Octavia lV uuden auton ongelmia

Aloittaja Atsii, 30.10.20 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

prinne

Lainaus käyttäjältä: Needleman - 08.01.21 - klo:08:19
Ai että kun oli taas mukava aloittaa päivä kuuntelemalla plim plim ääniä. Tänään oli vuorossa pysäköititutkat ja pysäköintijarru(?).  Joka kerta kun hidasti alle kävelyvauhdin alkoi plim plim kuulua. Uskaltaisin väittää, että yli puolissa ajoon lähdöistä marraskuun alusta tähän päivään on joku varoitus tai huomio vilkkunut plim äänen säestämänä.
Onko keinoa millä nuo ilmoitukset saa pois tai ainakin helvetin plim äänen vaiennettua?
Kun taas joskus tulee autonvaihdon hetki, niin voin kuvitella myyjän ilmeen, kun se pääsee sanomaan että tuossa autossahan on kaikki avustimet rikki kun herjaavat. Koita siinä nyt sitte keksiä selityksiä.

Huolto nostanut kädet pystyyn?
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

reppu

Lainaus käyttäjältä: Needleman - 08.01.21 - klo:08:19
Ai että kun oli taas mukava aloittaa päivä kuuntelemalla plim plim ääniä. Tänään oli vuorossa pysäköititutkat ja pysäköintijarru(?).  Joka kerta kun hidasti alle kävelyvauhdin alkoi plim plim kuulua. Uskaltaisin väittää, että yli puolissa ajoon lähdöistä marraskuun alusta tähän päivään on joku varoitus tai huomio vilkkunut plim äänen säestämänä.
Onko keinoa millä nuo ilmoitukset saa pois tai ainakin helvetin plim äänen vaiennettua?
Kun taas joskus tulee autonvaihdon hetki, niin voin kuvitella myyjän ilmeen, kun se pääsee sanomaan että tuossa autossahan on kaikki avustimet rikki kun herjaavat. Koita siinä nyt sitte keksiä selityksiä.


En ainakaan itse ole löytänyt kohtaa, josta ilmoitusäänet saisi pois. On tosiaan mukava ajella, kun kauhee plimplotus kuuluu vähä väliä. Itellä travel assist ja emergency assist hyppii pois päältä. Ratti vaihdetaa parin viikon päästä. Nyt tuli vielä uusi vika. Kuskin oven kädentunnistus jotenkin rikki. Ovi kyllä aukee, kun ottaa kahvasta kiinni, mutta kun yrittää lukita ovia, niin eipä tapahdu mitää, vaikka heiluttelee kättä tunnistimen edessä tai painaa sormen tunnistimeen kiinni...Tähän vielä pisteeksi iin päälle connectin ongelmat niin aika pommiltahan alkaa vaikuttaa koko vehje

tigeli

Lainaus käyttäjältä: Needleman - 08.01.21 - klo:08:19
Ai että kun oli taas mukava aloittaa päivä kuuntelemalla plim plim ääniä. Tänään oli vuorossa pysäköititutkat ja pysäköintijarru(?).  Joka kerta kun hidasti alle kävelyvauhdin alkoi plim plim kuulua.

Sain ID.3-koeajolla saman ongelman toistumaan, etututkat paskaisena/jäätyneenä niin joka kerta kun mentiin kävelyvauhtia kuuluin vain "plimplimplim". Eli ei luultavasti pelkästään uuden Octavian ongelma.

henr

Lainaus käyttäjältä: tigeli - 08.01.21 - klo:15:02
Sain ID.3-koeajolla saman ongelman toistumaan, etututkat paskaisena/jäätyneenä niin joka kerta kun mentiin kävelyvauhtia kuuluin vain "plimplimplim". Eli ei luultavasti pelkästään uuden Octavian ongelma.
Liittynee siihen, että pysäköintitutka aktivoituu automaattisesti tietyn nopeuden alapuolella. Sen kyllä ainakin 7-golffissa saa pois päältä valikosta, jos haluaa. Sit jos sensorit on jäässä ja auto luulee että oot lähestymässä estettä niin piippailee?

jakat123

Hei.
Vielä en autoa ole saanut mutta mitä liittymää skoda käyttää tuossa myskoda sovelluksessa näyttää yhteys pätkivän monella....jos joku vieraileva liittymä niin kyllä noi suomen operaattorit tykkää heitellä niitä pihalle.Onkohan mahdollista käyttää omaa liittymää siinä?
Nykyisessä 3 koppasessa noi pysäköinti tutkat ja ACC huutavat heti jos jäätä tai lunta edessä.
Skoda RS TSI III -14, Skoda RS IV HYBRID -21

tigeli

Lainaus käyttäjältä: jakat123 - 09.01.21 - klo:16:04
Hei.
Vielä en autoa ole saanut mutta mitä liittymää skoda käyttää tuossa myskoda sovelluksessa näyttää yhteys pätkivän monella....jos joku vieraileva liittymä niin kyllä noi suomen operaattorit tykkää heitellä niitä pihalle.Onkohan mahdollista käyttää omaa liittymää siinä?

Tuskin siihen mitään omaa liittyymää saa, mutta Cubic Telecomin liittymä oletettavasti kun datapaketit auton hotspottia varten ostettavissa sitä kautta. Itse palvelun Connect-palvelun palvelimet näyttävät pyörivän AWS:n pilvessä, joten veikkaan ongelman olevan siinä ettei viestejä saada toimitettua autolle asti luotettavasti (ellei VW:llä olla koko palvelun kasaamisessa oltu ihan kädettömiä).

tigeli

Lainaus käyttäjältä: henr - 09.01.21 - klo:13:46
Liittynee siihen, että pysäköintitutka aktivoituu automaattisesti tietyn nopeuden alapuolella. Sen kyllä ainakin 7-golffissa saa pois päältä valikosta, jos haluaa. Sit jos sensorit on jäässä ja auto luulee että oot lähestymässä estettä niin piippailee?

Niin se "plimplimplim" tarkoitti (olisi pitänyt ilmaista itseäni paremmin), että auto varoitti jatkuvasti että sensorit ovat poissa pelistä ja tätä ilmoistusta ei saanut mitenkään kuitattua pois. Noh, vielä en ole Octavialla saanut vastaavaa ilmoitusta muutaman päivän ajolla.

prinne

Ilmoittaudun mukaan travel assist ei käytössä bling bling bling bling ongelmaan.

Onko huollolla mitään kättä pidempää ollut tähän asiaan?
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

reverence

Ja noin tuhat ärsyttävää pikkuongelmaa siellä on, mut mites muilla?
Jääkö kalenteri jälkeen? Vuorokausi jää vaihtumatta ja webasto siten käynnistymästä jos päivän mukaan valitsee käynnistymisen?

Joko ois aika mennä vinkumaan uutta päivitystä, vai odotellaanko vielä uusia pulmia samaan nippuun?

2016, 2017 ja 2018 superbissa ei ollut kyllä mitään moitittavaa, mites tälläistä paaskaa nyt jaksais taas yhtäkkiä kattella.
ex. 1.9TDI96kw / 2.0TDI103kw /2.0TDI103kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI132kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI90kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI92kw / 1.0TSI85kw /1.4TSI110kw / 1.4TSI110kw / 1.5TSI / 1.5TSI / 1.8TFSI / 2.0TDI110KW / 1.2TSI77KW

reppu

Lainaus käyttäjältä: prinne - 10.01.21 - klo:16:23
Ilmoittaudun mukaan travel assist ei käytössä bling bling bling bling ongelmaan.

Onko huollolla mitään kättä pidempää ollut tähän asiaan?

Liittyy ilmeisesti rattiin ja sen kapasitiiviseen käsien tunnistukseen. Itsellä herjaus vähentyy huomattavasti, kun ei pistä rattilämmitystä päälle. Saa nähdä helpottaako parin viikon päästä, kun vaihdetaa ratti

prinne

Ekan kerran tuli kauppareissulla, kolme risteystä oikealle, joka kerta kun käänsin rattia varoitti kerran. Vasemmalle kääntö ei vaikuttanut. Paluu matkalla pimpotteli puolen minuutin välein suorallakin. Ratin lämmitys ei ollut käytössä.

Myöhemmin testilenkki, ei ongelmia. Soittelenpa huomenna huoltoon...
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

prinne

Soitto huoltoon, ei tietenkään vastattu. Soittopyyntöön tuli kyllä soitto takaisin. Tosin ei huollosta vaan jostain asiakaspalvelusta. Tämä henkilö sitten halusi auttaa, sanoin että Travel Assist herjaa välillä taukoamatta että ei käytössä.

-ai, mikäs se on? Millä tavalla se avustaa, pitääkö se etäisyyttä edellä ajavaan? Siellä on varmaan huurua vaan antureissa.

Tässä kohtaa jo alkoi kiristämään pinnaa, sitten kun mainitsi että ei välttämättä käynti mene takuuseen jos on olosuhteista riippuva asia. NAPS.  Sitten tein jo selväksi että ei todellakaan euroakaan anna tästä rahaa, auto on 5kk vanha.

No varasi mulle sitten kiltisti viantutkimiseen huoltoajan jo tälle iltapäivälle  :)
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

jopo

^ Tätä jaksan kyllä toistuvasti ihmetellä, että miten on mahdollista, että tuollaiset perusasiat eivät ole hallussa asiakaspalvelussa. Jos ei kuulu työnkuvaan, niin sitten ei puheluiden pitäisi ohjautua kyseisille henkilölle lainkaan.

prinne

#163
Jos jätän huoltoon soittopyynnön niin kyllä haluan että huolto soittaa takaisin. Miksi haluaisin puhua jonkun toisen osaston henkilön kanssa.

edit: no ehkä siinä tapauksessa että henkilö vain varaa huolto ajan, minkä tekikin. Mutta ei asiakaspalvelun pitäisi alkaa yhtään analysoimaan vikaa tai antamaan omia mielipiteitä.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

KKN

Tätä autoa oli tarkoitus pitää 4-6 vuotta, mutta alku ollut sen verran takkuista että väkisinkin ruvennut miettimään mitä tapahtuu lyhyen takuuajan umpeuduttua...?
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

Needleman

Lainaus käyttäjältä: KKN - 11.01.21 - klo:12:03
Tätä autoa oli tarkoitus pitää 4-6 vuotta, mutta alku ollut sen verran takkuista että väkisinkin ruvennut miettimään mitä tapahtuu lyhyen takuuajan umpeuduttua...?

Olen miettiny aivan samaa ja vienyt ajatuksen jo niin pitkälle että harkitsen vaihtotarjouksen pyytämistä. Oma ollut 2kk ajossa.

Ja mitä tulee antireiden likaisuuteen/lumisuuteen, niin näkisin, että normaali talvikeli/lumisade ei saisi aiheuttaa ongelmia. Eikö auto ole kuitenkin suunniteltu käytettäväksi myös talvella ja ei sen käyntikään saa pätkiä jos tulee parimastetta pakkasta, ovien pitää aueta jne.
Muutamassa autossa ehtiny oleen tutkat ja virheilmoituksia tullut vain erityisen huonossa kelissä eli muutama auton pitoaikana. Nyt virheilmoituksia tulee muutama päivässä.

Occux

#166
Näin jälkeen päin olen tullut siihen tulokseen, että oli onni, että autosta puuttuu osa travel assist ominaisuuksista, jos niiden toiminta on noin epävarmaa. Mulla siis on ne valvonta ja hälytysominaisuudet, mutta ei automatiikkaa, paitsi kolaririskiin reagointi ja kaistaviivoilla reagointi ja tietenkin etututkan ACC. Puuteista olen päässyt henkisesti yli shokista, joka aiheutui huijatuksi tulemisen tunteesta. Uskallan siis myös tulevaisuudessa ostaa Skodan. Mutta voi olla, että en ole ensimmäisenä hankkimassa uutukaista, jossa luvataan olevan kaikenlaista hienoa tekniikkaa. Ilmeiseti tuo kaikki tekniikka hioutuu toimivaksi vasta joskus tulevaisuudessa ja toivoa sopii, että se alkaa toimia myös jo myydyissä autoissa.   
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Yaffa0

Kyllähän valmistaja on vastuussa takuuaikana esiin tulleista vioista, joita ei saada takuuaikana korjattua. Eli jos nuo jo korjatut viat uusiutuu takuuajan ulkopuolella täysin samanlaisina, niin kyllä Skoda niistä vastuussa on. Kannattaa säilyttää kaikki liput ja korjaamolaput tarkkaan ja pitää niistä päiväkirjanpitoa.

Ehkä tässä on opetuksena, että ensimmäisenä ei kannata rynnätä ostamaan uusinta uutta. Oman kokemuksen mukaan auto on parhaimmillaan Facelift-julkistuksen jälkeen. Silloin yleensä kaikki ko. mallin rypyt on silitetty pois. Vaikka tässä viisastelen, niin itsellänikin on tilauksessa samaan alustaan tehty konsernituote, uusi Leon ST. Vaikuttaa, että siinäkin on ongelmia etenkin näiden liitettävyyspalveluiden (connect, etälämmitys/jäähdytys/data) kanssa.

Se, mikä erityisesti ihmetyttää on, että ACC, tutkat ja Kessy aiheuttavat VAG-konsernille nyt päänvaivaa. Niitä on ollut autoissa jo vuosikaudet. Mm. nykyisessä Leonissani ACC, kaistavahti aktiivisin ohjausliikkein (pitää kaistalla), tutkat, front assist ja Kessy eivät ole aiheuttaneet mitään ongelmia. Miten toimiva tekniikka on saatu nyt toimimattomaksi?
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

VAGabond

Nyt kaksi vuotta uuden Focuksen omistaneena voin sanoa, etten ole ostamassa enää täysin uuden mallin ensimmäistä enkä edes toista tuotantovuotta. Saat olla vaan betatestaajana kaiken maailman ongelmille. Joo takuuseenhan tässä on kaikki mennyt, mutta ei jaksa enää. Ihmeellisimmältä tuntuu se, että viat eivät liity aina edes uuteen tekniikkaan. Tekniikka, jota ollut autoissa jo muutama vuosikymmen, ei toimi oikein. Focuksessa esim. ABS:n softa piti päivittää kahteen kertaan. Keksitäänkö se pyörä jokaisessa uudessa mallisarjassa aina uudestaan?

Itsellänikin ollut ajatus, että faceliftin voisi mahdollisesti ostaa. Sitä olenkin pyöritellyt, että miten paljon noissa facelifteissä tuppaa perustekniikka muuttumaan tai tulemaan uusia hajoavia osia? Ehkä sitä voisi palata Octavia IV Faceliftin myötä takaisin Sotka-kuskiksi.
Ajossa Ford Focus MK4 (MY19)
Ex. autot
Octavia III Combi 1.4 TSI DSG MY15
Octavia II pre-FL Combi 1.6 MPI

KKN

Lainaus käyttäjältä: VAGabond - 11.01.21 - klo:16:16
Nyt kaksi vuotta uuden Focuksen omistaneena voin sanoa, etten ole ostamassa enää täysin uuden mallin ensimmäistä enkä edes toista tuotantovuotta. Saat olla vaan betatestaajana kaiken maailman ongelmille. Joo takuuseenhan tässä on kaikki mennyt, mutta ei jaksa enää. Ihmeellisimmältä tuntuu se, että viat eivät liity aina edes uuteen tekniikkaan. Tekniikka, jota ollut autoissa jo muutama vuosikymmen, ei toimi oikein. Focuksessa esim. ABS:n softa piti päivittää kahteen kertaan. Keksitäänkö se pyörä jokaisessa uudessa mallisarjassa aina uudestaan?

Itsellänikin ollut ajatus, että faceliftin voisi mahdollisesti ostaa. Sitä olenkin pyöritellyt, että miten paljon noissa facelifteissä tuppaa perustekniikka muuttumaan tai tulemaan uusia hajoavia osia? Ehkä sitä voisi palata Octavia IV Faceliftin myötä takaisin Sotka-kuskiksi.

Tässähän voisi laittaa firman pystyyn ja ruveta laskuttamaan VAG:ia tuotetestauksesta. Saatte sitten kiittää meitä pelottomia uuden mallin testaajia, jotka edesauttavat synnyttämään hyvin toimivan facelift -mallin. ;D

Mitä facelifteihin tulee, niin aika usein niissä esitellään jotain uutta varustetta tai moottoria. Joskus taas se on vain kirjaimellisesti ulkonäkömuutoksia ja muilta osin pahimmat särmät on vain hiottu pois. Yleisesti ottaen faceliftit on paremmin toimivia kuin ne ensimmäiset versiot kyseisestä korimallista.

Tässä Ocun tapauksessa vanha (facelift) malli ei vaan napannut, autokuume 39 astetta ja uusi malli oli mieluinen. Vaihtoehtona viime metreille Astran (facelift) kaikilla herkuilla, joka todennäköisesti olisi ollut vähävikaisempi ja vielä halvempikin. Vaimo ei sille vaan koskaan lämmennyt ja Ocuun päädyttiin. Osasin kyllä odottaa, että täysin ongelmitta ei alkutaival uuden Octavian kanssa suju ja kylmä hiki otsalla luin murheista saksan foorumeilta kun autoa vasta odoteltiin valmistuvaksi. Toivonkipinä kuitenkin eli ettei ne kaikki voi niin ongelmallisia olla. Ja nyt reilun parin kuukauden ja 5000km jälkeen on pakko myöntää, että on tässä ollut vähän liikaa kaikkea heti kärkeen. Yhteenvetona periaatteessa hyvä auto, käytännössä täysin raakileena markkinoille tuotu. Ja vaikea tätä on kenellekään suositella tässä kohtaa.

Toisaalta, kyseessä on perustylsä lapsiperheen käyttöesine ja toistaiseksi kuitenkin aina vienyt perille. Perustehtävänsä siis täyttänyt. Ehkä tästä vielä kuitenkin tulee ihan kelpo peli ja huoltokäyntien määrä pikkuhiljaa loivenee, kun saadaan vielä parit-kolmet isot päivitykset ohjelmistoihin ja toivotaan ettei mitään uusia ylläreitä rupea ajan kanssa paljastumaan.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

tigeli

Vajaa viikko menty plugarilla ja pari ongelmaa on tullut vastaan:

  • MySkoda (Skoda Connect) toimii jotenkin, mutta vaatii yleensä apin tappamisen ja uudelleenkäynnistyksen puhelimessa jotta saa käskyt läpi.
  • Webasto ei mene päälle MySkodan kautta jos auto ei ole kytkettynä laturiin, tämän toimimaan saaminen vaatii asetuksen "Salli akun käyttö" päälle laittamisen.
  • Peruutuskamera on kaksi kertaa mennyt pimeäksi "kesken ajon". Ts. lähtiessä kamera on toiminut, mutta pysäköidessä kamera ei enää toimi vaan näyttää mustaa ruutua, itse peruutustutkat kyllä toimivat. Eikä lähde uudelleenkäynnistyksellä toimimaan, vaan vaatii että auto on "sammutettuna" ~5min, jonka jälkeen kamera taas toimii.
  • Lataus on ajastettuna joka päivä yöaikaan, mutta sammuttaessa autoa on mahdollista valita "Viiveetön lataus" joka ei kuitenkaan käynnistä latausta heti ellei latauskaapelia ole kytketty ennen tuon asetuksen päällelaittoa. Joten ensin pitää nousta autosta ulos laittamaan latauskaapeli kiinni ja tämän jälkeen takaisin autoon tekemään "sammutus" ja valitsemaan "Viivetön lataus" auton näytöstä. Toki tämänkin voisi hoitaa kokonaisuudessaan MySkodan kautta ellei se olisi niin epävarma toiminnassaan.
  • Takuuhuollon sai varata auton luovutuspäivänä rikkinäisen taustapeilin vuoksi.

Muuten auto on pelannut ilman suurempia murheita.

slarpa

Lainaus käyttäjältä: tigeli - 11.01.21 - klo:21:54

  • Lataus on ajastettuna joka päivä yöaikaan, mutta sammuttaessa autoa on mahdollista valita "Viiveetön lataus" joka ei kuitenkaan käynnistä latausta heti ellei latauskaapelia ole kytketty ennen tuon asetuksen päällelaittoa. Joten ensin pitää nousta autosta ulos laittamaan latauskaapeli kiinni ja tämän jälkeen takaisin autoon tekemään "sammutus" ja valitsemaan "Viivetön lataus" auton näytöstä. Toki tämänkin voisi hoitaa kokonaisuudessaan MySkodan kautta ellei se olisi niin epävarma toiminnassaan.


Eikö ocussa ole latausportissa samaa nappia kuin superbissa? eli siitä napista saa latauksen päälle huolimatta ajastuksista samalla kun laittaa johdon kiinni.
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

teraja

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 11.01.21 - klo:15:19
Kyllähän valmistaja on vastuussa takuuaikana esiin tulleista vioista, joita ei saada takuuaikana korjattua. Eli jos nuo jo korjatut viat uusiutuu takuuajan ulkopuolella täysin samanlaisina, niin kyllä Skoda niistä vastuussa on. Kannattaa säilyttää kaikki liput ja korjaamolaput tarkkaan ja pitää niistä päiväkirjanpitoa.
Tähän ei kannata tuudittautua. Mikäli vika korjataan takuuaikana (vaihdetaan esim. joku osa), ja sama vika uusiutuu kerta toisensa jälkeen, ovat ne aina uusia vikoja, jolloin menee omasta pussista takuuajan jälkeen. Ja Skodan merkkinä kokemuksesta tietäen, ne tosiaan menee oletuksena omasta.

Merkin vaihto auttaa.

VAGabond

Lainaus käyttäjältä: teraja - 12.01.21 - klo:08:59
Merkin vaihto auttaa.

Auttaako? Fordilla ja Skodalla ainakin taitaa varaosille olla se 2 vuoden takuu ja jostain jäänyt mieleen sellainenkin ehto, että hajonnut varaosakin vaihdettaisiin vain kerran takuuajan puitteissa (huom. oma hatara muistikuva). Onko sama muilla valmistajilla? Tietysti jos sama osa laukeaa toistuvasti, niin kai siitä voi alkaa vääntämään lain puitteissa, että jotain perustavaa laatua olevaa vikaa kyseessä.
Ajossa Ford Focus MK4 (MY19)
Ex. autot
Octavia III Combi 1.4 TSI DSG MY15
Octavia II pre-FL Combi 1.6 MPI

teraja

Lainaus käyttäjältä: VAGabond - 12.01.21 - klo:10:13
Auttaako? Fordilla ja Skodalla ainakin taitaa varaosille olla se 2 vuoden takuu ja jostain jäänyt mieleen sellainenkin ehto, että hajonnut varaosakin vaihdettaisiin vain kerran takuuajan puitteissa (huom. oma hatara muistikuva). Onko sama muilla valmistajilla? Tietysti jos sama osa laukeaa toistuvasti, niin kai siitä voi alkaa vääntämään lain puitteissa, että jotain perustavaa laatua olevaa vikaa kyseessä.
Mulla edellisen Skodan kanssa meni tosiaan niin, että sama tyyppivika tuli 5 kertaa, joista viimeinen kerta juuri takuuajan loputtua. Joka kerta sama korjaus, eli viallinen osa vaihdettiin. Viimeisellä kerralla yhteistyöhaluisen automyyjän ansiosta ostivat auton takaisin liikkeeseen loppuvelalla (jota oli paljon, koska oli ns. yksityisliisari).

Kaverilla samanlainen auto, ja sama vika ollut nyt 3 kertaa. Takuu loppui hetki sitten ja omasta pussista meni puoliksi edelliskerralla.

Kaikilla automerkeillä vikoja on ja uudet mallit on monilla hetken aikaa susia. Mutta muilla merkeillä en ole nähnyt yhtä huonoa jälkimarkkinointia ja suhtautumista asiakkaisiin kuin Skodan osalta Helkamalla Suomessa.

tigeli

Lainaus käyttäjältä: slarpa - 12.01.21 - klo:08:13
Eikö ocussa ole latausportissa samaa nappia kuin superbissa? eli siitä napista saa latauksen päälle huolimatta ajastuksista samalla kun laittaa johdon kiinni.

Ei ole ja tuo kyllä olisi ratkaissut "ongelman". :)

Erkka

Onko Suberbissa latausportin käyttöpainikkeet samat kuin Tiguan Ehybridissä?

Lainaus käyttäjältä: slarpa - 12.01.21 - klo:08:13
Eikö ocussa ole latausportissa samaa nappia kuin superbissa? eli siitä napista saa latauksen päälle huolimatta ajastuksista samalla kun laittaa johdon kiinni.

Lainaus käyttäjältä: tigeli - 12.01.21 - klo:14:46
Ei ole ja tuo kyllä olisi ratkaissut "ongelman". :)

Noita painikkeita manuaalisesti painamalla saadaan lataus heti toimimaan?


Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

slarpa

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 12.01.21 - klo:15:23
Onko Suberbissa latausportin käyttöpainikkeet samat kuin Tiguan Ehybridissä?

Noita painikkeita manuaalisesti painamalla saadaan lataus heti toimimaan?




Kyllä. Käyttöohjeessa on kuva



Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

Erkka

Miten tuo aikaviivästetty -painike toimii?  Latauksen saa tuosta päälle jollain viiveellä?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

slarpa

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 12.01.21 - klo:15:47
Miten tuo aikaviivästetty -painike toimii?  Latauksen saa tuosta päälle jollain viiveellä?

Taitaa viitata autosta/appista luotuun ajastukseen. Eli painikkeilla voi vaihdella "heti" tai "ajastettu".
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy