Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 13.07.23 - klo:19:33
Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 13.07.23 - klo:18:33
4. Navin kartta on vuodelta 2016, oisko tähän jotain päivitys juttua kun ei edes kotikatua löydä 🙄 ja tietenkin ilmaiseksi...

Riippuu navista mutta käytännössä pitää häkätä se navi. Delphin yksikkö onnistuu ihan tehdä muistikortilla. Mibsolution.one on hyvä paikka kaivella tietoa tuosta.

Miksi se navi pitää häkätä? Omiin ex. volkkareihin sai ihan ilmaiseksi ladattua virallisen karttapäivityksen vw:n nettisivuilta.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

dwntime

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 13.07.23 - klo:22:31
Riippuu navista mutta käytännössä pitää häkätä se navi. Delphin yksikkö onnistuu ihan tehdä muistikortilla. Mibsolution.one on hyvä paikka kaivella tietoa tuosta.


Miksi se navi pitää häkätä? Omiin ex. volkkareihin sai ihan ilmaiseksi ladattua virallisen karttapäivityksen vw:n nettisivuilta.

Tuotahan voi kokeilla toimiiko. Yleisesti jos ei ole mapcarea niin tuon ei pitäisi toimia.

Mib yksiköllä on fec koodi karttoihin 094000xx jonka kaksi viimeistä numeroa/kirjainta kertovat viimeisen voimassaolovuoden. Jos kaksi viimeistä on ee, autossa on silloin mapcare ja karttoja voi päivitellä vapaasti.

Nuo asennetut FeC koodit näkee painamalla pitkään menu nappia ja sieltä keskimmäinen valinta FeC/Swap ja seuraavasta asennetut koodit.

Tuolta löytyy hyvin infoa tuosta kartta fecistä https://www.seatcupra.net/forums/threads/ready-reckoner-on-the-limits-of-mib2-high-plus-map-updates-lifelong.457561/

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 13.07.23 - klo:23:31
Tuotahan voi kokeilla toimiiko. Yleisesti jos ei ole mapcarea niin tuon ei pitäisi toimia.

Mib yksiköllä on fec koodi karttoihin 094000xx jonka kaksi viimeistä numeroa/kirjainta kertovat viimeisen voimassaolovuoden. Jos kaksi viimeistä on ee, autossa on silloin mapcare ja karttoja voi päivitellä vapaasti.

Nuo asennetut FeC koodit näkee painamalla pitkään menu nappia ja sieltä keskimmäinen valinta FeC/Swap ja seuraavasta asennetut koodit.

Tuolta löytyy hyvin infoa tuosta kartta fecistä https://www.seatcupra.net/forums/threads/ready-reckoner-on-the-limits-of-mib2-high-plus-map-updates-lifelong.457561/

VW:llä ei ole mapcarea vaan kartat ovat ilmaisia ainakin mib1 ja mib2/2.5 laitteisiin.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

dwntime

Niin edelleen tiettyyn hetkeen asti mutta ei loputtomasti.

Kannattaa katsoa tuo koodi mitä se näyttää.

jaska74

Kiitos vinkeistä, pitääpä kurkata

Sitten toinen kyssäri, toivottavasti joku viisaampi olis jo linjoilla...
Auton mukana tuli vaan toi mobiililaturi-johtohässäkkä.
Himassa kuitenkin on valmiina 11kW seinälaturi ja siihen oon nyt piuhaa menossa ostamaan.
Ymmärsin että passat ei kuitenkaan osais ladata kun 3.6kW teholla vaikka mikä olis? Johdoissa on nimittäin aika kova hintaero 3.6kw - 11kW

rampas

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 13.07.23 - klo:18:33

4. Navin kartta on vuodelta 2016, oisko tähän jotain päivitys juttua kun ei edes kotikatua löydä 🙄 ja tietenkin ilmaiseksi...


Onko tosiaan niin että siitä vw:n myconnect vai mikälie apista ei ole mitään hyötyä jos ei maksa "alkaen" 60e ja onko se vuosimaksu vai mikä?
Itse päivitin saman ikäiseen ihan vain lataamalla joltain VW:n viralliselta sivulta päivityspaketin ja purin sen muistitikulle, tikku kiinni autoon ja navista päivitys päälle. Päivitti ajon aikana.
My connect on melko susi, hidas ku mikä käyttää ja ei saa aina yhteyttä autoon. Riippuu tietenkin vähän siitäkin, missä auto sattuu seisomaan.

rampas

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 14.07.23 - klo:10:54
Kiitos vinkeistä, pitääpä kurkata

Sitten toinen kyssäri, toivottavasti joku viisaampi olis jo linjoilla...
Auton mukana tuli vaan toi mobiililaturi-johtohässäkkä.
Himassa kuitenkin on valmiina 11kW seinälaturi ja siihen oon nyt piuhaa menossa ostamaan.
Ymmärsin että passat ei kuitenkaan osais ladata kun 3.6kW teholla vaikka mikä olis? Johdoissa on nimittäin aika kova hintaero 3.6kw - 11kW
Juuri näin, vain yhtä vaihetta osaa käyttää. Ja sitäkin kannattaa melkein käyttää vain 5-10A virralla ainakin talvella, että saa ladattua myös sen normiakun kunnolla, ainakin omat kokemukset tällaisia, vaikka akkukin vaihdettiin uuteen.

jaska74

Kiitoksia vinkeistä kaikille.

Ja juu, navin päivitys vw sivuilta muistikortille purettuna ja heti lähti päivittämään kun löi kortin koneeseen.
Tai, ainakin 4% on jo menny ongelmitta 😃

makelja

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 14.07.23 - klo:10:54

Ymmärsin että passat ei kuitenkaan osais ladata kun 3.6kW teholla vaikka mikä olis? Johdoissa on nimittäin aika kova hintaero 3.6kw - 11kW

Se latausteho on maksimissaan tuo 3,6kw.

Mustalaa

Lainaus käyttäjältä: ECOisti - 13.07.23 - klo:22:19
Kunhan tulin taas kirjoittamaan seuraavasta ongelmasta, eli nyt meni omasta kulkineesta Front assist ja ACC sököksi. Kesken ajon heitti tauluun tekstin, että Front assist ei toiminnassa ja näin ollen ei myöskään vakionopeuden säädin toimi. Kyllä on tähän menopeliin osunut kaikki viat... Ensin meni mediayksikkö vaihtoon, sitten hätäpuhelujärjestelmä ja nyt sitten tämä!

Mitenhän se on, oisko vaan joku sensorin kiinnike irti ja kannattaisiko tuota koittaa itse vilkaista ennen kuin vie korjaamolle?
Ilmeisesti sensoriin etulogon takana pääsee suht helposti käsiksi, kun irroittaa neljä ruuvia konepellin alta ja nykii etumaskin irti?

Itsellä ilmoittaa tuota monesti käynnistyessä, jos on ollut keula kohti aurinkoa. Tähän tuli softapäivitys jossain välissä, joka paransi tilannetta ja osasi kokeilla itse niiden toimintaa automaattisesti lyhyen ajon jälkeen ja palautti ne takaisin toimintaan. Ennen piti käynnistää auto uusiksi. Mutta ei kyllä ole ajossa koskaan ilmoittanut, muulloin kuin talven pahimmissa lumipyryissä.
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

jaska74

Onko kukaan lastuttanu omaansa minkälaisilla tuloksilla?
Näin ig:ssä mainoksen että optimoiautosi tarjoais 218hp -> 290hp
Tiedä sitten tuleeko lisähevoset sähköllä vai bensalla ja kauanko tuo 1.4 starttimoottori moista lisäystä kestää 🤔

TeroPee

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 14.07.23 - klo:10:54
Kiitos vinkeistä, pitääpä kurkata

Sitten toinen kyssäri, toivottavasti joku viisaampi olis jo linjoilla...
Auton mukana tuli vaan toi mobiililaturi-johtohässäkkä.
Himassa kuitenkin on valmiina 11kW seinälaturi ja siihen oon nyt piuhaa menossa ostamaan.
Ymmärsin että passat ei kuitenkaan osais ladata kun 3.6kW teholla vaikka mikä olis? Johdoissa on nimittäin aika kova hintaero 3.6kw - 11kW

Passat tuskin on viimeinen sähköinen auto mikä sulla tulee olemaan, joten itse en ostaisi tulevaisuuden kannalta pullonkaulaksi muodostuvaa latauskaapelia. Yleensä jos haluaa halvan ja hyvän niin pitää ostaa molemmat.
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Immunity

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 04.05.23 - klo:22:21
Tuodaanpa tännekin tietoon - ja listan jatkoksi niihin asioihin, joihin on hyvä varautua Volkswagenia ostaessa  :D

Auto 3v ja 3kk vanha,  mittarissa 92tkm. Täyd. merkkarin huoltohistoria. Mediayksikköön keskelle näyttöä ilmestyi teksti "component protection active". Merkkiliike ei saa sitä poistettua. Tehtaalta TPI:t olemassa, joten haiskahtaa tyyppivialta. Jokunen vastaava tapaus tällä foorumilla ollut. Ainut korjaus on vaihtaa koko mediayksikkö ja kilkkeet. Hinta-arvio 4600e + työt. Ruotsin auto, joten maahantuojan voi unohtaa. MUTTA, mitä sanoo tehdas - goodwill 0%.

Täytyy sanoa, että aika moista peliä pelaa VW, kun näitä aina vaan kalliimpia mediayksiköitä tulee varsinkin sähköautoihin. Kuka enää kohta ostaa käytettyä, kun selvästi heidän suunnittelema komponenttisuojaus laukeaa ja vastaantuloa täysi 0?

Taisi ainakin omalta kohdalta jäädä merkkihuollot tähän käyntiin, kun sillä ei näytä olevan edes näin tuoreessa autossa merkitystä. Taitaa myös merkki vaihtua saman tien,  koska maku meni VW:n touhuihin lopullisesti...

Joo, ja tiedän myyjän vastuut yms. Tässä jutun juurena onkin VW:n ottama linja + uusien autojen digitalisoituminen, kun mediayksiköt alkavat olla "supertietokoneita" (maksaa moottorin verran). Nämä yksiköt kun ovat koko ajan merkittävämmässä roolissa auton ajosuoritteessa, mm. optimoimalla sähkönkäyttöä tulevalle matkalle latauspisteet huomioiden yms. Jos autojen tulevaisuuden teknologia kyykkää, ja maksaja on omistaja, ei se hirveän luotettavaa kuvaa anna kyseisestä auton valmistajasta... :-\

Mutta sellaistapa se Volkkarin omistajan elämä tällä kertaa  ;D

Tehdään tilannepäivitys,  jos jollain tulee joskus eteen sama vika ja joutuu lompakkoa raottamaan. Tampereella myyjän käyttämä huoltoliike jaksoi vikaan perehtyä tarkemmin. Koko mediayksikköä ei tarvinnut vaihtaa, ja hintalappu noin neljäsosa K-Auton korjausarviosta. Tulipa vielä tuoreemmat softatkin.

Voisi taas kysyä, kukahan se taas yrittää rahastaa asiakasta härskisti.

jaska74

Näyttääkö muiden we connect appi kulutuksia? Mulla tuossa näkyy vaan ajettu matka ja kesto 🤔

Wiiseli



Ihan normaalisti.
PASSAT GTE VM. 2020

akk

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 15.07.23 - klo:14:05
.... Tulipa vielä tuoreemmat softatkin.

Voisi taas kysyä, kukahan se taas yrittää rahastaa asiakasta härskisti.

Valitettavasti nykyinen (kertakäyttö) trendi on että helpoimman kautta mennään eli tarjotaan uutta osaa tilalle. Ei noita vikoja kukaan jaksa/viitsi/osaa tutkia paremmin, vaikka sillä päästäisiin parempaan lopputulokseen.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Rabalski

Puuttuuko tuo avaimeton sisäänkäynti vm. -21 lähes kaikista tarjolla olevista komponettipulan takia?

jaska74

Ei nyt sopivampaakaan lankaa löytyny kyssärille.. miten hitossa tuon nopeuden mukaan säätyvän volumen saa pois käytöstä? Radion ääniasetuksista en moista löydä
Discover media pro

ECOisti

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 15.07.23 - klo:14:05
Tehdään tilannepäivitys,  jos jollain tulee joskus eteen sama vika ja joutuu lompakkoa raottamaan. Tampereella myyjän käyttämä huoltoliike jaksoi vikaan perehtyä tarkemmin. Koko mediayksikköä ei tarvinnut vaihtaa, ja hintalappu noin neljäsosa K-Auton korjausarviosta. Tulipa vielä tuoreemmat softatkin.

Voisi taas kysyä, kukahan se taas yrittää rahastaa asiakasta härskisti.

Tää on mielenkiintoinen juttu. Itsellä oli tuo sama vika ja mediakomponentti vaihdettiin. Siis itse näyttö ei mene vaihtoon, vaan se joku osa hanskalokeron syövereissä vai missä olikaan.
Onneksi ei mennyt omasta pussista tuohon rahaa.

Mutta tätä mietin koko ajan, että eihän sieltä ole mitään fyysistä kait voinut hajota, niin tuon täytyy olla softapuolen juttuja tuo jumi.
Miksi siihen pitäisi koko osa vaihtaa, en ymmärrä. Toki omassa maalämpöpumpussakin pitää vaihtaa piirikortti kokonaan, jos haluaa uudemmat softat. Ei toimi kaikki netissä vähänkään vanhemmissa vehkeissä, joten onkohan tässä jostain samanlaisesta asiasta kyse...

Mitähän se korjaaja autollesi teki, että lähti toimimaan?

jaska74

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 16.07.23 - klo:00:17

Ihan normaalisti.

Onks sulla minkä vuoden auto? Mulla 2016 eikä näy yhtään kukutuksia. Lienee puuttuu jostain toi ominaisuusa(?)

Wiiseli

PASSAT GTE VM. 2020

Mandons

Onko normaalia että vuoden 2020 passat gte hiukkasen ravistaa/tärisee paikalla ollessaan, kun moottori käynnistyy? Tai kun peruutusvaihteen laittaa päälle ja peruuttaa, niin tuntuu välillä vähän ravistavan kylmällä koneella ???
Octavia 1.8tsi dsg, 2018

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Mandons - 19.07.23 - klo:12:26
Onko normaalia että vuoden 2020 passat gte hiukkasen ravistaa/tärisee paikalla ollessaan, kun moottori käynnistyy? Tai kun peruutusvaihteen laittaa päälle ja peruuttaa, niin tuntuu välillä vähän ravistavan kylmällä koneella ???

Eikös täällä jollain ollut saman tyyppinen ongelma juuri ja tuomio oli että laatikko on paskana ja vaihdettava kokonaan  :-X
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

jaska74

No niin, melkein viikon sai nauttia pssatin kyydistä


P2884 vikakoodi, hybridijärjestelmän vika, vaihteiston vika, aja huoltoon... Ja milläs ajat kun auto liikkuu vaan sähköllä joka loppu hangontien varteen 😂😂

miz

^

Onko tämä se kuuluisa kytkinvika polttomoottorin ja vaihteiston välillä?
Eli ei ota polttista mukaan kun kytkin on jumissa auki?

Ilmeisesti edelleen melko yleinen vuosimallista riippumatta. Onko tämä sellainen joka ilmenee useammin jos polttomoottoria (ja tuota kytkintä) ei käytetä juurikaan, vai täysin arpapeliä milloin se venttiili jumittaa?

jaska74

Ilmeisesti juurikin se vika. Auto oli vaihtamassa just sähköltö bensalle ja kovan kolahduksen saattelemana kaikki vikavalot tauluun..

Mandons

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 19.07.23 - klo:12:34
Eikös täällä jollain ollut saman tyyppinen ongelma juuri ja tuomio oli että laatikko on paskana ja vaihdettava kokonaan  :-X

Täähän kuulostaa hyvältä... :O Ei nyt mitään älyttömän pahaa ravistelua/tärinää ole, mutta huomaa kuitenkin ajoittain tämän.
Octavia 1.8tsi dsg, 2018

jaska74

Lainaus käyttäjältä: miz - 19.07.23 - klo:21:33
^

Onko tämä se kuuluisa kytkinvika polttomoottorin ja vaihteiston välillä?
Eli ei ota polttista mukaan kun kytkin on jumissa auki?

Ilmeisesti edelleen melko yleinen vuosimallista riippumatta. Onko tämä sellainen joka ilmenee useammin jos polttomoottoria (ja tuota kytkintä) ei käytetä juurikaan, vai täysin arpapeliä milloin se venttiili jumittaa?

Mahtaako kellään olla hajua kauanko remontti kestää ja onko kallis operaatio? Eli siis onko se laatikon kyljessä joku venttiili minkä vaihtaa vartissa satasella va laatikko pöydälle ja lompakko levälleen?

Tippi

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 20.07.23 - klo:13:50
Mahtaako kellään olla hajua kauanko remontti kestää ja onko kallis operaatio? Eli siis onko se laatikon kyljessä joku venttiili minkä vaihtaa vartissa satasella va laatikko pöydälle ja lompakko levälleen?

Vaihto taitanee onnistua paikallaan en tiedä paljon työtä on mutta mekatroniikkapalikka taitaa maksaa n. 4000â,¬ K-Autolta. Mulla vaihdettiin tuo vuosi sitten tehtaan piikkiin enimmäkseen joten kannattaa selvittää mahdollinen vastaantulo korjaukselle.

Samanen palikka vissii meni tosin jo uusiksi paskaks ja VMK Service Tuusulassa korjaili/vaihtoi sen. Huomenna saan auton takasin niin selvinnee lisää asiasta.

jaska74

Lainaus käyttäjältä: Tippi - 20.07.23 - klo:20:53
Vaihto taitanee onnistua paikallaan en tiedä paljon työtä on mutta mekatroniikkapalikka taitaa maksaa n. 4000â,¬ K-Autolta. Mulla vaihdettiin tuo vuosi sitten tehtaan piikkiin enimmäkseen joten kannattaa selvittää mahdollinen vastaantulo korjaukselle.

Samanen palikka vissii meni tosin jo uusiksi paskaks ja VMK Service Tuusulassa korjaili/vaihtoi sen. Huomenna saan auton takasin niin selvinnee lisää asiasta.

Jep, sain juuri postia autoliikkeeltä...

Diagnoosi, jonka teit, osui oikeaan. Mechatroniikka vika, kustannusarvio 4014,00 â,¬.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy