Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - isopahasusi

#1
Hei, tehdasasenteinen koukku oli yli tonnin Touraniin joten päätin jättää sen ottamatta ja nyt autoa odotellessa kysymys kuuluukin onko kukaan asentanut/asennuttanut uuteen Touraniin vetokoukkua? Lähinnä kiinnostaa että onko joku ryhtynyt hommaan itse ja onko valmiit reiät jonkun merkin koukulle tms. kuten joissakin muissa VAG merkeissä on.
#2
Huoltaminen / Vs: Jarrulevyn koko?
03.09.15 - klo:20:17
Osaisko joku sanoa, että onko 2.0 FSI koneessa 255 vai 256mm takajarrulevyt? Vanteen läpi mitattuna on vähän vaikea sanoa kummat on ja muutenkin tuota ruostetta on vanhan levyn ulkopinnassa niin arviointi vaikeaa. Pitäs uudet levyt ostaa.
#3
Octavia -05 HB vaihdettu tuulilasi kaksi vuotta sitten. Nyt alkoi taustapeiliasetelma repsottaa, ilmeisesti kiinnitetty huonosti lasin vaihdon yhteydessä. Tuskin menee takuuseen, joten millaisella liimalla tuon uskaltaa liimata? Sikamassaa?  ;D
#4
Jees, eli kun ilmat alkaa kylmeneen niin pitäs alkaa lämmitteleen tolla 2013 mallin Ocu II:n tehdas weballa autoa aamuisin lämpöiseksi. Mikäs idea tossa on Tsekin pojalla ollu kun kellossa on kolmelle päivälle valittavana aloitusaika? Miten saan auton lämpiämään arkiaamuisin kellon avulla automaattisesti? Vai saanko? Kakella tietty onnistuu, mutta aina ei välttämättä muista painaa webasto päälle samalla kun vetelee aamupalaa naamariin. Onko ideoita? Positiivista että myös moottori tuntuu lämpiävän webaston avulla eikä pelkät sisätilat niin kun on jollain käynyt.
#5
Tee-Se-Itse / Vs: Golf V jarrut
23.07.13 - klo:22:07
Lainaus käyttäjältä: tsiih - 25.04.11 - klo:20:25
Ne pultit vaativat todella voimaa, niissä on sellainen uritettu prikka joka pitää ne tiukasti kiinni.
Suosittelen laittamaan sitä kuparirasvaa, myös hiukan puhtaaksi hiotun navan ja uuden jarrulevyn väliin sekä jarrulevyn pikkupulttiin. Orkkislevyt ei ruostu kiinni mutta tarvikelevyt kyllä. Vaikka harvemminhan tulee toisia enää itse vaihdettua mutta voi tulla joku muu remppa, pyöränlaakeri yms.
Onko tietoa pitääkö irroittaa 2.0 FSI koneessa nuo XZN-pultit jotta saa jarrulevyn pois? Ã,,kkiseltään näyttäisi siltä ja ovat todella tiukassa. Ylemmän sai helpohkosti irti mutta alemman kohdalla tekeekin tiukkaa.
#6
Nyt on puslat ja alapallot vaihdeltu. Alapallo irtosikin ihan nätisti kun kiersi mutteria auki niin paljon että alkoi olla lähellä vetonivelen suojakumia. Siitä sitten kunnon kopautus ja kartiostä irti. Kapeilla tongeilla saikin jo pidettyä sitten vastaan kierteenpäältä niin että mutterit mahtui pois. Uuden sai kiristetettyä kun tunkkasi alapallon pohjasta kartion tiukaksi ja kiristeli mutterin. Ei se paha homma ollut sitten kun keksi miten sen saa tehtyä.
#7
Puslat vaihdettu toiselle puolelle autoa iltapuhteina. Ei ollu prässiä käytössä joten painia sai ihan kunnolla ja joutu hakemaan sorkkaraudan kaveriksi että sai tukivarren paikoilleen.

Alapallon jätin vielä vaihtamatta kun näytti että sitä yhtä pultti pitäs pitää vastaan pultin keskellä olevasta reiästä? Onko näin tosiaan? En päässyt testaamaan pyöriikö pultti mukana jos olisi yrittänyt mutteria avata, kun ei sattunut 18mm lenkkiavainta olemaan silloin käytössä. Saako nuo alapallonivelet vaihdettu ilman että purkaa napaa tai vetoniveltä edestä pois?
#8
Katsastussetä antoi vuosi sitten jo noottia kakkosauton puslien kunnosta. Niinpä päätin hommata uudet etualatukivarsien etu- ja takapuslat. Samalla menee vaihtoon myös alapallonivelet ja koiranluut. Otin sitten samalla kertaa uretaanipuslat Puolasta, merkkiä Strongflex. Toinen pusla on ihan yksinkertaisen oloinen asentaa, koska sen saa ns. kahtia. Toinen suurempi (takapusla) sen sijaan on hieman kyseenalainen kun siinä on keltainen kuusikolollinen osa keskellä puslaa. Pitääkö se kiristää paikalleen tuolla? Ja miten kireys mahdollisesti arvioidaan?
#9
Kori ja valot / Vs: Ikkunoiden tummennus
11.05.13 - klo:23:34
Lainaus käyttäjältä: ConD - 11.05.13 - klo:23:27
Otappa nuista rasteroinneista varsinkin kuvaa näytille. Ravolarin "meidän-muiden" kuvasarjasta näytti niinkuin kalvo olisi ollut lasin ulkopuolella, joten eihän tässä mistään tallaisesta ole kyse? Asia ei aivan selvinnyt heidän nettisivuiltaan tai kalvovalmistajan sivuilta.

Hinta sinänsä on varsin houkutteleva varsinkin etelässä asuville.
Voin ottaa kun muistan / ehdin. Onhan tuo kuva hieman ylikorostava, mutta eipä tuo rasterointi pahemmin erotu kyllä tuosta lasista. Saa ihan kunnolla pälyillä että huomaa. Esim. 3M kalvoilla näkyi edellisissä autoissa paljon selkeämmin.
#10
Kori ja valot / Vs: Ikkunoiden tummennus
11.05.13 - klo:22:59
Tuli käytettyä auto tummennettavana Virossa. Paikkana Ravolar Grupp eli Autosoundinakin tunnettu vaimennusmateriaalejakin myyvä autovarustefirma suoritti tummennuksen. Otin Premium tason 15% kalvot ja ei ollut kyllä hinnalla pilattu 119 â,¬ ! Takaovet + kontti octavia farkusta. Jälki oli ensiluokkaista ja varsinkin nuo rasteroinnit on saatu erittäin hyvin piiloon. En voi muuta kun suositella muillekin.
#11
Lainaus käyttäjältä: ull3 - 21.02.13 - klo:07:53
Onko releet tarkistettu? haen auton tänään niin saan tietää mikä rele se on oikealta nimeltään/koodiltaan..
Mulla luki ainakin vaan kuitissa että virtarele. Kysy ihmeessä koodikin kun haet autoa. Jos vaikka joutuu joskus uusimaan taas jostain kulkineesta niin vois vaikka itsekin vaihtaa.
#12
Onkos nuo Cree ledit canbuseja? Vai miten on vikavalon laita?

Ba15s kannalla löytyy näköjään myös Kiinanpojalta lediä:
http://dx.com/p/1156-ba15s-10w-850-1000lm-6000-6500k-white-light-bulb-for-car-dc-12-16v-pair-135243

Mahtaako noita saada mahtumaan paikoilleen, tehoa luvataan ainakin varsin ruhtinaallisesti  :P
#13
Lainaus käyttäjältä: ull3 - 20.02.13 - klo:18:07
Noniin, arvauskeskuksesta tuli tietoa: olivat alunperin kokeilleet väärää relettä väärään paikkaan(konehuoneessa), tänään oli oikea rele löytänyt paikkansa sinne ratin alle virtalukon pohjalevyn vaihdon jälkeen... Ja iltapäivällä tuli viesti että auto noudettavissa n.160â,¬ maksua vastaan.
Loppu hyvin, kaikki hyvin.
Näiden kaikkien huollon ideoiden ja mutu arvioiden jälkeen en voi kuin todeta että ainiin, sieltä samalta linjalta nämä sällit ovat tulleet tälle alalle mistä itsekkin aikoinaan... Saman autolinjan käyneet jätkät eri korjaamoissa; toinen on tehtaan mukaan pätevä jatkamaan skoda ajoturvaa, toinen ei...
Kyllä ne etsi pari päivää multakin sitä vikaa, kunnes se rele löytyi. Ilmeisesti juurikin tuolta ohjaamon puolelta. Yleinen vika tuntuu olevan mutta silti menee arpomiseksi että mistä vikaa haetaan. Mittaristoa olivat epäilleet myös omassani aikoinaan.
#14
Tuskin johtui kaapelista. Elikkä vaihdoin polttimot ristiin niin vika siirtyi toiselle puolelle. Ilmeisesti polttimon kannassa oleva sytytin on rikki. Onneksi oli yksi varapolttimo, niin nyt toimii taas molemman puolen lamput  8)
#15
Lainaus käyttäjältä: ull3 - 16.02.13 - klo:10:51
Jatkuiko oireet pidempään kuin nuo mainitsemani kaksi kertaa?
Sain kahdesti kertaalleen auton käyntiin kunnes jouduin tilaamaan hinurin. Autoliikkeessä olivat saaneet auton käyntiin kyllä. Eli jotenkin rele katkoi ja antoi välillä virtaa läpi.
#16
Mulla meni samanikäisestä virtarele 100km/h vauhdissa. Oli myös BKD. 150 â,¬ liikkeessä kun vaihtoivat releen. Ihan samat oireet kun yllä.
#17
Ikävää ettei vittuilu ratkaise ongelmaani. Kiitos kuitenkin avusta.

Onko edes mahdollista että kaapeli voisi aiheuttaa ongelmia ajovaloon, vaikken ole tehnyt muutoksia ajovaloihin?
#18
Hei,

Tossa kuittailin VCDS:llä rengaspainehälyä pois ja sitten oli tarkoitus vilkaista valojen controllerin asetuksia niin tuli kiinakaapelilla herja ettei ole lisenssiä ja vasen xenon valo sammui. Syttyi kun laittoi virrat päälle mutta sammui hetken kuluttua. En siis edes päässyt valo controlleriin sisään vielä. Voiko tuolla olla jotain tekemistä xenonin kanssa? Starttasin auton vielä kertaalleen, mutta vasen valo on ja pysyy pimeänä? Polttimot ei yleensä mene yhtäkkisesti, mutta mites helposti noi ballastit poikii näissä?
#19
Octavia / Vs: Octavian takaoven ovipahvi
13.02.13 - klo:12:00
Oven kahvassa on pieni kolo josta sen saa kuoren saa kammettua irti. Siellä on 2-3 ruuvia alla piilossa vielä. Sitten lähtee kyllä varovasti kampeamalla irti reunoista. Kannattaa tosin varata niitä kiinnikkeitä kun niitä tuntuu menevän aina rikki kun ovipahvia irroittaa.

Edit. Hetkinen, onkos kyseessä ykkös vai kakkos korimallin octavia? Ylläoleva ohje pätee kakkoskorimalliin ainakin.
#20
Kiitos neuvoista. Pitää varmistaa ensin oikea pyörä ja hakea mahdollisesti XZN 18 kantainen hylsy jostain kun sellaista ei toistaiseksi ole.
#21
Lainaus käyttäjältä: tarzi - 05.02.13 - klo:22:12
Kattokaa nyt ne takalaakerit eka hyvät ihmiset, niitä menee kyllä tiuhaan tahtiin mutta edestä _tosi_ harvoin. Se ääni voi kuulua myös hieman hämäävästi edestä vaikka olis takalaakeri.
OK, pitää tarkistaa kun ehtii. Ã,,äni se senkun kasvaa  ;D Onkos takalaakeri millainen homma vaihtaa itse?
#22
Lainaus käyttäjältä: tsiih - 05.02.13 - klo:21:42
Se on helppo, xzn-kantaisen hylsyn tarvitset. Napaa on sekä 3 että 4 pulttista mallia. Laakeri voi olla ihan loppu ja hurista vaikkei olisi yhtään välystä joten parempi pyörittää pyörää ja samalla pitää kiinni jousesta toisella kädellä, karkeus tuntuu siinä jos ei korviin kuulu.

OK, pitää testata nostamalla keulaa ilmaan.

Tällainen sarja löytyy ennestään:
#23
Octavia 2.0FSI:ssa on alkanut kuulua myös kitinää/jurinaa kuskin puolelta, mitä vahvistaa se että isommilla vaihteilla ajaessa nimenomaan oikealle kaartaessa ääni voimistuu. Suoraan menee ilman ylimääräisiä ääni. Ã,,äni alkoi eilen ja on hieman vahvistunut siitä.

Ilmeisesti näihin myydään napa+laakeri asetelmaa. Onko se miten helppo vaihtaa itse? Ei kaiketi pitäisi olla paha rasti? Saakohan tuohon varmuutta millään, että onko laakeri? Miten pienen klapin tuntee pyörää heiluttelemalla?
#24
Lainaus käyttäjältä: Notmi - 31.01.13 - klo:21:35
Joo, omasta peilistä kun tutkailin sitä taustamuovia niin se oli parista paikkaa kupruillut. Syyksi veikkaisin päälle unohtunutta lämmitysvastusta. Ja kun se muovi on tarpeeksi kupruillut niin eihän siinä enää suora peili pysy kiinni.

Paljon mahdollista sillä kahteen octaviaan joutunut peilin vaihtamaan. Lisäksi nykyisessä lämpiää vaihtamaton peililasi huomattavasti hitaammin kun toisen puolen uusittu. Varmaan alkaa olla vastus jo lopussa.
#25
Ei se Biltemakaan omissa tehtaissa niitä sulkia tee, vaan ne ostetaan joltain sulkavalmistajalta. Minulla on ollut autoissa aina Bilteman sulkia siitä asti kun kun noita rungottomia sulkia käyttänyt. Ei ole ollut koskaan mitään ongelmia kestämisen kanssa ja ovat olleet autossa yleensä n. vuoden ajettiinpa sillä sitten 5tkm tai 50tkm vuodessa. Tuntuu enemmän olevan ajasta kiinni kun kumi kovettuu kun siitä pyyhkimismäärästä. Eniten noihin sulkien kestoon minusta vaikuttaa jos jää roskia sulan väliin pitkäksi aikaa niin se sulka alkaa jättää raitaa, olipa sulka sitten uusi tai vanha.
#26
Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 22.01.13 - klo:14:57
Matkan mittaaminen voi olla ongelma pelkällä gepsillä. Suosittelisin tutkimaan onko noista OBD-kytkentäisissä (Garmin ainakin?) minkälaista ajopäiväkirjamahdollisuutta.
Tuossa Trip:issä on Pro versio, josta OBD2 kytkentämahdollisuus löytyy
Trip(PRO) HelloWorld! I

Tuo tarkkuus hieman mietittää kun toiset haukkuu ja toiset kehuu sitä.
#27
Hei,

Onko täällä porukalla kokemusta sähköisistä ajopäiväkirjoista jotka mittaavat matkaa esim. puhelimen gps anturin avulla? Erityisesti ilmaisratkaisut kiinnostavat ja Androidille tuntuu löytyvän esim. myHelmi ja Trip. Onko näistä mitään käytännön kokemuksia? Tärkeää olisi että matkan mittaus olisi tarkkaa, en tiedä sitten riippuuko se eniten käytettävästä puhelimesta ja siinä olevasta gps vastaanottimesta. Toisekseen työ ja omien ajojen erittelyn pitäisi olla mahdollisimman helppoa.

Toinen vaihtoehto johon en ole löytänyt sovelluksia on Windows CE pohjainen navigaattori. Luulisi että tällekin alustalle olisi jotain sähköisiä ajopäiväkirjoja mutta en ainakaan ensihätään sellaisia löytänyt. Vähentäisi melkoisesti ainakin itsellä paperityötä kun kilometrit menisi gps:n kautta ajopäiväkirjaan. Eikä meillä talo tarjoa tällaiseen valmiita ratkaisuja.
#28
Nätistihän nämä 2.0FSI:t kulkee. Kaupunkiajossa menee sellaista 10l/100km jos on paljon valoja, mutta kyllä se helposti laskee sinne 8-9l/100km tuntumaan. Maantiellä meneekin sitten jo alle 7l/100km. Onhan nuo bensavapariksi minusta ihan normaaleita lukemia. Koneessa on kyllä alavääntöä ihan mukavasti ja sen huomaa talvella kun ruopii aika helposti. Vääntö mahdollistaa myös helpon vaihtamisen isommalle, kun ei tarvitse jokaista pykälää käydä kuusilovisessa laatikossa läpi vaan kakkoselta voi heittää vaikka kutoselle suoraan joissakin tilanteissa. Meillä ei ole Neljän vuoden aikana ollut koneessa mitään häikkää, muutamia murheita oli alkuun esim. ilmastoinnin kompura meni takuuseen vaihtoon, mutta muuten on toiminut ihan ok. EGR hukkaa jäähdytysnestettä vähäsen ja pari kertaa vuodessa saa lisätä ainetta säiliöön.
#29
45 km ja 50min menee suuntaansa. Onhan se pois vapaa-ajasta, mutta eipä tuo ole toistaiseksi haitannut. Aiemmin asuin lähempänä pk seutua, mutta on täällä maalla asumisessa omat hyvät puolensa  8)
#30
Lainaus käyttäjältä: ttdriver - 24.12.12 - klo:16:14
iPad mini sopii hyvin myös navigaattoriksi ja Yetissä on sille paikkakin valmiina. ;)
Laitteen oma karttaohjelma on vähän karun näköinen, mutta toimii kyllä hyvin ja sisältää ääniohjauksen.
Tosin kuulostaa tältä: "Jätkä tiellä sata metriä..." Monta on tullut jo yliajettua... :)

--
Onko sulla jotenkin kiinni toi iPad tossa luukun alla? Itsellä ei ainakaan tähän astisilla testeillä ole monikaan laite pysynyt tossa edes rauhallisessa ajossa paikoillaan. On kokeiltu puhelinta ja navia yms. Tilasin 7" navigaattorin äskettäin ja pitäisi vain keksiä mihin se kannattaa sijoittaa. Alkaa olla tuon kokoinen lätty vähän turhan härski jo tuulilasissa, vaikka kyllähän sen yli vielä näkeekin. Ajattelin että josko olis ollu tohon broditin kiinnitysalustaan saatavana jotain universal-kiinnikettä niin olis saanu sen puhelimen pidikkeen tilalle samalle paikkaa kojelautaa.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy