Passat 3B syncro kauhea tärinä jarruttaessa

Aloittaja RK, 14.04.11 - klo:14:27

« edellinen - seuraava »

RK

Eli Passatti aloittaa aivan hillittömän horkkamaisen tärinän kun jarruttaa kevyesti. Ilmenee selkeimmin maantienopeudessa 60-80km/h. Etujarrulevyt (TRW-merkkiset) ja palat vaihdoin viime kesänä kahdesti, koska ensimmäinen satsi levyistä meni kieroiksi. Vaihdoin myös takalevyt ja palat. Ei täristänyt silloin eikä talvella.
Tärinä alkoi pari viikkoa takaperin ja tuntuu, että jo pelkkä moottorijarrutus saa auton vavahtelemaan ajoittain, ei kuitenkaan kovin voimakkaasti.
Auto myös hakee sivuttain hieman hitaassa vauhdissa sekä 60-100km/h alueella.
Ulommat vetonivelet on uusittu kuukausi sitten. Audiclubin foorumilla löytyi joku aihe, missä moottorin kumityynyt olivat saaneet aikaan samantyylisen vapinan.
Esittäkääpä arvauksia mitä tuohon romuläjään seuraavaksi pitää uusia.

0251

Minulla rupesi muinoin 205,n pösö saamaan horkka oireita. Vaihdekeppikin heilui niin levottomasti että lähes kaikki oletti vian olevan laatikossa. Vikaa etsittiin pitkään, lopulta vaihdettiin  sisimmät vetonivelet. Ja vapinat ja tärinät loppu siihen

jni

Minäkin veikkaisin vetoniveliä. Kuvaillut oireet ovat samansuuntaisia kuin aikoinaan omilla Opeleillani.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

tsiih

Harvemmin vetonivelet jarrutettaessa tärräävät, enemmänkin kiihdytettäessä. Veikkaan, että etujarrulevyt ovat taas kierot. Miksi ne aiemmin kieroutuivat? Täriseekö ratti kun jarrutat? Jos pyörännavassa on joku kieroutuma, levyt kestävät jonkun aikaa ja taas täristävät. Mittakellolla näkee.
Jos tuntuu muutenkin tärinää, voi tietysti olla joku muu mutta tsekkaa nyt nuo jarrut todennäköisimpänä ensin.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

RK

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 15.04.11 - klo:06:46
Harvemmin vetonivelet jarrutettaessa tärräävät, enemmänkin kiihdytettäessä. Veikkaan, että etujarrulevyt ovat taas kierot. Miksi ne aiemmin kieroutuivat? Täriseekö ratti kun jarrutat? Jos pyörännavassa on joku kieroutuma, levyt kestävät jonkun aikaa ja taas täristävät. Mittakellolla näkee.
Jos tuntuu muutenkin tärinää, voi tietysti olla joku muu mutta tsekkaa nyt nuo jarrut todennäköisimpänä ensin.
Ratti tärisee myös, mutta enemmän tärinä valittyy mielestäni koriin, siis ravistaa ihan kunnolla. Pitänee viedä johonkin syyniin tuo kottero. Aiemmin kieroutuneista jarrulevyistä ei tietoa miten kieroutuivat, kiinnostaisi tietää itsekin. Voisikohan satuloiden liukutapit ja niiden kumit vaikuttaa tuohon? Ne olivat kyllä mielestäni kunnossa viime kesänä kun vaihtelin jarrulevyjä ja paloja.

tsiih

Kyllä voivat mutta aika nopeasti olisivat jumiutuneet. Aten jarrut=liukutapit seiskan kuusiokololla? Liu'ut eivät niissä ikinä jumita.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

RK

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 16.04.11 - klo:06:43
Kyllä voivat mutta aika nopeasti olisivat jumiutuneet. Aten jarrut=liukutapit seiskan kuusiokololla? Liu'ut eivät niissä ikinä jumita.

Kyllä juurikin ATE-jarrut kysessä. Pitää sanoa korjaamolle, että tutkivat nuo pyörännavat mitä aiemmin ehdotit.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy