informoiduksi asiasta... ::).

Rattia ei kuulemma vaihdeta, kun ei numerot täsmää (ilmeisesti tsekkiläisten tähtikarttojen kanssa tms. magiikkaa). Viikoilla 15-17 tulee kuulemma päivitys, jos tässä jaksaa odotella. Olen jo ottanut esille auton palautuksen ja leasingin purun. Nämä vaivat himmentävät kaiken muun, koska kaupasta saa vastaavilla ominaisuuksilla olevia toimivia autoja.

Caveat emptor: tällä kokemuksella en missään nimessä ostaisi tätä autoa.

Kyllä se vit..potuttaa kun odottaa saavansa kalliilla hinnalla virheettömän auton, pelkkä uuden auton tuoksu ei riitä. Skodani täytti juuri 3kk, päivitelty on mutta viat edelleen tallella. Eilen yllättäen sain webaston käyntiin, saas nähdä. Automaatio on rumasti kesken, muutoin hyvä. Uutuutena, kaikkien muiden lisäksi alkoi mittaritaulu reunanäytöt vilkkua


Ukko

Lainaus käyttäjältä: Budejovitz - 19.03.21 - klo:15:32
Kyllä se vit..potuttaa kun odottaa saavansa kalliilla hinnalla virheettömän auton, pelkkä uuden auton tuoksu ei riitä. Skodani täytti juuri 3kk, päivitelty on mutta viat edelleen tallella. Eilen yllättäen sain webaston käyntiin, saas nähdä. Automaatio on rumasti kesken, muutoin hyvä. Uutuutena, kaikkien muiden lisäksi alkoi mittaritaulu reunanäytöt vilkkua

Täytyy kyllä ihmetellä miten näissä uusissa VAG-konsernin malleissa on niin paljon näitä ohjelmistovirheitä. Sama juttu on Seatin ja Volkswagenin uutuuksissa.

Atsii

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 18.03.21 - klo:22:31
En tiedä onko vika minussa vai autossa, mutta aika usein sattuu että kun lähden paikaltaan liikkeelle, niin ei lähdekään vaan sammuu ja käynnistää sitten itsensä uudelleen. Lähtee kyllä varmemmin liikkeelle jos antaa reippaammin kaasua, mutta jos lähtee ns. normaalisti niin aika usein on nyykähtänyt sammuksiin, vaikka yleensä samanlaisella kaasun käytöllä lähtee liikkeelle. Ja kaasun pohjaan painaminen ei enää auta jos kone on päätttänyt nyykähtää. On muutaman kerran ollut jo vähän kiirekin muitten edestä pois kun on sammunut.
Kone on 1.5 tsi manuaali.
Aikaisemmin pienempi tsi sammui joskus kun nosti kytkimen liian äkkiä ylös, mutta tämä ei sammu välittömästi kytkimen noston jälkeen vaan sekunti pari sen jälkeen, vähän eri juttu. Mutta jos lähtis aina renkaat vingahtaen niin tuskin sammuilisi.

Minulla sama Kosla  :) Samaa ongelmaa silloin tällöin. Valitin huoltoon. Nyt autoon on nyt päivitetty jokin kiihtyvyysanturin ohjelmisto. Pari viikkoa mennyt ilman ongelmia liikkeelle luiskasta lähtiessä :)
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

jakat123

Vielä on skodalla tekemistä...kyllä yleensä aina joku avustin järjestelmä vinkuu kun lähtee liikkeelle.Tuntuu että vika on enimmäkseen olevan ohjelmallinen. Se että järjestemä käynnistyy hitaasti ja ei kykene hitautensa ansiosta tarkistamaan kaikkia aputoimintoja oikein joten tulisiko siitä vika hälytys...oli vaan oma mielipide.Ens viikolla toistamiseen lukemaan koodit mitä tehnyt.Aina kun on vika ilmennyt olen ottanut nykyisin kuvan ja lähettänyt huoltoon.Eipä jää epäselväksi onko takuuaikana vikaa ilmennyt.Tietysti on huolenpitosopimus lisäksi ei tarvi selitellä onko takuu vai mikä joku muu maksaa aina.
Skoda RS TSI III -14, Skoda RS IV HYBRID -21

Budejovitz

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 19.03.21 - klo:15:41
Täytyy kyllä ihmetellä miten näissä uusissa VAG-konsernin malleissa on niin paljon näitä ohjelmistovirheitä. Sama juttu on Seatin ja Volkswagenin uutuuksissa.
Epäilen vankasti että ei ole pelkkä ohjelmistovirhe, Tietokone tai joku sen aliosa toimii vajaasti. Siihen viittaa mm. että ovien lukitus tai peräluukku on toisinaan toimimatta, mutta elpyy kyllä. Kalenteri pvm ei vaihdu, tai toimii 2-3 pv. Ajoavustin tippuu pois ja palaa. Ohjelma toimii vain yhdellä tavalla.

Ukkometso

Lainaus käyttäjältä: Budejovitz - 20.03.21 - klo:13:10
Epäilen vankasti että ei ole pelkkä ohjelmistovirhe, Tietokone tai joku sen aliosa toimii vajaasti. Siihen viittaa mm. että ovien lukitus tai peräluukku on toisinaan toimimatta, mutta elpyy kyllä. Kalenteri pvm ei vaihdu, tai toimii 2-3 pv. Ajoavustin tippuu pois ja palaa. Ohjelma toimii vain yhdellä tavalla.

Olen myös ajatellut samaa että jos mittariston valot vilkkuu ohjelmistovirheen takia niin eikö ne pitäs vilkkua sitten kaikissa samanlaisissa malleissa  eikä vain joissakin yksilöissä.

Atsii

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 20.03.21 - klo:14:26
Olen myös ajatellut samaa että jos mittariston valot vilkkuu ohjelmistovirheen takia niin eikö ne pitäs vilkkua sitten kaikissa samanlaisissa malleissa  eikä vain joissakin yksilöissä.

Saattaahan ne mittariston valot vilkkua kaikissa uusissa autoissa.
Kaikki kuljettajat vaan eivät huomaa koko asiaa. Saattavat katsella ulos enemmän kuin me jotka kyttäämme niitä mittareita kaikenaikaa  ;D
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

Budejovitz

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 20.03.21 - klo:14:26
Olen myös ajatellut samaa että jos mittariston valot vilkkuu ohjelmistovirheen takia niin eikö ne pitäs vilkkua sitten kaikissa samanlaisissa malleissa  eikä vain joissakin yksilöissä.
Lisäksi ohjelmistovirheet kyetään korjaamaan jossain säädyllisessä ajassa ja varmaankin suht edullisesti, mutta näiden ongelmien kanssa on painittu ties kuinka kauan. Osien vaihto vastaavasti maksaa paljon ja skoda on nihkeä lähtemään tähän.

Kävin tutkimassa jos vaihtaisin merkkiä mutta autoni arvo 2 kk:ssa oli tippunut sen verran rajusti että täytyy kestää.

Onko se niin että kun maallisessa elämässä on ajanut Skodalla niin pääsee aikanaan suoraan taivaaseen kun on niin paljon jo kärsinyt ;)

jakat123

Mutta onhan näissä takuu ja kuluttaja suoja joten jos eivät saa kuntoon n.6kk sisällä niin sit pitää purkaa kauppa. Olette ostaneet uuden lisävarusteilla toimivan auton niin ei siinä skodalla ole paljoa selittämistä.Sen takia ottakaa viat ylös raportoikaa vaikka nyt avustin järjestelmässä suurin toimimattomuus näyttää nyt olevan.Niin minä nyt olen alkanut toimimaan.Odottelen sen uuden päivityksen katsotaan sit mikä tilanne.
Skoda RS TSI III -14, Skoda RS IV HYBRID -21

jakat123

Tietysti voin sanoa että 95% auto ollut semmoinen kun olen sen toivonut olevan ja tiesin että uusissa malleissa on aina jotain vikoja.Toivottaan että skoda saa korjattua ongelmansa.En tiedä mitä kaikkea korona on skodalle aiheuttanut joten siten odottelen nyt rauhassa.
Skoda RS TSI III -14, Skoda RS IV HYBRID -21

Ukkometso

Täällä kans tyytyväisyys kaikesta huolimatta 100℅.
Rauta on kuitenkin kunnossa ja ajettavuus vertaansa vailla.

Skoda32

Itsellä Octavia Combi 1,5 TSI Ambition Launch Edition ja sivuääntä lukuunottamatta auto on vastannut odotuksia. En ole nähnyt aiemmista keskusteluista, että muilla olisi ollut häiritsevää resonanssi ongelmaa uuden Skodan kanssa. Olen onnistunut paikantamaan mistä häiritsevä resonoiva ääni tulee (katso kuva - lähinnä valkoinen osa). Ã,,äni ilmenee parhaiten maantieajossa ja takapenkki/takaluukku tyhjänä. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa - taidan ottaa yhteyttä huoltoon kun auto on sisäänajettu (1500km).


hendrx

Täällä Octavia Combi 1.5 etec ja aivan samasta kohtaa resonoi. Juurikin kontti tyhjänä huomaa parhaiten. Täytyy myös huoltoon olla yhteydessä. Päivittelen tänne jos jotain selviää

Skoda32

Kiitos tiedosta. Minulla ei vielä ihan ajankohtainen mutta tulen itse asioimaan pääkaupunkiseudun Skoda huollon kanssa. Mikäli olet itse pääkaupunkiseudusta niin voimme tarvittaessa yhdistää voimamme (huolto ei aina kuuntele asiakasta).

Ukkometso

Kävin tuossa toyotan sivuilla katsomassa että mitä sillä vajaalla 27 tonnin ovh hinnalla saa, niin sillä melkein saa lyhytperäisen corollan halvimman version johon webastostakin pitää maksaa 2700 e lisähintaa ja päästöt siinäkin yli 100 g.
Ei tunnu enää skodan softabugit pahalta ollenkaan, varsinkin jos ne vielä joskus korjataan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy