Octavia lV uuden auton ongelmia

Aloittaja Atsii, 30.10.20 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

Erkka

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 04.02.21 - klo:07:38
Pelkkä kaistavahtikin käyttää sitä tunnistusta. Ei tarvi olla travel assistia.

Näin on. Ainakin T-Rocissa tulee ilmoitus (ota ratti hallintaan) , vaikka ei ole Travel Assistia. Kaistavahti on.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

prinne

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 04.02.21 - klo:07:32
Se ei ollut minun oma ajatus, että ratista voisi mittariston välkkyminen johtua, vaan olen lukenut jostakin tältä palstalta että jollekin oli huollossa arveltu että mittariston valojen vilkkuminen voisi johtua jostakin ratissa olevasta boksista.

Mennyt tämä minulta ohi. No on kyllä paikka boksille keksitty  :)

LainaaPelkkä kaistavahtikin käyttää sitä tunnistusta. Ei tarvi olla travel assistia.

Ohjekirjassa puhutaan ohjauksen hallinntaan ottamisesta vain Travel Assistin yhteydessä, ei kaistavahdin. No tuo on helppo testata, kunhan vaan löytää tien missä kaistaviivat näinä aikoina näkyy  :)
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

b1mpo

Nuo ympyröistä kohdat kertoo onko kaistavahti päällä. Värit vaihtelee toiminnan mukaan, että onko vain kaistavahti, vai avustaako myös. Lisäksi tuo oranssi muuttuu vihreäksi, kun lukee viivat. Auto on tuossa pysähdyksissä, niin kaistavahti ei päällä ja ilmoitus on oranssi. Varmaan sama logiikka uudessakin octaviassa.


Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Ukkometso

Juu kyllä se mullakin kaistavahti  käskee ottaa auton hallintaan jos kovin hipoo kaistaviivoja, mutta jos kädet on irti ratista suoralla tiellä niin ei ilmoita mitään jos pysyy kaistaviivojen välissä. Mulla on siis vain kaistavahti ja travel assistantin nappi ratissa ilman travel assistanttia. Mulla Ambition LE ilman travel assistanttia. Olis mukava tietää että onko kellään muulla travel assistantin nappi ratissa vaikka ei pitäskään olla.
Onhan tämä aika sekavaa hommaa, kun on turhia nappejakin ratissa.

KKN

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 04.02.21 - klo:07:32
Se ei ollut minun oma ajatus, että ratista voisi mittariston välkkyminen johtua, vaan olen lukenut jostakin tältä palstalta että jollekin oli huollossa arveltu että mittariston valojen vilkkuminen voisi johtua jostakin ratissa olevasta boksista.

Joo, eli näin mulle huollossa arvuuteltiin, koska ratti tai pikemminkin sen sisältämä boksi on viallinen = osa ratin napeista ei toimi. En oikein itse jaksa asiaan uskoa, mutta kohta se selviää kun ratti vaihdetaan. Ongelmahan on ilmestynyt viimeisimmän huollossa tehdyn ohjelmistopäivityksen (se takaisinkutsukamppis) jälkeen ja voi liittyä pikemminkin siihen. Jossain netin syövereissä arveltiin, että tässä viimeisimmässä softassa on bugi, joka määrätyissä olosuhteissa rupeaa vilkuttelemaan noita bensa- ja moottorinlämpöpalkkeja. Itse digitaalinen mittaristo ei siis välky. Vaikea tuosta ongelmasta on saada kiinni, kun niin harvoin sitä esiintyy.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

Atsii

Pientä jatkolistaa aikaisempiin ongelmiin.

14.12.2020 Parkkihallista poistuessani pysähdyin ulosajoluiskaan.
Liikkeelle lähtö ei onnistunut. Auto ei suostunut lähtemään liikkeelle, vaan sammui. Kytkin pohjaan ja auto käynnistyi ja pääsin liikkeelle normaalisti.

20.1.2021 Moottorin lämpömittarin ja polttoainemittarin valot vilkkuvat. Tätä samaa on tapahtunut säännöllisen epäsäännöllisesti uudesta alkaen.

3.2.2021 Taustapeilin USB latausliitin ei toimi.
Takapenkkien keskiosassa olevat USB latausliittimet eivät toimi.

3.2.2021 Moottorin lämpömittarin ja polttoainemittarin valot vilkkuivat. Yritin saada vilkkumisen videoitua, mutta myöhästyin hieman. Vauhtia oli n. 80km/h. Melkoista urheilua yrittää vauhdissa saada mittarien vilkkuminen videoitua. Tehtaan mukaan tapahtumasta pitää saada video tallennetua ennen mittarin vaihtoa. Mitä jos sattuu jotain kun yrittää ottaa tapahtumasta videota, kuka vastaa vahingoista ?

Matrix Led ajovaloumpiohin kertyy kosteutta, mutta sehän on varmaankin normaalia.

Oikean puolen normaali lähi-ajovalo näyttää mielestäni liian ylös. Opastekyltit tien oikealla puolella näkyvä jo pitkän matkan päästä kirkkaasti valaistuilta.
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

Sokoda

Itse sain uuden Octavian tällä viikolla ajoon (1.0 etec combi).

Aina kun laitan ratinlämmityksen päälle, ”apunäyttö” menee kotinäkymästä ilmastoinnin  valikkoon joilloin pitää taas klikata home-näppäintä. Kuuluuko mennä noin? Ei iso asia mutta ihmetyttää.

KKN

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 04.02.21 - klo:11:55
Moottorin lämpömittarin ja polttoainemittarin valot vilkkuivat. Yritin saada vilkkumisen videoitua, mutta myöhästyin hieman. Vauhtia oli n. 80km/h. Melkoista urheilua yrittää vauhdissa saada mittarien vilkkuminen videoitua. Tehtaan mukaan tapahtumasta pitää saada video tallennetua ennen mittarin vaihtoa. Mitä jos sattuu jotain kun yrittää ottaa tapahtumasta videota, kuka vastaa vahingoista ?

Mä sain videoitua vilkkumisen, kun sattui sopivasti pihatiellä vilkuttelemaan ja sain auton pysäytettyä. Vaikka myöhemmin näytin kuvaamani videon huollossa, niin se ei aiheuttanut toimenpiteitä, koska vika ei ollut päällä ja sitä ei saatu huollossa toistettua. ??? Niin, ja itse digitaalinen mittaristo on tähän jo kertaalleen vaihdettu, että se nyt ei ainakaan ollut ratkaisu. Onko varsinaisella mittaristolla ja sitten noilla bensa- ja lämpömittareilla minkälainen suhde? En osaa sanoa, mutta kaipa tähänkin aikanaan joku ratkaisu löytyy.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

Ukkometso

Lainaus käyttäjältä: Sokoda - 04.02.21 - klo:12:07
Itse sain uuden Octavian tällä viikolla ajoon (1.0 etec combi).

Aina kun laitan ratinlämmityksen päälle, ”apunäyttö” menee kotinäkymästä ilmastoinnin  valikkoon joilloin pitää taas klikata home-näppäintä. Kuuluuko mennä noin? Ei iso asia mutta ihmetyttää.

Mulla se ongelma korjaantui softapäivityksellä.

KKN

Lainaus käyttäjältä: Sokoda - 04.02.21 - klo:12:07
Itse sain uuden Octavian tällä viikolla ajoon (1.0 etec combi).

Aina kun laitan ratinlämmityksen päälle, ”apunäyttö” menee kotinäkymästä ilmastoinnin  valikkoon joilloin pitää taas klikata home-näppäintä. Kuuluuko mennä noin? Ei iso asia mutta ihmetyttää.

Teki itsellä samaa, mutta autoon tehtiin takaisinkutsukampanjan mukaiset päivityksen ohjelmistoihin, jolloin tuo "ominaisuus" hävisi ja hyvä niin. Luulisi että olisi uusi auto päivitetty ennen luovutusta, vaan eipä mikään enää jaksa yllättää näissä puuhissa.  ;D
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

prinne

Lainaa
3.2.2021 Taustapeilin USB latausliitin ei toimi.
Takapenkkien keskiosassa olevat USB latausliittimet eivät toimi.

Luulis että tällaisen homman merkkiliikekin sais fiksattua. Ellei tietysti tuo hieno infotainment softa ohjaile noitakin...
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

ToyotastaSkodaan

Lainaus käyttäjältä: Occux - 01.11.20 - klo:14:35
En ole tuolla sivulla aiemmin käynnyt. Edelliset päivitykset on tulleet sitä kautta, että tila-sivulla on ollu ilmoitus, että päivitys tarjolla.

HW:H56
SW: 1664
Kartat 20.9
Media 3.1.4

Mistä löytää tiedot siitä mitkä ovat viimeisimmät saatavilla olevat versiot? Pitäisi varmistaa, että kun oma Skodillak tulee, niin siihen on asennettu viimeisimmät päivitykset ...
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Sokoda - 04.02.21 - klo:12:07
Itse sain uuden Octavian tällä viikolla ajoon (1.0 etec combi).

Aina kun laitan ratinlämmityksen päälle, ”apunäyttö” menee kotinäkymästä ilmastoinnin  valikkoon joilloin pitää taas klikata home-näppäintä. Kuuluuko mennä noin? Ei iso asia mutta ihmetyttää.

Meidän kakkosautossa, 2015/07 Fabiassa, kun laittaa takalasin pyyhkimen päälle, niin mittarin keskinäyttö alkaa pyöriä tai se vaihtaa valikosta seuraavaan. Eli ei sinänsä liity uuten Octaviaan tämä, mutta samanlaista softavikaa siis ollut/on muissakin merkin tuotteissa jo vuosia. Harmi, ettei näistä ole päästy eroon.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

tigeli

Lainaus käyttäjältä: tigeli - 02.02.21 - klo:18:39
Mulla ei ole mittaristo välkkynyt missään vaiheessa, taisi olla joku toinen jolla se vika oli.

Ei kovin kauaa tarvinnut odotella, tänään tämäkin ongelma ilmestyi omaan autoon. Kivasti vilkuttelee virta- & polttoaine-palkkeja, toivottavasti ei ota tavaksi.

KKN

Lainaus käyttäjältä: tigeli - 06.02.21 - klo:01:06
Ei kovin kauaa tarvinnut odotella, tänään tämäkin ongelma ilmestyi omaan autoon. Kivasti vilkuttelee virta- & polttoaine-palkkeja, toivottavasti ei ota tavaksi.

Viimeisimmän tiedon mukaan tämä vilkkumishomma on tehtaalla tiedossa ja korjaantunee aikanaan ohjelmistopäivityksellä.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

Occux

Lainaus käyttäjältä: ToyotastaSkodaan - 05.02.21 - klo:06:29
Mistä löytää tiedot siitä mitkä ovat viimeisimmät saatavilla olevat versiot? Pitäisi varmistaa, että kun oma Skodillak tulee, niin siihen on asennettu viimeisimmät päivitykset ...
En ole tuohon tietoon törmännyt.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Occux - 06.02.21 - klo:10:29
En ole tuohon tietoon törmännyt.
Jos tietää auton vin numeron, niin erwinistä pientä rahaa vastaan näkee viimeiset softaversiot. Sen käyttö ei ole helpoimmasta päästä, mutta sieltä näkee. Joskus obd11 kertoi myös, että johonkin ohjainlaitteeseen oli uudempi päivitys. Sitä ei tietenkään sillä voi asentaa, mutta ilmeisesti se osasi sen tiedon kertoa siitä syystä, että jollain toisella käyttäjällä ollut tuoreempi revisio.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Atsii

Täältä voi katsoa löytyykö omaan autoon uusia takaisinkutsukampanioita. VIN koodin voi katsoa vaikka tuulilasin ulkopuolelta kuljettajan kohdalta.

https://www.skoda-auto.com/services/recall-actions

Tosin juuri äsken kokeilin ja jostain syystä toiminto on tällä hetkellä pois käytöstä  :-[
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

PietarinLumitykki

Terve!

Ollut nyt muutaman päivän uusi octavia combi style 1,5 tsi manuaali ajossa. Oikein kiva kärri ajaa eikä mitään fataalia ole tullut vastaan. Mietin kuitenkin tuulilasinlämmitystä. En ole aivan varma toimiiko se tai onko heikkotehoinen. Ilmeisesti se menee päälle joko omasta fyysisestä napistaan (vai käynnistääkö vain puhalluksen?) tai kosketusnäytön climan asetusten kautta. Lisäksi sen voi laittaa automaattiseksi. Kovin vahvaa vaikutusta en ole huomannut, eli vanhan kärryn kanssa jäätynyt lasi suli nopeasti märäksi, tämän kanssa tuntuu että enemmänkin puhallin sulattaa lasin. Onko kokemuksia tästä?

- Jotain pientä bugisuutta on käyttöliittymän kanssa ollut. MySkoda-appi on toiminut ok, tosin mulla ei webastoa ole, joten lähinnä olen katellut matkatietoja siitä.
- Jarrut kirskuu välillä, pitää seurailla.
- Sylinterin lepuutus tuntuu selkeänä tärinänä. Onko muilla miten tämä?

prinne

Hiukan samanlainen fiilis tuulilasinlämmityksestä. Mutu tuntumalla ei likikään niin tehokas kuin edellinen "lanka" versio. Kävi kyllä mielessä että toimiiko lainkaan.

Onko sille fyysinen nappi?
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

KKN

Lainaus käyttäjältä: PietarinLumitykki - 06.02.21 - klo:13:26
Terve!

Ollut nyt muutaman päivän uusi octavia combi style 1,5 tsi manuaali ajossa. Oikein kiva kärri ajaa eikä mitään fataalia ole tullut vastaan. Mietin kuitenkin tuulilasinlämmitystä. En ole aivan varma toimiiko se tai onko heikkotehoinen. Ilmeisesti se menee päälle joko omasta fyysisestä napistaan (vai käynnistääkö vain puhalluksen?) tai kosketusnäytön climan asetusten kautta. Lisäksi sen voi laittaa automaattiseksi. Kovin vahvaa vaikutusta en ole huomannut, eli vanhan kärryn kanssa jäätynyt lasi suli nopeasti märäksi, tämän kanssa tuntuu että enemmänkin puhallin sulattaa lasin. Onko kokemuksia tästä?

- Jotain pientä bugisuutta on käyttöliittymän kanssa ollut. MySkoda-appi on toiminut ok, tosin mulla ei webastoa ole, joten lähinnä olen katellut matkatietoja siitä.
- Jarrut kirskuu välillä, pitää seurailla.
- Sylinterin lepuutus tuntuu selkeänä tärinänä. Onko muilla miten tämä?

Miettinyt myös tuota tuulilasinlämmitystä, että aika tehottomalta vaikuttaa. Fyysistä nappia sille ei ole, ilmastoinnin valikoista pitää laittaa päälle.

Päätin tehdä oman pikku testin, kun tuulilasissa sopivasti huurretta ja ulkona reilu 8 astetta pakkasta. Auto raakana käyntiin, puhallus pois ja lasin lämmitys päälle. Kyllä se jotain tekee ja huurre sulanut vesipisaroiksi.



Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

PietarinLumitykki

Lainaus käyttäjältä: prinne - 06.02.21 - klo:13:43

Onko sille fyysinen nappi?

Lainaus käyttäjältä: prinne - 06.02.21 - klo:13:43
Onko sille fyysinen nappi?

No en mä tästäkään ole ihan varma. Ison näytön alla on fyysisiä painikkeita ja yhdessä on tuulilasin kuva ja max-teksti. Voi toki olla että se laittaa vain puhalluksen päälle. Ohessa lainaus ohjekirjasta. Sen mukaan takalasin lämmitys on selkeä, mutta tuulilasin poistoon on "huurteen poistaminen" ja sitten fyysisestä napista "tuulilasin tuuletus/sulatus", joka kytkee ainakin puhalluksen. Tuulilasinlämmityksestä puhutaan sitten vain automaattisessa moodissa.





PietarinLumitykki

Lainaus käyttäjältä: KKN - 06.02.21 - klo:14:04
Miettinyt myös tuota tuulilasinlämmitystä, että aika tehottomalta vaikuttaa. Fyysistä nappia sille ei ole, ilmastoinnin valikoista pitää laittaa päälle.

Päätin tehdä oman pikku testin, kun tuulilasissa sopivasti huurretta ja ulkona reilu 8 astetta pakkasta. Auto raakana käyntiin, puhallus pois ja lasin lämmitys päälle. Kyllä se jotain tekee ja huurre sulanut vesipisaroiksi.




Kiitos, eli ilmeisesti toimii mutta on hieman heikkotehoinen.



KKN

Tuosta sylinterien lepuutuksesta sen verran, että välillä itsellä hiukan jyristää ja välillä taas ei. Varmaan riippuu hiukan moottorin sen hetkisestä kuormituksesta, onko iso/pieni vaihde, onko moottorin tukikumit jäässä vai ei, yms. Sanoisin olevan normaalia, jos vähän tulee ylimääräistä värinää ja tärinää silloin tällöin.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

Atsii

Lepuutustoimintoa en ole huomannut koskaan. Puuttuukohan omasta Koslasta koko toiminto  :o
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

octaani

Lainaus käyttäjältä: KKN - 31.01.21 - klo:16:29
Meillä oli myös alkukankeutta, erityisesti 3. vaihteen kytkeytymisessä, mutta se helpotti kilometrien myötä. Nyt n. 6tkm mittarissa. Ainoastaan pakki takertelee edelleen ja on välillä hankala saada päälle. Ehkä sekin siitä käytön myötä notkistuu.

Nyt vaihteiston käyttäytymistä tarkemmin seuranneena, tuntuisi että on ihan samat ominaisuudet. 3. vaihde ja pakki tuntuu olevan hankalimmat ja toiminta on jo vähän parantunut alun jälkeen. Taisi vaan itselle tulla isoin psykologinen lukko, kun aluksi oli ongelmia vaihteiden kanssa.

Lainaus käyttäjältä: KKN - 06.02.21 - klo:14:38
Tuosta sylinterien lepuutuksesta sen verran, että välillä itsellä hiukan jyristää ja välillä taas ei. Varmaan riippuu hiukan moottorin sen hetkisestä kuormituksesta, onko iso/pieni vaihde, onko moottorin tukikumit jäässä vai ei, yms. Sanoisin olevan normaalia, jos vähän tulee ylimääräistä värinää ja tärinää silloin tällöin.

Tästä on itsellä samankaltaisia kokemuksia. Esim. 5 vaihteella 80 nopeus helposti jyristää ja 6 vaihteella taas ei. Pienemmissä nopeuksissa olen myös huomannut, että moottorin kuormitus tuntuu vaikuttavan. Eli jos auto menee alamäkeen, ei ole koskaan pitänyt ääntä. Lievässä ylämäessä taas helposti kuuluu jyrinää. Jyrinä kuulosti aluksi renkaista lähtevältä, mutta huomasin äänen seuraavan kahden sylinerin käyttöä. Huollon mukaan kahden sylinterin käyttö pitää “normaalista poikkeavaa” ääntä, joka on normaalia.

Occux

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 06.02.21 - klo:15:59
Lepuutustoimintoa en ole huomannut koskaan. Puuttuukohan omasta Koslasta koko toiminto  :o
Nopeusmittarin keskellä näkyy tasaisella vielä 120 nopeudessa teksti "2 sylinteri moodi". Voi olla, että olen valinnut tuon. Ainakin jos valitsee näyttöön hetkellisen kulutuksen, niin 4-moodissa lukee teksti "kulutus" ja kun siirtyy 2-moodiin, niin tekstissä lukee jotain "2 silinderi käytössä". En nyt muista tarkkaan mikä teksti siinä on, mutta 2 näkyy.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

octaani

Jos mittarin keskiössä on näytössä hetkellinen kulutus, tulee sen alle näkyviin teksti "2 sylineterin käyttö" ja nopeus mittarin alareunaan tulee myös pieni merkkivalo, jossa ympyrän sisällä lukee "eco". Näistä ainakin itse olen tuota kahden sylinterin käyttöä seurannut. Jos on oikein tarkkaavainen vaihdoksen myös tuntee autossa, mutta "nykäisy" on aika hentoinen.

KunfuPanda

Pitkään tullut seurattua tätä foorumia ja nyt päätin ottaa keskusteluun osaa, kun ei aivan huoleton alku ole ollut uuden Octavian kanssa.

Reilun viikon ollut uusi auto (Octavia Combi 1.0 dsg eTec) ajettu 800km.

Ensimmäisen viikon aikana ollut muutamia pieniä vikoja, mm. Keskinäyttö tiltannut täysin, navigointi ei ole käynnistynyt.

Mutta eilen olin kokeilemassa Matrix ledejä illalla, niin auto päätti yllättää ikävästi ja ruutuun pamahti keltainen varoitusvalo ja ilmoitus "vähennä öljyä". Auto tien sivuun ja öljymäärän tarkastus. Öljymäärä rajojen välissä.

Aamulla uusi startti kotoa ja ei mitään ilmoitusta. Päivällä taas uudestaan sama vika ilmoitus. Öljymäärän tarkastus ja näytti hiema  alle maksimin.

Huomenna sitten heti aamusta huoltoon ja katsotaan ehtivätkö jo samana päivänä tutkimaan auton. Toivotaan, että auton saa ajoon takaisin jo huomenna.

Muutenhan noin ominaisuuksiltaan auto on ollut hyvä. 

Atsii

Käyttöohjeesta löysin ohjeen öljytason tarkastamiseksi. Onko kukaan saanut mittarille näkymään öljynmäärää?


share image
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy