Kesävanteet 2011

Aloittaja Der Mann., 01.01.11 - klo:11:03

« edellinen - seuraava »

MoFFe

En ole sata varma muuta luulen... kannatta kysyä.

JiiRe

2011 fillarit tulee olemaan samat kuin 2010, ja myös tylsästi OEM linjaa, tosin täksi kesäksi maalataan grafiitin harmaaksi. Koko on 7,5X18.

MoFFe

Noi on kyl ihan makeet... tummana vois kyl olla vielä paremmat.  :)

JiiRe

Mattamustaks meinasin ensin, mutta ehkä hopean kanssa grafiitti riittää. Uusi säädettävä alustasetti pitäisi varmaan hommata, edellinen kusi alleen ja nyt talveksi väliaikaisena alla vaan H&R -50mm jouset.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: NcP - 09.02.11 - klo:14:21
Onkohan myös tuolla osittain mustalla värityksellä? 
Tässä olis S5 replicat tuolla vastaavalla värityksellä kuin mitä tuolla edellisellä sivulla Moffe ja NcP kaipailivat R8 replicoita. Ei ole hullummat nuokaan:
http://www.nettivanne.fi/vanteet/Alumiinivanteet/11203/REPLICA+F555+AUDI-8.5x19-5x112-et35/

Juke

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 09.02.11 - klo:08:35

Matt Black with Polished Face


Nämä voi tietysti näyttää auton alla aivan toiselta, mutta noin irrallaan ei toimi yhtään. Musta kontrastiväri hävittää R8-vanteelle tyypilliset muodot ja tuo näyttää tusinavanteelle. Toki jos omaa silmää miellyttä, niin alle vaan.

Uppe

Seattiin tuli tänään haettua tällaiset:


Koko 8,5x19" ja 225/35r19 -renkaat. Entisiä valkoisia vanteitakaan en pistä pois,vaihdellaan noita sitten vaikka vuoroviikoin ;D

Kiviharju

Joko ne kultaiset on nyt reilussa alennuksessa kun uudet on ostettu?? ;)
Audi A4 Allroad quattro -17

Uppe

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 11.02.11 - klo:19:14
Joko ne kultaiset on nyt reilussa alennuksessa kun uudet on ostettu?? ;)

Menivät kaupaksi viikko sitten,ei uusia olisi muuten pystynytkään hommaamaan :)

Aadi

Terve!

Osaako kukaan kertoa mikä ET on audin Q5 20" alkuperäisissä vanteissa. Onko keskireikä sama kuin esim. B8 66,6mm?
Audi A4 Avant B8 2.0tdi

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: paulusp - 12.02.11 - klo:15:19
Osaako kukaan kertoa mikä ET on audin Q5 20" alkuperäisissä vanteissa. Onko keskireikä sama kuin esim. B8 66,6mm?

ET 33mm ja keskireikä on sama 66,6mm.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Peeveli

Olisikohan tämä liikaa perus-Golfiin ja samalla GTI-mallin rienausta?

http://www.nettivanne.fi/vanteet/Alumiinivanteet/10775/REPLICA+F281+GOLF+GTi+-7x16-5x112-et45/

Muutoin värisävyt (mustaa ja kiillotettua alumiinia) passaisivat valkoiseen autoon....

TKe_

Minä luulen, että ensi kesänä tulee passatin alla pyörimään nämä:


(Eta Beta tettsut Gun Metal)

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 16.02.11 - klo:08:12
Olisikohan tämä liikaa perus-Golfiin ja samalla GTI-mallin rienausta?

http://www.nettivanne.fi/vanteet/Alumiinivanteet/10775/REPLICA+F281+GOLF+GTi+-7x16-5x112-et45/

Muutoin värisävyt (mustaa ja kiillotettua alumiinia) passaisivat valkoiseen autoon....
Ei yhtään liikaa. Ihan hyvin tuollaiset voi laittaa perusgolfiinkin.
Laitetaanhan esim. Audii A4:nkin R8:n vanteita eikä kukaan ole pitänyt sitä R8:n rienauksena ;)

Late

No laitetaan tänne R8 Vanteide ET luvut:
Pulttijako 5/112

8,5J x 18 ET42
10,5J x 18 ET50
10,5J x 18 ET55
8,5J x 19 ET42
11J x 19 ET50


Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 16.02.11 - klo:09:23
Ei yhtään liikaa. Ihan hyvin tuollaiset voi laittaa perusgolfiinkin.
Laitetaanhan esim. Audii A4:nkin R8:n vanteita eikä kukaan ole pitänyt sitä R8:n rienauksena ;)

Kiitos kannustuksesta. :) Noissa vetoaa itseeni se, että ovat harvinaiset ja erilaiset. Ei aina sitä 5-puola- tai tiheäpuolamuotoa vaan -khm- erilaista. Vaimo tosin totesi viime syksynä VW-Auto Airportin näyttelyssä olleen GTI-Golfin k.o. vanteista (tosin 17-koko) että ei tykkää. Heh, pääasia että itse tykkään. Katsotaan viel tässä helmikuun pakkasjakson aikana tarjolla olevaa valikoimaa...

Pertsa

^Nuo GTI vanteethan on todella hienot vanteet. Jos itselläni olisi juurikin GTI Golffi niin juuri nuo vanteet olisi siinä ehdottomasti oltava, olikos se nyt "Detroit" se orkkisvanteen mallinimi tuolle.

Leroy

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 16.02.11 - klo:08:12
Olisikohan tämä liikaa perus-Golfiin ja samalla GTI-mallin rienausta?

http://www.nettivanne.fi/vanteet/Alumiinivanteet/10775/REPLICA+F281+GOLF+GTi+-7x16-5x112-et45/

Muutoin värisävyt (mustaa ja kiillotettua alumiinia) passaisivat valkoiseen autoon....

Höpö höpö, mitään rienausta ole ;) Mullekin tulee kesäksi plussaan GTI:n orkkis (tottakai) Denverit 7,5 X 17" koossa. Eli sama malli kuin ne yllämainitut Detroitit (18"), vain perus hopeiset.
Outback

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 16.02.11 - klo:08:12
Olisikohan tämä liikaa perus-Golfiin ja samalla GTI-mallin rienausta?

http://www.nettivanne.fi/vanteet/Alumiinivanteet/10775/REPLICA+F281+GOLF+GTi+-7x16-5x112-et45/

Muutoin värisävyt (mustaa ja kiillotettua alumiinia) passaisivat valkoiseen autoon....

Nämä nyt vaan ovat replicat, ja niistä on moni sanonut että ovat huomattavan painavia. Se askarruttaa.

LS

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 22.02.11 - klo:07:50
Nämä nyt vaan ovat replicat, ja niistä on moni sanonut että ovat huomattavan painavia. Se askarruttaa.

Painaviahan ne monesti on. Tosin nuo alkuperäiset BBS:n tekemät GTI-vanteet (18" Detroit/Hufeisen) olivat onttoine puolineenkin melko painavat.

LS

Vanteiden painosta vielä: Edulliset alumiinivanteet ovat yleensä painavammat kuin OEM-peltivanteet. Jos oikeasti haluaa kevyemmät alumiinivanteet, niin silloin pitää vähän googletella. Halvimmat alut ovat olemassa lähinnä vain ulkonäkösyistä.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Mike Holder - 22.02.11 - klo:08:41
Vanteiden painosta vielä: Edulliset alumiinivanteet ovat yleensä painavammat kuin OEM-peltivanteet.

En ole peltareita punnannut mutta fiilis että saa aluvanne olla hieman arvokkaampi jotta alle peltarin pääsee?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 22.02.11 - klo:09:06
En ole peltareita punnannut mutta fiilis että saa aluvanne olla hieman arvokkaampi jotta alle peltarin pääsee?

Esim. Eta Beta Rochel 16":lla oli Avensiksessa noin 2 kg kevyempi per rengas-vanne kuin originaalilla peltivanteella. Sen sijaan painoeroa ei huomannut aikoinaan Volkkarin OEM-Atlanta 16":n ja peltivanteen välillä.

OZ Ultraleggerat ja Chronot muun muassa ovat sitten niitä kevyitä, samaten jotkut Enkein ja Kosein alut.

TKe_

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 22.02.11 - klo:09:21
Esim. Eta Beta Rochel 16":lla oli Avensiksessa noin 2 kg kevyempi per rengas-vanne kuin originaalilla peltivanteella. Sen sijaan painoeroa ei huomannut aikoinaan Volkkarin OEM-Atlanta 16":n ja peltivanteen välillä.

OZ Ultraleggerat ja Chronot muun muassa ovat sitten niitä kevyitä, samaten jotkut Enkein ja Kosein alut.

Itsellä harkinnassa Eta Betan Tettsut koossa 17", mutta joidenkin lähteiden perusteella se olisi 11.5kg painoinen vanne, joka tuntuu kyllä aika painavalta?

pepe

sillä vanteen painolla ei ole normiajossa kyllä mitään merkitystä..itsellä oli aikoinaan painavat kromi alut ja sen jälkeen tuli kevyet oz ultraleggaret,mitään eroa en ainakaan ajossa huomannut.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: pepe - 22.02.11 - klo:10:27
sillä vanteen painolla ei ole normiajossa kyllä mitään merkitystä

Taas päästiin tähän ..... :)

Voi olla että autossa sitä ei tunne mutta muistan varsin hyvin kun yritin liikauttaa kisapyörää 1,5 kilon takalevykiekolla ..... ei päässyt äijä mihinkään mutta kun heitti paikalle 8-900 grammasen tekeleen niin alko lentää.

Off topikkia toki.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

rob-s

1 ton-1 voima vs. 200 audi konia..:)

Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Ton-1

Jos ei ihan aiheeseen niin itse puntaroin asioita ja niitteen vaikutuksia toisiinsa liiotellen asioita, esim. vaikuttaako paino auton kiihtyvyyteen, 100 hepan kone sekä 1000 kilon että 5000 kilon autoon, tuosta voi kaikki sanoa kumpi kiihtyy paremmin.

Marginaalisemmat erot vaikeammin mitata.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: pepe - 22.02.11 - klo:10:27
sillä vanteen painolla ei ole normiajossa kyllä mitään merkitystä..itsellä oli aikoinaan painavat kromi alut ja sen jälkeen tuli kevyet oz ultraleggaret,mitään eroa en ainakaan ajossa huomannut.

Samassa autossako? aika outoa jos ei eroa huomannut.
Itselläni ainakin edellisessä autossani oli todella selvä ero, kun vaihdoin talvirenkaat kesärenkaisiin, joissa oli painavat vanteet. Kiihtyvyys oli selvästi huonompi (josta tosin osa selittyy 20mm leveämmillä renkailla), mutta mikä pahempaa, kuoppiin/töyssyihin ajettaessa takaisinjoustojen hitaus, rengas ei seurannut tien epätasaisuuksia yhtä tiukasti kuin kevyemmällä vanteella. Teki välillä ajamisesta aika epämiellyttävää.

LS

Vähän menee OT:ksi:

Mitä vähemmän tehoa, sitä isompana tuon eron huomaa. Tuossa linkissä on Golffilla testattu viittä eri kokoa renkaita/vanteita. Golffi on ihan kohtuu pirteä (170 hp), joten nuo erot ei mahdottomia ole, muutamia kymmenyksiä.

http://www.caranddriver.com/features/10q1/effects_of_upsized_wheels_and_tires_tested-tech_dept

Golffin vakiopeltivanne ei paina kuin n. 6,5 kg ja vaikkapa VW OEM 18" Hufeisen(Detroit) vanteet painavat tuplat, n. 13 kg kipale (15" tuuman peltivanne+rengasyhdistelmä on noin 16 kg). Eihän tuo kiloina kummoiselta vaikuta, mutta tuo on kaikki kuitenkin jousittamatonta massaa. Vaikuttaa pelkän kiihtyvyyden lisäksi myös jousituksen toimintaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy