Uusi Seat Leon 2020

Aloittaja Ukko, 18.12.19 - klo:16:18

« edellinen - seuraava »

Pete2

Moro,

Osaako joku neuvoa miten digitaalimittariston valoja pystyy himmentämään?
Saako kaikkia valaistuksia säätymään esim päivänvalon mukaan?


Erkka

Skodassa löytyy näytönkirkkaudensäätö näytön valikosta. Eiköhän tuo löydy myös Seatista.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Tos®

Golffissa ne säätyvät myös päivänvalon mukaan, joskus ihmettelinkin miksei kirkkautta saanut alemmaksi päiväsaikaan.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

mikama83

Mites muilla menee kosteutta umpioiden sisälle? Tämän kuvan otin äsken ja oli yli kaksi tuntia tuossa ajovalot päällä ja paljon myös pitkät valot. Apukuskin puolella ei ole huurua ollenkaan.


EK99

Jos on pisaroita (siis sisäpuolella) niin umpion vaihto takuuseen. Kosteus nimittäin rikkoo ledvalot melko nopeasti, puolet pitää toimia että menee katsastuksesta läpi.

uma

Auton säädöistä Infotainment kohdasta löytyy himmennys/kirkastus, kun rullaa alaspäin.


Lainaus käyttäjältä: Pete2 - 02.11.22 - klo:09:19
Moro,

Osaako joku neuvoa miten digitaalimittariston valoja pystyy himmentämään?
Saako kaikkia valaistuksia säätymään esim päivänvalon mukaan?
Seat Leon FR eHybrid 2021

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: HS100 - 05.11.22 - klo:00:43
Jos on pisaroita (siis sisäpuolella) niin umpion vaihto takuuseen. Kosteus nimittäin rikkoo ledvalot melko nopeasti, puolet pitää toimia että menee katsastuksesta läpi.

Eihän ne ledit siellä avoimesti ole, eli ei niihin kosteus suoraan vaikuta.

Pete2

Lainaus käyttäjältä: uma - 05.11.22 - klo:01:25
Auton säädöistä Infotainment kohdasta löytyy himmennys/kirkastus, kun rullaa alaspäin.

Kiitos. Näköjään säädöt löytyy myös käyttäjän alta.
Saako muuten noihin lämpötilan ja äänenvoimakkuuden kosketusnappeihin millään valaistusta?

mikama83

Joo ei näy vesipisaroita umpion sisällä niin toistaiseksi normaalia sitten. Tuli tuosta mieleen että tuolla Mikkelissä olen nähnyt useamman kuukauden ajan Tarraco taksin jolla on menny toinen päiväajovalo pimeäksi. (Samanlainen umpio siis mikä Leonissa). Mietin että mikähän siinä on vikana ja minkä takia sitä ei ole korjattu kuntoon.

Eipä taida saada valaistusta niihin lämpötila- ja volumesäätöihin. Itse siihen jo tottunu niin osaa painella pimeässä tosin harvoin tarvitsee niihin koskea.

EK99

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 05.11.22 - klo:11:59
Tuli tuosta mieleen että tuolla Mikkelissä olen nähnyt useamman kuukauden ajan Tarraco taksin jolla on menny toinen päiväajovalo pimeäksi. (Samanlainen umpio siis mikä Leonissa). Mietin että mikähän siinä on vikana ja minkä takia sitä ei ole korjattu kuntoon.

Se kerääntyvä kosteus rikkoo ajan myötä umpion takaosassa olevan elektroniikan ja yleensä se alkaa tuollaisella huurtumisella, myöhemmässä vaiheessa sitten pisaroituu. Takuun jälkeen jos menee, niin se on noin 2000 euroa kappale kun etuvaloumpio ja elektroniikka vaihdetaan uuteen. Tämä siis merkkihuollossa.

Le.ON

Oma Leon PHEV FR meni kampanjahuoltoon ja tilalle sain MHEV Leonin tilalle. Ilmeisen karvalakkimallin vielä, vaikka Excellence varustelu onkin. Täytyy olla kyllä tyytyväinen, että ruksasin aikoinaan lähes kaikki lisävarusteet. Säädettävä alusta ja sporttiohjaus tuo ihan selkeän parannuksen ajettavuuteen, tämä sijaisauto on veltto kuin velhon hiha. Sähkösäätöiset alcantara-jakkarat tuntuvat luksukselta Excellencen käsin veivattaviin kangaspenkkeihin verrattuna. PHEV lähtee huomattavasti pirteämmin liikkeelle kuin MHEV ja muutenkin ajotuntuma on urheilullisempi ja vaste välittömämpi. Normi LED:t ovat ensinnäkin rumat, mutta omaan silmään myös heikommat kuin FullLED:it.

Ainut positiivinen asia mitä tästä nyt jäi käteen on farmari-malli. Oma kun on hatchback, niin kyllä tämä farkku on tiloiltaan parempi ja ulkoisestikin ihan nätti kampe vaikken ole vieläkään tälle farkun peräpäälle syttynyt.

hannupekka

Näkyy Oma Seatissa avoin laadunparannuskampanja "Etuovien vahaus" ??? Mikähän tuossa on taustalla :D
-21 Seat Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG

Jape80

Niin näyttää olevan, tietääkö joku?

sparrow77

Ei näkynyt omaan -21 Cupra Leoniin, toisaalta ei näy myöskään kesälle jo sovittu tehtävä akkukotelon eristys eikä aiemmin tällä viikolla tehdyt muutamat pienet kampanjat. Niiden olemassaolo selvisi vasta puhelimitse. Mainittakoon että auto on Espanjan tuonti.

mikama83

Sama kampanja näkyy mulla. Täytyy kysyä että mikä ihme homma toi nyt on. Tuskin kiireellinen ;D Mulla nyt etuovet vielä osittain suojattu ppf-kalvolla.

Jape80

Luulen että on vitsiksi laitettu, eiköhän ne sieltä poistu.

Lionman

Ovien vahaus tehdään niiden sisäpintaan johonkin sopukkaan/tiukkaan väliin. Liittyy korroosiosuojaukseen. Oisko jääny tehtaalla joku käsittely vajaaksi. Mulle tehdään ens viikolla kun kälättävä iskunvaimennin vaihdetaan taakse.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

miz

Jos saat tietoa niin kerros millainen operaatio oli.

Tai täytyy varmaan kysäistä miten ja millaiselle alalle tuon tekevät, itsellä on ovet kauttaaltaan vaimennettu alan liikkeessä, toivottavasti ei vaikeuta operaatiota.
Toki siellä sisällä on reunoissa, veden poistossa ja palkkien ympärillä peltiä.

v6e

Mulla ei näy kamppista.

Varmaan tehdään näin:


Toi tapa on kolarikorjaamoissa suojata uudet pellit. Mun mielestä ihan toimiva kun ei tarvi purkaa ovea paloiksi ja silti tavara menee pellille yhtä lailla.

miz

Joo, tarkoitin alalla sitä, että kuorrutetaanko se ovi läpeensä, vai onko siellä esim alareuna joka käsitellään.
Kaikki tasaiset pinnat on mulla kerroksittain vaimennettu, joten niihin sitä vahaa ei pääse, saumoihin kyllä.

Yaffa0

K-Autolta tuli nyt (taas) kirje, jossa pakotetaan tekemään tuo laadunparannuskampanja 68I3 (tavaratilan verkon kiinnitysten tarkastus). Pakotetaan sikäli, että mukana oli Traficom:n uhkakirje, jossa uhataan auton hylkäyksellä seuraavassa katsastuksessa, mikäli kampanjaa ei ole tehty.  ;D

Kiva, että pakotetaan taas ylimääräiselle käynnille ”mukavaan” K-Autoon, vaikka luulisi, että auton omistajana saan päättää mitä autolleni tehdään ja milloin, varsinkin, kun tästä ei aiheudu kenellekään ulkopuoliselle mitään vaaraa. Ne kiinnityskoukut ovat täsmälleen samanlaiset kun edellisessä Leonissa ja yhtä hyvin kiinni. Suomessa osataan holhous.

No tässähän olisi katsastus vasta joskus vuosien päästä, että olisihan tuon voinut edelleen lykätä eteenpäin. Korpeaa ajatus, että joku huoltoäijä alkaa purkamaan tehtaan tekemää kattoverhoilua. Se on ”varmaan” yhtä hyvä sen jälkeen huollossa kasattuna kuin tehtaan jäljiltä?

Samalla tuli ilmoitus toisesta kampanjasta 57J1, joka lienee se ”vahaus”.

Kiva kun pääsee taas käymään K-Autossa. Kolmas kerta ja mittarissa alle 20 tkm., eikä autossa ole ollut mitään oikeaa vikaa vielä, vain näitä ”kamppiksia”.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

mikama83

Kävin pyörähtämässä huollossa kun oli muutakin kysyttävää niin samalla varasin ajan tuohon ovien vahaukseen. Tunti menee ja se tehdään osia irroittamatta eli juuri niin kuin tuolla ylempänä oli jo kuvassa.

tgotj

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 14.02.23 - klo:00:56
K-Autolta tuli nyt (taas) kirje, jossa pakotetaan tekemään tuo laadunparannuskampanja 68I3 (tavaratilan verkon kiinnitysten tarkastus). Pakotetaan sikäli, että mukana oli Traficom:n uhkakirje, jossa uhataan auton hylkäyksellä seuraavassa katsastuksessa, mikäli kampanjaa ei ole tehty.  ;D

Kiva, että pakotetaan taas ylimääräiselle käynnille ”mukavaan” K-Autoon, vaikka luulisi, että auton omistajana saan päättää mitä autolleni tehdään ja milloin, varsinkin, kun tästä ei aiheudu kenellekään ulkopuoliselle mitään vaaraa. Ne kiinnityskoukut ovat täsmälleen samanlaiset kun edellisessä Leonissa ja yhtä hyvin kiinni. Suomessa osataan holhous.

Ymmärrettävää, että tuommoinen harmittaa. Samaan aikaan siellä on kuitenkin tehtaan määrittämä syy kiinnitysten tarkastamiselle, eli ehkä he tietävät siellä jotain, mitä me emme tiedä. Ja tuollainen suojaverkon kiinnityksen heikkous on potentiaalisesti liikenneturvallisuuteen vaikuttava tekijä, joten täysin ymmärrettävää, että tuo tarkastus on tehtävä, jotta varmuus auton liikennekelpoisuudesta säilyy.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: tgotj - 15.02.23 - klo:09:03
Ymmärrettävää, että tuommoinen harmittaa. Samaan aikaan siellä on kuitenkin tehtaan määrittämä syy kiinnitysten tarkastamiselle, eli ehkä he tietävät siellä jotain, mitä me emme tiedä. Ja tuollainen suojaverkon kiinnityksen heikkous on potentiaalisesti liikenneturvallisuuteen vaikuttava tekijä, joten täysin ymmärrettävää, että tuo tarkastus on tehtävä, jotta varmuus auton liikennekelpoisuudesta säilyy.

Jes, noinhan se on, ymmärrän kyllä miksi tuo "pitää" tehdä. Sitä en vaan ymmärrä, että se pakotetaan nyt muutaman viikon sisään. Olisin tehnyt sen myöhemmin vuosihuollon yhteydessä. Olen lykännyt asiaa, jotta saisin nauttia edes vuoden verran uudesta autosta ilman, että huolto turaa jotakin verhoilun kanssa.

Ja olisin erityisesti ymmärtänyt asian kiireellisyyden, jos auton jarruissa tms. olisi vikaa, eli olisin liikenteessä vaaraksi muille. Nyt en ole edes teoriassa vaaraksi kuin itselleni. Koukkujen mahdollinen hajoaminen hätäjarrutuksessa koituu vain minun kohtalokseni (ja silloinkin pitäisi olla auto lastattu kattoon asti), joten luulisi, että aikuinen mies saa itse päättää kohtalostaan. Voinhan vetää itseni jojoon tai hypätä katoltakin ilman, että kukaan estää tai on siitä kiinnostunut. Kunhan en aiheuta muille vaaraa.  8)

Mutta näillä mennään. Turvatyynyn valon palaminen aiheutti ylimääräisen käynnin (oli softavika), akun ohjainlaitteen päivitys aiheutti ylimääräisen käynnin (kamppis). Nyt käydään ylimääräisenä vahaamassa (kamppis) ja purkamassa kattoverhoilu, jotta voidaan kiristellä pultteja (kamppis). Mitähän seuraavaksi? Viimeinen VAG-ostos?
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

tgotj

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 15.02.23 - klo:09:51

Mutta näillä mennään. Turvatyynyn valon palaminen aiheutti ylimääräisen käynnin (oli softavika), akun ohjainlaitteen päivitys aiheutti ylimääräisen käynnin (kamppis). Nyt käydään ylimääräisenä vahaamassa (kamppis) ja purkamassa kattoverhoilu, jotta voidaan kiristellä pultteja (kamppis). Mitähän seuraavaksi? Viimeinen VAG-ostos?
Jep. Onhan noita softa- ja sähkövikoja ollut tässä autossa melko paljon. Itseäkin mietityttänyt, josko jatkossa hankinnat kohdistuvat muualle kuin VAG-konserniin. Mutta ehkä tämä tästä, ainakin huollon kanssa homma toiminut kohtuullisen hyvin, ei ole tarvinnut noista taistella toistaiseksi. Toivottavasti meno jatkuu samanlaisena sen suhteen.

Jape80

Lainaus käyttäjältä: tgotj - 16.02.23 - klo:08:49Mutta ehkä tämä tästä, ainakin huollon kanssa homma toiminut kohtuullisen hyvin, ei ole tarvinnut noista taistella toistaiseksi. Toivottavasti meno jatkuu samanlaisena sen suhteen.

Kannattaa takuuaikana hoitaa valmistusviat kuntoon, sen viiden vuoden jälkeen ei tule mitään vastaantuloja K-auton puolelta. Vaikka olisi täysin merkkihuollettu, niin eivät korvaa enää mitään. Tuostakin on jo joillakin kokemusta.

tgotj

Lainaus käyttäjältä: Jape80 - 16.02.23 - klo:10:23
Kannattaa takuuaikana hoitaa valmistusviat kuntoon, sen viiden vuoden jälkeen ei tule mitään vastaantuloja K-auton puolelta. Vaikka olisi täysin merkkihuollettu, niin eivät korvaa enää mitään. Tuostakin on jo joillakin kokemusta.
Näinhän se menee, että esiintulevat viat korjautetaan. Jos ei suutaan asiassa auki saa ajoissa, niin on vähän omaakin vikaa jos jää omaan piikkiin hommat.

vekaas

Tulipahan itsellekin nyt tuo ovien patinointi kampanjakutsu. Leon ST rekattu 6/21.
Seat Leon FR phev -21

ex:
Passat GTE -16
Volvo XC70 -13
Peugeot 308 -16
BMW 318d -07
Volvo S60 -02
Volvo S90 -97
Volvo 960 3.0 -96

kölli

Sama täällä, etuovien vahaus -kampanjakutsu näkyy olevan tullut.
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

Yaffa0

Molemmat auki olleet kampanjat on nyt suoritettu:

68I3 (tavaratilan verkon kiinnitysten tarkastus)
57J1 (ovien vahaus)

Verhoilu ei ollut laitettu ihan 100% tyydyttävästi takaisin eli jouduin itse painelemaan ovien karmeissa muutamat, hieman pilkottavat kohdat kumitiivisteiden alle. Autossa oli käytetty GUEST -profiilia, jonka jäljiltä kaikki asetukset oli tietenkin sekaisin. Koukkujen kiinnityksissä ei ymmärtääkseni ollut mitään vikaa, kuten olin itse päätellytkin. Ovien vahauksesta ei näkynyt mitään merkkejä päällepäin. Mutta kait ovien sisään oli sitten ruiskuteltu jotakin.

Sijaisauto oli umpijäässä: ei lämmitetty/sulatettu millään tavalla ja pakkasta oli -15 C. Siinä sitä sai rapsutella jään alta jonkin aikaa. Onneksi lähti käyntiin kuitenkin. Bensoja yrittivät laittaa minut siitä maksamaan, siinä onnistumatta.

Pieniä juttuja, mutta asiakastyytyväisyyten voisi noilla vaikuttaa merkittävästi. Esim. voisivat vaikka tarjota sähköautoja sijaisautoiksi, niin ei tarvitsisi kinata tankkauksesta. Vaihtoehtoisesti... olisihan sen sijaisauton voinut lämmittää valmiiksi.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy