Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Jutila

#1
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia RS iV PHEV
23.06.22 - klo:10:39
Omassa -21 mallissa on kesävanteet 18'' ja talvivanteet 17'', eli mahtuu.
#2
Lainaus käyttäjältä: heller - 01.04.22 - klo:20:19
Koita tuleeko sama jos ajat bensatankin tyhjäksi ;)

Paljos sulla on Jutila keskikulutus ja paljonko ajelet akku tyhjänä?
Hah  ;D

Muutama viikko sitten HKI-Oulu meni 4,9l/100km, mutta muuten todella harvoin tulee akku tyhjänä ajeltua. Päivittäiset työmatkat menee pelkällä sähköllä.

Ja auto on käynyt huollossa nyt kerta kuukauteen viimeiset puoli vuotta milloin mistäkin syystä ja aina ryökäleet nollaavat mittarit.
#3
Pitääkö tähän reagoida muuten kuin lataamalla? Ei ole ennen tullut vastaan. ???

#4
Lainaus käyttäjältä: Jani933 - 06.03.22 - klo:19:18


Edit. Siis webasto valitaan ilmastoinnin alta ja ”lämmönlähde”. Online seisontalämmitys on vain ajastukselle.
Haha, siellä on tuollainen alasvetovalikko! Kiitos tästä, parempi myöhään kuin ei milloinkaan.  ;D

Omasta autosta sen verran, että ratista on nyt kolmas versio käytössä. Ongelmat eivät ole mihinkään poistuneet vaan emergency assist herjaa lähes jokaisella käynnistyskerralla. Samoin äänenvoimakkuuden säätö temppuilee eikä aina anna säätää radion voimakkuutta, vaan yrittää muuttaa ääniohjauksen voimakkuutta. Viikon päästä mennään taas tutkittavaksi. Jes.
#5
Lainaus käyttäjältä: nordman - 08.02.22 - klo:16:07


Muita havaintoja: oikean etuoven sisälmyksissä jotain rämisee aika äänekkäästi, kun epätasaisella tiellä ajelee.
Onkohan muilla ollut samaa ongelmaa ja onko sitä saatu korjattua?



Muuten toistaiseksi Octaviasta ihan positiiviset fiilikset, autossa on paljon hyviä puolia :)

Se räminä johtui ainakin mulla siitä lumiharjan tyngästä (tai sateenvarjo), mikä fiksusti on laitettu ovikotelon sisään. Harja vaikka hanskalokeroon niin loppuu räminä.  ;D

Edit: eikun sori, oikean oven... Lumiharja on kuskin ovessa. Vai onko molemmilla puolilla kolot olemassa? Eipä ole koskaan tullut katsottua.

Omasta autosta sen verran, että ratti menee jo toisen kerran vaihtoon. Kokeillaan josko kolmas versio poistaisi jatkuvat emergency assist vikailmoitukset.
#6
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia IV
24.01.22 - klo:14:29
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 23.01.22 - klo:08:28
^ Muistaakseni ratin oikeanpuoleisista napeista saa valittua mittariston keskiosan aktiiviseksi ja sen jälkeen rullalla vaihdettua tietoja, kuten nopeusnäyttö jne.
Onko tästä tarkempaa tietoa? Mielestäni olen ruuvannut ja painellut kaikki napit mitä ohjauspyörästä löytyy, mutta silti aktiiviiseksi saa vain kierros- ja nopeusmittarit.
#7
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia PHEV iV
21.01.22 - klo:11:42
Lainaus käyttäjältä: AaHoo84 - 21.01.22 - klo:09:42
Juu nopeasti tuli takaisinsoitto paikallisesta huollosta ja uusi ratti tilattu... Ajellaan sitten viikko pidempään pingipongilla ja toivotaan, että korjaantuu. Muuten kyllä hyvä auto.
Meikäläisen ratti vaihdettiin viikko ennen joulua ja toimikin hetken aikaa "normaalisti" ilman SOS ja travel assistin vikoja, mutta nyt ne ovat taas palanneet. Uusi aika varattuna helmikuun alkuun, jossa toivon mukaan tähän saadaan joku ratkaisu.

Huvittavaa myös illalla viedä roskia ja huomata, että autossa on parkissa ollessaan täysi ajovalaistus päällä. Tätäkin selvittelevät parin viikon päästä...
#8
Lainaus käyttäjältä: jakat123 - 11.01.22 - klo:20:57
https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/kuluttajaneuvonta/reklamaation-tekeminen-yritykselle/

Tuosta lappu myyjälle ja homma etenee.
Kiitos. Lähti myyjälle kirjettä. Harmittava homma. Muuten niin mainio auto, mutta sähkövikoja on enemmän kuin ranskalaisissa.
#9
https://youtu.be/6-7A5_miq8g

https://youtube.com/shorts/oIIyVx5M7Bk?feature=share

https://youtube.com/shorts/_3FXuVHl7JY?feature=share

Mitä paskaa. Toisen kerran lyhyen ajan sisään tämä kippo ei lähde käyntiin. Tai lähtee joo, mutta vaihteet ei mene päälle ja tuuletin huutaa kuin viimeistä päivää. Nautinnollisia päiviä ollut heinäkuun alusta tähän päivään. Aina saa jännittää onkohan lämmitys lähtenyt päälle vai lähteekö koko auto käyntiin.

Auto on ostettu esittelyautona. Onkohan kellään kokemusta kauppojen purusta? Täyttyykö kriteerit? Rattihan tähän tosiaan on jo vaihdettu joulukuun alussa.
#10
Tänäänhän se tempun teki. Aamulla puhelimesta sisätilan- ja ikkunoiden lämmitys päälle. Puhelimen mukaan kaikki ok ja lämmöt lähtivät hönkimään. Jotain siellä oli tapahtunut, kun kerran ikkunat olivat sulana mutta hytti aivan jääkylmä. Eikä lämmitys lähtenyt koko työmatkan aikana päälle, vaan hönki kylmää ilmaa suuttimista minkä ehti. Onneksi oli lämmintä päällä ja työmatka on suht lyhyt, mutta pisti kyllä vituttamaan jälleen kerran.
#11
Lainaus käyttäjältä: jurgen - 03.12.21 - klo:22:37
Siis akku irti, vai miten virrat pois ?

Taitaa nuo kaikki olla niitä maanantaikappaleita. Tätä palstaa kun lukee, niin ongelmia on ja pirusti.
Olisi kiva auto muuten, jos se toimisi ja sillä uskaltaisi lähteä reissuun.
Niin siis ihan start-napista virrat pois ja kotiin odottamaan. Saattaisi vituttaa kiireaamuna, mutta onneksi on liukuva työaika.

,,sken oli puhetta myös tuulilasin lämmittimestä. Eilen sille ekaa kertaa tuli käyttöä ja oikeasti mietin, onko tähän autoon edes sellaista asennettu. Tai jos on niin onpa hidas, verrattuna Fordin tai vaikka Kian vastaaviin lankamallin lasinlämmittimiin.
#12
Lainaus käyttäjältä: jurgen - 03.12.21 - klo:21:00
Tömmöset vikailmoitukset:
Ajonvakautus (ESC)
rengaspainevaroitin
Dynaamiset kaarrevalot
tarkasta käynnistysjärjestelmä
front assist ei ole käytettävissä
Peruutusavustin ei ole käytettävissä
Liikennemerkkien tunnistus
Ovi/konepelti/takaluukku auki

Mittari toimii, mutta se on kuin joulukuusi. Mutta ei käynnisty.
Mulla teki samaa muutama viikko sitten. Hinattiin pajalle, mutta eivät löytäneet vikaa. Ohjeistivat jatkossa ottamaan virrat pois ja odottamaan puoli tuntia.
#13
Tilannepäivitys iV:n tilasta. Auto on tänään kotiutettu pajalta. Pari päivää ne sitä tutki, eikä mitään vikaa löytynyt. Konsultoivat myös valmistajaa ja sielläkin oltiin huuli pyöreänä. Ilmeisesti joku ohjelmistopäivitys tulossa, kunhan selvittävät mistä totaalinen pimeäminen johtui.

Jos tekee vielä samaa, neuvoivat jättämään auton puoleksi tunniksi rauhaan ja kokeilemaan sitten uudestaan.  :o
#14
Lainaus käyttäjältä: jakat123 - 08.11.21 - klo:07:59
Kevällä teki samaa...autoo oli maahantuoja ja tehdas suoraan yhteydessä..Joku päivitys tehtiin ja siihen loppu jännite viat...
Joku kulutti 12v akun.No sen jälkeen ei ole sitä tehnyt.Onkohan joku isävarustej oka ei kytkeydy pois....takapenkin lämmitys esim...
Ei ole takajakkaran lämmittimiä siunattu tähän autoon. Toivottavasti saavat jonkun tolkun tuohon. Ja onneksi hyytyi kotipihaan eikä johonkin reissun päälle.

Reilu viikko sitten ei antanut säätää radion äänenvoimakkuutta. Huollossa eivät silloin löytänyt mitään vikaa.
#15
Lainaus käyttäjältä: jiiaa - 07.11.21 - klo:15:12
Tutulta kuulostaa. Oliko auto latauksessa tuolloin? Laitako infoa tänne mitä huollossa tehdään ja löytyykö ratkaisua?
Jep, laturi oli kiinni kuten yleensäkin. Aamulla tuli viesti, että auto on otettu työn alle. Mielenkiinnolla odotan mitä sieltä löytyy.
#16
Noniin. 14000km ajettu RS iV lähti tänään hinurin matkassa huoltoon. Puhelimesta lämmitys päälle ennen liikkeelle lähtöä ja autolle päästessä aivan järjetön tuulettimen huuto konehuoneessa. No, auto käyntiin ja humina jatkuu. Mittaristo oli kuin joulukuusi. Mitkään avustimet ei toiminut, kaikki ajovalot vilkkuvat vuorotellen eikä vaihteet mennyt päälle.

Positiivisena kokemuksena Skodan 24/7 tiepalvelu, jonka kautta hinausauto oli vajaassa tunnissa pihalla.
#17
Mikähän mahtaa olla, kun RS iV:n takajarrut narisevat aivan helvetisti pysäköidessä tai pysähtyessä? Mieletön rutina kuuluu myös, jos seisoo parkissa jarrupoljin pohjassa ja takapenkille tullaan tai poistutaan kyydistä.

Kerran käytin jo huollossa (Autokeskus), kun olin ajatellut kuuluvan iskareista. Huoltomies totesi narinan muttei sen lähdettä. Rasvasivat takaluukun tiivisteen.... :o

Kuskin penkin selkänoja lonksuu hieman jarruttaessa ja kiihdyttäessä. Onko ominaisuus vai vika? Pikkuisen häiritsee ja onhan tuo nyt pieni turvallisuusriski.
#18
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia RS iV PHEV
07.08.21 - klo:15:47
Pari viikkoa on ollut esittelyautona ostettu RS pihassa. Kaikin puolin mahtava peli, ei voi kiistää. Mutta; minkälaisia latauskaaleleita autossa pitäisi olla mukana? Nyt tuli vain kotilataukseen sopiva supersukolla varustettu kaapeli. Pitäiskö mukana olla toinenkin kaapeli yleisiä latausasemia varten?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy