Octavia lV uuden auton ongelmia

Aloittaja Atsii, 30.10.20 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

jakat123

Oma auto pois huollosta akun purkamisen syytä ei löydetty väylä päivitetty...en tiedä auttaako nyt seurataan. Lämmitys oli kuulema päällä kun laittoivat virtoihin kiinni eli joku käynnistää seisontalämmityksen itsestään eikä välitä akun jänniteestä mitään vaan antaa mennä tyhjäksi asti.Videoita kuulema tarvii vilkkuvasta näytöstä kait sitä kuvaa pitää ottaa kaikista mitä ilmaantuu.
Skoda RS TSI III -14, Skoda RS IV HYBRID -21

Excalibur22

Lainaus käyttäjältä: jakat123 - 05.03.21 - klo:10:20
Oma auto pois huollosta akun purkamisen syytä ei löydetty väylä päivitetty...en tiedä auttaako nyt seurataan. Lämmitys oli kuulema päällä kun laittoivat virtoihin kiinni eli joku käynnistää seisontalämmityksen itsestään eikä välitä akun jänniteestä mitään vaan antaa mennä tyhjäksi asti.Videoita kuulema tarvii vilkkuvasta näytöstä kait sitä kuvaa pitää ottaa kaikista mitä ilmaantuu.

Sain ohjeen huollosta kuvata/videoita kaikki viat. Ne kun ei välttämättä huollon 5min koeajolenkillä ilmaannu. Viimeisimmän huollon jälkeen saanut pari viikkoa ajella ilman vikoja. Oli kuulemma tullut kaksi uutta päivitystä viime syksyn päivitys pakettiin.
Leon 1.4 FR Sportstourer plugin -21
Ex: Octavia IV 1.5 Style LB Launch Edition -20.
Ex: Octavia III  1.0 FL LB Style -17
EX: Octavia II 1,4 DSG FL -09

Ukkometso

Ei ole enää bensa- ja lämpömittarit vilkkuneet helmikuun softapäivityksen jälkeen. Keskikulutus 4.7 ltr reilun parinsadan kilometrin matkalla nastarenkain 1.5 tsi:llä. Ei ole enää valittamista, mutta koputetaan kuitenkin puuta kaiken varalta.

JariJ

No niin, auto kävi huollossa. Päivitykset ajettiin ja maapallokin taas valkoisena.

Joku ohjainlaite tuolla on, joka aiheuttaa ongelmia. Virheitä kuulemma seitsemän sivua... Tehdas selvittää, sen jälkeen uudestaan korjaamolle.
Ajossa: Skoda Octavia Combi PHEV Style
Ex VAGit:Skoda Octavia Combi Style 1,4 TSI DSG Metal Grey, Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG Black Magic -11, Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI -08

Morpheus3

Onko muuten uuden Octavian vikakoodien luku edelleen mahdollista kotikonstein VCDS:llä? Mielenkiinnosta vaan uutta autoa odotellessa.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Excalibur22

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 05.03.21 - klo:17:52
Onko muuten uuden Octavian vikakoodien luku edelleen mahdollista kotikonstein VCDS:llä? Mielenkiinnosta vaan uutta autoa odotellessa.

Eiköhän se toimi VCDS:lläkin. Itsellä obd11 ja sillä toimii koodien luku
Leon 1.4 FR Sportstourer plugin -21
Ex: Octavia IV 1.5 Style LB Launch Edition -20.
Ex: Octavia III  1.0 FL LB Style -17
EX: Octavia II 1,4 DSG FL -09

M_M

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 05.03.21 - klo:17:52
Onko muuten uuden Octavian vikakoodien luku edelleen mahdollista kotikonstein VCDS:llä?

Onhan se. Koodausmuutoksien kanssa on sitten vähän hiljaisempaa, niissä moduuleissa jotka on lukossa.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

tigeli

Lainaus käyttäjältä: tigeli - 03.03.21 - klo:22:13
Edelleen on maapallo harmaana (sulakkeen (nro 19) irroittamalla homman saisi "ratkaistua"), ja soittelin tästä huoltoon.. sain ajan parin viikon päähän jossa samalla päivitetään autoon pari avoinna olevaa kampanjaa jotka eivät kuitenkaan koske tätä yhteysongelmaa. Katsotaan korjaako OCU-yksikkö yhteyden itse ennen tuota huoltoa.

9vrk meni, että maapallo oli itsestään taas valkoinen. Kaikki yksittäiset ajot (kulutustiedot) tuolta ajanjaksolta jäivät bittiavaruuteen eivätkä päivittyneet palvelimille asti.

Occux

Nyt meni ensimmäisen kerranläpi Webaston ajastus kännykästä. Homma onnistui sillä, että ensin hain statustietoja. Näkyi päivittyneen kaksi päivää sitten. Tein refreshin statukselle. Muutaman kerran kännykän 30 sekunnin ruudunhimennyksen ajan yritti lähettää käskyä päätyen ohjeeseen soittamaan Skodan infoon. Kun tein uudelleen status refreshin, niin lopulta sain uudet statustiedot. Tuon jälkeen menin planneriin, mistä asetin lähtöajan ja tällä kerralla suunnitelma meni läpi. Eli Skodan yhteydet herää henkiin, mutta vaatii usean minuutin herättelyn. Luulen, että nyt kun tiedän, miten temppu tehdään, osaan sen tehdä jatkossakin. Mutta on se perkeleen hidas. Kerran aiemmin olen joulukuun alkupuolella onnistunut käynnistämään kännykästä välittömällä lämmityksellä ja sen jälkeen ei kertaakaan.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

pikatsu

Onko kenellä ollut ongelmia takaluukun aukaisun  pyyhkäisytoiminnan kanssa?
Toimi 1. viikon, mutta sen jälkeen ei enää toiminut.

KKN

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 08.03.21 - klo:09:53
Onko kenellä ollut ongelmia takaluukun aukaisun  pyyhkäisytoiminnan kanssa?
Toimi 1. viikon, mutta sen jälkeen ei enää toiminut.

Potkaisemalla saan kyllä avattua, kun oppi oikean tekniikan. Ongelmia tulee, kun luukku ei aina jostain syystä saakaan itseään auki. Tällöin kuulee lukon naksahtavan ja takaluukku pikkuisen liikahtaa. Seuraavaksi tulee virhepiippaus ja joutuu käsin auttamaan alkuun. Esiintyy silloin tällöin ja syytä en tiedä. Jäätymisestä ei ole kysymys, koska ilmiö esiintyy myös jos auto on vaikka ollut +20 asteisessa parkkihallissa koko päivän. Huolto ei löytänyt vikaa, yllättäen. Itse veikkaan että luukun sovituksessa on jotain tai sitten tahmeilta tuntuvat tiivisteet liimaantuvat ajan kanssa ja moottoreissa ei riitä tarpeeksi alkuvoimaa.

Koita kurkkia sinne puskurin alle, missä jonkinmoinen tunnistin pitäisi olla, ettei ole mitään jääpaakkua tai muut ylimääräistä tiellä.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

prinne

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 08.03.21 - klo:09:53
Onko kenellä ollut ongelmia takaluukun aukaisun  pyyhkäisytoiminnan kanssa?
Toimi 1. viikon, mutta sen jälkeen ei enää toiminut.

Eikös tuon toiminnalisuuden saa valikoista pois käytöstä. Ettei olis vahingossa lipsahtanut off-asentoon?
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Excalibur22

Lainaus käyttäjältä: prinne - 08.03.21 - klo:10:57
Eikös tuon toiminnalisuuden saa valikoista pois käytöstä. Ettei olis vahingossa lipsahtanut off-asentoon?
Pari kertaa, kun olen kurkottanut kontin perältä jotain niin alkanut piipitys kuulumaan ja tullut kiire pois alta😅 jalka sopivasti mennyt anturin kohdalle ja käskystä luukku kiinni.
Leon 1.4 FR Sportstourer plugin -21
Ex: Octavia IV 1.5 Style LB Launch Edition -20.
Ex: Octavia III  1.0 FL LB Style -17
EX: Octavia II 1,4 DSG FL -09

Occux

Lainaus käyttäjältä: Occux - 08.03.21 - klo:09:17
Nyt meni ensimmäisen kerranläpi Webaston ajastus kännykästä. Homma onnistui sillä, että ensin hain statustietoja. Näkyi päivittyneen kaksi päivää sitten. Tein refreshin statukselle. Muutaman kerran kännykän 30 sekunnin ruudunhimennyksen ajan yritti lähettää käskyä päätyen ohjeeseen soittamaan Skodan infoon. Kun tein uudelleen status refreshin, niin lopulta sain uudet statustiedot. Tuon jälkeen menin planneriin, mistä asetin lähtöajan ja tällä kerralla suunnitelma meni läpi. Eli Skodan yhteydet herää henkiin, mutta vaatii usean minuutin herättelyn. Luulen, että nyt kun tiedän, miten temppu tehdään, osaan sen tehdä jatkossakin. Mutta on se perkeleen hidas. Kerran aiemmin olen joulukuun alkupuolella onnistunut käynnistämään kännykästä välittömällä lämmityksellä ja sen jälkeen ei kertaakaan.
Tarkastin auton infoteekkinäytöltä ja myös siellä oli tieto, että ajastus asetettu. Yritin huijata lämmitystä lähtemällä kymmenen minuuttia ennen ajastettua aikaa ja huijaus oli liian iso. Tuulilasi jääpisaroilla ja auto ei lähtenyt niin kuin palmun alta. Hyvin käynnistyi, mutta jäykemmin. Tästä kokemuksesta voisin arvata, että viiden minuutin huijaus on sopiva. Puolen kilometrin jälkeen veden lämpö oli 50, joten ihan kohtalaisesti oli jo ehtinyt lämmittää. Ja kyselijöille tiedoksi, että olen asettanut tavoitelämmöksi +16, koska alhaisempia lämpöjä ei asteikolla ole ja silläkin auto on kuin sauna, jos antaa auton lämmittää oman tahtonsa mukaan. 
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

gate

Lainaus käyttäjältä: Occux - 08.03.21 - klo:14:48
Tarkastin auton infoteekkinäytöltä ja myös siellä oli tieto, että ajastus asetettu. Yritin huijata lämmitystä lähtemällä kymmenen minuuttia ennen ajastettua aikaa ja huijaus oli liian iso. Tuulilasi jääpisaroilla ja auto ei lähtenyt niin kuin palmun alta. Hyvin käynnistyi, mutta jäykemmin. Tästä kokemuksesta voisin arvata, että viiden minuutin huijaus on sopiva. Puolen kilometrin jälkeen veden lämpö oli 50, joten ihan kohtalaisesti oli jo ehtinyt lämmittää. Ja kyselijöille tiedoksi, että olen asettanut tavoitelämmöksi +16, koska alhaisempia lämpöjä ei asteikolla ole ja silläkin auto on kuin sauna, jos antaa auton lämmittää oman tahtonsa mukaan.

Pitäs varmaan pyytää että tutkivat omaa webasto. Tänään Helsingissä 40min päällä ja ikkunat edelleen jää pisaroiden peitossa.

Ukkometso

Kokeilin tänään webaston käynnistystä MySkodalla noin 10 minuuttia auton sammuttamisen ja lukitsemisen jälkeen ja sehän toimi jopa monta kertaa ja nopeasti meni käskyt perille.
Kummallista että sitä ei saada toimimaan auton pidemmän parkissa olon jälkeen. Tuntuis että ei olis paljosta kiinni.

pikatsu

Ei mulla ole toiminut kun pari kertaa silloin kun auton sain. Tuli jipiteltyy vähän liian aikaisin >:(.
Työkaveri kävi huollossa ja kun nollasivat info näytön ( olikohan , että painaa sitä virtanappilla 30s), niin sit lähti taas pelittää. En oo nyt kysellyt toimiiko enää.

Budejovitz

Takaluukun pyyhkäisytoiminta useimmiten toimii, toisinaan jonkun aikaa pois mutta palailee itsekseen. Ei ole juurikaan potkutekniikasta kiinni, RintaJoupin expertti näytti oikean potkaisun mutta eipä auttanut. Sama juttu toisinaan kuljettajan ovessa, ei ole likaa esteenä. Vikakoodeja näistä ei tule joten vaiva ei etene maahantuojalle.

pikatsu

Lainaus käyttäjältä: prinne - 08.03.21 - klo:10:57
Eikös tuon toiminnalisuuden saa valikoista pois käytöstä. Ettei olis vahingossa lipsahtanut off-asentoon?
thansk Prinne. Syystä tai toisesta ruksi oli poissa ”Easy open” kohdasta. Nyt toimii.

zepodius

Moi! Itsellä nyt 1,5 viikkoa käytössä ollut Octavia ja aluksi inforuutu yms systeemit pelittivät hyvin. Nyt kuitenkin viikon verran olleet yhteydet poikki, maapallo on harmaana ja käyttäjätileille ei pääse kirjautumaan. Kännykästä ei saa mitään yhteyksiä autoon. Meneekö nämä odottelemalla ohi vai mennäänkö tämän kanssa heti huoltoon?

prinne

En ole näitä kännykä appeja käyttänyt, kun ei ole tarvetta. Eli en ole itse seurannut maapallon tilaa tai appin toimivuutta. Mutta sellaista mietin että jos nyt on kyse yhteysongelmasta johonkin Skodan servereihin tms. Niin auttaako auton vieminen huoltoon? Soittamalla varmaan selviää että onko jotain uusia päivityksia tarjolla, jos ei niin mutu-tuntumalla vois sanoa että ihan turhaan autoa sinne vie.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

timpy

Oman 8 Golfin kanssa samaa We Connect -toimimattomuutta. Maapallo ollut harmaana noin viikon. Huomenna huoltoon tämän takia. Halusivat auton sinne. Samat on ongelmat siis kuin Ocussakin. Yleensä on päivittynyt auton tila ihan ok ajon jälkeen palveluun. Mutta tietyn ajan jälkeen auto menee ”nukkumaan” ja sen jälkeen ei päivitys tai webaston käynnistys enää onnistu.
ex: VW Golf HB 1.5 eTSI DSG Style Premium vm.-20
ex: Skoda Octavia Combi 1.5 TSI DSG vm.-18
ex: VW Golf HB 2.0 TDI vm.-13

Occux

Lainaus käyttäjältä: Occux - 08.03.21 - klo:14:48
Tarkastin auton infoteekkinäytöltä ja myös siellä oli tieto, että ajastus asetettu. Yritin huijata lämmitystä lähtemällä kymmenen minuuttia ennen ajastettua aikaa ja huijaus oli liian iso. Tuulilasi jääpisaroilla ja auto ei lähtenyt niin kuin palmun alta. Hyvin käynnistyi, mutta jäykemmin. Tästä kokemuksesta voisin arvata, että viiden minuutin huijaus on sopiva. Puolen kilometrin jälkeen veden lämpö oli 50, joten ihan kohtalaisesti oli jo ehtinyt lämmittää. Ja kyselijöille tiedoksi, että olen asettanut tavoitelämmöksi +16, koska alhaisempia lämpöjä ei asteikolla ole ja silläkin auto on kuin sauna, jos antaa auton lämmittää oman tahtonsa mukaan.
Kovasti on suurta vaihtelua yhteyksien laadussa. Auto on ollut samalla paikalla maanantaista lähtien. Maanantaina sain statuskyselyn menemään läpi toisella virkistysyrityksellä. Tänään huvikseni kokeilin ja meni ensimmäisellä yrityksellä vaikka se kesti liki pari minuuttia. Juuri hetki sitten lähdin kokeilemaan uudelleen. Status oli neljän tunnin takainen aloittaessani. Viisi kertaa yritin tehdä refreshin ja jokainen noin parin minuutin yritys päättyi ilmoitukseen, että ei onnistu. 
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Ukkometso

Mulla on tapahtunut sellainen ihme että on nyt jo kaksi päivää toiminut webaston käynnistys kännykällä monta kertaa aina  ilman ongelmia monen kuukauden toimimattomuuden jälkeen. Toivottavasti nyt pysyy tuollaisena.

jiiaa

Mulla ei ole suurempia ongelmia vielä esiintynyt, tosin takana on vasta reilu viikko ja alle 200 km. Välillä on jäänyt keltainen huutomerkki näyttöön ja väittää, että joku ovi olisi auki, vaikka ei ole. Myskodakin on toiminut ihan ok ja sähkölämmityksen käynnistys on mennyt läpi.

Onko muilla ollut navigaattorin kanssa ongelmia? Mulla navigaattori ei suostu millään muistamaan kotiosoitetta. Olen asettanut sen varmaan seitsemän kertaa uudestaan. Tänään ei halunnut löytää haettua osoitetta, ennenkuin laittoi kaupungin nimen kadun perään. Tuli pelkkiä ulkomaisia kohteita ehdotukselle. POI suosikit hävisivät näppäimistön yläpuolelta ja asetuksista joku täppä oli vaihtanut asentoaan.

tigeli

Tänään aamupäivällä polttoainevalot vilkkuivat kuin diskossa olisi ollut lyhyellä 20km lenkillä, lisäksi infortainmentissa näkyi puhelin- ja navigointi-ikonit kahtena kappaleena, sekä smartlink-ikoneita oli yhteensä 4kpl. :o



(joo, sormenjäljet ja pöly näkyvät kivasti.)

prinne

Joko uskaltaisi sanoa että ratin vaihto korjasi "Travel Assist ei käytettävissä" pimpottelun. Hiljaa on ollut....
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

JariJ

Tänään taas oli harmaana maapallo. Oli viimeksi päivittänyt auton tilan eilen viiden maissa. Viikon tuokin ilo kesti, että mySkoda toimi. Tai kyllähän tuo sovellus toimii, mutta auto ei pidä yhteyttä palvelimiin. Lisäksi alkoi taas valittelemaan, että aja keskellä kaistaa, vaikka kaikki viivat oli lumen peitossa aamulla.

Taas pitäis ilmeisesti viedä auto huoltoon, vaikka ei suuremmin huvittaisi. Oli pojat käyny vähän testaamassa, kun viimeksi kävin. Ajoivat autolla enemmän kuin itse olen reilussa viikossa ajanut. Itselleni minä tuon auton ostin, en huollon kavereille. Itse sain sijaisautoksi Fabian... Jos olisin Fabian halunnut, olisin sellaisen ostanut. En halunnut.
Ajossa: Skoda Octavia Combi PHEV Style
Ex VAGit:Skoda Octavia Combi Style 1,4 TSI DSG Metal Grey, Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG Black Magic -11, Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI -08

prinne

Lainaus käyttäjältä: JariJ - 13.03.21 - klo:18:24
Taas pitäis ilmeisesti viedä auto huoltoon, vaikka ei suuremmin huvittaisi. Oli pojat käyny vähän testaamassa, kun viimeksi kävin. Ajoivat autolla enemmän kuin itse olen reilussa viikossa ajanut. Itselleni minä tuon auton ostin, en huollon kavereille. Itse sain sijaisautoksi Fabian... Jos olisin Fabian halunnut, olisin sellaisen ostanut. En halunnut.

Paljonko olivat siis ajaneet?

Meinaatko että autohuolloilla on kaikkia automalleja siellä jonossa, jotta voivat antaa kaikille samanlaisen auton käyttöön huollon ajaksi? Ei tuo maksuton sijaisauto välttämättä ole mikään vakio, hyvä että sait edes jonkin auton....
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Erkka

Lainaus käyttäjältä: JariJ - 13.03.21 - klo:18:24
Taas pitäis ilmeisesti viedä auto huoltoon, vaikka ei suuremmin huvittaisi. Oli pojat käyny vähän testaamassa, kun viimeksi kävin. Ajoivat autolla enemmän kuin itse olen reilussa viikossa ajanut. Itselleni minä tuon auton ostin, en huollon kavereille. Itse sain sijaisautoksi Fabian... Jos olisin Fabian halunnut, olisin sellaisen ostanut. En halunnut.

Paljonko sinulle tuli "reilussa viikossa" kilometrejä Octavialla?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy