Audi ulkomailta, mistä?

Aloittaja skiman, 31.08.10 - klo:10:45

« edellinen - seuraava »

skiman

Audin osto kiinnostaa ja osittain suomen vähäisen tarjonnan vuoksi olen miettinyt mös vaihtoehtoa ostaa ulkomailta?
Onko täällä kokemuksia uudehkon auton ostamisesta esim. saksasta tai ruotsista.
Ruotsin hivenen koreammat hinnat kompensoituvat mielestäni hieman olemassa olevalla talvivarustelulla ja halvemmilla hakukustannuksilla.
Toinena tuontiin liittyvä kysymys. Onko saksassa myynnissä olevissa audeissa (a4 -08 ->) jotain oleellista eroa suomessa myytäviin?

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: skiman - 31.08.10 - klo:10:45
Toinena tuontiin liittyvä kysymys. Onko saksassa myynnissä olevissa audeissa (a4 -08 ->) jotain oleellista eroa suomessa myytäviin?

On..

Suurena vaarana on löytää esim. alkuperäisellä navigaattorilla varustettu yksilö. Myös kattoluukku ja nahkaverhoilu ovat vaarana.

Jamo

Oman kokemuksen pohjalta suosittelen Ruotsia perustellen valintaa juuri etäisyydellä ja kuitenkin varsin hyvällä varustelutasolla, joka omalle kohdalle osui (tosin VW kyseessä). Autojahan voi syynätä verkossa esim. näistä:

http://www.audistockholm.se/audi/partner_se/se_audi_stockholm/Begagnade_bilar.html
http://www.blocket.se/stockholm?q=audi&cg=1020&w=3&st=s&ps=&pe=&mys=2008&mye=&ms=&me=&cxpf=&cxpt=&gb=&fu=&cxdw=&cxc2=&ca=11&l=0&md=th

Ja jos helpolla haluaa päästä, niin näihin veijareihin yhteyttä:

http://www.rfcimports.com/
D4RD / F800ST / 4Motion / Special / GTI / P221

Alke

Ruotsista oman Skodani hain viime syksynä, tuolloin kolmivuotiaan auton. RS:t olivat, osin kruunun kurssinkin ansiosta, jopa halvempia Ruotsista haettuna Saksaan verrattuna, tämän lisäksi Ruotsista haussa houkutti kieli, lyhyempi matka (=halvemmat kustannukset) sekä vähempi byrokratia. Talvivarusteet ovat aina olemassa Ruotsin autoissa, Saksan autoista osasta ne puuttuu.

Ruotsin reissu oli erittäin nopea, valmiiksi katsottu yksilö josta kauppa puhelimitse sovittu odotti Eskilstunassa. Lensin lauantai-aamuna Hesan kautta Tukholmaan, kentältä rullaportaita maan alle juna-asemalle, junalla Eskilstunaan, ja ennen kahtatoista olin jo perillä ja myyjä Skodalla juna-asemalla vastassa. Auto oli kunnossa ja kaikki kuten sovittu, joten nimet paperiin ja ennen kolmea olin jo matkalla Ruotsin kilvillä kohti Tukholmaa. Samana iltana laivaan, ja aamulla laivasta ulos ja nokka kohti Vaasaa. Ennen kahtatoista sunnuntaina olin jo kotona, joten koko matka kesti kaikkiaan n. 30 tuntia.

Maanantaina tulliin näyttämään autoa, ja sitten siirtokilvet kouraan ja sama rekisteröinti-/tullausprosessi kuin Saksan tuonnilla. Postitin kilvet myyjälle, että hän varmasti sai auton rekisteristä Ruotsissa.

Varusteluissa on eroja, google on ystäväsi. Räsän tapauksessa osa Suomen vakiovarusteista on Ruotsissa lisävarusteita (esim xenonit) ja osa päinvastoin (olisiko ollut esim maxidot, en muista). Suosittelen varmistamaan, että autosta löytyy vähintään kaikki varusteet mitkä Suomessa ovat vakiona, helpottaa aikanaan auton edelleen myyntiä. Yleensä sekä Ruotsista että Saksasta haettaessa varusteet ovat selvästi "suomi-autoja" paremmat, mutta muista tosiaan tarkistaa myös "pienet/mitättömät" varusteet.

Blocketin lisäksi katso myös http://www.bytbil.com/, http://www.kvd.se/ (tarkkaan tarkastettuja, usein firma-autoja huutokaupalla) sekä http://www.allaannonser.se/
Audi A4 B7 Avant 3.0 TDIQA, tankkaus.com

VAG history: Octavia Combi RS TDI -06, Golf IV TDI 74 kW -01, Golf II 1.6 -90

Kale

#4
Lainaus käyttäjältä: Jamo - 31.08.10 - klo:11:29Ja jos helpolla haluaa päästä, niin näihin veijareihin yhteyttä:

http://www.rfcimports.com/

Itse käytin tämän firman palveluksia viime syksynä kun totesin, että muutoin olisin joutunut pitämään vapaa-päivän töistä ja ei se laivamatkailukaan auton kanssa ihan ilmaista ole. Lisäksi useat tahot raportoivat firman olevan parasta a-luokkaa.

Ihan 100% tyytyväinen en palveluihin ole vaikka periaatteessa kaikki meni hyvin. Autokauppaa hankaloitti myyjä sekä se, että autossa oli rahoitusta jäljellä. Välityspalkkiokin olisi ehkä voinut olla vähän pienempi.

Tuontiautokuviossa ainoa negatiivinen asia on ollut todella v-mäinen tullimies jonka kanssa asiointitapahtuma oli lyhyt mutta sitäkin epämiellyttävämpi. Koko tapahtumaa väritti toistuva vi**uilu asiakkaalle. Kommunikointi oli alusta asti mielenkiintoista. Minä: "Moi". Tullimies: "Onks toi vi*un ralliauto sun?". Tämän jälkeen asiointi on sujunut käsittämättömän hyvin ja palvelussa ei ole ollut eroa onko kyseessä tuonti- tai Suomi-auto. Katsastuskonttorilla oltiin jopa kiinnostuneita autosta ja mahdollisesti kertyneistä säästöistä. Vähän pa*ka maku jäi silti tuosta rekisteröintikatsastuksesta koska se jos mikä on turhaa rahastusta.

Tuontiautokuviota olin miettinyt jo pitkään kun Suomen hinnat isommalla dieselillä varustetuille Passateille tuntuivat hipovan pilviä. Saksan tarjontaa en pahemmin katsellut kun Ruotsin kruunu oli edullista ja autot halvempia Ruotsissa. Ruotsissa autot samoja pohjoismaiden varusteilla varustettuja kuin Suomessa. Ainoat erot löytyy ruotsinkielisistä tarroista ja väärän kielisestä ohjekirjasta. Lisäksi Ruotsissa oli ainakin syksyllä ihan järkyttävän hyvä tarjonta noissa 2-litraisissa dieseleissä. Itse asiassa en parin kuukauden aikana nähnyt kuin 2 kappaletta 1.9 litraista myynnissä. Ja nekään eivät olleet sen halvempia? Ilmeisesti pikkudieseleitä ei pahemmin maassa myydä. Samoin Golf Variantteihin en pahemmin törmännyt.

Tuontiautoa valittaessa kannattaa ottaa mahdollisimman hyvin varusteltu malli koska ainakin omalla kohdalla lisävarusteiden vaikutus autoveron määrään oli 0 euroa. Myyntihinnoissa erot eri varustetasojen välillä ovat minimaaliset.

Auto lähtee syksyllä myyntiin vaikka sillä piti ajaa useampi vuosi. Pakko vaihtaa halvempaan jotta saa vapautettua rahaa talonrakennukprojektiin. Vaihtotarjousta kysyttäessäkin auton hankinta Ruotsista oli kaiken kaikkiaan kannattavaa.

Ruotsista noutamista suosittelen tosin tällä hetkellä kruunu on hieman arvokkaampi kuin viime vuonna. Ruotsalaisissa autoissa olevat talvirenkaat ovat Suomeen käypäset vaikkakin useimmiten kitkat. Jos niillä ei tykkää ajella niin kyllähän niistä käypään hintaan pääsee eroon toisin kuin keskieuroopan kitkoista.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Kale - 01.09.10 - klo:08:49
Tuontiautokuviossa ainoa negatiivinen asia on ollut todella v-mäinen tullimies jonka kanssa asiointitapahtuma oli lyhyt mutta sitäkin epämiellyttävämpi.

Sekin alkaa olemaan historiaa, koska tulli ei enää halua autontuojia tuomaan hiekkaa lattiolle. Tullin tuoreet ohjeet kehottavat lähettämään vaaditut lomakkeet ja dokumentit postitse.

Lainaus käyttäjältä: Kale - 01.09.10 - klo:08:49
Tuontiautoa valittaessa kannattaa ottaa mahdollisimman hyvin varusteltu malli koska ainakin omalla kohdalla lisävarusteiden vaikutus autoveron määrään oli 0 euroa. Myyntihinnoissa erot eri varustetasojen välillä ovat minimaaliset.

Juuri noin. Lisävarusteiden hinta verotusarvoon on tasan nolla. Tämä tekee hyvin varustellun auton ostamisen uutena Suomesta vieläkin kannattamattomammaksi.

skiman

Kiitoksia kommnteista. Kovin ovat positiivisa..
Kun auton vaihto tullee sitten lopullisesti kohdalle niin nyt näyttää siltä, että auto on haettava ulkomailta..
A4 hinnat ovat hämmästyttävän korkeat vs. samanikäinen A6. Mutta jotenkin tuon A4 ja cr moottori kiinnostaa enemmän kuin vähän ehkä jo turhan iso A6..
Hintoja seuraillessa myös uusi MB c-sarjalainen nousee varteenotettavaksi vaihtoehdoksi. Hienon näköinen auto sekin.. Minkäänlaisia kokemuksia siitä ei tosin ole..

Simola

LainaaHintoja seuraillessa myös uusi MB c-sarjalainen nousee varteenotettavaksi vaihtoehdoksi. Hienon näköinen auto sekin.. Minkäänlaisia kokemuksia siitä ei tosin ole..

Tuollainen sitten AMG-Sport paketilla. Siinä olisi nätti auto. Alle vielä esim. Lorinser, Carlsson tai Brabus vanteet tms.
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

AiCi

Nostetaan vähän aihetta esille.. En viitsinyt uutta ketjua aloittaa, niin toivottavasti tulee tänne jotain vastauksia.

Kokemukset Saksan merkkiliikkeistä esim. palvelun ja luotettavuuden osalta?

Itselläni ollut jo jonkin aikaa auto etsinnässä ja Audia kovasti tekisi mieli, mutta muitakin vaihtoehtoja ollut tyrkyllä. Aiheeseen liittyen voisin jakaa tuoreen kokemuksen merkkiliikkeen kanssa toimimisesta Saksassa. Kyse on nyt tosin bemarista, mutta varmaankin samankaltaisia kokemuksia voi olla merkistä riippumatta.

Bongasin bemarin saksan käytettyjen autojen sivulta erittäin kiinnostavan 525d E60 LCI mallin 01/2008´ja ajettu 77 tkm. Autossa oli ihan törkeesti herkkuja kuten dynamic drive, aktiivinen ohjaus, HUD, night vision, mukavuus penkit, kääntyvät xenonit, soft close oville, individual high end audio, navi professional yms yms.. värikin oli vielä aivan loistava eli sininen. Varmaan kiinnostuneiden helppo löytää ilmoitus.

Etukäteen soitin ja kyselin autosta. Selvisi että ollut myynnissä jo 6 kk ja syyksi sanoivat väärän hinnoittelun. Laskevat kuulemma joka kuukausi hintaa kunnes kohdallaan. No kävinpä kuitenkin katsomassa kun muutaman tunnin ajomatkan päässä asustelen ja ensinnäkin auto oli tupakoitu vaikka puhelimessa sanoivat toisin. No koeajolenkin jälkeen oli hieman ontto olo auton menohaluista ja pyysin toisen samanlaisen ajettavaksi. Vuoden tuoreempi 525d. Molemmat siis 145 kw. Ero oli todella huomattava ja kolmannen ajettua olin varma, että autossa on jotain rikki. No tästä asiallisesti ilmoitin ja myyjistä oikein paistoi pettymys siitä, että tajusin huijauksen olevan käynnissä. Ihan vitsinä heitin, että kun olette korjanneet auton niin voisin olla vielä kiinnostunut ja siinä vaiheessa myyjänkin ilme hieman kirkastui ja pyyteli yhteystietoja. Naurettavaa toimintaa merkkiliikkeen puolesta! Eivät suoraan myöntäneet auton olevan rikki, mutta eivät sitä kyllä kiistäneetkään. Alkoivat myymään toista vaihtoehtoa. No enpä ostanut.. en kyllä tykkää bemarin jäykästä ohjauksestakaan ja rivikutosen papatuskin on hieman häiritsevä Audin 3.0 TDI koneeseen tottuneelle. Palvelu oli periaatteessa kyllä ihan ystävällistä : )

Tästä voi tietysti joku bemaripalstalle heittää vinkin, että ei ehkä kannata Suomesta asti lähteä katsomaan tuota yksilöä. Muutama päivä sitten oli joku suomalainen hakenut auton tuosta liikkeestä. Itse en viitsinyt kirjautua tuonne bemaripalstalle kun ei taida enää olla kiinnostusta merkkiä kohtaan.

Onko Audin kohdalta millaisia kokemuksia?

werty

Bmw premium selection vaihtoautoja kannattaa katsella, ei tule pettymyksiä, toki ei halvimpiakaan.

http://www.bmw.de/de/topics/gebrauchtfahrzeuge/gebrauchtwagenboerse.html

AiCi

Lainaus käyttäjältä: werty - 09.03.13 - klo:21:31
Bmw premium selection vaihtoautoja kannattaa katsella, ei tule pettymyksiä, toki ei halvimpiakaan.

http://www.bmw.de/de/topics/gebrauchtfahrzeuge/gebrauchtwagenboerse.html

Auto oli itseasiassa vielä pari kuukautta sitten premium selection ja sen takia myös ajattelin, että pakkohan sen on olla kunnossa (ei enää kun yli viisi vuotta vanha). En kyllä oikeastaan vieläkään ymmärrä koko asiaa, mutta perstuntuma ei kyllä valehtele niin paljon, että tuota selvää eroa ei huomaisi eri autojen välillä. Jos ei mitään rikki, niin sitten moottori on tosi pahasti tukossa.. mene ja tiedä, mutta sinne jäi tällä kertaa. Miten ihmeessä tuollainen auto seisoo merkkiliikkeessä kuusi kuukautta myymättä (heidän mukaan ihan normaali myyntiaika ;D) Ei ihan joka nurkalla tule vastaan tuollaista pakettia! (olisi pitänyt kyllä arvata, mutta jopa mainoskuvissa vielä premium selection kilvet, niin tähän meinasin vähän haksahtaa  >:().. niin ja tästä tosiaan aasinsiltana voisi todeta, että käyttivätpä vielä harhaanjohtavaa mainontaa!!!!!!!!!!!!!!!!!

AiCi

Ihan vain tuleville Saksan reissun tekijoille vinkiksi, etta autoilla ei paase koeajamaan, jos autossa on kesarenkaat ja on talviolosuhteet. Talviolosuhteet tarkoittaa Saksan mittapuulla sita, etta on alle 7 astetta lamminta ja jossain varjoisessa paikassa puun alla viimeyon aikana satanutta lunta. Eli teiden kunnolla ei ole taman kanssa mitaan tekemista vaikka olisivatkin ihan sulat ja aurinko porottaisi taivaalta. Aika paljon olen kahlannut keskustelupalstoja lapi liittyen Saksassa auton ostamiseen, mutta tallaista ei ole ainakaan mulla tullut missaan vastaan ja sen takia teinkin yhden paivan turhan reissun. Kysyin myyjalta, etta miksi ei maininnut asiasta ja kehtasi sanoa, etta "et kysynyt koeajoa puhelimessa".. no voihan ..kele  >:( Hanen mukaan 90% ihmisista ostaa auton ilman koeajoa  ;D voi hyvaa paivaa mika urpo.. ja tama siis tapahtui procar nimisen ketjun liikkeessa eli ei mikaan hakkimyymala vaan "premium" merkkiliike  ::) Noissa "talviolosuhteissa" auton vakuutus ei ole voimassa, jos on kesarenkaat.. sikali ihan ymmarrettavaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy