Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - duke7

#1
VCDS (VAGCOM) / Pysäköintijarruavustin
21.02.21 - klo:12:27
Törmäsin jossain Octavian mainoksessa sellaiseen varusteeseen kuin pysäköintijarruavustin. Se siis estää parkkitutkien tietojen avulla törmäykset esim naapurin autoon. Olisi ihan tarpeen meille talouden toisen kuskin takia 😬

Onko tuo saatavilla muihinkin konsernin autoihin? Tai ehkä jopa koodattavissa jälkikäteen? Ei tuon toiminnon pitäisi kai uutta rautaa tarvita jos tutkat löytyy ja auto osaa acc:n avulla jo pysähtyä itse.
Tiedän että on hiukan kaukaa haettua mutta toisaalta on täällä paljon vaativampiakin modauksia tehty..
#2
Tunnistaako joku näiden mallin? 17x7,5” on kokoa ja näyttää OEM:ltä mutta onkohan sittenkään..
eli kuva tässä https://share.icloud.com/photos/0IFsP56HY5P09Rs_6sDsF0Bmw
#3
Vähän erikoisempi nappula. Asennus plug&play, ottaa virrat ajonvakauden napilta. Nappiin syttyy valo kun on päällä. Napin toiminnon voi valita jumpperilla onko on vai off autoa käynnistäessä. Mukana pieni rele jota nappi ohjaa.

Sopii vasemmalle alimpaan paikkaan ja käytin tätä lisävalojen kytkimenä.

Hp 40,

Sijaitsee Tampereella mutta kulkee tämä postillakin rahojen jälkeen.
#4
Tilanjakaja modattu sopimaan volkkarin kalteriin. Sen kiinnitykset lattiaan ja kattoon tehty myös tukevammin ja siihen sopivat osat saa mukaan. Toki voi vain kiristää lattian ja katon väliin kuten alunperin se on tarkoitettu.

Hp 140,

Sijaitsee Tampereella
#5
Valoissa Erikoistekniikan asentamat 35 W xenonit 4300 K.
Mukaan myös 3C Passattiin tehty alumiininen kiinnityskulma, ylätuet ja relejohtosarja Deutch-liittimillä.

Nämä vuodelta 2013 mutta vähällä käytöllä olleet koska pidin kiinni vain pidemmillä pimeillä reissuilla. Kiinnityskulma on siis ei ihan pikalukitteinen mutta helppo kyllä.

Hp 140 ,

Valot Tampereella.
#6
Voisiko joku R-line maskillisen Passatin omistaja mitata paljonko on maskin ripojen isompi väli korkeussuunnassa?

Nainen kolhi maskia ja pitää uusi ostaa niin voisi samalla ehkä laittaa R-linen maskin jos ripojen väli olisi riittävän iso led-lisäpitkille. Nopealla googlauksella R-linen maskit ovat tosin kalliita joten saa vinkata myös mistä noita saisi järkevään hintaan.
#7
Tällainen "ominaisuus" ilmeni viimeisimmän suuttimien vaihdon jälkeen. Eli kun hidastaa vauhtia, joko nostamalla jalan kaasulta tai jarruttamalla, kuuluu vasemman polven yläpuolelta releen naksahdus. Jarrutuksessa kuuluu yleensä hieman ennen pysähtymistä ja kun jalan nostaa kaasulta menee hetki ennen kuin naksahtaa. Ei naksu heti kun autolla lähtee ajamaan vaan vasta muutaman kilometrin päästä. Kaupunkiliikenteessä tämän huomaa helpoiten.

Googlella löysin juttua Golf VI (V?) liittyen: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4955627-clicking-noise-from-the-light-switch&p=66755742
ongelma vaikuttaa samantapaiselta mutta mulla tekee tuon noin 1300 rpm kohdalla. Jos nyt suoraa korrelaatiota kierroksiin edes on. Tuon mukaan naksuja on siis rele 449 eli ilmeisesti rele joka käyttää polttoainepumppua kun ovet avataan. Passatissa näkyy olevan vastaava rele myös.
Ajoin eilen pätkän säilytyslokeron kansi auki ja kyseinen rele kyllä kuumeni selvästi.

Kuulostaako tuo järkevältä ja onko kellään vastaavia kokemuksia? Muita hyviä selityksiä naksuvaksi releeksi?
Vaikea ymmärtää, miten rele voi vikaantua noin. Taidan joka tapauksessa hakea huomenna uuden releen ja kokeilla loppuisiko naksuminen.
#8
Katsastuksesta tuli hylky kun edessä oikean puolen alatukivarren etummainen pusla oli liian väljä. Myös vasemman puolen takimmaisessa on kuulemma säröä joten pitänee vaihtaa kaikki neljä.
Onko puslat 3C:ssä näin kulutusosia ja onko muilla mennyt? Mittarissa nyt 100 tkm joten aika pian mielestäni hajosivat. Huollosta ennätin jo kysyä ja antoivat järkyttävän hinta-arvion, päälle 500 eur. Onko noiden vaihto oikeasti noin kova homma kun ei puslat voi montaa kymppiä maksaa per kappale?
Ja kokemuksia powerflexeistä saa kertoa kun eivät näytä nekään kalliita olevan.
#9
Ajattelin jakaa eilisen valaistumiseni tänne.
Olen ennenkin käyttänyt pieniä otsalamppuja huoltohommissa mutta yleensä tarvitsee kuitenkin taskulampun tai roikan päässä olevan työvalon kaveriksi. Eilen renkaita vaihtaessani kokeilin talven pimeinä kuukausina hankkimaani Lupine Piko X otsalamppua. Ja toimii paremmin kuin olisi uskonut. Eihän renkaiden vaihto paljoa valoa tarvitse mutta alustan, jarrupalojen, vetonivelten jne. tarkastelu onnistui todella helposti kun valoa on jo toisella tasolla todella paljon ja se tulee koko ajan sinne mihin päätä kääntää. Lamppu toimi hyvin myös vanteiden pesussa ja pitää kokeilla seuraavaksi auton pesun ja vahauksen yhteydessä. Ainakin omaan makuun normaalit teollisuushallin valot ovat liian himmeät siihenkin.
Tuo Piko alkaa olla jo melkein suunnistuslamppujen tasoa mutta ehdottomasti niiden pienimmästä ja kevyimmästä päästä.
#10
Tällä viikolla alkanut kuulua erilaisia nitinöitä kojelaudasta. Välillä nitisee jokin tuulilasia vasten, tuulilasin ilmasuutin rämisee ja jopa radion kehys pitää ääntä. Mistähän nämä johtuu ja onko joku löytänyt ratkaisua hiljentämiseen? Autolla ajettu nyt 80 tkm. En ole havainnut renkaista johtuvaa tärinää tai muutakaan erikoista nitinän lisäksi.
#11
 http://www.wagenstad.com/
Löytyy varsin kattavasti kuvia, hieman sekavassa järjestyksessä tosin.
Osille on numerotkin mutta mitä nyt muutamaa kokeilin Slamit:in varaosahakuun niin en saanut osumia..
#12
Onkohan tämä asia korvien välissä vai voiko akun irroitus sotkea valojen suuntauksen? Asensin tänään aux-in pistokkeen ja tapojeni vastaisesti noudatin kerrankin ohjeita joissa käskettiin irroittaa akku. Valot näyttivät aiemmin liian lähelle ja viime viikolla suuntasivat ne uusiksi LL-huollon yhteydessä. Nyt illalla alkoi taas tuntua että lähivalot ovat todella lyhyet.
Niin ja auto on siis Passat 3C 2006 ja valot kääntyvät bi-xenonit.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy