Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Ton-1

#1
Audi / Vs: Audi A4 2.0 TQ S-Line sdn -06
03.03.22 - klo:10:43
Tämä auto lähti pihastamme 29.1.2022, jos ennen tätä autoa sen parhaimman 'maun' oli jättänyt se 8 vuotta käytössäni ollut Mazda 626 Sport Saloon GTI 16 V. 1988 niin kyllä tämä Audi meni nyt piikkipaikalle  :-*
#2
Audi / Vs: Audi A4 2.0 TQ S-Line sdn -06
29.12.21 - klo:16:25
Lähes 12 vuoden nautinnollisen käytön jälkeen tämä on nyt myynnissä:

https://www.nettiauto.com/audi/a4/12613021
#3
Tässä saanut ikuisuuden ajella manuaalilla ja nyt hetkosen ZF 8-vaihteisella automaatilla ja täytyy sanoa että kaipaan manuaalin luomaa kontrollin tunnetta, vielä kun tuo väkivahvan dieselin laatikko käyttää kierroksia nurkissa ajaessa turhan 'korkealla' ( noh, korkealla ja korkealla, vaihtaa ennen 2000 mutta kun väännössä piisaa niin voisi vaihtaa aikaisemminkin) ennen vaihtamista niin ajatus manuaalilaatikosta +600 tai peräti +700 nm. tyhjäkäynniltä asti vääntävän dieselin kaverina tuntuu kiehtovalta ....  :)
#4
Jos auto on ns. 'työkalu' ja/tai sillä ajetaan paljon taajamissä automaattilaatikko on hyvinkin paikallaan, itselleni autolla liikkuminen on eräänlainen tekninen nautintotila enkä halua automaatin ( vaikka ne laatikot vasta teksinisä ovatkin  :)  ) sotkevan tuota harmoniaa, en etenkään tilanteissa joissa nopeus muuttuu, tasaisessa ajossa ei ole väliä mikä siellä välissä on.

Jos automaatit olisivat ylivoimaisia olisivat jo lähes kaikki moottoripyörätkin automaattilaatikon omaavia ?  ::)
#5
Omaan A4:een vaihdettiin joskus Eibach Pro Kit -30 mm. sarja alkuperäisen S-Line ( -30 mm. vakiosta) tilalle ja etupää laski 18 milliä ja takapää 13 samalla kun autosta tuli paljon paremmin käyttäytyvä.

Eli ihan se pelkkä asennusfiilis ei kerro koko totuutta.
#6
If on muuttanut ajoneuvojen vakuutuksia (eritoten motoja) kilpailukykyisimmiksi, v. 2012 kun aloitin motoilun minun vakuutuspakettini maksoi n. 2000 e./ v.  ( mopovakuutukseen sain 10% lisäalen netistä ostamalla), nyt kun olen käynyt laahamassa läpi parit muut palasin leiriin ja vaikka mopoon onkin tullut bonuksia ( ja poistin autosta törmäysvakuutuksen) niin aika kelpo lasku on tapahtunut sillä pakettini maksaa nyt 983 e./ v..

Eniten droppia on tullut motoon ( 1000 e./ 360 e.)
#7
Audi / Vs: Audi A4 2.0 TQ S-Line sdn -06
25.08.17 - klo:07:40
Räpsäsin vielä eilen aamusta kuvan Naantalin auringon alla, omaa silmää tämä 7 vuotta sitten tekemäni valinta kestää vielä mainiosti  :)

#8
Audi / Vs: Audi A4 2.0 TQ S-Line sdn -06
24.08.17 - klo:07:23
Pesin eilen auton, taisi käydä niin että mennyt kesä meni kokonaan ilman pesua, meinaa edellinen kertaa oli huhtikuussa, silloin laittelin vähän vahaakin, näyttää olevan vielä voimissaan. Ruikkasin kotootalähtiessäni vanteille vähän liuotinainetta, taisi nekin tulla puhtaaksi  :) 

On se vaan siisti väri tuo oranssiakin sisältävä Misano Red.






#9
A4 B8 (07–) / Vs: Audi A4 B8 chat
24.08.17 - klo:07:19
Lainaus käyttäjältä: ram1 - 22.08.17 - klo:13:53
Kuvassa lienee 19" vanteet ja tiedoissa ne vakiovanteet, jotka varmaankin talvivanteena. Voi myös olla myyntikuva, missä alle laitetaan paremmat näköiset vanteet. S- line alusta on siis korvattu varmaankin matalemmilla jousilla. Toki helpompaa kysyä sieltä kuin täältä ;)

Samaa mieltä, ovat 18" isommat vanteet ja korkeus matalampi kuin mikään tehtaalta lähtenyt.
#10
Audi / Vs: Audi A4 2.0 TQ S-Line sdn -06
09.08.17 - klo:22:56
Juu hienosti on photobucket 'jäädyttänyt' palvelunsa, muistaakseni joku kuvatus löytyy sellaisenaankin  ......





#11
No mieluummin itsekin vakiona ostan tosin jos on joku ihan superasiallinen viritys niin onhan semmoinen mukava ottaa 'kaupanpäälle'.

Välillä näkee sellaisia 'karviksia' myynnissä että ........ tämä kangas-/nahkasisustainen vanha S-Line on mukavilla varusteilla, ei mitään ylimääräistä, ja mikä hienonta ESP-nappulaa painamalla luistonesto poistuiu näyttämöltä 100 %   8)
#12
Lainaus käyttäjältä: ram1 - 06.07.17 - klo:17:14

Itse en ole koskaan tykännyt ihan liiasta väännöstä heti turbon tultua kehiin, eli 1500rpm. Jokseenkin ärsyttävää loppupeleissä, vaikka aluksi voi tuntuakin kivalle.

Itsehän laitoin silloin samaan koneeseen kun sulla alunperin Turbotech/karalan perussoftan joka oli siis karmea ja tehoton. Sen jälkeen Motorbit. Penkitys 211/315 ja softalla 260/400. Tämä softa toimi itsellä ehkä parhaiten kaikista. Johtuen osin myös tuosta moottorin orkkis ominaisuuksista, jotka on hyvät.

Voipi olla että olet oikeassa tuosta 'yliluonnollisesta' väännöstä alakierroksilla, ja koneen ominaisuuksiin kun vaikuttaa niin moni muukin asia niin ehkä parempi että lastutus on nyt tehty niin kuin on. Nyt kun vielä pienen ajan sisään vaihdoin cam followerin, suotimet, tulpat ja tuulilasin pyyhkimetkin  8)   ( heh, 11 v. vanha auto ja olivat alkuperäiset) niin auto muuttui nöyremmäksi, ennen ei tykännyt alle 1500 rpm. vedötyksestä, nyt tuntuu toimivan jopa alle 1400 kierroksella tukehtumatta ( tuntui tuo cam followerin vaihto vaikuttavan 'eniten').

Sopivasti lastutettuna, tekniikka huollettuna ja nelivetoisena tämmöinen vanha vag-laite tuntuu omaavan järkyttävän korkean käyttöarvon  :)
#13
Lainaus käyttäjältä: ram1 - 06.07.17 - klo:14:37
Tuli mieleen vielä tuo Motest. Siitä olen kuullut paljon hyvää.

Itse käytin autoni siellä ( maaliskuussa 2016), ihan hyvä siitä tuli ja huokeasti kun oli se talvikampanja-aika, tosin olisi ehkä sen verran pitänyt avata suuta että vääntöä olisi saanut tulla 1500 - 2000 rpm. väliin hieman enemmän ...... ja ehkä sitten tulla kytkinongelmia, mutta kumminkin.

Loikkaa ihan kivasti jo + - 3000 rpm. vs. vakio.
#14
Audi / Vs: Audi A4 2.0 TQ S-Line sdn -06
01.07.17 - klo:19:36
Nämä alkupään TFSI-koneet omaavat sen vikapisteen siellä mekaanisen korkeapainepumpun ja nokka-akselin välillä, vaihdoin tuon osan viime sunnuntaina, ei paha homma, eniten kulminaatiota tuotti bensan paluulinjan banjopultti ( tämä käytössä 05-07, 08-   tuo linja on pehmeä ja näin tuo vaihtohommelin kulmakerroin puolittuu).

Tuossa kuvassa entinen (vas.) ja uusi follower, netistä muuten ottamani kuvan perusteella oli vielä n. hyvässä kunnossa vaikka pintahan siitä jo pois olikin, ja siinä näkyi 'hiusmurtumia'.


image hosting



photo upload
#15
Audi / Vs: Audi A4 2.0 TQ S-Line sdn -06
19.04.17 - klo:07:26
Tehdäänpä päivitystä näin pitkällä juoksulla, autolla on nyt ajettu 129 tkm. ja ei voisi meno olla mairittelevampaa, varusteet jotain joita ei enää tahdo saada rahallakaan ( kiinteä neliveto, hydraulinen ohjaustehostus, täysin poiskytkettävä ESP., jne.) , itselle soivilla updeiteillä varustettuna tämä näyttää olevan kärry jota minun on ihka aidosti vaikea vaihtaa 'parempaan', tai koen ainakin että n. 5 kertainen rahan pöytäänlyöminen tuntuisi tyhmältä kun tällä kypädonan laitteellakin meno maistuu.
#16
A4 B8 (07–) / Vs: Bilsteinit alle
19.04.17 - klo:07:19
Jos haluat pitää varmasti yhtä matalana et 'voi' vaihtaa jousia sillä vaikka niistä kerrottaisiin mitä ne voivat loppijen lopuksi madaltaa muuta, oma S-Line on alkuperäistä 30 mm. matalampi, ostin Eibach:in -30 mm. sarjan ja kas etupää putosi 18 mm. siinä missä takapää 13 mm.

Onko noissa jousissa 'vikaa' ? Eihän niitä iole pakko vaihtaa, tosin jos alustajumppaan lähtee niin 1XX e. jousista kannattaa uhrata samalla kertaa, ei sitten tarvitse repiä paikkoja auki hetkenpäästä uudestaan.
#17
A4 B8 (07–) / Vs: Bilsteinit alle
17.04.17 - klo:10:30
Lainaus käyttäjältä: Llinded - 16.04.17 - klo:21:20
Täältä ääni Bilsteinin B12 kitille (B8 iskarit + eibach Pro kit jouset -30mm)

+1

Sama alla ollut jo n. 6 v. ( joskin B7:an alla), ihan kunkku paketti, sopivan jämäkkä olematta kova.
#18
Alfa Romeo / Vs: Alfa Romeo
11.09.16 - klo:17:23
Giulia 2.2 DA Super koeajettuna, voin vain ihmetellä kuinka hyvältä voisi se 200 heppanen bensamanuska tuntua  8)  , tuokin oli jo kerrassaan hieno ajokokemus.
#19
Mazda / Vs: Mazda
18.04.16 - klo:06:55
Lainaus käyttäjältä: Routa - 17.04.16 - klo:20:26
Onkos muilla ollut ongelmia Mazdan manuaalivaihteiston kanssa? 

Tuolla toisella vw konsernin autoja ja muutakin käsiteltävällä palstalla on ainakin yksi hemmo joka on ollut aika kypsä siihen omaan laatikkoonsa.
#20
Audi / Vs: Audi A4 2.0 TQ S-Line sdn -06
01.04.16 - klo:23:22
Ihan notkeet, 263 hv./ 370 nm., tossa tuli tehtyä yksi rento veto 4000 asti ja aika mukavasti hyökkäsi 3000 rpm:än jälkeen  8)  . Edit: Ja korjataan lausuntoa sen verran että se isoin muutos ja hyökkäys vakioon verrattuna tapahtuu tuossa jo ennen 3000 rpm: ää ( tuon muuttuneen vääntökäyrän kera). Laitetaas tuo lappukin vielä näkyviin :

#21
Audi / Vs: Audi A4 2.0 TQ S-Line sdn -06
31.03.16 - klo:22:54
Päivä meni ajamisen merkeissä ..... ja Motestilla piipahtaessa, nyt on lastu sisällä, ohjelma on ns. kytkinystävällinen ja ero vakioon alle 2000 rpm. pieni, sen jälkeen käyrät ( vakio vs. lastutettu) erovavat toistaan rohkeasti.

Samalta keikalta jäi haaviin myös seuraavat kesärenkaani.

#22
Lainaus käyttäjältä: ibel - 29.03.16 - klo:22:07
Mä vaihtaisin kyl uudet palat kerran levyt vaihtaa. Vaihtaa ne vanhat palat sitte seuraavan kerran kuluneille levyille, jos nuukailla haluaa.

+1

Tai jos ne on tosiaan todella hyvät ne vanhat niin hioisi ne tasaiseksi ennen uusien levyjen päälle asentamista.
#23
Yhellä kollegalla oli joskus tuollainen uitettu 5.0 disukka, sanotaanko mitä juttua siitä autosta kuulin niin maanvaivakin on mukavempi kokea kuin sen kysyeessä olleen auton omistus.

Toki rahamihelle kaikki on mahdollista.
#24
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 07.03.16 - klo:23:28
Yksi automaatin puolesta puhuva tekjä on se, että moottoreiden kierrokset laskevat koko ajan normiajossa. Uusi A4 on tästä hyvä esimerkki.

Laskevatko ne lineaarisesti auton vanhetessa ? Vai mallien välillä ?  8)

Oli miten oli niin kyllähän se uusi A4 2.0 TFSI 252 hp. matalaa kierrosta satkun nopeudessa pitää ( n.1500 rpm.) , itse en näe sitä yhteyttä automaattilaatikkoon muuta kuin välityksen suhteen, samahan olisi mahdollista manuaalillakin ja pienemmillä sisäisillä kitkoilla  ;)  .
#25
Lainaus käyttäjältä: skriko - 01.03.16 - klo:22:22

En ole koskaan ostanut omaan käyttööni autoa jossa olisi automaattivaihteet. Mielestäni yksi hienoimmista tapahtumista autoa ajaessa on painaa kytkintä, heittää isompaa silmään ja samanaikaisesti päästää kytkin ja lisätä kaasua. Se on ajamisen nautintoa parhaimmillaan.
+1

Menköön osa kiihtyvyydestä, manuskan kanssa se itse ajaminen on sitä saumatonta yhteistyötä auton kanssa. Maukasta kiinteän nelivedon kera  8)  .
#26
Golf VII (12-) / Vs: 1.2TSI vs 1.4TSI
01.03.16 - klo:09:32
Ei ole vertailevaa tuntumaa mutta joku vuosi sitten Seat Ibiza 1.2 TSI ST:llä ajettu koeajo jätti eittämättä wow-fiiliksen ajamisen helppoudesta ja keveydestä, olisi sen puolesta mulle enempi 'se' auto kuin tuo 1600 kilon 'keijukaiseni'. Siis nurkka-ajoon jota mun ajo eneimmäkseen on.
#27
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
24.02.16 - klo:18:00
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 23.02.16 - klo:23:42
Mun moka. Ymmärsin väärin edellisen viestisi. Kiitokset vastauksesta. Varsin rauhallista tahtia diesel käy molemmilla välityksillä matka-ajossa. Onko siellä ilmoitettu bensakoneiden vastaavaa nopeutta?

Koeajaessani tehokkaamman 2.0 TQ:n  ( se 252 hp.) ja ajaessani sataa hämmästyin suuresti - kierrokset tosiaan 'vain' n. 1500 rpm.
#28
Lainaus käyttäjältä: skriko - 21.02.16 - klo:23:24
Monta talvea nokian kitkoilla ajelleena nyt tulee alle Continentalit.

Tarkoitatko Contin kitkoja ?

Itselläni Contin nastat ( IceContact 'ykköset') ja ihan perkeleen hyvät ovat renkaat olleet mitä pitoon tulee, ainoa josta en pidä on huono rullaavuus, edelliset liian kovan kantavuusluokan omanneet ( ja 10 mm. leveämmät) Gislaved Frost:it olivat kesärenkaitani pienempikulutuksiset, Contit kuluttuvat kesäisiäni enemmän.
#29
Audi / Vs: Audi A4 2.0 TQ S-Line sdn -06
19.02.16 - klo:11:25
Tässä riittävän kauan lastuttamista aprikoineena taidan maaliskuun alussa suunnata keulani Jyskälän Motestin suojiin ja laittaa asian kuntoon, ajat ovat mitkä ovat kun kaikki lastuttajat heittävät jos jonkinnäköisiä tarjouksia, heillä setti dynotusten kera 290 e. !
#30
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
06.01.16 - klo:10:43
Lainaus käyttäjältä: batman14 - 06.01.16 - klo:10:31
Siis se joka oikeasti sanoo että Audi a4 B9 on vanhan näköinen niin ei ole varmaan nähnyt sitä livenä. Joo se ei hypi silmille ja aiheuta mitään ''wau'' ilmiötä, mutta on sopivan hillityn tyylikäs.

Totta kumpikin puoli, onhan se tyylikkään näköinen etenkin kun maalipinta kiiltää ja näyttää muutenkin uudelta, mutta jos se ulkokuori olisi hieman nuhjaantunut ja se seisoisi viimeiset Jetta vieressä niin eipä siinä paljoa väristyksiä syntyisi.

Täytyy korostaa että itse pidän sedanin ulkoasusta, on B8 luikkaamman oloisen näköinen, ehkä ainut 'ongelma'kohta on ne takavalojen sisäreunat ja niiden muotoilu.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy