Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - MarkkuS

#1
A4 B9 (14-) / Vs: B9 Allroad outo ohjaus
04.07.20 - klo:10:35
Vastaan itse itselleni. Kävin juuri ostamassa uudet renkaat ja en voi sanoin kuvailla muutosta. Ero on enemmän kuin yö ja päivä. Auto menee kuin juna ja ohjaus on erittäin tarkka ja miellyttävä.
Autossa oli ostohetkellä siis uudet GT Radial Sport Activet ja ne vaihtui Michelinin Pilot Sport 4:siin.

Mikäli tuskailette B9:n ajettavuutta, käykää hankkimassa Misukat alle niin kyllä kelpaa. Erittäin vahva suositus.
#2
A4 B9 (14-) / B9 Allroad outo ohjaus
28.05.20 - klo:19:51
Terve,

tästä ohjauksesta on foorumilla keskustelua mutta esitän tästä huolimatta oman kysymyksen aiheesta. Auto on vuosimallin 2017 A4 Allroad 120kw tdi, ajettu 105 tkm lähes uusilla kumeilla (245/45/18) ja alkuperäisillä vanteilla.
Aikaisempi A5 kärsi tästä "mutteriohjauksesta" ja softan päivityksellä auto muuttui erittäin hyväksi ajaa. Vaihdoin reilu vuosi sitten A5:sen tähän nykyiseen ja koeajolla tykästyin helppoon ajettavuuteen ja auto muutenkin tuntui ohjaukseltaan hyvältä. Auto meni suoraan ja matka-ajossa erittäin vakaa menijä.

Tilanne muuttui muutama kuukausi sitten kun autossa oli vielä nastarenkaat alla. Ohjaus muuttui jotenkin levottomaksi ja auto alkoi puoltamaan aika voimakkaasti oikealle. Mietin silloin että puoltamisen aiheuttaja oli kuluneet Hakkapeliitat. Tilanne ei muuttunut vaikka vaihdoin kesärenkaat alle. Ohjaus on tunnoton ja auto hieman vielä puoltaa oikealle vaikka käytin auton nelipyöräsuuntauksessa merkkiliikkeessä. Tätä on vaikea kuvailla mutta kyseessä ei ole sama auto ohjaukseltaan mitä se oli ostohetkellä. Eri ajomoodit eivät myöskään tunnu vaikuttavan tuohon levottomuuteen ja puoltamiseen. Renkaat on ehjät ja olen kokeillut erilaisia paineita tuloksetta.

En ole vielä käynyt merkkiliikkeessä tiedustelemassa olisiko tähän malliin ohjaukseen mitään päivitystä tarjolla. Tuntuu vain oudolta että miten ohjaus voi itsestään muuttua näin paljon ilman mitään mekaanista vikaa tms.

Onko muilla kokemuksia vastaavasta?

Kiitos vastauksista.
#3
Otetaan hieman takaisin. Uusi akku oli kaksi amppeeria pienempi kuin alkuperäinen ja sieltähän se syy löytyi. Nyt toimii. Suuri kiitos!
#4
Kiitti infosta. Akun vaihdoin keväällä joten se on suljettu pois.
#5
Tervehdys,
olisikohan täällä tietoa mistä voisi johtua ärrän tyhjäkäynnin mielestäni outo käyttäytyminen. Lämpimällä koneella kierrokset nousevat pienen ajon jälkeen noin tuhanteen kierrokseen. Aina näin ei tapahdu mutta on yleistynyt hiljattain. Käyttäytyminen alkoi talvella enkä kiinnittänyt siihen juurikaan huomiota mutta nyt tekee samaa myös kesällä. Voisiko syy olla viallinen PCV-venttiili?
Muuten auto käyttäytyy normaalisti ajossa.

Vm. 2006 110tkm ajettu manuaali on kyseessä.

Kiitokset jo etukäteen vihjeistä. Seuraava askel on sitten lähestyminen arvauskeskusta, elikkä lähimpää marmoria.
#6
Oulun Pörhölle Cupra tulee ajettavaksi juhannusviikolla. Ei ollut tarkempaa tietoa mallista.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy