Volkkari teki tempun - Kasvatti auton kokoa, painosta lähti 62 kiloa

Aloittaja HiTecci, 26.02.15 - klo:12:55

« edellinen - seuraava »

HiTecci

http://www.tekniikkatalous.fi/autot/volkkari%20teki%20tempun%20%20kasvatti%20auton%20kokoa%20painosta%20lahti%2062%20kiloa/a1050749?&utm_source=emaileri&utm_medium=Email

LainaaModulaarinen alusta tekee vanhan mallin uudesta versiosta entistä isomman ja silti kevyemmän.

Volkswagen esittelee uuden sukupolven Touran-tila-auton Geneven autonäyttelyssä ensi viikolla.

Auto on valmistettu konsernin modulaariselle pohjarakenteelle, mikä kasvattaa akseliväliä 11, pituutta 13 ja leveyttä 4 senttiä. Auto madaltuu kuitenkin kuusi milliä.

Kasvaneesta koosta huolimatta paino kevenee 62 kiloa.

Moottorivaihtoehtoina ovat tsi-bensiinimoottori 81â€"132 kilowatin teholla eli 110â€"180 hevosvoimalla ja tdi-dieselmoottori 81â€"140 kilowatin teholla eli 110â€"190 hevosvoimalla.

Kaikissa versioissa on vakiovarusteena käynnistys- ja pysäytystoiminto sekä jarrutusenergian talteenotto. Uusien moottoreiden päästöt laskevat jopa 19 prosenttia verrattuna nykymalliin.

Mukana tulee uusia ajoavustimia, kuten monitörmäysjarrutustoiminto, vakionopeudensäädin, ympäristönvalvontajärjestelmä hätäjarrutustoiminnolla, ruuhka-avustin, risteävästä liikenteestä sekä kuolleessa kulmassa olevasta ajoneuvosta varoittava kaistanvaihtoavustin ja perävaunun peruutusavustin.

Tarjolla on myös ennakoiva turvajärjestelmä, joka antaa suojaa onnettomuuden uhatessa. Se sulkee automaattisesti auton ikkunat ja kattoluukun sekä esikiristää turvavöitä ja jarruttaa ennakolta.

Infoviihdejärjestelmään tulee Applen CarPlay, Android Auto ja MirrorLink.

Autoissa on viisi tai seitsemän paikkaa. Uusi Volkswagen Touran saapuu Suomeen loppusyksystä 2015. Hintoja ei ole vielä vahvistettu.

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Typ2

Passat 1,6 TDI BM ´14
Yaris 1,5 HSD hybrid ´13
Volvo V70 ´97
MB 500 SL ´90
Range Rover Vogue ´89

Octavia4x4

Skoda teki tuon tempun Octavia II --> Octavia III. MQB alustainen Ocu III on edeltäjäänsä huomattavasti suurempi, mutta paino putosi lähes 100 kg. Uusi Touran perustuu samaan pohjaan, eli jatkaa samalla linjalla.
Konsernipelejä vuodesta 1993


Zego

Pitää kuitenkin muistaa olla varovainen uskomaan noihin kaikkii lukuihin koska ylensä autovalmistajat osaavat tämän hämäämisen taidon, eli ehkä yksi yhdistelmä tuottaa tuon painon vähenemisen mutta ei saa luottaa että kaikki. Painojen kanssa muutenkin tuntuvat "pelaavan", eli oikealle vaalle nuo autot tulisi saada.   8)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy