Octavia lV uuden auton ongelmia

Aloittaja Atsii, 30.10.20 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

Popo

Lainaus käyttäjältä: KunfuPanda - 07.02.21 - klo:19:40
Pitkään tullut seurattua tätä foorumia ja nyt päätin ottaa keskusteluun osaa, kun ei aivan huoleton alku ole ollut uuden Octavian kanssa.

Reilun viikon ollut uusi auto (Octavia Combi 1.0 dsg eTec) ajettu 800km.

Muutenhan noin ominaisuuksiltaan auto on ollut hyvä.

Tervetuloa joukkoon! Näistä "litran kevareista" ei vielä ole kovin paljoa kokemuksia. Mites tuo uusi paketti kulkee verrattuna edelliseen 1.0 dsg-malliin? Se lisävääntö lähinnä kiinnostaa, avittaako oikeasti, painoa ilmeisesti on kuitenkin tullut lisää...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

KunfuPanda

Auto olisi noudettavissa ja autosta otetiin hieman öljyä pois. Oli kuulemma hieman liikaa laitettu. Laitetaanko uusiin autoihin luovutushuollossa uudet öljyt vai onko jo tehtaalla laitettu liikaa? Samalla tehtiin myös jokin kampanja päivitys autoon.

Toivotaan, että vika pysyy poissa. Vähän mietityttää, että miten vasta 800km jälkeen auto varoittelee liiasta öljystä.


Lainaus käyttäjältä: Popo - 08.02.21 - klo:11:35
Tervetuloa joukkoon! Näistä "litran kevareista" ei vielä ole kovin paljoa kokemuksia. Mites tuo uusi paketti kulkee verrattuna edelliseen 1.0 dsg-malliin? Se lisävääntö lähinnä kiinnostaa, avittaako oikeasti, painoa ilmeisesti on kuitenkin tullut lisää...

Edelinen auto oli -18 vuoden octavia combi 1.0 dsg. Siihen verrattuna muutamia omia tuntemuksia

- liikkeelle lähdöissä huomaa tämän lisä väännön ja auto lähtee myös start stopista rivakammin, eikä jää hetkeksi miettimään niinkuin edellinen malli

- pari kertaa kokeillut ohituskiihtyvyyttä ja normi ajomoodilla tuntui, että yhden pykälän liian iso vaihde päällä kun kaasun lämäsi pohjaan. Sport moodilla toimi huomattavasti paremmin.

- rampista motarille kiihdyttäessä auto tuntuu kiihtyvän aika samanlailla edelliseen verrattuna. Ei mikään raketti, mutta ei nyt ihan jalkoihin jäädä.

- hienosti kyllä auto rullailee moottori sammuksissa.


prinne

Rinta-Joupilta tuli soitto

Maahantuojalta on tullut tiedoite Travel Assistiin liittyen. Kysyi että onko vika ilmentynyt silloin kun ratin lämmitys on päällä. No meidän tapauksessa ei erityisemmin. Useammin silloin kun rattia kääntelee.

Pitäisi tarkastaa ratin johtosarjan ja sen "koodi/osanumero", sekä ratin ohjainlaitteen "koodi/osanumero". Jos se on tietty pari, niin ratti menee vaihtoon. Jos ei niin sitten maahantuoja/valmistaja jatkaa tutkimuksia.

Ensi viikolla menee tarkastukseen "koodien" osalta...
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Ukkometso

Lainaus käyttäjältä: prinne - 08.02.21 - klo:13:24
Rinta-Joupilta tuli soitto

Maahantuojalta on tullut tiedoite Travel Assistiin liittyen. Kysyi että onko vika ilmentynyt silloin kun ratin lämmitys on päällä. No meidän tapauksessa ei erityisemmin. Useammin silloin kun rattia kääntelee.

Pitäisi tarkastaa ratin johtosarjan ja sen "koodi/osanumero", sekä ratin ohjainlaitteen "koodi/osanumero". Jos se on tietty pari, niin ratti menee vaihtoon. Jos ei niin sitten maahantuoja/valmistaja jatkaa tutkimuksia.

Ensi viikolla menee tarkastukseen "koodien" osalta...

Mihin vikaan tämä ooeraatio tarkalleen ottaen liittyy, siihenkö ettei ilmoita mitään vaikka kädet on irti ratista vai mihin?

prinne

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 08.02.21 - klo:13:43
Mihin vikaan tämä ooeraatio tarkalleen ottaen liittyy, siihenkö ettei ilmoita mitään vaikka kädet on irti ratista vai mihin?

Siis Travel Assistin välillä hermoja riepovaan pimpotukseen, "ei käytettävissä".
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Ukkometso

Muutaman kerran pakkia päälle laitettaessa manuaalilootassa vipu ei ole mennyt perille asti vaikka yrittänyt toisenkin kerran työntää perille ja kytkintä löysätessä on kuulunut narina vaihdelaatikosta. Aika ronskeja otteita vaatii joskus tuo vaihteisto, vähän niinkuin vanhassa traktorissa, itse asiassa 46 vuotta vanhassa foortissa pelaa vaihteet sutjakammin. Edellisen Octavian mallissa kyllä vaihteet meni paljon paremmin päälle. Toivottavasti notkistuu ajan myötä.

Occux

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 08.02.21 - klo:14:00
Muutaman kerran pakkia päälle laitettaessa manuaalilootassa vipu ei ole mennyt perille asti vaikka yrittänyt toisenkin kerran työntää perille ja kytkintä löysätessä on kuulunut narina vaihdelaatikosta. Aika ronskeja otteita vaatii joskus tuo vaihteisto, vähän niinkuin vanhassa traktorissa, itse asiassa 46 vuotta vanhassa foortissa pelaa vaihteet sutjakammin. Edellisen Octavian mallissa kyllä vaihteet meni paljon paremmin päälle. Toivottavasti notkistuu ajan myötä.
Jos pakki ei meinaa napsahtaa kunnolla päälle, kytkintä ei kanata nostaa. Sen sijaan kokeile ykköstä ja sen jälkeen uudelleen pakkia.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

PietarinLumitykki

Lainaus käyttäjältä: Occux - 08.02.21 - klo:16:16
Jos pakki ei meinaa napsahtaa kunnolla päälle, kytkintä ei kanata nostaa. Sen sijaan kokeile ykköstä ja sen jälkeen uudelleen pakkia.

Mulla kävi tänään samalla tavalla. Luulin että pakki on silmässä kun nostin kytkintä. Eipä ollut eikä tullut kiva ääni. En tosiaan huomannut että ei ollut pohjassa, ei mitenkään tuntunut menneen huonosti pohjaan. Pitää olla jatkossa tarkempi. Olen myös huomannut että kakkonen menee silmään paikoitellen pienen rutinan säestämänä. Briskodassa oli puhetta samaisista jutuista ja niiden perusteella mahdollisesti ajan kanssa helpottaisi. Toivoa sopii. 

KKN

Hiukan hankala on ollut välillä saada pakki silmään ja joutunut ykkösen kautta uudestaan tarjoamaan. Auton ollessa aivan uunituore, niin kerran itsekin vahingossa vähän sorvasin pakkia, kun tuntui että meni perille vaan ei mennytkään. Kerrasta oppi olemaan tarkkana. Pakin kytkeytyminen on kuitenkin selvästi alkanut helpottamaan kilometrien myötä, kuten on tapahtunut jo aikaisemmin muiden vaihteiden osalta. Vähiten käytetty vaihde itsellä se pakki, niin sen notkistuminen tulee vähän jälkijunassa. Muiden vikojen korjaukseen ja tutkimuksiin autoa viedessäni kuitenkin vielä mainitsin asiasta ja säätivät vaijereita. En osaa sanoa auttoiko se vai onko paikat muuten vaan notkistuneet, mutta ainakin viime aikoina pakki on aina mennyt kerrasta päälle ilman kikkailuja. Sanoisin että ajakaa ainakin se 5 tonnia mittariin ja arvioikaa tilanne sen jälkeen uudelleen.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

Sokoda

Lainaus käyttäjältä: KKN - 04.02.21 - klo:12:29
Teki itsellä samaa, mutta autoon tehtiin takaisinkutsukampanjan mukaiset päivityksen ohjelmistoihin, jolloin tuo "ominaisuus" hävisi ja hyvä niin. Luulisi että olisi uusi auto päivitetty ennen luovutusta, vaan eipä mikään enää jaksa yllättää näissä puuhissa.  ;D

Myyjäliikeeltä kyselivät kuulumisia ja nostin aiheen esille niin pyysi tekemään viimeisimmän päivityksen joka autoa luovutettaessa oli ilmoituksena viihdenäytössä. No tein sen ja ominaisuus ei hävinnyt mihinkään. Kai tuon kanssa elää kevääseen ja pitää vaikka renkaita vaihtaessa pyytää tarkistamaan että päivitys varmasti ajantasalla.

Sain itsekin tänään ilmoituksen kesken ajon ”Travel assistant ei käytössä” pitää tuostakin kysellä jossain vaiheessa mikä juttu.

Mukavan tuntuinen autohan tuo muuten on ajella mutta samalla tulee tunne että hieman keskeneräisenä myyntiin tullut. 

prinne

Tuosta 2-sylinterin tilasta. Ei tiputa enää puolta pois, tai parilla viime ajokerralla tuli asiaa tarkemmin vahdittua.

Moottoria lämmitetty etukäteen webastolla, ajelua jonkin aikaa takana, moottori ainakin lämpömittarin mukaan normaalilämpöinen. Ohjekirjasta en löytänyt että onko tuolle jotain muita ehtoja, kokemusta/tietoa jollain?
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

PietarinLumitykki

Lainaus käyttäjältä: prinne - 09.02.21 - klo:10:34
Tuosta 2-sylinterin tilasta. Ei tiputa enää puolta pois, tai parilla viime ajokerralla tuli asiaa tarkemmin vahdittua.

Moottoria lämmitetty etukäteen webastolla, ajelua jonkin aikaa takana, moottori ainakin lämpömittarin mukaan normaalilämpöinen. Ohjekirjasta en löytänyt että onko tuolle jotain muita ehtoja, kokemusta/tietoa jollain?

Mä olen kanssa tuota seuraillut. Ei taida tehdä lepuutusta kylmällä koneella. Lisäksi olen nähnyt ilmoituksen 2-sylinterin tilasta vain 3. ja 4. vaihteella. Isommilla ilmoitusta ei tule, mutta olen ollut aistivinani lepuutuksen aiheuttaman värinän tasakaasulla myös 5. ja 6. vaihteella. Voi tietty olla kuvitelmaa, mutta onkohan mahdollista että kytkee lepuutuksen ilman ilmoitusta, eli olisi pientä bugia? Hetkellinen kulutus näissä tilanteissa näkyy siten, että esim. tasakaasulla 80 km/h kutosella kulutuksena näkyy 8l/100km n. 15 sekunttia kiihdytyksen jälkeen, kunnes tippuu reiluun 3l / 100km. Tämäkin voi olla softan sekoilua totai jotain viivettä toki.

prinne

Lainaus käyttäjältä: PietarinLumitykki - 09.02.21 - klo:10:47
Mä olen kanssa tuota seuraillut. Ei taida tehdä lepuutusta kylmällä koneella. Lisäksi olen nähnyt ilmoituksen 2-sylinterin tilasta vain 3. ja 4. vaihteella. Isommilla ilmoitusta ei tule, mutta olen ollut aistivinani lepuutuksen aiheuttaman värinän tasakaasulla myös 5. ja 6. vaihteella. Voi tietty olla kuvitelmaa, mutta onkohan mahdollista että kytkee lepuutuksen ilman ilmoitusta, eli olisi pientä bugia? Hetkellinen kulutus näissä tilanteissa näkyy siten, että esim. tasakaasulla 80 km/h kutosella kulutuksena näkyy 8l/100km n. 15 sekunttia kiihdytyksen jälkeen, kunnes tippuu reiluun 3l / 100km. Tämäkin voi olla softan sekoilua totai jotain viivettä toki.

Pitäisi katsoa moottorilämpötila VCDS/OBD11 tarkemmin, voihan olla että on pikkusen alle "normilämmön", eikä sitten lepuuta.

Se on kyllä varma että 80 nopeudessa ei reilun kolmen litran kulutusta mulla näy. Alamäessä korkeintaan.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

b1mpo

2-sylinterin tila vaatii tietyn moottorin lämpötilan. Lisäksi kierrokset tulee olla n. 1400-4000 ja kuormitus alle puolet täydestä vääntömomentista.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

KKN

Lainaus käyttäjältä: Sokoda - 08.02.21 - klo:20:34
Myyjäliikeeltä kyselivät kuulumisia ja nostin aiheen esille niin pyysi tekemään viimeisimmän päivityksen joka autoa luovutettaessa oli ilmoituksena viihdenäytössä. No tein sen ja ominaisuus ei hävinnyt mihinkään. Kai tuon kanssa elää kevääseen ja pitää vaikka renkaita vaihtaessa pyytää tarkistamaan että päivitys varmasti ajantasalla.

Sain itsekin tänään ilmoituksen kesken ajon ”Travel assistant ei käytössä” pitää tuostakin kysellä jossain vaiheessa mikä juttu.

Mukavan tuntuinen autohan tuo muuten on ajella mutta samalla tulee tunne että hieman keskeneräisenä myyntiin tullut.

Nämä pienet päivitykset mitä käyttäjä voi asentaa ei auta tuohon ongelmaan. Huollossa tekevät sitten isommat päivitykset, siitä oli/on ihan takaisinkutsukampanja. Tuolta voi tarkistaa, jos auto kuuluu kamppiksen piiriin: http://recall.skoda-auto.com/443/fi-fi  (ei vaan taida tuo toimia tällä hetkellä... ullatuus...)
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

PietarinLumitykki

Lainaus käyttäjältä: prinne - 09.02.21 - klo:10:52
Pitäisi katsoa moottorilämpötila VCDS/OBD11 tarkemmin, voihan olla että on pikkusen alle "normilämmön", eikä sitten lepuuta.

Se on kyllä varma että 80 nopeudessa ei reilun kolmen litran kulutusta mulla näy. Alamäessä korkeintaan.

No joo, ehkä se reilu 3l oli liioitelun pieni. Hain tuossa esimerkkiä käytöksessä. Itäväylää täällä Helsingissä ajelen edes takaisin ja vauhtia on yleensä se 80 km/h. Lämpimällä koneella hetkellinen kulutus heiluu 3 litran ja kuuden litran välillä kun matkavauhti on saavutettu. Mutta kyllä se usein pyörii neljän litran kummallakin puolella. Loivaa mäkeähän siinä taitaa melkein koko ajan olla.

Kylmällä koneella kulutus on sitten eri tasolla. Lyhyt siirtymä niin lähemmäs 10l / 100km näillä pakkasilla.

Occux

Lainaus käyttäjältä: PietarinLumitykki - 09.02.21 - klo:12:33
No joo, ehkä se reilu 3l oli liioitelun pieni. Hain tuossa esimerkkiä käytöksessä. Itäväylää täällä Helsingissä ajelen edes takaisin ja vauhtia on yleensä se 80 km/h. Lämpimällä koneella hetkellinen kulutus heiluu 3 litran ja kuuden litran välillä kun matkavauhti on saavutettu. Mutta kyllä se usein pyörii neljän litran kummallakin puolella. Loivaa mäkeähän siinä taitaa melkein koko ajan olla.

Kylmällä koneella kulutus on sitten eri tasolla. Lyhyt siirtymä niin lähemmäs 10l / 100km näillä pakkasilla.
-9 C ja Webastolla esilämmitetyn jäähdytysnesteet saavuttaa 90 C kilometrin/parin jälkeen, mutta 2-moodia alkaa näkyä vasta yli kymmenen kilometrin jälkeen, josta nopeudella 80 nelisen kilometriä. Eli vaikka jäähdytysneste on saavuttanut normilukemat, moottori ja vaihteisto ei vielä ole siinä pisteessä, että menisi 2-moodiin.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

prinne

Lainaus käyttäjältä: Occux - 09.02.21 - klo:20:18
-9 C ja Webastolla esilämmitetyn jäähdytysnesteet saavuttaa 90 C kilometrin/parin jälkeen, mutta 2-moodia alkaa näkyä vasta yli kymmenen kilometrin jälkeen, josta nopeudella 80 nelisen kilometriä. Eli vaikka jäähdytysneste on saavuttanut normilukemat, moottori ja vaihteisto ei vielä ole siinä pisteessä, että menisi 2-moodiin.

Väitän että parin kilometrin jälkeen ei vielä ollut 90 astetta täynnä. Auton mittari voi niin näyttää, mutta sehän ei tarkkaan oikeaa lämpöä näytä. Toki voi olla muitakin "ehtoja".

Tänään -14, weballa esilämmitys ja hetken ajon jälkeen weba sammui. Taajama ajoa ja huomasin hetkn päästä että lämpömittari oli yhden pykälän alle 90 asteen. Siinä myös pysyi, kunnes auto kävi paikallaan tyhjäkäyntiä ehkä 5min. Siitä kun jatkoin ajoa niin 2-cyl moodi "heräsi" heti tasaista nopeutta ajaessa.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Occux

Lainaus käyttäjältä: prinne - 09.02.21 - klo:20:59
Väitän että parin kilometrin jälkeen ei vielä ollut 90 astetta täynnä. Auton mittari voi niin näyttää, mutta sehän ei tarkkaan oikeaa lämpöä näytä. Toki voi olla muitakin "ehtoja".

Tänään -14, weballa esilämmitys ja hetken ajon jälkeen weba sammui. Taajama ajoa ja huomasin hetkn päästä että lämpömittari oli yhden pykälän alle 90 asteen. Siinä myös pysyi, kunnes auto kävi paikallaan tyhjäkäyntiä ehkä 5min. Siitä kun jatkoin ajoa niin 2-cyl moodi "heräsi" heti tasaista nopeutta ajaessa.
Puhut omasta Webaston käytöstä, mutta et sanonut, miten käytit sitä. Jos siis olet käynnistänyt kaukosäätimellä ja autossa on asetettu 10 minuutin lämmitys kakella käynnistäessä, niin ei se 14 pakkasessa kahdella kilometrillä saavuta 90 astetta. Mainitesmani 2 kilsaa on tapahtunut ajastetulla lämmityksellä ja kukaan ei tiedä, miten pitkän lämmitysajan auto on arponut. Eli infotainment näytöllä oleva 10 minuutin (säädettävissä) lämmitys aika koskee vaan kakella käynnistystä tai autosta välitöntä lämmityksen käynnistystä. Kun olen ajastuksella laittanut lämmityksen päälle, niin auto arpoo lämpötiloista lämmitysajan, joka voi olla paljon pidempi kuin se asetettu 10 minsaa. Kun avaan oven, tuntuu kuin astuisi saunaan. Ja joskus jäähdytysnesteen lämmöt on näyttäneet 70 astetta jo puolen kilometrin ajon jälkeen.

Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Occux

No nyt se iski minullekin, nimittäin infonäytön jumittuminen. Eli sanoi ryhtyvänsä latailemaan profiilia ja ei tullut valmiiksi. Ilmoitti vaan, että "odota" ja kieputti sitä ikonia, vai mikä se nyt on. Kolme kertaa sain koneen resetoitua pitämällä 20-30 sekkaa infon virtanappia pohjassa, mutta aina käynnistymisensä jälkeen jäi samaan tilaan. Oli ei-niin-kivaa ajaa, kun olisin halunnut tehdä säätöä ilmanvaihtoon, vaan mikään ei toimi, kun ei reagoi mihinkään nappiin. Muutaman kilometrin ajon jälkeen oli samassa tilassa. Onneksi oli tarve jättä auto parkkiin pieneksi aikaa ja tuon jälkeen infonäyttö sai ladatuksi profiilit.

Siitä Webaston kännykkäyhteydestä sen verran, Webasto on käynnistynyt ainoastaan kerran kännykästä aj tuo oli auton alkuperäisillä softilla 1664. Tuona päivänä asennettiin uudemmat softat 1668 ja sen jälkeen kännykällä ei ole kertaakaan onistunut käynnistämään Webastoa. Pitäisiköhän käydä huollossa vaatimassa vanhempi softa asennettavaksi. 
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Atsii

Minulla tänään auto kirjasi käyttäjätilin kokonaan ulos. Piti syöttää sähköpostit ja salasanat uudelleen, ennen kuin pääsi jatkamaan.
Sen jälkeen webaston etäkäynnistys jostain kumman syystä onnistui  :o

Parkkihallista ulosajaessa mäkilähtöavustin ei päästänyt liikkeelle kuin vasta kolmannella kunnon nykäisyllä. Kytkin päästi ikävät aromit kabiiniin.
Täytynee ottaa pois käytöstä  >:(
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

prinne

Lainaus käyttäjältä: Occux - 10.02.21 - klo:14:24
Puhut omasta Webaston käytöstä, mutta et sanonut, miten käytit sitä. Jos siis olet käynnistänyt kaukosäätimellä ja autossa on asetettu 10 minuutin lämmitys kakella käynnistäessä, niin ei se 14 pakkasessa kahdella kilometrillä saavuta 90 astetta. Mainitesmani 2 kilsaa on tapahtunut ajastetulla lämmityksellä ja kukaan ei tiedä, miten pitkän lämmitysajan auto on arponut. Eli infotainment näytöllä oleva 10 minuutin (säädettävissä) lämmitys aika koskee vaan kakella käynnistystä tai autosta välitöntä lämmityksen käynnistystä. Kun olen ajastuksella laittanut lämmityksen päälle, niin auto arpoo lämpötiloista lämmitysajan, joka voi olla paljon pidempi kuin se asetettu 10 minsaa. Kun avaan oven, tuntuu kuin astuisi saunaan. Ja joskus jäähdytysnesteen lämmöt on näyttäneet 70 astetta jo puolen kilometrin ajon jälkeen.

Tarkennus alkutietoihin. Webaston lämmitys ajaksi on laitettu 20min. Reilu 10min lämmitti ennenkuin lähdin ajamaan. Pointti nyt se että tuolla ulkolämpötilalla ei pystynyt taajama-ajossa nostamaan lämpöjä normaalitasolle ilman webastoa.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Occux

Lainaus käyttäjältä: prinne - 10.02.21 - klo:17:43
Tarkennus alkutietoihin. Webaston lämmitys ajaksi on laitettu 20min. Reilu 10min lämmitti ennenkuin lähdin ajamaan. Pointti nyt se että tuolla ulkolämpötilalla ei pystynyt taajama-ajossa nostamaan lämpöjä normaalitasolle ilman webastoa.
Kiitos. Hyvä täsmennys. Kymmenen minuuttia esilämmitystä ei ole kovin paljon 14 asteen pakkasessa. Monesti jatkan PA-lämmittimen käyttöä ajon aikana. Mutta olisi kiva tietää, miten pitkiä aikoja ajastettu lämmitys polttaa minkäkinlaisissa pakkasissa. Seuraavaksi ajastan lämpiämään niin, että suunniteltu liikkeellelähtö tapahtuu 5-10 minuuttia aikaisemmin kuin miksi asetan infonäytöltä. Katsotaan onnistunko huijaamaan autoa, sillä eihän sitä nyt ihan saunalämpöön ole tarkoitus saada.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Excalibur22

Lainaus käyttäjältä: Occux - 10.02.21 - klo:20:10
Kiitos. Hyvä täsmennys. Kymmenen minuuttia esilämmitystä ei ole kovin paljon 14 asteen pakkasessa. Monesti jatkan PA-lämmittimen käyttöä ajon aikana. Mutta olisi kiva tietää, miten pitkiä aikoja ajastettu lämmitys polttaa minkäkinlaisissa pakkasissa. Seuraavaksi ajastan lämpiämään niin, että suunniteltu liikkeellelähtö tapahtuu 5-10 minuuttia aikaisemmin kuin miksi asetan infonäytöltä. Katsotaan onnistunko huijaamaan autoa, sillä eihän sitä nyt ihan saunalämpöön ole tarkoitus saada.

Tänään 30min esilämmityksellä ja -12 astetta. Jäähdytysnesteen lämpötila 87 astetta.

Eihän siitä autosta saunaa tule jos asettaa esilämmityksen esim 22 asteeseen, ellei sitten ole tarkoitus sulattaa lumia katoltakin
Leon 1.4 FR Sportstourer plugin -21
Ex: Octavia IV 1.5 Style LB Launch Edition -20.
Ex: Octavia III  1.0 FL LB Style -17
EX: Octavia II 1,4 DSG FL -09

Occux

Lainaus käyttäjältä: Excalibur22 - 10.02.21 - klo:23:14
Tänään 30min esilämmityksellä ja -12 astetta. Jäähdytysnesteen lämpötila 87 astetta.

Eihän siitä autosta saunaa tule jos asettaa esilämmityksen esim 22 asteeseen, ellei sitten ole tarkoitus sulattaa lumia katoltakin
Olen asettanut tavoitelämpötilaksi PA-lämmitykseen +16, joka on pienin mahdollinen arvo. Sen alapuolella ei ole numeroita, vaan oli jokin teksti, jonka tulkitsin tarkoittavan, että ei lämmitettäisi ollenkaan. En lähtenyt kokeilemaan tuota 16:n alapuolista asetusta. Ja koska käytän pelkästään suuniteltua lähtöaikaa, niin minuuttiasetus 10/20/30 minuuttia ei päde koska auto jo helppiteksteissään sanoo, että se lämmityaika-asetus vaikuttaa vaan kakella ja välittömällä PA-lämmityksellä, ei ajastetulla. Ajastetulla lämmityksellä ei voi kertoa lämmityksen kestoa, vaan auto itse arpoo.  Ajasatetulla lämmityksellä auto on aina kuin saunaan menisi. Ainoa konsti sen käytössä voisi olla huijata sitä tyylin: väitän lähteväni 10:30 ja lähdenkin 10:20. Tuolla saisin lämmitysajasta 10 minsaa pois.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

tigeli

Ei ole tänään tarvinnut "ihmetellä" verkkopalvelujen maapallo-symbolia, koska sitä eikä henkilötietojen suojan tasoa ei näy koko infortainmentin tilarivillä. MySkodaan tosin päivittyy akun varaustila ja kulutus/ajokilometrit, mutta mittarilukema ei ole päivittynyt eilisen jälkeen. Näiden lisäksi autossa on mukamas ovet auki ja konepelti ylhäällä.

Ei toimi nettiradiokaan wlanin yli, joten mahtaakohan olla jotain huoltokatkosta menossa taustajärjestelmissä.

PietarinLumitykki

Mites tuo bensa- ja lämpömittarin välke? Onko johtanut toimenpiteisiin tai onko se ajan kanssa pahentunut? Satunnainen välkehdintähän ei suuremmiin haittaa (varsinkin kuin mittarien toteutus on omaan makuun tosi huono muutenkin) mutta jos ne vaikka sammuvat kokonaan, on kyse isommasta ongelmasta. Ajoin pidemmän reissun viikonloppuna (reilu 400 km) ja paikoitellen tosiaan välkkyi mittarit. Muuten oli hyvä retki, ongelmia ei ollut, ajoavustimet toimivat ja kulutus oli sangen kohtuullinen. Ajotietokoneen mukaan 5,1 l / 100 km, pääosin motaria acc 105 km/h asetettuna, lisäksi pikkuteitä ja matka-ajasta noin 1/4 kaupungin läpi ajamista.

tigeli

Lainaus käyttäjältä: PietarinLumitykki - 14.02.21 - klo:13:33
Mites tuo bensa- ja lämpömittarin välke? Onko johtanut toimenpiteisiin tai onko se ajan kanssa pahentunut?

Edellisellä sivulla joku totesi, että on maahantuojalla tiedossa ja softakorjausta olisi jossain välissä tulossa.

prinne

Jos navigaattorin päivä/yö asetus on auto asennossa, niin miten porukalla käytännössä kartan tila vaihtelee?

Mulla todella harvoin päivä modessa automaattisesti. Tässä muutaman päivän pitänyt testiksi auto asetuksella, koko ajan yö tilassa. Muutin nyt takaisin päivä moodiin.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Atsii

Minulla myös päivätila käytössä.
Tänään mittarinäytössä ilmoitti, että navigointitila ei käyössä.
Tuulilanäytässä opastukset eivät myöskään näkyneet.
Infonäytössä kuitenkin opastus toimi normaalisti.
Puolen tunnin tauon jälkeen taas toimii normaalisti.
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy