Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - 1000

#1
Octavia IV (20-) / Vs: mySkoda/Connect
27.04.24 - klo:16:45
Lainaus käyttäjältä: JARGE040292 - 27.04.24 - klo:06:02Latasin uusimman skoda essential ohjelman. Puuttuuko muilta auton lataus jutut ? Ilmastointi on mutta lataus hommat puuttuu..


Sama ongelma täälläkin.
#2
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia PHEV iV
24.04.24 - klo:09:44
Lainaus käyttäjältä: 95e - 01.04.24 - klo:22:58Saako jostain säädettyä latauspiuhan luukun aukioloaikaa pidemmäksi? Kun tulee autolle ja avaa ovet jotta muut pääsevät jo sisään, ottaa piuhan irti tolpasta ja kerii johdon rullalle, ni luukku on jo taas kiinni ku pitäis irrottaa itse laturi autosta. Pienet on murheet, en minä valita mutta kyrsiihän se.

Tuo on ärsyttävää. Itse ratkaisin tuon niin että otan piuhan ensin autosta irti, sitten vasta tolpasta.
#3
Octavia IV (20-) / Vs: mySkoda/Connect
24.04.24 - klo:09:41
Lainaus käyttäjältä: Teaz - 19.04.24 - klo:13:32Onko kenelläkään muulla ongelmia lähdön ajastuksen kanssa? Kesäaikaan siirtymisen jälkeen lakkasi toimimasta. Nyt  oli ajastus torstaille klo 17.20 lähtö, niin ilmoitti perjantaina 13.20 että kytke latauskaapeli jotta voidaan aloittaa suunnitelman mukaisesti. Eli ilmeisesti ajastus pitäisi laittaa aina vuorokautta aikaisemmalle ajanhetkelle

Ihan tuollaista minulla ei ole. Mutta, kun laitan ajastuksen aamuksi 6.35 jolloin auton pitäisi olla ladattuna ja lämmin, sovellus ilmoittaa minulle keskellä yötä että auto on valmis/hyvää matkaa, eli monta tuntia liian aikaisin. En tiedä onko se tuolloin ladannut ja lämmittänyt, vai ainoastaan jommankumman. Aamulla kun lähden, niin on ladannut ainakin, mutta ei lämmitä.
#4
Lainaus käyttäjältä: tonttuj - 07.12.23 - klo:16:55Olen tässä sähköllä pelkästään ajellut lähiviikkoina ja pakkasta on ollut -6 - -14 välillä.

Niin minäkin aikalailla samoilla pakkaslukemilla. Mutta, jos se polttomoottori jostain syystä lähtee käyntiin, niin se ei taida antaa ajaa sähköllä ennenkuin se on tarpeeksi lämmin ja suostuu sammumaan.
#5
Lainaus käyttäjältä: Tunumppi - 06.12.23 - klo:09:37Mites se tuo sähköllä ajaminen kovilla pakkasilla. Autohan lähtee hybridillä liikenteeseen vaikka miten olisit webastolla lämmitellyt. Olen kyllä huomannut sen, että ei kovin hanakasti hybridillä vaihda sähkölle näillä pakkasilla, mutta jos rämpyttelet modesta E-modea päälle niin jonkinmoisen ajon jälkeen se onnistuu ja sit ajetaan sähköllä. Tylsää tuossa on se, että joudut itse rämpyttämään E-modea päälle kun auto ei tee sitä puolesta, vai enkö osaa  :)

Itse olen ymmärtänyt sen niin, että kun polttomoottori on tarpeeksi lämmin, sitten se antaa käyttää pelkkää sähköä.
#6
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia PHEV iV
06.12.23 - klo:18:12
Lainaus käyttäjältä: Tonzu - 05.12.23 - klo:23:03Laitoin laturin kiinni ja se näytti täydet tolpat 15min päästä ja 13v akulle,eli pitäis olla täys ilmeisesti.
Nyt tulee näköjää joka kerta ilmotus että 12v akun varaustila alhainen,häviää kun autolla ajaa vähän aikaa.

Mun vm -21 autossa oli aikaisemmin samankaltaista herjaa, mutta siihen tuli fyysinen päivitys n. vuosi sitten. Joku 12v akun ohjainlaite siihen vaihdettiin. Yhdellä reilun 400 km reissulla herjasi tuota 12v akkua monta kymmentä kertaa.
#7
Lainaus käyttäjältä: mr panu - 07.11.23 - klo:08:34Miten automaattinen kellon ajanpäivitys toimii? Olin työmatkalla n. Viikon ja kellot siirrettiin sinä aikana. Asetus on automaatilla, mutta kesäajassa ollaan edelleen. Ja on myös oikea aikavyöhyke.

Vai vaatiiko sadan euron connect lisenssin toimiakseen oikeasti automaattisesti?

Ei auta tuo lisenssi edes. Samaa ongelmaa olen minäkin ihmetellyt.
#8
Lainaus käyttäjältä: 1000 - 13.10.23 - klo:10:32
Paina kaukosäätimestä "kiinni" nappia samalla kun ikkunat laskevat alas, silloin muistaakseni jää siihen kohtaa mihinkä haluaa.

... tai siis noin se toimi jossain aikaisemmassa Octaviassa. Nykyisessä omassa IV versiossa avautuvat niin kauan kuin pitää kaukosäätimen avaus nappia pohjassa. Pysähtyvät kun lopettaa painamisen.
#9
Octavia IV (20-) / Vs: Phev huolto-ohjelma
14.10.23 - klo:15:15
Huolto joka 15000km tai vuoden välein, riippuen siitä kumpi täyttyy aikaisemmin. Joka toinen huolto taisi olla pelkkä öljynvaihto.
#10
Lainaus käyttäjältä: mikkoh - 13.10.23 - klo:09:11
Kokeilin kakella että miten käy. Molemmat etulasit avautuivat kokonaan. En saanut yrityksestä huolimatta niitä jäämään puoliksi auki.
Laitoin asetuksista koko mukavuusavauksen pois päältä. Ehkä se auttaa tai sitten ei. Talvea odotellessa!

Paina kaukosäätimestä "kiinni" nappia samalla kun ikkunat laskevat alas, silloin muistaakseni jää siihen kohtaa mihinkä haluaa.
#11
Lainaus käyttäjältä: Autoseppo - 11.10.23 - klo:09:25
^/^^ Kiitos vastauksista. 1000: onko tuo clima-nappi ja siellä asetukset? Näyttää muutoin samalta kuin minulla, mutta jostain syystä omasta ratin- ja penkinlämmitysnapit ovat kadonneet kokonaan valikosta. Varustetaso lienee sinulla Style?

Ambition varustelu mulla. Auto on phev versio, jossa sillä nyt mitään merkitystä on tässä kohtaa.
#12
Lainaus käyttäjältä: 1000 - 10.10.23 - klo:19:05
Ei löydy mun autosta, mutta kuljettajan penkinlämmitin menee itsestään päälle kun laittaa lämmityksen päälle esim puhelin appin kautta. Tuulilasin lämmitykselle löytyy oma täppä clima valikosta, en ole sitä sen kautta koskaan kuitenkaan laittanut päälle.

Itse asiassa, kyllä ne sieltä löytyikin. Katsoin ensin väärästä valikosta.

#13
Lainaus käyttäjältä: Autoseppo - 10.10.23 - klo:10:47
Viitaten edelliseen viestiini voisiko joku tarkistaa, löytyykö autostanne automaattisen ratin- ja istuinlämmityksen täppää clima-valikon asetuksista? Olisi  ehkä helpompi vääntää asiaa huollon kanssa.

Ei löydy mun autosta, mutta kuljettajan penkinlämmitin menee itsestään päälle kun laittaa lämmityksen päälle esim puhelin appin kautta. Tuulilasin lämmitykselle löytyy oma täppä clima valikosta, en ole sitä sen kautta koskaan kuitenkaan laittanut päälle.
#14
Lainaus käyttäjältä: PietarinLumitykki - 19.08.23 - klo:11:09
Mullakin on ainoat poksahdukset kuuluneet nimenomaan kehä ykkösellä siinä ehkä jonkin matkaa Pukinmäen jälkeen länteen päin huristaessa.

Jep, Tapaninvainion ja Pukinmäen välimaastossa paukkuu minullakin.
#15
Lainaus käyttäjältä: Occux - 19.08.23 - klo:11:00
Ja kehäykköselläkin Vantaalla tulee käytyä harvoin,


Kehä 1 ei käy Vantaalla missään vaiheessa. Anteeksi saivarteluni, mutta halusin vain huomauttaa.
#16
Lainaus käyttäjältä: Occux - 17.08.23 - klo:19:50
Tänään sain kuulla huollosta vastaanottaessani auton, että joku SOS-poksumis -ongelman softapäivitys asennettu. Ongelma on ilmennyt kolme kertaa, joista pari Vantaan Tammistossa ja kolmas kehä-ykkösellä Vantaalla. Joten iso ongelma ei ole ollut, vaikka ekalla kerralla säikäyttikin.

Hyvä tietää että tähän löytyy nyt päivitys. Mulla poksahtelee kans Tammistossa. Mutta, kerro missä kohtaa kehä 1 käy Vantaalla  :)
#17
Kuulostaa samalta vialta kuin mitä monessa muussakin VAG konsernin autossa on tällä hetkellä. Tästä on keskusteltu paljonkin tuolla Octavia IV puolella. Jos tosiaan infotainment on jumissa kuten minullakin oli Octaviassa, niin huolto sai sen toimimaan sillä että otti 12V akusta piuhat irti hetkeksi. Infotainment lähti tällä toimimaan, mutta ei auta tuohon SOS ongelmaan, se korjaantunee ehkä jossain vaiheessa.
#18
Lainaus käyttäjältä: mikkoh - 03.08.23 - klo:16:43
1941 ollut 3 viikkoa, ja nyt sitten hätäpuheluherja



Liittynee samaan ongelmaan josta täällä on viime aikoina keskusteltu. Jääkö tuo vika päälle vaikka sammutat auton välillä vai häviääkö se välillä?
#19
Mulla jäi napsahdusten jälkeen näyttö tilaan jossa lukee "asetuksia ladataan", tässä tilassa oli kolme päivää ennenkuin kävin huollossa. Huollossa ottivat piuhat irti 12V akusta hetkeksi ja buuttasivat järjestelmän tällä tavalla. Nyt taas toimii napsahdusten kera, saas nähdä koska tämä ongelma saadaan korjattua. Sanoivat huollossa että vaikuttaisi siltä että tämä liittyy jotenkin auton maantieteelliseen sijaintiin. Tätä ongelmaa kuulemma esiintyy vain tietyillä alueilla Suomessa ja koskee koko vag konsernia tällä hetkellä.
#20
Lainaus käyttäjältä: jakat123 - 25.07.23 - klo:15:04
Jälleen info näyttö teki todellisen stopin...pikku naputukset ja SOS hälytys hakeudu korjaamolle...sitten ei avaudu enään millään lukee vaan asetukset latutuvat.Kyllä Skodan pitäisi herätä nyt näihin vikoihin.Ei tule seuraavaksi skodaa taloon kun näin surkeaa on korjaukset ym...

Mulla tehnyt samaa aika-ajoin nyt muutaman viikon ja kävin tänään huollossa kyselemässä asiasta. Olivat tietoisia ongelmasta ja tällä hetkellä tuohon ei löydy korjausta. Uutta päivitystä ja lisätietoa odottelevat.
#21
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia PHEV iV
12.07.23 - klo:21:58
Lainaus käyttäjältä: Method - 12.07.23 - klo:21:09
Onkos jotain tutkimusta tehty, että mitenkä maksimoidaan range? Jos tässä nyt hypoteettisesti olisi 1000km reissu edessä ja lähdetään täydellä tankilla ja akulla, mutta EI ladata matkalla, mikä on oikea ajostrategia?

1. Kaikki sähkö heti pois ja hybridillä loput, että auto liikkuu. Lopputulos: 60km sähköllä, 940 kilometriä bensalla ja ylläpitolatauksella.
2. Alusta pitäen hybrid -tilassa; auto päättää milloin mitäkin käytetään. Lopputulos: 200km hybriditilassa, kunnes sähkö on loppu ja loput 800km bensalla ja ylläpitolatauksella.
3. Käsin valitsemalla kaupunkiajot puhtaasti vain sähköllä ja kaikki yli 70kmh alueet käsin säädettynä hybriditilassa; tämä onnistuu vain jos ajon aikana tarkoituksella lataa akkua seuraavaa kaupunkiseikkailua silmälläpitäen. Lopputulos: Koko 1000km sähköllä ja bensalla, kaikki yli 70kmh siirtymät ylläpitolatauksen kanssa.

Mistä voisin tietää mikä näistä on fysiikan lakien mukaan energiatehokkain vaihtoehto? Se nyt on selvää että vakionopeudensäädintä ei voi käyttää, sillä se jos mikä hukkaa löpöä/sähköä, mutta tästä täytynee poiketa aina jos takana on muita kuskeja joita ei ihan näin paljon säästökeinot kiinnostele, onhan vauhti silloin tosi aaltoilevaa.

Melko varma ainakin on se, joka pätee kaikkiin kolmeen vaihtoehtoon, että ajon aikana ei ole mitään järkeä ladata akkuun virtaa nykyistä enempää. Eli jos eka pätkä kaupunkiajoa kuluttaa 20 pinnaa, täytyy autolle kertoa että "Ylläpidä tätä 80% varausta". Ja tätä jumppaa sitten viedään kohti nollaa ja toivotaan että akulla pääsee tämän tripin jokaisen kaupunkiosuuden, joka on kyllä aika todennäköistä.

Tämä(kin) on näitä asioita jossa tulee olo että olen ainoa tällä pallolla joka viitsii miettiä näitä asioita, mutta olisiko täällä muitakin?

Olen minäkin tuota miettinyt, mutta en noin syvällisesti. Käytän käytännössä aina vaihtoehtoa 2 kun ajan pidempää matkaa.
#22
Lainaus käyttäjältä: PeteFinn - 10.07.23 - klo:13:19
Autosi sisäinen simmi/liittymä käyttää Elisan verkkoa. Elisa tuntuu olevan yleisin operaattori, ellei peräti ainoa, näissä autojen sisäisissä liittymissä Suomessa. Myös Bemarit käyttävät Elisan verkkoa. Sitä kautta menee valmistajasta riippuen ainakin tuo eCall-hätäpuhelu ja nykyään myös kaikki datapalvelutkin. Aika harvassa uudessa autossa on enää erillistä simmipaikkaa omalle kortille, kuten ennen oli esim. Audeissa. Android Auto ja Apple CarPlay tietty käyttävät puhelimen liittymää.

Aivan, tuo ei käynyt mielessä. Jotenkin kuvittelin ensiksi että tuo liittyisi suoraan puhelimen käyttämään verkkoon.
#23
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 10.07.23 - klo:09:04
Tämä vika johtuu Elisan verkossa tehdyistä muutoksista. ID-sarjan autoissa esiintyy alueesta riippuen, silloin kun vaihdetaan tukiasemasta toiseen ja käytetty 4G-taajuus on sopiva eli epäsopiva. Audissa myös, siellä yritetty aiemmin korjata vaihtamalla ohjainlaite uuteen mutta ei auta.

eCall putoaa verkosta, ja yrittää elvyttää käynnistymällä uudelleen, 3 yrityksen jälkeen vikailmoitus mittaristoon.

Ai että tuo paukkuminen liittyisi Elisan verkkoon? Mulla käytössä Telia ja silti paukkuu, 2 peräkkäistä hyvin nopea "napshadusta". Tekee tuon toistaiseksi vain kerran auton käynnistämisen jälkeen. Tämä alkoi omassa autossa 1941 päivityksen jälkeen. Toki voi olla kyseessä erillainen pauke joka johtuu Elisan verkosta, mutta silloin kaiuttimet näköjään paukkuu monestakin eri syystä.
#24
Ei se 1941 päivitys täysin virheetön omassa autossakaan nyt sitten ole. 2 pientä ongelmaa toistaiseksi 1. Jostain kaiuttimesta kuuluu aika-ajoin auton käynnistyksen jälkeen kaksi hyvin nopeasti peräkkäistä "napsahdusta". On erillainen ääni kuin joskus satunnaisesti kuului ennen päivitystä. 2. Näyttö välillä menee tilaan jossa kysyy "vaihdetaanko käyttäjäorofiilia vai jatketaanko nykyisellä". Aivan kuten auton käynnistämisen jälkeen. Tämä häviää näytöltä hetken päästä jos sille ei tee mitään. Mutta, näyttö ei siis buuttaa eikä poppi lakkaa soimasta kuten ennen päivitystä. Enemmän hyötyä kuin haitta tästä päivityksestä omalla kohdalla.
#25
Reilu viikko ja 1000km sitten tehtiin 1941 päivitys mun Octaaviaan. Toistaiseksi ei yhtään boottailua tuon jälkeen.
#26
Lainaus käyttäjältä: 1000 - 20.06.23 - klo:20:52
Ei vaihdettu MIB yksikköä kolmatta kertaa. Saivat ongelmat ainakin toistaiseksi korjattua isolla softapäivityksellä joka juuri julkaistu.

... ja kyseessä on tuo uusi softapäivitys 1941.
#27
Lainaus käyttäjältä: 1000 - 06.06.23 - klo:05:41
Mulla MIB menossa vaihtoon kolmannen kerran, taas saman ongelman takia. Näyttö buuttaa itsensä 5 kertaa peräkkäin jonka jälkeen se sammuu kokonaan. Samalla lakkaa mm bluetooth, hätäpuhelut, phonebox sekä parkkitutkat toimimasta.

Ei vaihdettu MIB yksikköä kolmatta kertaa. Saivat ongelmat ainakin toistaiseksi korjattua isolla softapäivityksellä joka juuri julkaistu.
#28
Mulla MIB menossa vaihtoon kolmannen kerran, taas saman ongelman takia. Näyttö buuttaa itsensä 5 kertaa peräkkäin jonka jälkeen se sammuu kokonaan. Samalla lakkaa mm bluetooth, hätäpuhelut, phonebox sekä parkkitutkat toimimasta.
#29
Lainaus käyttäjältä: lavablue - 15.05.23 - klo:11:42
Mulla Android luuri ja valikossa "Ovet ja valot" tyhjä ruutu, mutta kun siitä klikkaa avautuu normi näkymä. Auto 2/21 Ocu farkku

Sama täällä. Tuulilasin lämmitys myös hävinnyt sovelluksesta.
#30
Lainaus käyttäjältä: jakat123 - 11.05.23 - klo:21:33
Huollosta MIB yksikkö vaihtoon.

Juurikin näin. Mulla MIB yksikkö vaihdettu jo kahdesti samasta syystä.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy