Octavia lV uuden auton ongelmia

Aloittaja Atsii, 30.10.20 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

KKN

Töistä kotia lähtiessäni tuli herjat "vika: start & stop" ja "vika: ohjauspyörän lämmitys".

Sammutin ja käynnistin uudelleen. Auto starttasi terhakasti ja ei enää herjannut mitään. Ratin lämppärikin toimi normaalisti. Tuli mieleen, että voisiko akun varaus olla matala, ja kotosalla laitoin CTEK:in CT5 TIME TO GO -akkulaturin kiinni. Laturi hetken ihmetteli tilannetta ja näytti sitten, että 4 tunnin päästä olisi akku täyteen ladattu, eli ei se ainakaan täynnä ollut. Tiedä sitten mitä tuo tarkoittaa, että kuinka paljon vajausta oli, mutta antaa mennä täyteen ja jatketaan tutkimuksia.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

Occux

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 15.02.21 - klo:16:54
Minulla myös päivätila käytössä.
Tänään mittarinäytössä ilmoitti, että navigointitila ei käyössä.
Tuulilanäytässä opastukset eivät myöskään näkyneet.
Infonäytössä kuitenkin opastus toimi normaalisti.
Puolen tunnin tauon jälkeen taas toimii normaalisti.
Sama mulla tänään. Aluksi matka Porvooseen HUD näytti navin opasteita, mutta viimeiset 45 kilsaa ei näyttänyt. HUD toimi kylla moitteitta, mutta navin opasteet ei. Navigaattori luonnollisesti toimi moitteetta ja kertoi, milloin pitää poistua motarilta. Tutkin asetuksista ja HUDilla oli kaikki päällä. Vempsautelin HUDin navia päältä ja päälle monta kertaa, mutta mitään ei tapahtunut. Kaikkiin muihin HUDin asetusmuutoksiin reagoi. Paluumatkalla HUDissa näkyi kaikki, mtä kuuluukin näkyä. Onkohan ne keksineet Skodalla ajatuksen ennakkoon lukuominaisuuden. Ilmeisesti se aavisti, että seuraavaksi ajattelen HUD naviopasteista, että en niitä tarvitse.

Taas kokeilin piruuttani, mitä MySkoda sanoo. Tiesi auton olevan Porvoossa. Väitti, että PA-lämmitin on päällä ja lämmitysaikaa on 0 minuuttia. En ole saanut MySkodasta PA-lämpp'riä päälle sitten Joulukuun alun ennen firmwaren päivitystä. MySkoda sanoi, että voin ottaa se mukamas päällä olevan Webaston pois päältä. Seisoin vieressä ja takuuvarmasti se ei ollut päällä, ellei multa sitten yllättäen kuulo ole mennyt. Kokeilin saanko pois päälltä. Pitkään yritti ja totesi lopulta, että ei saa pois päältä. No ihmekös tuo, kun se kerran ei ole päällä. Kuitenkin sitkeästi väitti, että kyllä se on päällä. Kokeilin myös valojen väläytystä. No sehän toimii kyllä.

Yritin löytää, mistä auton sisältä näkisin ajetut kilometrit. Puolivuotta meni umpeen, joten pitkäaikainen ei sitä näytä. Kännykästä kyllä näkee, että 5000 kilsaa on mennyt rikki. Mutta sopimus MySkodan kanssa menee elokuussa umpeen, niin sen jälkeen tuota tietoa ei enää saa mistään. Tällaisesta paskasta en rupea maksamaan senttiäkään jatkovuosista.

Peruutus tutka ei vinkunut missään vaiheessa, kun peruutin kohti lumipenkkaa. Olisikohan se niin älykäs, että tulkitsi penkan niin pehmeäksi, ettei siitä tarvii välittää. Kameralla peruutelin ja lopulta takapuskuri jäi 15 sentin päähän polven korkuisesta penkasta. Kävin tutkimassa, että mitä vittua. Puskuri täysin puhdas. Ei lunta/jäätä/kuraa, mutta silti tutkat ei toimi.

Kyllä on Skeidalla menty liikaa luvattoman arpapelitoiminnan suuntaan.



Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

prinne

Lainaus käyttäjältä: Occux - 16.02.21 - klo:14:42
Yritin löytää, mistä auton sisältä näkisin ajetut kilometrit. Puolivuotta meni umpeen, joten pitkäaikainen ei sitä näytä. Kännykästä kyllä näkee, että 5000 kilsaa on mennyt rikki. Mutta sopimus MySkodan kanssa menee elokuussa umpeen, niin sen jälkeen tuota tietoa ei enää saa mistään. Tällaisesta paskasta en rupea maksamaan senttiäkään jatkovuosista.

Samasta paikasta mistä kaikista edellisistä Octaaveista. Vakkari pois päältä ja paljastuu kilometrit.
Vanhemmissa autoissa mittarien välissä olevan pienen näytön osalta ymmärrän että ihan kaikkea ei voi näyttää. Digimittaristossa luulis olevan tilaa ainakin. Mutta ehkä ajatellaan että ei ole kovin oleellinen tieto.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

b1mpo

Tutka ei saa heijastusta höttölumesta.

Tuli vaan mieleen, että mitenköhän aikaisemmin on selvitty kaikesta ilman avustimia ja kameroita.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Occux

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 16.02.21 - klo:15:15
Tutka ei saa heijastusta höttölumesta.

Tuli vaan mieleen, että mitenköhän aikaisemmin on selvitty kaikesta ilman avustimia ja kameroita.
Kyllä se on tähän asti aina vinkunut tuosta samasta kinoksesta. Viikko sitten tilanne oli ihan sama ja uudenlaista lunta ei ollut tullut. Selvitty ollaan tähän asti, kun takatutkaa ei ollut. Mulla on ollut tutka vuodesta 2010 lähtien. Kun yllättäen tulee vastaan tilanne, että odottaa kuulevansa piipityksen ja sitä ei tulekaan, niin se hämmentää. Peruutuskameralla etäisyydet muuttuu nopeammin, kuin odottaisi. Eli tarkkailin kameran näyttöä ja odotin piipityksiä ja lopulta kun kinos tuli vastaan yllättävän nopeasti, niin se vähän säikäytti. Siis normaalistihan jos peruutustutka on pois pelistä esim puskurissa olevan jään/lumen takia, niin silloin se selkeästi kertoo yhtenäisellä vinkumisella, josta tiedän, että ne eivät osaa kertoa tilanteesta mitään ja sen seurauksena osaan enemmän tarkkailla muualta tulevaa infoa. Ei ne koskaan ennen ole tällä tavalla toimineet, tai siis olleet toimimattomat. Tässä uudessa Skeidassa on niin paljon satunnaisesti toimivaa, että odotan takuuajan laetessa, että kuuluu poks ja pyörät ja ovet irtoaa.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Occux

Lainaus käyttäjältä: prinne - 16.02.21 - klo:15:07
Samasta paikasta mistä kaikista edellisistä Octaaveista. Vakkari pois päältä ja paljastuu kilometrit.
Vanhemmissa autoissa mittarien välissä olevan pienen näytön osalta ymmärrän että ihan kaikkea ei voi näyttää. Digimittaristossa luulis olevan tilaa ainakin. Mutta ehkä ajatellaan että ei ole kovin oleellinen tieto.
Kiitos.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Occux - 16.02.21 - klo:17:04
Kyllä se on tähän asti aina vinkunut tuosta samasta kinoksesta. Viikko sitten tilanne oli ihan sama ja uudenlaista lunta ei ollut tullut. Selvitty ollaan tähän asti, kun takatutkaa ei ollut. Mulla on ollut tutka vuodesta 2010 lähtien. Kun yllättäen tulee vastaan tilanne, että odottaa kuulevansa piipityksen ja sitä ei tulekaan, niin se hämmentää. Peruutuskameralla etäisyydet muuttuu nopeammin, kuin odottaisi. Eli tarkkailin kameran näyttöä ja odotin piipityksiä ja lopulta kun kinos tuli vastaan yllättävän nopeasti, niin se vähän säikäytti. Siis normaalistihan jos peruutustutka on pois pelistä esim puskurissa olevan jään/lumen takia, niin silloin se selkeästi kertoo yhtenäisellä vinkumisella, josta tiedän, että ne eivät osaa kertoa tilanteesta mitään ja sen seurauksena osaan enemmän tarkkailla muualta tulevaa infoa. Ei ne koskaan ennen ole tällä tavalla toimineet, tai siis olleet toimimattomat. Tässä uudessa Skeidassa on niin paljon satunnaisesti toimivaa, että odotan takuuajan laetessa, että kuuluu poks ja pyörät ja ovet irtoaa.

Meinaat, että käy näin: https://youtu.be/QfN1GRqKXpM

::)
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Occux

Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

geezer

Viimeaikaisia ongelmia: mittariston sivut (akku ja polttoaine) välkkyy aina silloin tällöin (siis ongelma on näkyy vain osalla ajoista, mutta silloin kun välkkyy niin välkyntä jatkuu pitkään). Silloin tällöin herjaa kesken ajon että jokin avustin tipahtaa pois päältä (tämä ei yllättäisi lumisateessa, mutta viimeksi teki näin kun ajoin pikkupakkasessa kuivalla tiellä). Peruutuskameran näkymä pimenee liian usein nykyään. Kulutus ym. tiedot nollaantuivat itsestään (tällä kertaa en ainakaan vahingossa nollannut niitä itse).

Suurin harmi on etäkäyttö, tuntuu että sen toiminta menee vaan huonompaan suuntaan. Lämmitys ja lasinlämmityskäskyt menee todella harvoin läpi ja koska en yleensä etukäteen tiedä tarkkaa lähtöaikaa, niin niiden käyttö on lähes mahdotonta. Tai siis jos niitä haluaisi käyttää niin pitää olla valmis lähtemään joko 10 tai 30 minuutin kuluttua  >:(.

Tänään ensimmäistä kertaa ei myöskään näyttänyt akunvarausta oikein kun laitoin lataukseen. Olin siis avannut ovet ja laittanut laturin kiinni ja sitten sulkenut ovet. Nyt vähän ajan kuluttua näyttää äpissä ettei latauspiuha ole kiinni. Yritin päivittää tilan pari kertaa, niin ilmoitti että liian monta yritystä, seuraavan matkan jälkeen voi kokeilla uudestaan. Tähän mennessä on aina ilmoittanut nuo lataustiedot oikein kun on ollut latauksessa.

Surkeeta on konsernin softankehitys ja -hallinta. Surullisinta on että kuvittelevat jonkun tällä hetkellä maksavan etäkäyttö-palvelusta. Jos olisin siellä päättämässä asioista niin tarjoisin kaikille palvelun ilmaiseksi toistaiseksi, kunnes asiat on korjattu. Ja tämän päälle vielä jonkin aikaa ilmaista käyttöä. Ei kai tässä voi toivoa muuta kuin että korjaavat tuon pian.

KunfuPanda

Aamulla auto antoi kesken ajon keltaisen moottorikuvan mittaristoon (pakokaasujen valvontajärjestelmä häiriintynyt). Mitään oireita ei ajossa huomaa.

Johan sitä reilu 400km saikin ajella edellisestä viasta. Silloin moottorissa oli liikaa öljyä ja tästä auto varoitteli ja huonossa imivät hieman öljyä pois.

Ei kai käsissä ole nyt se kuuluisa maanantai kappale.

Atsii

Suomeen tuotavia Skoda Octavioita valmistetaan ilmeisesti vain maanantaisin  ;D

Jos joltain löytyy 2020-2021 Skoda Octavia jossa ei ole ilmennyt mitään huomautettavaa voisi tänne ilmoittaa.
Epäilen, että suomesta ei löydy yhtäkään kappaletta jossa ei olisi mitään vikaa >:(
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

prinne

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 17.02.21 - klo:12:51
Suomeen tuotavia Skoda Octavioita valmistetaan ilmeisesti vain maanantaisin  ;D

Jos joltain löytyy 2020-2021 Skoda Octavia jossa ei ole ilmennyt mitään huomautettavaa voisi tänne ilmoittaa.
Epäilen, että suomesta ei löydy yhtäkään kappaletta jossa ei olisi mitään vikaa >:(

Tuskin löydät yhtään automerkkiä tai mallia ilman vikoja tai erikoisia ominaisuuksia.

Sen verran pitää posia sanoa että nyt pari viikkoa ajeltu ilman mitään vikoja, tai edes epämiellyttäviä ominaisuuksia.

Travel Assist "ei käytössä"-pimputus pysynyt myös hiljaa. Siihen liittyneen maahantuojan tiedotteen mukainen ratin ja johtosarjan tarkastus oli tänään. Osien versiot täsmäsi maahantuojan ohjeistukseen ja ratti vaihdettiin samantien.

Nyt oikeastaan kaikkiin ongelmiin mitä meillä on ollut, on ainakin yritetty korjaus tehdä  :) . So far so good, odotellaan seuraavia ongelmia...
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Popo

Lainaus käyttäjältä: prinne - 17.02.21 - klo:13:04
Tuskin löydät yhtään automerkkiä tai mallia ilman vikoja tai erikoisia ominaisuuksia

Tämä. Ennen uuden auton ostoa vain pitäisi löytää sellaiset keskustelupalstat, joissa näitä avoimesti käsitellään. Kuten täällä.

Auton vaihto vähitellen mielessä, mutta toki käy mielessä, josko odottaisi niitä tiistaina valmistettuja Ocuja...  :D
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Sinistra

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 17.02.21 - klo:12:51
Suomeen tuotavia Skoda Octavioita valmistetaan ilmeisesti vain maanantaisin  ;D

Jos joltain löytyy 2020-2021 Skoda Octavia jossa ei ole ilmennyt mitään huomautettavaa voisi tänne ilmoittaa.
Epäilen, että suomesta ei löydy yhtäkään kappaletta jossa ei olisi mitään vikaa >:(

Oon koettanut pitää mölyt mahassani, kun tämä palsta on pääasiallisesti tarkoitettu ongelmien listaamiseen ja niistä keskusteluun, minkä lisäksi ajattelen, että autonomistaja tai sen ostoa suunnitteleva ymmärtää, että auton merkkifoorumilla ongelmatopikissa käytävä keskustelu antaa pakosti vääristyneen kuvan kyseisessä mallissa esiintyvistä ongelmista, koska ei tänne tulla niistä ongelmattomista kappaleista kertomaan (niistä ollaan hiljaa ja ajetaan onnellisina).

Mutta kun nyt kysyit niin ainakin itselläni auto toiminut erinomaisesti. Törmäysavustin tai joku parkkitutka on joskus huomautellut jotain pakkasella, mutta eipä nuo nyt omasta mielestäni mitenkään suuria juttuja ole. Muuten on vaan ajeltu tyytyväisenä.

Edit. Ja niin, tällä en siis tarkoita etteikö autossa olisi tälläkin palstalle kerrottuja vikoja, etteikö niiden esiintyminen olisi huolestuttavaa ja etteikö valmistajan pitäisi niitä kaikkia korjata pikimmiten - olen tästä aivan samaa mieltä. Lähinnä siis halusin korostaa, että Suomeen on kyllä saatu sellaisiakin uusia Octavioita, jotka toimivat oikein hyvin.

KKN

Auto kävi jokin aika sitten ratin vaihdossa, koska osa nappuloista ei toiminut. Eikä ne toimineet ratin vaihdonkaan jälkeen, eivät vaan muistaneet kokeilla. Bonuksena alkoi tulla monille tuttua "Travel Assist ei ole käytettävissä" -herjaa, mitä ei vanhan ratin kanssa tullut ikinä, paitsi tietysti räntäsateessa jolloin kaikki muutkin avustimet tippuu pois. Ojasta allikkoon siis.

Auto kävi uudestaan pajalla ja ratin napit saatiin nyt toimimaan. En tiedä tarkalleen mitä tekivät. Travel Assistin virheeseen tuumasivat kosteuden häiritsevät rattia ja ratin lämmitystä tulisi käyttää. No, nyt ei ole ollut kosteaa keliä viikkokausiin, ratin lämmitystä on käytetty ja lisäksi vanhan ratin kanssa ei ollut tätä vikaa, joten selitys on ontuva. Kotimatkalla ajoin pidemmän lenkin ja pidin ratin lämppärin täysillä. Siitä huolimatta Travel Assist ei ole käytettävissä muistutti taas kerran olemassaolostaan. Melkein ajoin takaisin, mutta säästetään seuraavaan kertaan.

Huhut kertoo, että viikolla 15 olisi joku isompi ohjelmistopäivitys tulossa. Melkein saa alkaa katsomaan kalenterista aikaa.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

gate

Moi,

VK 17 kannattaa kysellä liikkeestä päivitystä.

Tässä poistuu esim välillä ilmenevä peruutuskamera ongelma.

Stig

Lainaus käyttäjältä: Sinistra - 17.02.21 - klo:13:30
Oon koettanut pitää mölyt mahassani, kun tämä palsta on pääasiallisesti tarkoitettu ongelmien listaamiseen ja niistä keskusteluun, minkä lisäksi ajattelen, että autonomistaja tai sen ostoa suunnitteleva ymmärtää, että auton merkkifoorumilla ongelmatopikissa käytävä keskustelu antaa pakosti vääristyneen kuvan kyseisessä mallissa esiintyvistä ongelmista, koska ei tänne tulla niistä ongelmattomista kappaleista kertomaan (niistä ollaan hiljaa ja ajetaan onnellisina).

Mutta kun nyt kysyit niin ainakin itselläni auto toiminut erinomaisesti. Törmäysavustin tai joku parkkitutka on joskus huomautellut jotain pakkasella, mutta eipä nuo nyt omasta mielestäni mitenkään suuria juttuja ole. Muuten on vaan ajeltu tyytyväisenä.

Edit. Ja niin, tällä en siis tarkoita etteikö autossa olisi tälläkin palstalle kerrottuja vikoja, etteikö niiden esiintyminen olisi huolestuttavaa ja etteikö valmistajan pitäisi niitä kaikkia korjata pikimmiten - olen tästä aivan samaa mieltä. Lähinnä siis halusin korostaa, että Suomeen on kyllä saatu sellaisiakin uusia Octavioita, jotka toimivat oikein hyvin.

Pakko oli tämä erinomainen kirjoitus luettuani itsekin avata sanainen arkku. Auto on palvellut alkutalven luovutuksesta saakka mainiosti ja on selvästi paras koskaan omistamani auto. Näistä pelkästään Octavioita on takana neljä. Tätä topiccia selaamalla saa helposti käsityksen että autoissa olisi jotain pahasti vialla kun puolenkymmentä tyytymätöntä käyttäjää aktiivisesti kirjoittelee tuskastaan autonsa kanssa. En vähättele heidän kokemuksiaan mutta kun on niitä toimiviakin yksilöitä toisin kuin täällä kirjoittelevat antavat ymmärtää. Ja tyytyväisiä uuden Octavian omistajia.

Itse olen jopa vähän yllättynyt miten vähän häiriöitä eri avustimien kanssa on ollut. Niiden kanssa pitää ottaa huomioon että eri antureilta tulevan datan täytyy olla melko häiriötöntä ja toleransseja ei juuri ole. Ja jos yksikin anturi ei anna auton mielestä luotettavaa tietoa, koko järjestelmä on pakko kytkeä pois pelistä ja ilmoittaa siitä kuuluvasti kuskille. Se että oma auto on toiminut järjestelmien suhteen lähes täydellisesti, on Suomen vaihtelevissa oloissa mielestäni hyvä saavutus.

Mahtava auto kaiken kaikkiaan!  8)

ToyotastaSkodaan

Lainaus käyttäjältä: prinne - 17.02.21 - klo:13:04
Tuskin löydät yhtään automerkkiä tai mallia ilman vikoja tai erikoisia ominaisuuksia.
...

Sen verran pitää provosoida, että vähintään 10 Toyotaa omistaneena olen joutunut käymään tasan kaksi kertaa huollossa normaalin huolto-ohjelman ohi. Avensiksen dieselistä jäätyi turbon ilmanotto -35 asteen pakkasessa. Se oli tyyppivika joka korjattiin. Ja toinen oli Auriksen käyntihäiriöt myös pakkasella. Siinä jäätyi vesiä ilmeisesti johonkin sopivaan kohtaan. Ei korjausta, vaikka tyyppivika olikin.

Siksi odotankin mielenkiinnolla miten hermo kestää, jos Skodillak osoittautuu vikapesäkkeeksi, jota pitää jatkuvasti huollattaa ja softa ja firmikset kukkii voikukkia ...  :-X
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

KKN

Mahtava homma, että löytyy niitä moitteettomasti pelaavia yksilöitä. Ja niinhän se menee, että paha kello kauas kuuluu.

Jännä juttu vaan, kun suurin osa ongelmista lienee ohjelmistoperäisiä ja kaikissa autoissa suurinpiirtein samat ohjelmistot, niin miksi osa toimii ja osa ei.

Tässä omassa vaan ollut niin paljon kaikkea, että alkaa huumori loppumaan ja vertaistukea kaipaamaan. Työkaverien v*ttuilua saa aina kuunnella, kun ne jännittää millä huollon sijaisautolla sitä milloinkin tullaan (myöhässä) töihin. Huolto varmasti tekee parhaansa, mutta ovat vähän hampaattomia näiden vaivojen kanssa, kun ratkaisun avaimet ovat pitkälti tehtaan käsissä.

Vaikka välillä tuntuu, että tunnelin päässä näkyvä valo on säästösyistä lopullisesti sammutettu, niin kuitenkin pieni toivonkipinä kytee josko tästä auto vielä tulisi. Odotellaan siis kevääseen asti, jos tulevista päivityksistä olisi apuja. Jos ei, niin sitten siirrytään omiin ratkaisuihin. Se on tän hetken fiilis.


Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

geezer

Vaikka ongelmat ovat/vaikuttavat olevan ohjelmistoperäisiä, niin voihan ne riippua vaikka jostain rautakomponentista, joka on vaihtunut jossain vaiheessa tuotantoa. Tällöin ongelma voi hyvinkin esiintyä vain jossain yksilöissä vaikka kaikissa on sama softa.

Ja vaikka omassa autossakin on näitä ongelmia, niin melko pieniä ne mulla on on. Auto yleisesti ottaen  toimii ja sillä on kiva ajaa.

Mutta se etäkäyttö myskodalla ei toimi. Onko niin että ne joilla on virheetön auto, myös tämä toimii? Siis lähinnä se että voi laittaa ikkunoiden lämmityksen äpistä heti päälle, tai laittaa ilmastoinnin (lämmityksen) webaston/phev:ssä ajoakun avulla heti päälle.

Huomasin lisäksi tänään että äppi ei ole päivittänyt ajettuja kokonaiskilometrejä vähään aikaan, autossa mittarilukema on ainakin 3400km, mutta äppi näyttää 3178km (vaikka ilmoittaa että tiedot on vähän aikaa sitten päivitetty).

Hyvä kuulla että jotain päivitystä on tulossa ainakin osaan ongelmista.

tigeli

Lainaus käyttäjältä: geezer - 17.02.21 - klo:19:32
Huomasin lisäksi tänään että äppi ei ole päivittänyt ajettuja kokonaiskilometrejä vähään aikaan, autossa mittarilukema on ainakin 3400km, mutta äppi näyttää 3178km (vaikka ilmoittaa että tiedot on vähän aikaa sitten päivitetty).

Itsellä vastaavassa tapauksessa kilometrit olivat päivittyneet taustajärjestelmään ja näkyivät skoda-connect.com-sivustolla oikein. Puhelimeen ne päivittyivät vasta kun kirjautui ulos ja sisään MySkodassa.

ak72

Lainaus käyttäjältä: ToyotastaSkodaan - 17.02.21 - klo:18:45
Sen verran pitää provosoida, että vähintään 10 Toyotaa omistaneena olen joutunut käymään tasan kaksi kertaa huollossa normaalin huolto-ohjelman ohi. Avensiksen dieselistä jäätyi turbon ilmanotto -35 asteen pakkasessa. Se oli tyyppivika joka korjattiin. Ja toinen oli Auriksen käyntihäiriöt myös pakkasella. Siinä jäätyi vesiä ilmeisesti johonkin sopivaan kohtaan. Ei korjausta, vaikka tyyppivika olikin.

Siksi odotankin mielenkiinnolla miten hermo kestää, jos Skodillak osoittautuu vikapesäkkeeksi, jota pitää jatkuvasti huollattaa ja softa ja firmikset kukkii voikukkia ...  :-X

Nyt puhutaan sentään autosta eikä tojotasta. Tojotan tekniikka on niin yksinkertaista ettei niihin voi kertakaikkiaan tulla vikoja. Sillä maineella ne ratsastaa. Nämä uudet hypriditojotat on sitten luku erikseen, pakoputkesta tulee talvella koko ajan savu ja sähköllä mennään se 3 minuuttia 😂 Mutta tuulipukukansa päättää millä ajaa 😝🤭😋
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

gate

Kerrotaan nyt sitten omat kokemukset kanssa suht toimivasta menopelistä.

Ei suurempia oireita alku päivityksein jälkeen jossa korjaantui musiikki häiriöt yms. Auto on ollut luotettava ja aina toiminut, kun on tarvinnut. Vielä jos connectin ja Aa toimimaan langattomasti, niin olisin tyytyväinen.

Mistä en tykkää autossa:

- Penkit ja varsinkin niskatukien pitkittäissäätöä tai edes kallistusta  kaipaisin todella paljon
- Webasto on tehoton vrt. 2018 audi entinen MB
- Takalasin lämmitin tehoton
- Etulasin lämmitin tehoton
- Cantonit surkeat

Kokonaisuutena siis jokatapauksessa tyytyväinen autoon. Edelliset autot pitkälti kaikki MB:tä  ja nyt tämän lisäksi audi. Elämäntilanteesta johtuen jouduin ottamaan skodan. Tällä mennään nyt 4 vuotta ja sitten jotain muuta, ehkä.

pikatsu

Asensin tänään mySkoda aplikaation ja tein tarvittavat aktivoinnim auton päässä. Webasto lähti ainakin 1. kerralla ihan hyvin sovellutuksella käyntiin. En itse kyllä missään huomannut mitään maapallo kuvioita, joista käyttäjät täällä on yhteyksiä stekannut. Ohessa näkymä mySkoda aplikaatiosta kun lämmitys päällä.


-karppa-

Ei kyllä tämä uusi versio vakuuta vrt edellinen malli.

"Travel assist ei toimi"
"Front assist ei toimi"

Lane assist jotain aivan järkyttävää, jota ei saa edes pysyvästi pois päältä, vaan joka kerta pitää erikseen muistaa ottaa pois päältä. Kuten tuossa aikaisemmin mainittiin, niin takalasinlämmitin tehoton. Ennen säädöt ja napit löysi helposti. Nyt piilotettu kaikki näytön taakse.

Sitten se, että auto on kokoajan neuvomassa sinua. En ihmettele miksi autot tekevät ihmisistä tyhmiä!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

prinne

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 18.02.21 - klo:19:51

Lane assist jotain aivan järkyttävää, jota ei saa edes pysyvästi pois päältä, vaan joka kerta pitää erikseen muistaa ottaa pois päältä.

Millä tavalla järkyttävä?

Aika harvoin omassa ajossa tuo puuttuu mitenkään peliin. Pari tuttua on jotka ajaa normaalisti todella lähellä reunaviivaa. Heidän tapauksessa line assist melko varmaan aika epämiellyttävä varuste. Pitääkin koittaa ottaa tuota pois päältä ja testata...
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

b1mpo

Se kaistavahti oppii myös kuskin tavoille. Aikansa kun vänkää lähemmäs viivaa, niin sallii ajamisen siinä vänkäilemättä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: prinne - 18.02.21 - klo:20:15
Millä tavalla järkyttävä?

Aika harvoin omassa ajossa tuo puuttuu mitenkään peliin. Pari tuttua on jotka ajaa normaalisti todella lähellä reunaviivaa. Heidän tapauksessa line assist melko varmaan aika epämiellyttävä varuste. Pitääkin koittaa ottaa tuota pois päältä ja testata...

Oletko päässyt kokeilemaan vesisateessa missä ajourissa on vettä?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 18.02.21 - klo:20:55
Oletko päässyt kokeilemaan vesisateessa missä ajourissa on vettä?
Kai se kannattaa laittaa pois päältä tietyissä tilanteissa, kuten vakkarikin?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 18.02.21 - klo:21:00
Kai se kannattaa laittaa pois päältä tietyissä tilanteissa, kuten vakkarikin?

Joka käynnistyskerta pitää erikseen ruksia pois päältä! Täyttä idiotismiä, jos et halua jotain avustinta käyttää, joka haittaa ajoa. Toki varmaan VCDS:llä saisi koodattua pois, mutta ei ole se idea.

Miksi paskaa järjestelmää pitää heti ruveta puolustelemaan, kun se on omassa uudessa autossa? Sama homma on start&stop:n kanssa. Jos olisi oma auto, niin samantien ottaisin sen pois käytöstä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy