Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - 765turbo

#1
Muut merkit / Vs: BMW i4 M50
30.09.23 - klo:01:00
BMW ois muuten herkku mutta mixi tommonen majavan turpa...no ehkä siihen joskus tottuu...on onnex 554hv eli saa ees vähän anteeksi...eli menköön :)
Tuli onnex kesällä käytyy Saksassa kaverin Porschee (680hv) ajettuu 281kmh, ni ei tuu annoskateutta. Mahtivärin otit , ettei tylsää mustaa, valkosta tai hopiaa...hyvä valinta.
#2
Vikan kuvan moottorinäkymä myös -22 Fabiassa minulla. Muovi maksaa, kun sitä tungetaan turhaan joka paikkaan. Ja maailma pelastuu, kun ei tungeta🧐
#4
Lainaus käyttäjältä: rautiainen - 30.06.23 - klo:12:31
Volkkarikorjaamolta annettiin sijaisautoksi litrainen pikkukippo Golf. On kuulemma VW:n ohjeiden mukainen. K-Auto maahantuojana ei ottanut vastuuta, että voisivat tarjota parempaa sijaisautoa. Näillä näkymin oma auto on korjaamon pukilla odottamassa vaihteistoa 1,5-2 kk. Ei  naurata maahantuojan asenne. Taisi olla kolmas ja viimeinen Volkkari meidän perheessä. Kysymys on kuitenkin maailman toiseksi suurimmasta auton valmistajasta  ja sen maahantuojasta, joka tyrii nyt asiakastyytyväisyyden.

Moottorista niin väliä, mikä on, mutta kyllä korimalli saisi olla sama. Varmaan teilläkin ois ollu farkulle enempi tarvetta , jos oma on all track farkku. Nyt toki säästyy omaan autoon tulevat kilometrit 2 kk ajalta.
1.0tsi on ihan kelpo pannu ku muistaa vaan antaa runtua, niin jaksaa se kuormaakin viedä.

https://blog.fcpeuro.com/the-definitive-guide-to-the-dsg-transmission
#5
Eli -14 vuoden RS Octavia,
ELI 2.0 TSI

Öljy maistuu, mutta autot on yksilöitä.

https://www.briskoda.net/forums/topic/268475-vrs-20tfsi-oil-consumption/
#6
Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 10.05.23 - klo:09:12
Ei ehkä ihan noin kuitenkaan, melkoinen kosla saa olla jos siihen 5kâ,¬ vuodessa pitää korjauksiin upottaa, vaikka tuo 5kâ,¬ nyt ei ole vielä kummoinenkaan uuden auton arvoalenemaksi, monissa on huomattavasti suurempikin, sellaisena karkeana näppituntumana kun voi pitää että se on luokkaa 3-4v ja 50% arvosta pois :-\

Tuo arvon sulaminen on tota luokkaa kalliissa autoissa eli  vähintään 60-100kâ,¬ hintaluokissa ja ei aina sillonkaan. Omassa pikkurillassa 2018 Fabia 1.0tsi hinta suli 15kâ,¬ :sta 10,5kâ,¬: oon 54kk aikana eli ei ihan paha 83â,¬/kk.
Mut kyllä noi vanhat koslat rahnua imee melkosesti, kun osuu huono yksilö kohdalle.
#7
Skoda / Vs: Fabia IV 2022 tilattu
01.05.23 - klo:20:48
Moi, selvisikö natinan aiheuttaja. Täällä alkanut ihmeellinen narske ovista talven jäljiltä eikä silikoonaus auttanut mitään. Nyt 13,5tkm ajettu ilman mitään ihmeitä. Start-stop välillä huilii ku akku ei ihan täys pätkäajon takii.

Lainaus käyttäjältä: kajsa - 26.07.22 - klo:22:29
Natiseeko teillä Fabia? Ilmeisesti tiivisteet aiheuttaa moisen natinan. Ei todellakaan kiva ääni.



#8
Kannattaa ajaa vaan ja lisätä öljyä tarpeen tullen. 10tkm ajon lisäkustannus öljynlisäyksestä on max. 30â,¬ joten halpaa ajoa korjaamiseen verrattuna. Ostat Motonetin Motoxia esim. 5L tonkan alle 30â,¬ purkki.
Itselläni vanha Mersu vei 1L per 1000km ja ajeltiin vaa.
#9
Fabia 2 viralliset rengaskoot:

Rengaskoko   Vannekoko   Offset   Kuormitustunnus ja nopeusluokka   Rengaslaji
205/45R16   6,5JX16   43.0   83H   tyyppihyväksytty
195/55R15   6JX15   38.0   85H   tyyppihyväksytty
185/55R15        M+S   6JX15   43.0   81H   tyyppihyväksytty
195/55R15   6JX15   43.0   85H   tyyppihyväksytty
185/55R15        M+S   6JX15   38.0   81H   tyyppihyväksytty
185/60R14   6JX14   37.0   82H   tyyppihyväksytty
#10
Tyylikkään olonen peli, onnea vaihdosta.
#11
-renkaassa reikä, esim ruuvi kiinni jossain tms.
-vuotaa renkaan ja vanteen välistä
-venttiili vuotaa

ruuttaa pumppupullolla saipppuavettä, sillä se vuotokohta yleensä löytyy
#12
Jos haluat pelata varman päälle, niin annat liikkeen hoitaa kaiken. Muutenkin sähköpupuissa halvat huollot et ei toi taloutta pitäs kaataa.

Mii E:n eka määräaikaishuolto kahden vuoden kohdalla on lähestymässä.
#13
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
22.01.23 - klo:23:10
Veikkaan et alakanttiin on. Lähellä 6 litraa luulis maistuvan näillä keleillä. Toisaalta väännön nousu auttaa kyllä kulutuksen laskuun nyt kun siellä uus ohjelma ecussa.
#14
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
22.01.23 - klo:23:01
Se on pääasia et olet itse tyytyväinen saamaasi palveluun ja softattuun autoon, muulla ei näissä hommissa ole väliä.
Itse kuulun tohon dynottajiin, niin tiedän mistä maksan ja tulevalle ostajalle voi sanoo et kylä lähtee🤗🤗🚗🚗
#15
Kannattaa tarkistaa akun kunto ja varaus.Akku vaikuttaa melko moneen asiaan. Meillä nyki Fabia samaan tyyliin, kun oli akussa vaan 40% potkua. Moottorin lämmetessä ongelma hävisi. Lepojännite tuossa mainittuna.

Täysi akku â€" 12,72 V
90% â€" 12,60 V
80% â€" 12,48 V
70% â€" 12,36 V
60% â€" 12,24 V
50% â€" 12,12 V
40% â€" 12,00 V
30% â€" 11,88 V
20% â€" 11,76 V
10% â€" 11,64 V
#16
Vähän joudun Karpan kyytiin ny menemään. Meidän talous ei kestä kunnollista sähköautoa. Pitää jaksaa vetää 1700kg vaunua perässä yli 400km kerralla ilman pitkiä taukoja. Täytyy toimia aina moitteettomasti ilman höpö höpö päivityksiä ja muita viilauksia. Tämmöstä sähköautoa ei ole vielä markkinoilla perhehintaan.
Meidän talous kestää helposti vanhan F11 diesel Bimmin 800km rangella, uuden 1.0 -22 Fabian ja kesäksi avoauton ja silti ollaan alle täyssähköpupun hinnan. Toki jokainen hankkii just semmosen kaluston kuin itse haluaa, niin minäkin teen.
Saa lukea niin että naurattaa tai niin että tajuaa missä oikeesti mennään😘😘
#17
Transporter T5 (03-) / Vs: Dsg vaihteisto
15.12.22 - klo:13:17
Tuolla juttuu jos englanti taipuu tai si copy pastee google translatella


https://www.t6forum.com/threads/4motion-manual-or-dsg.15288/
#18
Hyvä tarkennus, vanhaan haldexiin eri öljy kuin uuteen haldexiin. Taisin lukee ton iv golffin vähän uudemmaksi.


Lainaus käyttäjältä: Jonde - 11.12.22 - klo:21:14
Ja sitten tuo yllä oleva tieto on todella väärää. Tuota ei ikinä pidä käyttää mk4:sessa sillä se on useaa korimallia uudempaan järjestelmään.

MK4 öljy on aina 275ml tuubissa, vaihtomäärä on 250ml ja täysin tyhjästä täyteen on 420ml ja suodatin pitää vaihtaa samalla.
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/590058/961515
#20
Niissä on sama nuppinen, että ei hätää.
#23
Laaturengas on todellakin. Meillä nyt uudessa Fabiassa tuo rengas alla ja oli myös edellisessä Fabiassa. Hinta on kohdillaan ja äänet maltilliset myös
pikkuautossa. Kokona 185/65/15 ja 2.5bar paineet.
#24
On aina asenteesta (ajatko kännissä) kiinni ja ennakoinnista , mikä kuolonkolarit aiheuttaa. Joskus säästä, mutta sekin vaatii asennatta, että suhtaudut siihen vakavasti.
Ei vaikuta nastarenkaat, ajat liian lujaa tilanteeseen ja olosuhteisiin nähden ja luulet pärjääväsi.
Ei vaikuta kitkarenkaat, luulet pelastavasi maailman hiljaisella ja äänettömällä ajollasi,mutta et saa autoasi pysähtymään tiukan paikan tullen.
Toisaalta tien päällä on myös yllättäviä tilanteita, joihin ei aina voi varautua, joten silloin mennään tuurilla.



Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 18.11.22 - klo:20:21
Moottorilehti sen kertoo vuoden päästä.
#25
Lainaus käyttäjältä: waippahousu - 26.10.22 - klo:17:41
Tuli tossa ostettua ensimmäinen vaggilainen ja kohteeksi kävi 2016 passatti 2.0 tdi biturbolla. Hetken tässä tullu poljettua nyt autolla ja todennut että lisähepat tuntuisi kivemmalta. Olen tässä ettinyt tuloksetta että mikä dsg7 kyseisellä koneella on. Tai jos joku vaggijumala täällä osaa sanoa että kestääkö laatikko käyttää ohjemoinnissa niin että 500nm-->630nm? Vageista en siis tiedä juuri mitään ja mitä nyt kerinnyt selvitellä niin ilmeisesti ei pitäisi ihan kusessa olla kyseisellä laatikolla?:D

Kyllä se lååta pitäs kestää, jos lompakko kestää :)

The DQ500 gearbox is the strongest transverse DSG within the VAG group. Therefore, this one is used on heavier vehicles and models with high power / torque outputs. The DQ500 can handle up to 800hp/1000Nm with DSG software and upgraded clutch packs.
#26
Jokainen softaa , missä tahtoo. Omassa 530xd Bemussa lukemat 310hv/667nm tehdasraudalla on ihan OK, kun kaikki saastepöntöt ja EGR toiminnassa.
Toki saa enempi heppoi ja vääntöö, jos jättää "hilut" pois käytöstä, mutta miksi jättäisi, kun ammattilainen osaa hommansa.
#27
Noilla kilsoilla ei ole mitään hätää manuaaliaskin kanssa. Maksaa muutaman kympin. Tarvittaessa pyydät vaihtamaan seuraavassa huollossa. Sekin riittää et joskus 250tkm. vaihdatat ,jos autoo meinaat pitää.
Automaatit on ihan eri juttu varsinkin vw - autoissa.
#28
Lainaus käyttäjältä: pekeke - 28.10.22 - klo:09:46
^Pyörien kausivaihto on kyllä helppo varmistaa niin ettei henki lähde. Pitää vain ajatella sen pahimman vaihtoehdon kautta.


Kyllä just näin. Ikinä ei tehdä mitään hommia auton alla pelkän tunkin varassa. Pukit, pöllit tai renkaita alle turvaamaan.
Aivan turha kuolema taas kerran.
#29
Tekee semmosen softan ku tarvii. Suosittelen kyl kaverii, on pätevä.
https://www.motorbit.fi/works/dsg-ohjelmointi/

Kaverin Audiin ois ollu vuosi sitten moottori ja laatikko ohjelmoituna 450â,¬ + 245â,¬
Ohessa mun bemun optimointi samalla pajalla viime vuonna.



#30
Jos oot PK-seudulla, niin käy motorbitillä. Siellä ohjelmoidaan myös laatikko sopivaksi uusille tehoille.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy