Octavia lV uuden auton ongelmia

Aloittaja Atsii, 30.10.20 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

heller

Lainaus käyttäjältä: prinne - 28.10.21 - klo:13:58
Jos tämä ohje oli Golffiin, niin miten liittyy Octavia keskusteluun?

Tos varmaan arveli että octaviassa olisi sama :)
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Renoo

Lainaus käyttäjältä: Renoo - 22.10.21 - klo:10:32
Keskiviikkona saatu uusi Octavia Phev ajoon, 2 päivää ja auto hinurilla korjaamolle. Aamulla auto aivan mykkä, apuvirralla saatiin sähköt päälle mutta kaikki mahdolliset vikailmoitukset ruudulla ja ei muuta kuin lavalle. Yöllä oli jäähdyttimen flekti huutanut tallissa täysillä, sammui kuitenkin kun pisti virrat päälle, todennäköisesti on kuitenkin huutanut loppuyönkin  :).

Auto tuli huollosta korjattuna. Syynä oli kuulemma irrroitettavan koukun sähkösarjan hajoaminen, se vetänyt väylän sekaisin ja tuulettimen huutamaan hulluna akun tyhjäksi sekä kaikki varoitusvalot päälle.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: heller - 28.10.21 - klo:14:39
Tos varmaan arveli että octaviassa olisi sama :)
Niin, samalla tyylillä Amundsen vs columbus, en tiedä onko tätä eroa enää?
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Corone - 24.10.21 - klo:13:36
Tässäpä minun loppuyhteenvetoni uuden Octavian omistamisen riemuista. Kaikki mahdolliset bugit eivät koeajolla selviä, joten kannattaa katsoa loppupuolella linkin takana oleva video. Onpahan sitten tiedossa minkälaisia asioita voi olla edessä. Ilmeisesti jotkut yksilöt toimivat ja jotkut eivät. Mikäli sinulla on taipumusta uhkapeleihin, on Octavia ehkä sinulle sopiva auto. Toki tällä palstalla muutama kirjoittaja säännöllisesti vähättelee muiden ongelmia, mutta heidät kannattaa jättää omaan arvoonsa. Motiiveja voi vain arvailla...

Minulla on ollut aiemmin jo pari Skodaa ja edelliselle työnantajlle hankin viime vuosikymmenen alukupuolella reilu kymmenen Skodaa. Ne toimivat moitteetta, josta jäi hyvä (harha)kuva autosta.

Sinänsä ok auto on pilattu surkealla softalla ja onnettomilla komponenteilla. Ratit vaihtuu, ohjelmisto takkuaa yms. Koska videolla näkyy Octavialle tyypilliset pingping-ongelmat, kerron muutamasta muusta tähän mennessä ilmenneestä:

Ã,,änentoisto on suoraan paluuta 20-vuoden takaiseen tilanteeseen. Surkeaa ohutta pihinää halvoista kajareista. Muovien sovitukset irvistelee (kannattaa olla tarkkana). Farmarissa tarpeellisen tavaratilan metallikalterin asentamisesta on tehty niin vaikeaa, että se harvalta onnistuu itse. Tällä haluttaneen toisaalta turvata merkkikorjaamoiden tienestit ja toisaalta säästetään, kun ei ole valmiissa paikoissa edes kierteitä tai verhoilussa tulppia kiinnityskohtien kohdalla. Vakionopeuden säätimen automatiikkaa ei voi täysin hyödyntää, koska se ei näytä toimivan ainakaan Suomessa. Tästä ominaisuudesta on kuitenkin maksettu, vaikka se voisi aiheuttaa pahimmallaan vaikka liikenneonnettomuuden ohitustilanteessa.

Ja sitten on näitä pingping-ongelmia, joita voi katsella videosta: https://youtu.be/XcskmxHQwsw
(Kaikki on kuvattu pelkääjän paikalta)

Puoli vuotta ravasin huollossa kerran kuussa (työaikana) auton ongelmien vuoksi. Kai uusi auto ostetaan siksi, että sen oletetaan toimivan? Kuluja ja menetyksiä ei tietenkään mitenkään kukaan korvaa. Kolmas ja viimeinen Skoda. Täältä tähän.

Ihan sama shöu oli kyllä omassa Golfissakin ensimmäiset kuukaudet. 3s ohjauspyörä sitten oli se joka auttoi. Konsernisisaruksia ihan selvästi ;D
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

tigeli

1668 ohjelmistolla kuvakkeet infortainmentin menussa lisääntyivät itsekseen (parhaimmillaan 6kpl smartlink-kuvakkeita yms..). Tänään koitin huvikseni käynnistää kaupan, näytölle tuli virheviesti ettei sovellusta voi käynnistää ja kuvake katosi valikoista. Tämän jälkeen koitin käynnistää tekijänoikeudet listaavan ohjelman, sama virhe ja kuvake katosi.

Päätin käynnistää infortainmentin uudestaan, kumpikaan yllämainitusta applikaatioista ei tule enää takaisin näkyviin valikkoihin.  Näyttäisi, että 1806:lla applikaatiot/kuvakkeet katoavat..  :o ;D

Onneksi noista ei kumpaakaan oikeasti tarvitse mihinkään, niin ei tarvitse tehdä tehdasresettiä.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 28.10.21 - klo:21:02
Ihan sama shöu oli kyllä omassa Golfissakin ensimmäiset kuukaudet. 3s ohjauspyörä sitten oli se joka auttoi. Konsernisisaruksia ihan selvästi ;D

Tuosta mukautuvasta vakkarista tuli vielä mieleen, että eihän sille kannata mitään lupia nopeusrajoituksia seuratakaan. Se on kiva, että rajoitukset näkyvät mittaristossa, mutta itse on laitettava vakkari oikeisiin lukemiin ja seurattava liikennemerkkejä. Tuo sama videolla näkyvä vikahan on ollut joissakin Audeissakin, mm. TM on siitä kertonut.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

miz

Ihmetyttää vaan aina että mistä noita Jeesuksen aikaisia datoja haalitaan auton navigaattoriin. Kaikissa konsernin vehkeissä taitaa olla samaa vika softassa tai karttadatassa.

Itsellänikin lähin iso tie on ollut vuosia 80km/h ja auto ehdottaa sitkeästi 120 nopeutta. Välillä on oikein hetken kun tulee 80  merkki, mutta menee pieleen taas seuraavassa liittymässä kun tulee mittaristoon taas 120.

Ja tuo väärä tietohan sitten näkyy mittaristossa kohdissa joissa pitäisi näkyä tunnistetut liikennemerkit, vaikka merkistä ei ole tietoakaan ja rajoituksiin reagointi on pois käytöstä.

Toimiessaan olisi kiva toiminto, mutta valitettavasti ei voi luottaa.

Tos®

https://mapcreator.here.com/
Tuonne saa mennä korjaamaan teiden tietoja, jonkun (joku kaveri) pitää ne kuitenkin vahvistaa ja näin kerryttää jotain luottamuspisteitä.
Saa siellä ilmoitettua ylläpidolle virheen, mutta hidasta on...

Koitin poistaa kesällä markantalon kartalta, siellä se kuitenkin on yhä 21,8 versiossa.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Daatta

Lainaus käyttäjältä: miz - 29.10.21 - klo:00:08
Ihmetyttää vaan aina että mistä noita Jeesuksen aikaisia datoja haalitaan auton navigaattoriin. Kaikissa konsernin vehkeissä taitaa olla samaa vika softassa tai karttadatassa.

Sama laulu kautta konsernin. Tomtomin kanssa tehdään yhteistyötä selvästi: https://www.tomtom.com/customers/volkswagen-ag/

En ole lähtenyt googlettamaan, onko sama ongelma muissa maissa vai onko tämä ongelma ainoastaan Suomessa. Mutta pahin ongelma tuossa on virheellinen "mutkatieto" navigoidessa, vaikka nopeuden mukaan säätyvä vakkari on pois päältä. Suoralla tiellä tuleva "mutka 60km/h" pistää aina hymyilyttämään, mutta *ittumaiseksi sen tekee että auto pyrkii todella agressiivisesti säätämään nopeuden vastaavaksi. Käytännössä pitää ottaa vakkari pois päältä tuon perseilyn ajaksi.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

prinne

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 29.10.21 - klo:08:29
Sama laulu kautta konsernin. Tomtomin kanssa tehdään yhteistyötä selvästi: https://www.tomtom.com/customers/volkswagen-ag/

En ole lähtenyt googlettamaan, onko sama ongelma muissa maissa vai onko tämä ongelma ainoastaan Suomessa. Mutta pahin ongelma tuossa on virheellinen "mutkatieto" navigoidessa, vaikka nopeuden mukaan säätyvä vakkari on pois päältä. Suoralla tiellä tuleva "mutka 60km/h" pistää aina hymyilyttämään, mutta *ittumaiseksi sen tekee että auto pyrkii todella agressiivisesti säätämään nopeuden vastaavaksi. Käytännössä pitää ottaa vakkari pois päältä tuon perseilyn ajaksi.

Skodassa ykkösvaihtoehtoon tietysti ottaa tuo tien kulun seuraaminen pois päältä pysyvästi, ihan kiva idea mutta vähän turha. Toka vaihtoehto on painaa lievästi kaasua niin ei ala hidastamaan.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

prinne

Lainaus käyttäjältä: heller - 28.10.21 - klo:14:39
Tos varmaan arveli että octaviassa olisi sama :)

Aika monestijo käynyt ilmi että konsernin autoissa toteutukset erilaisia. Ei ehkä tarvetta esittää ohjetta johonkin asiaan jonkun toisen auton toiminnan mukaan. "golffissa toimii näin" sitten jos ei Octavian tyylistä ole tietoa.

Tuossa jossain keskustelussa usean viestin verran väännettiin  muistaakseni vakkarin toiminnasta. Yks puhui Seatista, yksi Golfista loput Ocusta. Turhaa sekoittamista vaan...
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 29.10.21 - klo:08:29
Sama laulu kautta konsernin. Tomtomin kanssa tehdään yhteistyötä selvästi: https://www.tomtom.com/customers/volkswagen-ag/

Liikenteen sujuvuustieto tulee tomtomilta ja kartat nokian peruja.
Jostakin Digitraficin tieto kulkeutuu tomtomin kautta autolle ja autot lähettävät omaa dataansa eteenpäin liikenteen sujuvuudesta.
Yrittävät samaa minkä googlemaps teki 10 vuotta sitten  ;D
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Morpheus3

Auto on ollut nyt perjantaista asti käytössä ja ajossa tuntuu kyllä todella hyvältä. Ei ylimääräisiä pimputuksia ratinlämmitys päälläkään ainakaan tähän mennessä, ja muutenkin tuntuu olevan ihan hyvä paketti.

Se mitä tuon kanssa on jo tapahtunut on, että en ole saanut aktivoitua verkkoyhteyksiä autoon, kun sanoo muistaakseni "Käyttäjätietoja ei voitu ladata" tjsp., vaikka email ja passu on kyllä oikein, ja toisaalta kun yritin uudelleenrekisteröintiä, niin siinä vaiheessa kampe ymmärsi sanoa että tunnus on jo käytössä, että kirjaudupas.

Ja toinen mik tuli eilen vastaan, on vika hätäpuhelinjärjestelmässä... Ajon aikana jostain kojelaudan sisältä kuului kaksi napsahdusta, ja sen jälkeen tuo kyseinen vikailmoitus tauluun. Ja seuraavan käynnistyksen yhteydessä menikin sitten koko infotainment hirteen, kun yrittää vain ladata noita käyttäjätietoja nyt koko ajan. Tuosta ei pääse ohi edes infotainmentin buutilla, vaan aina päätyy samaan uudestaan.

No, täytyy soitella huomenna huoltoon ja kysyä koska saisi aikaa tsekkiin.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Delli

Hyvin alkaa, toimihan se melkein päivän ilman ongelmia, seuraavaksi akku tyhjäksi ja hinurilla huoltoon, siitä kun selviää niin ratti vaihtoon ja sen jälkeen jää vain päivittäiset hidastelut ja perusongelmat  8)
Eihän Skoda ole korjannut noita ohjelmisto-ongelmia kuin kohta 2 vuotta, kyllä ne kuntoon joskus tulee. Aina vaan selvemmiksi tulee että menossa oleva tilauksen peruutus on oikea ratkaisu.
Mercedes-Benz C300 e A Business

Morpheus3

Tänään lähdin liikkeelle ja laitoin virrat päälle, niin hätäpuhelinjärjestelmän ja infotainmentin osalta kaikki taas ok. Liekö pitkä tauko virroista resetoinut tilanteen.

Mutta verkkoyhteyksiä en edelleenkään saanut pelittämään, pitää varmaan tutkia omat tunnukset onko niissä jotain solmussa.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

heller

Lainaus käyttäjältä: Delli - 31.10.21 - klo:12:55
Hyvin alkaa, toimihan se melkein päivän ilman ongelmia, seuraavaksi akku tyhjäksi ja hinurilla huoltoon, siitä kun selviää niin ratti vaihtoon ja sen jälkeen jää vain päivittäiset hidastelut ja perusongelmat  8)
Eihän Skoda ole korjannut noita ohjelmisto-ongelmia kuin kohta 2 vuotta, kyllä ne kuntoon joskus tulee. Aina vaan selvemmiksi tulee että menossa oleva tilauksen peruutus on oikea ratkaisu.

Milläs sie oikein ajelet jos oma vasta tulossa? Miten peruminen edistyy?
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 31.10.21 - klo:13:17
Tänään lähdin liikkeelle ja laitoin virrat päälle, niin hätäpuhelinjärjestelmän ja infotainmentin osalta kaikki taas ok. Liekö pitkä tauko virroista resetoinut tilanteen.

Mutta verkkoyhteyksiä en edelleenkään saanut pelittämään, pitää varmaan tutkia omat tunnukset onko niissä jotain solmussa.
Tänä iltana sain verkkoyhteydetkin lopulta toimimaan, piti poistaa aiemmin lisäämäni äppioikeudet Skoda Connect -tililtä ja sen jälkeen lisätä auto uudestaan äppiin, jonka jälkeen aktivointi ja pääkäyttäjän kuonti autossa onnistui.

Joten all good.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

okunisti

Lainaus käyttäjältä: Corone - 24.10.21 - klo:13:36
Tässäpä minun loppuyhteenvetoni uuden Octavian omistamisen riemuista. Kaikki mahdolliset bugit eivät koeajolla selviä, joten kannattaa katsoa loppupuolella linkin takana oleva video. Onpahan sitten tiedossa minkälaisia asioita voi olla edessä. Ilmeisesti jotkut yksilöt toimivat ja jotkut eivät. Mikäli sinulla on taipumusta uhkapeleihin, on Octavia ehkä sinulle sopiva auto. Toki tällä palstalla muutama kirjoittaja säännöllisesti vähättelee muiden ongelmia, mutta heidät kannattaa jättää omaan arvoonsa. Motiiveja voi vain arvailla...

Minulla on ollut aiemmin jo pari Skodaa ja edelliselle työnantajlle hankin viime vuosikymmenen alukupuolella reilu kymmenen Skodaa. Ne toimivat moitteetta, josta jäi hyvä (harha)kuva autosta.

Sinänsä ok auto on pilattu surkealla softalla ja onnettomilla komponenteilla. Ratit vaihtuu, ohjelmisto takkuaa yms. Koska videolla näkyy Octavialle tyypilliset pingping-ongelmat, kerron muutamasta muusta tähän mennessä ilmenneestä:


Ã,,änentoisto on suoraan paluuta 20-vuoden takaiseen tilanteeseen. Surkeaa ohutta pihinää halvoista kajareista. Muovien sovitukset irvistelee (kannattaa olla tarkkana). Farmarissa tarpeellisen tavaratilan metallikalterin asentamisesta on tehty niin vaikeaa, että se harvalta onnistuu itse. Tällä haluttaneen toisaalta turvata merkkikorjaamoiden tienestit ja toisaalta säästetään, kun ei ole valmiissa paikoissa edes kierteitä tai verhoilussa tulppia kiinnityskohtien kohdalla. Vakionopeuden säätimen automatiikkaa ei voi täysin hyödyntää, koska se ei näytä toimivan ainakaan Suomessa. Tästä ominaisuudesta on kuitenkin maksettu, vaikka se voisi aiheuttaa pahimmallaan vaikka liikenneonnettomuuden ohitustilanteessa.

Ja sitten on näitä pingping-ongelmia, joita voi katsella videosta: https://youtu.be/XcskmxHQwsw
(Kaikki on kuvattu pelkääjän paikalta)

Puoli vuotta ravasin huollossa kerran kuussa (työaikana) auton ongelmien vuoksi. Kai uusi auto ostetaan siksi, että sen oletetaan toimivan? Kuluja ja menetyksiä ei tietenkään mitenkään kukaan korvaa. Kolmas ja viimeinen Skoda. Täältä tähän.


Ihan samat pingpingit, huomenna menee ekaa kertaa huoltoon asiasta, saas nähdä montako kertaa pitää siellä käydä, videokamera ahkerassa käytössä täälläkin..
Skoda Octavia Combi 1,5 ETEC Style Dynamic MY2021

Delli

#1128
Lainaus käyttäjältä: heller - 31.10.21 - klo:13:18
Milläs sie oikein ajelet jos oma vasta tulossa? Miten peruminen edistyy?

Ajelen Octavian 2020-mallilla (edellinen korimalli). Tämä nykyinen on neljäs uutena ostettu Octavia eikä yhtäkään ole tarvinnut käyttää normaalien huoltojen ulkopuolella pajalla. Peruminen on vähän vaiheessa, tuli ostettua sen verran pienestä liikkeestä että vaativat sakkomaksua perumisesta, isommassa ketjussa olisi varmaan mennyt ilman sakkoa.
Luultavasti maksan sakon
Mercedes-Benz C300 e A Business

heller

Lainaus käyttäjältä: Delli - 01.11.21 - klo:20:47
Ajelen Octavian 2020-mallilla (edellinen korimalli). Tämä nykyinen on neljäs uutena ostettu Octavia eikä yhtäkään ole tarvinnut käyttää normaalien huoltojen ulkopuolella pajalla. Peruminen on vähän vaiheessa, tuli ostettua sen verran pienestä liikkeestä että vaativat sakkomaksua perumisesta, isommassa ketjussa olisi varmaan mennyt ilman sakkoa.
Luultavasti maksan sakon

Paljonko perivät sakkoa? Onko perusteita periä sakkoa?
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Sped

Mielestäni, jos on tilattu erikseen auto, joka viivästyy autoliikkeestä johtumattomasta syystä ja halutaan tilaus perua (tuotantoon menon jälkeen) sekä viivästymisen että muiden kokemusten perusteella, niin sakko on aivan aiheellinen. Auto on kuitenkin valmistettu jollekin tietylle henkilölle hänen haluamiensa kriteereiden perusteella. Olivat ne sitten karvalakki-kriteerit tai kaikilla herkuilla -kriteerit.
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: Sped - 02.11.21 - klo:11:13
Mielestäni, jos on tilattu erikseen auto, joka viivästyy autoliikkeestä johtumattomasta syystä ja halutaan tilaus perua (tuotantoon menon jälkeen) sekä viivästymisen että muiden kokemusten perusteella, niin sakko on aivan aiheellinen. Auto on kuitenkin valmistettu jollekin tietylle henkilölle hänen haluamiensa kriteereiden perusteella. Olivat ne sitten karvalakki-kriteerit tai kaikilla herkuilla -kriteerit.
Tätä mieltä olen kyllä itsekin, ja veikkaan että myös kuluttaja-asiamies vai mikä se lie nykyään onkaan. Ostajalla on kuitenkin vastuu siitä että on kauppasopimuksen tehnyt, ja aika outo peruste kaupan perumiselle on se että lueskelee netistä muiden kokemuksia ja päätyy perumiseen osittain sen takia. Ja tosiaan noille viivästyksille myyjälike, maahantuoja tai kukaan muukaan ei nyt vaan voi mitään, kun autoja ei yksinkertaisesti saada valmiiksi. Ei se hyvä ole sekään että autot toimitettaisiin asiakkaille niin että niistä puuttuisi jokin osa.

Tiedän yhden tapauksen jossa ostaja halusi perua Tesla Model Y -tilauksensa tuotannon ALOITUKSEN viivästyksen takia (siis jo ennenkuin yksikään Y oli edes menossa tuotantoon, tai ilman että tuotannon aloitusajankohta oli vielä edes tiedossa), ja Tesla ei tähän suostunut. Ja lopulta auton toimitusaika oli n. 90 viikkoa, eli vajaa kaksi vuotta siis. Ã,,äriesimerkki, mutta kuitenkin.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

heller

Lainaus käyttäjältä: Sped - 02.11.21 - klo:11:13
Mielestäni, jos on tilattu erikseen auto, joka viivästyy autoliikkeestä johtumattomasta syystä ja halutaan tilaus perua (tuotantoon menon jälkeen) sekä viivästymisen että muiden kokemusten perusteella, niin sakko on aivan aiheellinen. Auto on kuitenkin valmistettu jollekin tietylle henkilölle hänen haluamiensa kriteereiden perusteella. Olivat ne sitten karvalakki-kriteerit tai kaikilla herkuilla -kriteerit.

Sekin on totta. Toisaalta onhan siinä Dellillä pointtina että onko se uusi auto jos seisoo pitkään parkissa. Toki sillä on merkitystä, kuinka pitkään se on parkissa.
Itselle auton odottelu on ihan ok, kun nykyisessä autossa ei ole mitään huoltoja tulossa ja saan ajaa sillä ns "ilmaisia" kilsoja kunnes uusi tulee. Ehkä myös softaviat on korjattu siihen mennessä :)
Muutenkin oli tarkoitus vasta alkuvuodesta tilata uusi, mutta huolenpitosoppari-diili vei voiton.

Tilaukseen tosin itselle tuli ruksi "erikoistilaus" kun varusteita on tarpeeksi. Eli voi perua vain sanktiolla. Ilman tuota kuulemma voisi perua ilman ihmeempiä, varsinkin jos on kovin perusvarusteltu.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Delli

#1133
Saako noita PimpeliPom-ääniä hiljennettyä eli näkyy vain ilmoitus mittaristossa mutta ei kuulu ääniä?

Sakko on ihan sopimuksen mukaan, 1000 euron luokkaa.

Ei minua tuo auton myöhästyminen muuten mitään haittaa mutta kun perheessä on henkilö joka on kaikille tuoksuille allerginen (minä en niitä haista) niin jos se auto on ottanut ainakin 5 kuukauden parkissa seisomisen aikana jotakin tuoksuja auton rakenteisiin niin mitä sitten, ko. henkilö ei voi tulla autoon. Jos kävisi näin niin halvempi minun on maksaa tuo sakko nyt kuin ottaa autoa ja koettaa myydä/vaihtaa sitä hetken päästä. Tästä asiasta on keskustelu autoliikkeen ja maahantuojan kanssa mutta hehän eivät ota tästä mitään vastuuta koska komponenttipula ja jos ei pysty käyttämään autoa niin myy pois.
Mercedes-Benz C300 e A Business

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: Delli - 02.11.21 - klo:13:10
Saako noita PimpeliPom-ääniä hiljennettyä eli näkyy vain ilmoitus mittaristossa mutta ei kuulu ääniä?
Ei ainakaan suoraan autosta. Ja aika epäloogista olisi että mahdollisesti jopa kriittisistä varoituksista ei ilmoitettaisi äänimerkillä. Silloinhan varoituksiin ei reagoi kukaan, tai sitten pitäisi vahdata näyttöjä koko ajan.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 02.11.21 - klo:13:19
Ei ainakaan suoraan autosta. Ja aika epäloogista olisi että mahdollisesti jopa kriittisistä varoituksista ei ilmoitettaisi äänimerkillä. Silloinhan varoituksiin ei reagoi kukaan, tai sitten pitäisi vahdata näyttöjä koko ajan.

Olisiko tässä kyseessä ehkä ärsyttävin pimpelipom ikinä. Tarkoitan tuota "Moottori käynnissä" pimpelipomia. On se varmaan muokattavissa, ainakin noissa olen huomannut eroa äänen voimakkuudessa.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Delli

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 02.11.21 - klo:13:19
Ei ainakaan suoraan autosta. Ja aika epäloogista olisi että mahdollisesti jopa kriittisistä varoituksista ei ilmoitettaisi äänimerkillä. Silloinhan varoituksiin ei reagoi kukaan, tai sitten pitäisi vahdata näyttöjä koko ajan.
Niin, onhan se loogista heittää samasta virheestä tuota äänimerkkiä muutaman minuutin välein, ei sitä käyttäjä muuten usko, sehän voi toimia siinä välillä
Mercedes-Benz C300 e A Business

prinne

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 02.11.21 - klo:13:22
Olisiko tässä kyseessä ehkä ärsyttävin pimpelipom ikinä. Tarkoitan tuota "Moottori käynnissä" pimpelipomia. On se varmaan muokattavissa, ainakin noissa olen huomannut eroa äänen voimakkuudessa.

Erittäin vahva "samaa mieltä" tähän. Pois tuo pitäis saada...
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

KKN

Sitten kun joku keksii miten tuon moottori käynnissä -pimputuksen saa pois, voisi samalla vaivalla keksiä keinon ovien automaattilukituksen poistoon. Maksan ihan setelirahaa, jos tuon saisi koodattua pois. Siihen en vaan meinaa tottua ja kohta joku kyytiin otettava onnistuu tempomaan kahvan irti. ;)
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 02.11.21 - klo:13:22
Olisiko tässä kyseessä ehkä ärsyttävin pimpelipom ikinä. Tarkoitan tuota "Moottori käynnissä" pimpelipomia. On se varmaan muokattavissa, ainakin noissa olen huomannut eroa äänen voimakkuudessa.
Ah, mikähän mahtaa olla kun en itse ole tuollaista vielä edes huomannut. :D
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy