Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - tkp

#1
Tee-Se-Itse / Arctic moottorinlämmitin?
17.02.24 - klo:13:57
TT-Thermon lämmitin lopetti toimintansa kolmen vuoden jälkeen ja Arctic olisi halvempi niin mahtaako tuohon Arcticin lämmittimeen käydä defan kaapeli? Jossain nettijutuissa sanotaan että käy ja jossain taas sanotaan että ei ole yhteensopivia. Ei tarvitsisi johtoja uusia.

#2
Isällä A4 B7 vm. 2007 ja kaukosäätimen avausnappi lakkasi toimimasta. Mikäs on halvin keino saada toimiva kaukosäädin? Saakos esim. tuollaisen paritettua autoon vcds:llä?

https://www.aliexpress.com/item/1005005876677686.html
#3
Onko porukalla kokemusta saako tuollaista RCD300 radiota asennettua miten helposti Audi A4 B7 vm. 2007? Audissa ollut alunperin 2din-audin Concert(?) joka hajonnut ja edellinen omistaja vaihtanut autoon Pioneerin radion. On vaan isälle turhan monimutkainen laite käyttää ja olisi itselle ylimääräinen RCD300 joka ainakin olisi helppokäyttöinen. RCD300 tulee kiinni ruuveilla ja Audissa radio on kiinni jonkinlaisilla lukkoklipseillä? Ainakaan googlesta ei löytynyt asennusmuovia jolla tuon saisi fiksusti kiinni?
#4
Onko ihmisillä minkälaisia kokemuksia 5-golfissa olevasta Aisinin valmistamasta automaattilaatikosta? tunnetaan kai nimellä 09G/TF60. Pitäisi isälle katsoa automaattivaihteista autoa ja tuon ikäinen dsg ei oikein vakuuta ja ilmeisesti 1.6 bse:n yhteydessä on käytännössä aina ollut tuo aisinin "oikea" automaatti. Lueskelin että laatikossa on tyyppivikana johtosarjavikaa ja venttiilivikaa?

https://www.transmissionrepaircostguide.com/09g-transmission-problems-solutions/
#5
Vuosi sitten kiillotettu Philipsin kiillotussetillä umpiot ja pysyivät vähän aikaa kirkkaina mutta alkaa taas olemaan aikalailla sumeat. Millähän aineella noi saisi pysymään kirkkaina?

#6
Kiinan android-radio jää viemään virtaa auton sammuttamisen jälkeen ja ilmeisesti tuossa on sama ongelma kuin uudemmissa OEM-radioissa että laite jättää can-väylän hereille joka sitten syö akun. Omassa autossa ohjain on 1k0907530F/0120 ja ilmeisesti  toimiva olisi K/0178 ja Ross-techin sivuilla kerrotaan että noihin olisi päivitys saatavissa mutta noita uudempia bokseja, esim. Q-päätteisiä olisi romuttamoilla muutamalla kympillä niin mahtaneeko toimia suoraan vaihtamalla ja vcds:llä koodaamaalla ? Tai onko noita vanhoja bokseja saatu päivitettyä tuohon K-versioon? FFP:llä kertoiltiin että merkkareilta on sanottu että ei pysty päivittään heidän laitteilla että osta uusi.

Auto on 2005 Jetta.
#7
Lahjoitetaan / Käsijarruvaijerit 2kpl
06.01.22 - klo:10:47
Posti toi väärät vaijerit, myyjä hyvitti hinnan ja totesi ettei tarvitse palauttaa joten olisi vaijerit ylimääräisenä, saa hakea vaikka juhla mokka-paketilla Tampereelta Härmälästä. Käy varmaankin johonkin vaggilaiseen. Vaijerit on Febi Bilstein 24412. Kuvassa ylempi vaijeri on Febin, vaijerin kuoren kiinnitys satulaan on erilainen kuin vanhassa vaijerissa.

yv:llä tavoittaa






#8
Tässä nyt on jo pidemmän aikaa yritetty selvittää mihin autosta häviää sähköt kun ei päivän seisomisen jälkeen enää lähde käyntiin. Yleismittarilla mitattuna akulta auto vie lepotilassa jatkuvasti noin 700milliampeeria virtaa (ovet lukossa ei mitään sähkölaitteita päällä). Saatiin loppujen lopuksi selvitettyä että syyllinen on kuljettajan ovessa oleva can-väylän ohjainyksikkö (Door control unit). Tuosta kun otti viimeisenä johtosarjalta liittimen auki joka tulee oven haitarikumilta niin sähkön kulutus tippui murto-osaan muutamaan kymmenen milliampeeriin jota sen kai pitäisi lepotilassa ollakin. Ja heti kun tuohon laittaa liittimen takaisin kiinni niin kulutus nousee tuonnen 700milliampeeriin. Sikäli erikoista että ovessa toimii kuitenkin kaikki sähköt normaalisti. vikakoodeja on can-ohjaimessa "00470 - Company Comfort Databus in Single Wire  011 - Open Circuit" ja kuljettajan ovessa "00928 - Locking Module for Central Locking; Front Driver Side (F220)    008 - Implausible Signal". Vikakoodit saa poistettua mutta tulevat takaisin heti kun käyttää kuljettajan oven sähköjä, esim. laittaa ovet lukkoon. Ohjaimen varaosanumero 1k0959793g. Haitarikumilta korjasin kaksi johtoa jotka oli kärsineen näköisiä.

Nyt sitten itse kysymys Jos ostan käytetyn ohjainboksin tilalle niin mitkähän tuohon mahtaa käydä, kun noita näkyy oleva monella eri kirjaimella. Ja ilmeisesti uusi boksi pitää myös koodata autoon, eli vanhasta boksista koodi talteen. Liitteenä kuva nyt autossa olevasta boksista.

Toinen kysymys on että voiko tuollainen can-boksi hajota noin että se toimii mutta vie jatkuvasti reilusti virtaa.

Auto on 2005 jetta vin WVWZZZ1KZ6M648120

Kiitos neuvoista


#9
Vaihdoin 05-vuoden Jettaan kuljettanoven lukkolaitteen ja ihmetyttää tuon tarvikelukon erilainen toiminta vanhaan, alkuperäiseen verrattuna. Alkuperäinen lukkolaite avaa keskuslukon eli kaikkien ovien lukot kun avaa kuljettajan oven lukon avaimella, mutta tarvikelukko avaa pelkästään kuljettajan oven mekaanisen lukon ja sen jälkeen pitää laittaa avain virtalukkoon ja virrat päälle että saa muut ovet auki kuljettajan oven sisäpuolella olevasta napista. Oletin uuden lukkolaitteen olevan valmiiksi rikki ja vaihdoin sen erimerkkiseen mutta tämä uusikin toimii aivan samalla tavalla.

Eihän tuolla nyt käytännössä ole merkitystä kun kaukosäädin toimii mutta ihmetyttää vain miksi tarvikelukot toimii eri tavalla kuin alkuperäinen. Vai tarviiko tuollainen lukkolaitekin koodata autoon  ???
#10
Korjailin kuljettajanoven lukkoa ja huomasin ettö lukkolevy, jonka pitäisi lukita lukkossylinteri paikalleen on murtunut, eli torx-ruuvilla ei saa kiristettyä lukkolevyä ja sitä myöten lukkosylinteriä ei saa lukittua paikalleen. ilmeisesti tuota pelkkää lukkolevyä ei saa erikseen vaan pitää vaihtaa oven sisään tuleva koko härpäke. Ongelma vaan on että osalla näyttäisi olevan parikin eri osanumeroa. 7zap antaa 3B0837885K, mounting bar ja Oempc antaa 1K0837885A Door Handle Exterior. ainakin kuvista katsottuna tuo 1K0837885A näyttäisi oikealta mutta mistäpä tuon varmistaisi? Ei huvittaisi enää ovea purkaa vaan osanumeron takia kun ei tullut tyhmänä katsottua sitä kun ovi oli purettuna. auto on siis 2005 jetta ja vin wvwzzz1kz6m648120
#11
Lainattu etanoliautoilijat ry:n facebook-sivulta

"lakimuutoksen jälkeen kaikki muunnetut autot, jotka ovat ensirekisteröityjä ennen 1.9.2009 voi muutoskatsastaa ja näin hakea muutostukea!
Tällä hetkellä laki odottaa vain sitä, että Presidentti vahvistaisi lain. "

https://www.facebook.com/etanoliautoilijat/posts/237984661178529

Tähän astihan päivämäärä on ollut 1.1.2007
#12
Mitäs raati on mieltä, mistä etsitään vikaa. 1.6 BSE Jetta alkoi nykimään moottoritien rampilla, sitten loppui veto kokonaan ja sammui. Auto parkkiin kiihdytyskaistan päähän. Vähän aikaa ihmettelyä ja muutama starttausyritys. Ensiksi ei luvannutkaan ja sitten lähti käyntiin ihan normaalisti, tosin käyntiin lähdettyä kierrokset kävi noin 4000 kohdalla josta sitten laski tyhjäkäynnille jonka jälkeen kävi ja toimi normaalisti. Auton ympärillä haisi tuossa kohtaa vahvasti polttoaine. Oma epäilys on puola mutta onko muita ideoita?

Autossa on eflexfuel-etanolimuutossarja mutta eipä tuon pitäisi vaikuttaa? Ainakaan noin pahasti? On tullut joskus kokeiltua ilman tuota ohjainyksikköä niin kyllä käyntiin lähtee ja käy huonosti tyhjäkäyntiä.

Vikakoodeja ei ollut vcds.llä katsottuna jälkikäteen kuin yksi, system too lean, mutta tuostakaan osaa sanoa milloin tuo vikakoodi on tullut. Ei pala vikavalot eikä vikakoodikaan ole tullut takaisin.


upload
#13
Mites onko ihmiset saaneet tietoonsa miten helposti(tai ollenkaan) käytetystä autosta edellisten omistajien aikaista huoltohistoriaa? K-auton nettisivuille kun tekee omat sivut niin sinne saa näkyviin oman auton tiedot, mutta huoltohistoriassa näkyy vain päivämäärät, kilometrit ja huoltokäynnin tyyppinä "muu palvelu" tai "huolto" ilman sen tarkempaa erittelyä että mitä autolle on tehty. Edes niistä käynneistä mitä on tehty sinä aikana kun auto on ollut omistuksessani ei näy tiedot sen tarkemmin. Kysyin asiaa paikalliselta merkkarilta niin sanoivat että tiedot on maahantuojalla etteivät he niihin pääse käsiksi. Maahantuoja ei ainakaan vielä ole vastannut kun kysyin asiaa nettisivujen kautta. Tämän ylen uutisen mukaan ei pitäisi olla estettä tietojen luovuttamiselle, tai olisi jopa velvollisuus? https://yle.fi/uutiset/3-8543876
#14
Linglong greenmax winter grip nastarenkaat. Koko 205/55/16. Pintaa jäljellä joku 6mm, nastat kuluneet mutta kyllä noilla talven ajelee. Tai ottaa nastat pois ja ajaa kesän.

Peltivanteet volkkarin 6 1/2"x16 ET 50. keskireikä 57,1mm.  Olleet 2005 Jetassa alla. Käynee moneen muuhunkin vag-konsernin autoon.

Kuvat torissa https://www.tori.fi/pirkanmaa/Linglong_nastarenkaat_68754227.htm

Nouto Härmälästä, Tampereelta. Hp. 50â,¬ tarjouksia saa jättää

yv tai sähköpostia tkp at mbnet.fi
#15
Käykö nelos-golffin oven lukkosylinteri samanikäiseen (2000) Seat Toledoon? Seatin lukkosylinteriä löytyy aika hintsusti mutta Golfin parilla kympillä. Seatin lukkosylinterille löysin varaosanumeron 1m0837167a kun taas Golfin on 1J0 837 167. Vaihdoin kuljettajan oven lukkomoduulin ja nyt lukko toimii muuten mutta avatessa avaa melkein aina myös sähkölasit joten oletus on että lukkosylinterin tappi jää jumiin avausasentoon? Ulkoisesti nuo ainakin näyttää samanlaisilta.

Esim. skruvatilta saisi golfin lukkopesän 30â,¬ https://www.skruvat.fi/Lukkosylinteri-P507101.aspx
#16
Ei käynytkään omaan autoon. Varaosanumerot 0132801345 (Bosch?)/1K0907511. Ostettu käytettynä Ebaysta liikkeestä joten oletettavasti toimiva





Tampereella. Hinta 15â,¬ + mahdolliset postit. Yv tai tkp ät mbnet.fi
#17
2005 jetta automaattinen climatronic ilmastointi. Saakohan tuota sisälämpötilan anturia vaihdettua? Näyttää olevan climatronicin hallintapaneelin keskimmäisessä nupissa. Ongelma on että arvo on sen 5-6 astetta oikeaa lämpötilaa enemmän niin ilmastointi toimii vähän miten sattuu, kylmänä aamuna kun lähtee liikkeelle niin puhaltaa hetken lämmintä mutta heti kun auton sisätilat alkaa lämpenemään niin alkaa puhaltamaan kylmää. Diagnostiikassa kanava 1.0 näyttää sen 26-28 asetta, saman minkä vcds sisälämpötilaksi. 1.1 ja 1.2 näyttää suurinpiirtein oikean lämpötilan. Vikakoodeja ei ole.
#18
Pitäisi vaihtaa -00 Toledoon takajarrujen liukutapit mutta Motonet tarjoaa kolmea kokoa. bensa 1.6 AKL

23-6760  - Toledo TAKAsatulaan JOS ø8,2x71mm liukutappi+suojak+pulttisrj (Lucas)
23-6771  - Toledo TAKAsatulaan JOS ø8,2x75mm liukutappi+suojak+pulttisrj (Lucas)
23-6770  - Toledo TAKAsatulaan JOS ø9,6x75mm liukutappi+suojak+pulttisrj (Lucas)

Tietääköhän noiden kokoa mistään etukäteen, vai pitääkö purkaa ensiksi että saa mitattua. Jarrujen koodi on 1KP. Vai meneekö suoraan kysymään Laakkoselta
#19
Tilasin ebaystä käytetyn keskuslukon kaukosäätimen -00 Toledoon mutta ei suostu toimimaan. VCDS:llä kun tuota yrittää parittaa niin ei toimi ja vikakoodeihin tulee "incorrect key programming". Vanhan kaukosäätimen saa kyllä uudelleen paritettua mutta eipä tuo kanna auton ulkopuolelta niin on aikalailla hyödytön.

Kummassakin kaukosäätimessä on samat tekstit "730 955-00" ja "433mhz 5fa 007 680"

Kokeilin myöskin tuota alimpana olevaa ohjetta nollata kaikki avaimet mutta eipä ollut ollut vaikutusta. Vanhan avaimen saa aina kyllä paritettua uudelleen.
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/vw-remote-matching.html

Mitään ideaa saako tuon "uuden" kaukosäätimen vcds:llä koodattua toimivaksi?
#20
Moottori ja voimansiirto / AKL + etanoli?
13.09.18 - klo:22:54
Onkohan kukaan asentanut tuota eflexfuel https://eflexfuel.fi/ muutossarjaa akl-koneeseen? Nykyisillä bensanhinnoilla alkaa jo etanoli olemaan vaihtoehto, mutta miten mahtaa toimia? Sivuston taulukon mukaan akl:aan kävisi mutta miten on käytännön laita...
#21
Onko vaijerikaasulliseen AKL:ään saanut vakkaria? Himottaisi asentaan vakkari Toledoon mutta näyttää vähän heikolta. Autodoc myy kaasuläppäkoteloa "for vehicles with cruise control"
eli ilmeisesti vakkaria on saanut mutta mitä kaikkea pitäisi tehdä että saisi toimimaan?
#22
Auto on Seat Toledo -00 1.6 AKL-moottorilla. Imuilman putken liitäntä öljykorkin ja itse imuputken väliltä poikki ja aiheuttaa sitten välillä öljykäryä auton sisälle. Katselin tuossa uutta imuputkea netistä ja täysin samanlaista ei oikein saa muualta kuin kiinasta ebay/aliexpress. Nyt autossa olevassa putkessa on tuossa öljykorkilta tulevassa pienessä putkessa joku sähköhärpäke, eli siis tämä näköinen
https://www.ebay.co.uk/itm/Air-Intake-Hose-Pipe-For-VW-Golf-Mk4-Bora-Audi-A3-1J0129684CG-1J0129684NT-C725/401217192116?hash=item5d6a6880b4:g:BxIAAOSwnbZYFqcm

Kun taas suurin osa myynnissä olevsita putkista on ilman tuota sähköhärpäkettä, kuten tämä
https://www.ebay.com/itm/100-036-0018-MEYLE-Suction-hose-air-filter-fit-VW/391487937485?hash=item5b267fdbcd:g:KMMAAOSwcB5ZIPEq

Voiko tuohon laittaa tuollainen putken ilman sähköhärpäkettä, ja mikähän tuon härpäkkeen tarkoitus on ? Joku venttiilli ilmeisesti?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy