Pitääkö olla huolissaan?

Aloittaja suomema, 27.02.21 - klo:09:24

« edellinen - seuraava »

suomema

Passat 1.4 tsi ecofuel 2011 ajettu 128000km alkoi rallattamaan konehuoneesta kovaäänisesti kylmänä ja lämpimänä, keskeytyksettä. Vikavaloja ei pala ja tehot tallella. Mikä on jakoketjun vaihtoväli ja kestävyys, takuu? Auto on Ruotsin tuonti.

M_M

Jakoketjun kestävyys noissa moottoreissa: huono.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

a_jaba

Pitääkö olla huolissaan? -Kyllä
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

jt

Kyllä kannattaa olla huolissaan. Ylimääräiset mekaaniset äänet eivät kuulu kuvaan. Hop hop korjaamolle. Ylimääräinen ääni voi tulla myös laturista/hihnoista?

BTW. Entinen Passat B7 Ecofuel meni myyntiin yli 270tkm ajettuna. Jakoketju oli alkuperäinen, ei rallatuksia/mitään. Näissä kaasuversioissa vaikuttaa ketju olevan selvästi pitkäikäisempi kuin osassa bensaversioita, toki onhan näihinkin niitä vaihdettu kun ikää/km alkaa olla. 
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy