Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

Jerry Cotton

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 17.02.13 - klo:15:59
Millä tunnuksella tuo korimalli on Mobilessa?

C-klasse Alle
korimalliksi "sportwagen/coupe"

Jerry Cotton

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 17.02.13 - klo:15:59
Nelioviset Sportcoupet ovat harvassa..

Juu, mut takaovet olikin vain iso plussa  ;)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Jerry Cotton - 17.02.13 - klo:16:04
C-klasse Alle
korimalliksi "sportwagen/coupe"

Juu, nyt löytyi. Hinnat on tosiaan kohdallaan, mutta Tullin taulukot eivät olleet yhtä kivaa luettavaa. Verot pompsahtaa aika ikävästi. Ja kovien päästöjen johdosta myös vuosimaksut alkavat ikävästi nousta.

Katsoin vielä noita C3:ten hintoja ja kyllä ne ovat Suomessa selvästi kovemmat kuin Saksassa. Ja automaatteja ei ole tällä hetkellä tarjolla kuin yksi.

Urlaub

Eikös nykyinen A-sarjan Mersukin ole kohtuullisen hyvä Saksasta tuotavaksi. Pienet päästöt ja kun valitsee jonkin kalliimman varustetason, niin Suomi-Mersujen Classicit kalpenevat rinnalla.

Ruostepeikko on tosin ensimmäisten W169-mallin Aakkosten ongelma ja ovien sisäpuoliset alareunat kannattaakin syynätä huolella.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 17.02.13 - klo:16:22
Ruostepeikko on tosin ensimmäisten W169-mallin Aakkosten ongelma ja ovien sisäpuoliset alareunat kannattaakin syynätä huolella.

TM:n varsin tylyt artikkelit Aamelin alkumalleista vähentää tämän vaihtoehdon intoa aika paljon. Pitäisi ehkä vähän tutkailla Saksan käytettyjä, onko niissä ruoste yhtä iso ongelma kuin Suomimalleissa.

Jos ruosteeton yksilö löytyisi, niin tätä voisi harkita, kun ajoa tulisi talvella erittäin vähän.

VAG!

Tullin Mahti kysyy auton mallivuotta. Käytetäänkö siinä ihan oikeata mallivuotta mikä löytyy auton sarjanumerosta, vai määräytyykö se vain ensirekisteröinnin perusteella? Eli lähinnä kyseessä ne tilanteet, missä auto on ensirekisteröity loppuvuodesta, mutta auto on mallivuodeltaan jo seuraavan vuoden mallia.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 17.02.13 - klo:19:17
Tullin Mahti kysyy auton mallivuotta. Käytetäänkö siinä ihan oikeata mallivuotta mikä löytyy auton sarjanumerosta, vai määräytyykö se vain ensirekisteröinnin perusteella? Eli lähinnä kyseessä ne tilanteet, missä auto on ensirekisteröity loppuvuodesta, mutta auto on mallivuodeltaan jo seuraavan vuoden mallia.

Fiksu verovelvollinen valitsee itselleen halvemman vaihtoehdon eli kokeilee hakea tiedot kummallakin mallivuodella. Sitten vaan blankettiin merkintä siitä halvemmasta.  ;)

Tulli ei sitä mistään valmistenumerosta tms. sen enempiä selvittele.

HJP

Tullin mallivuosi on aina rekisteröintivuosi, myös tilanteessa, joissa auto on maannut rekisteröimättömänä ja on ylivuotinen. Tällöin verot menevät uudemman perusteella.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 17.02.13 - klo:19:34
Fiksu verovelvollinen valitsee itselleen halvemman vaihtoehdon eli kokeilee hakea tiedot kummallakin mallivuodella.

Aika isoja eroja oli, kun pidin käyttöönoton samana, mutta muutin mallivuotta todellisesta mallivuodesta ensirekisteröinnin vuoteen. Mutta eihän sitä perusautoilija voi tietää mitä eroa on mallivuodella, vuosimallilla ja käyttöönottovuodella. Valitaan siis se mitä rekisteriotteessa lukee ensirekisteröinnin kohdalla 8)

Jos tuore Kouvolan hallinto-oikeuden päätös jäisi voimaan myös Rysälän käsittelyssä -minne se varmasti päätyy- tarkoittaisi se sitä, että päästöveron progressio loppuisi ennen vuotta 2008 rekisteröidyillä bensakoneilla 166 grammaan. Ajatus tästä pistää kyllä pikkuisen miettimään, että onko vähäpäästöisen väkisin ostamisessa sittenkään järkeä. Runsaspäästöisiä saisi halvalla Saksasta ja osa nyt maksuun menevistä euroista tulisi luultavasti takaisin korkojen kanssa. Toki vuotuinen käyttömaksu vielä määräytyisi päästöjen mukaan, mutta se on pienempi paha kuin rekisteröintiverot.

Urlaub

#1539
Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 17.02.13 - klo:19:47
Jos tuore Kouvolan hallinto-oikeuden päätös jäisi voimaan myös Rysälän käsittelyssä -minne se varmasti päätyy- tarkoittaisi se sitä, että päästöveron progressio loppuisi ennen vuotta 2008 rekisteröidyillä bensakoneilla 166 grammaan. Ajatus tästä pistää kyllä pikkuisen miettimään, että onko vähäpäästöisen väkisin ostamisessa sittenkään järkeä. Runsaspäästöisiä saisi halvalla Saksasta ja osa nyt maksuun menevistä euroista tulisi luultavasti takaisin korkojen kanssa. Toki vuotuinen käyttömaksu vielä määräytyisi päästöjen mukaan, mutta se on pienempi paha kuin rekisteröintiverot.

Nyt on varsin herkullinen tilanne käsillä. Jos punnitsee vähänkin päästävämmän auton ostamista Suomesta tai ulkomailta, niin ulkomailta ostaessa avaa mahdollisuuden saada messevät veronpalautukset tulevina vuosina, jos - ja kun - autoverottaja ottaa jälleen turpiinsa.

Tilanne on sama kuin vuoden 2003 ja 2008 alla. Silloinkin toiset uskoivat vakaasti autoveropäätösten kaatuvan ja toinen äärilaita piti koko asiaa humpuukina, ostaen varmimmaksi vakuudeksi upouuden auton suomalaisesta lasipalatsista. Kummallakin kerralla autoverottaja otti turpaansa ja autonsa itse verottaneet saivat messeviä tuhansien eurojen veronpalautuksia korkoineen.

Pienemmälle huomiolle on jäänyt se, että myös ns. Suomi-autojen verotus koki suuret muutokset noissa vuosien 2003 ja 2008 tapahtumissa. Kummallakin kertaa perusautojen verotus aleni roimasti eli niidenkin ostajien olisi kannattanut malttaa odottaa autoveroruletin lopputulosta.

Nyt eletään jälleen samassa tilanteessa ja jälleen osa tullee kiistämään koko asian täytenä hölynpölynä. Toki sekin on aivan ok, mutta kai nyt jo kaksi kertaa koettu tilanne opettaa kovapäisempiäkin?

zoned

Mikähän hakkeri on mahtanut Laakkosen sivuilla käydä piipahtamassa, tai sitten on tolkuton ale käynnissä/verot jääneet laskematta, esim.  tuosta http://www.laakkonen.fi/auto/ZJP-521/ lähtisi tuliterä Q7 65 tonnilla tai A6:nen 38100â,¬ : http://www.laakkonen.fi/auto/SKN-289/.
Ja tuossa http://www.nettiauto.com/audi/a4-allroad/5161452 hintapyyntö nyt 36502â,¬, muistelen katselleeni samaa autoa toissapäivänä ja silloin pyyntö oli kyllä reilusti yli 50 tonnia.

Screenshotit (huomenissa lienee jo vähän eri hinnat...):

http://aijaa.com/Cb3GN4
http://aijaa.com/h5rCyL
http://aijaa.com/5Ki8RC
XC60

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: zoned - 17.02.13 - klo:21:30
Mikähän hakkeri on mahtanut Laakkosen sivuilla käydä piipahtamassa, tai sitten on tolkuton ale käynnissä/verot jääneet laskematta, esim.  tuosta http://www.laakkonen.fi/auto/ZJP-521/ lähtisi tuliterä Q7 65 tonnilla tai A6:nen 38100â,¬ : http://www.laakkonen.fi/auto/SKN-289/.
Ja tuossa http://www.nettiauto.com/audi/a4-allroad/5161452 hintapyyntö nyt 36502â,¬, muistelen katselleeni samaa autoa toissapäivänä ja silloin pyyntö oli kyllä reilusti yli 50 tonnia.

Screenshotit (huomenissa lienee jo vähän eri hinnat...):

http://aijaa.com/Cb3GN4
http://aijaa.com/h5rCyL
http://aijaa.com/5Ki8RC
Aamulla sattui nettiauton sivuilta silmään Pösön Hybridi vm. 2013 hintaan n. 12 000â,¬. Ajattelin jo hetken, että nyt ne on myöntänyt veroalen vähäpäästöisille autoille  ;D
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

rob-s

Taisi olla joku bugi/hakkeri Laakkosen sivuilla..poikanikin "löysi" VW up:n hintaan 2900e..:)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

konga

Lainaus käyttäjältä: zoned - 17.02.13 - klo:21:30
Mikähän hakkeri on mahtanut Laakkosen sivuilla käydä piipahtamassa, tai sitten on tolkuton ale käynnissä/verot jääneet laskematta, esim.  tuosta http://www.laakkonen.fi/auto/ZJP-521/ lähtisi tuliterä Q7 65 tonnilla tai A6:nen 38100â,¬ : http://www.laakkonen.fi/auto/SKN-289/.
Ja tuossa http://www.nettiauto.com/audi/a4-allroad/5161452 hintapyyntö nyt 36502â,¬, muistelen katselleeni samaa autoa toissapäivänä ja silloin pyyntö oli kyllä reilusti yli 50 tonnia.

Screenshotit (huomenissa lienee jo vähän eri hinnat...):

http://aijaa.com/Cb3GN4
http://aijaa.com/h5rCyL
http://aijaa.com/5Ki8RC

Ilmeisesti myös ihan hyviä alennuksia nyt laakkosella.. itse erääseen kiinnostavaan autoon sain juuri tarjouksen joka on 5000e alennusta suoralla ostolla tai no itse siis heitin tarjouksen joka pyyntihintaa 5k halvempi,mutta suostuivat tähän.. ainut vaan kun heillä kesti hieman vastata tarjoukseeni olen ehtinyt muutamasta muustakin hieroa kauppaa joten pitää ne katsoa loppuun ensin.
Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

MVA

Lainaus käyttäjältä: konga - 18.02.13 - klo:12:19
Ilmeisesti myös ihan hyviä alennuksia nyt laakkosella.. itse erääseen kiinnostavaan autoon sain juuri tarjouksen joka on 5000e alennusta suoralla ostolla tai no itse siis heitin tarjouksen joka pyyntihintaa 5k halvempi,mutta suostuivat tähän.. ainut vaan kun heillä kesti hieman vastata tarjoukseeni olen ehtinyt muutamasta muustakin hieroa kauppaa joten pitää ne katsoa loppuun ensin.
Ei tälläkään http://www.nettiauto.com/audi/a4/5381960 varmaan ole hinta kohdallaan?

Tomi R

Lainaus Laakkosen nettisivuilla olevasta tiedotteesta:
18.2.2013
ESITTELYAUTOJEN VIRHEELLISET HINTATIEDOT NETISSÃ,,.
Autotalo Laakkonen Oy:n ja Veljekset Laakkonen Oy:n esittelyautot
ovat päivittyneet virheellisin hinnoin meistä riippumattomista syistä
internet‐portaaleihin 16.‐17.2.2013 ja näkyvät edelleen virheellisinä.
Pahoittelemme virheellisten hintatietojen aiheuttamaa sekaannusta,
virheen korjaustyöt on aloitettu viikonvaihteessa ja ne toivotaan saatavan
päätökseen tämän päivän kuluessa.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Tomi R - 18.02.13 - klo:13:50
meistä riippumattomista syistä

Kuulostaa aikamoiselta meriselitykseltä. Eiköhän nimenomaan siellä Laakkosen päässä ole joku mokannut.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

B8VW

Jahah,
vaimokin vihdoin lämpenee auton vaihdolle, todennäköisesti tuo A6 päivittyy uudemmaksi. Positiivinen ongelma kun ei tiedä kummasta Audista raskisi luopua...

Tommonen vm 2009 faceliftattu A6 on hakusessa. Dieseli etusijalla, miksei bensakin kävis.

Vaihtoautoja koluttu netistä Saksaa myöten, tää lopullisen valinnan teko tulikin yllättävän vaikeaksi kun pitäs alkaa päätöksiä tehdä   ???

Parempi puolisko haluais ehdottomasti automaatin, itseä mietityttää että riittäisköhän tuo 140hv dieselmulti, vai pitäskö olla 170hv jos on automatique? Itse itselleni vastaten, pitäs varmaan käydä molemmat koeajamassa  :D
VW Tiguan 1.4TSI ehybrid Style (2023)
MB GLC 220d 4matic A Premium Business AMG styling (2016)

Santeri

Tossa tuli selailtua nettiautoa ja tuli tämmöset löydettyä vahingossa:

http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/5433342
http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/5447933

Tekisi mieli vaihtaa perheen kakkosautona palveleva manuaali IV koppa Golfi (vm-00) automaattiin (ärsyttää ajaa vuoronperään manuaalilla ja automaatilla).
Noi kaksi passattia ois hinnaltaan todella mielenkiintoisia mutta mitenköhän kallista lystiä on noitten tiptronic laatikoiden korjaaminen ?
Toivottavasti kalliita että vois tämän autonvaihto idean haudata (vaimo ei ole kauhean innostunut ideasta näet ).

Jos ei ole hirveän kallista lystyä niin vois joku päivä käydä tuota 3BG vm-01 katsomassa kun tossa lähellä ois...
VW Passat Variant 1.8Tsi SportLine TipTronic -09
VW Golf IV 1.4 16v Classic HB -00
ex- Skoda Octavia II 1.6MPI Ambiente HB - 05
ex- Peugeot 406 2.0l -00

Neppis

^ En tunne noitten 1.9 TDI koneiden kehityshistoriaa, mutta onko niistä tosiaankin jo 2001 irronnut 131 hv & 310 Nm?
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Peltzi

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 15.03.13 - klo:18:58
^ En tunne noitten 1.9 TDI koneiden kehityshistoriaa, mutta onko niistä tosiaankin jo 2001 irronnut 131 hv & 310 Nm?
Kyllä. ;)

fourvalve

Autonvaihdossa on kaksi vaihtoehtoa, uusi tai käytetty. Edellinen Audi a4 b8 1.8 tfsi  teki mieli vaihtaa joko uuteen noin 22-25 kâ,¬  tai käytettyyn. Jotenkin ei nämä uudet enään sytyttänyt, ja halusin tästä uusien oravanpyörästä pois. Ensin katselin 3-sarjan coupe bemaria ,  sopivaa ei löytynyt ja sattumalta paikallisessa autoliikkeessä huomasin BMW z4  3.0i -05, hyvillä varusteilla. Edelliset kolme olleet bensaturboja joten kyllä tämä vapari kuutoskone tuntuu oikealta moottorilta  :) tämä on oikea ekomoottori  ;D
Ei ole takatuupparin voittanutta ja ohjaus ei vääntele.
Elämä on valintoja täynnä ja enköhän kerkeä sillä peruscorollakin ajella, vaikka en koskaan saisikaan niin mitä sitten.
Näin lyhyellä kokemuksella Z4 on ihan toimiva talviauto, kabiini lämpiää todella nopeasti ja eteenpäin pääsee vaikka sutimisenesto välillä vilkkuu.
BMW z4 3.0i roadster

rob-s

LainaaAutonvaihdossa on kaksi vaihtoehtoa, uusi tai käytetty.

Tuossa on jotain Matti Nykäsmäistä;)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

fourvalve

BMW z4 3.0i roadster

Nipademu

Uutta Octaviaa odotellessa täytyisi alle saada joku edullinen ja suhteellisen toimntavarma yksilö. Saas nähdä, tuleeko minusta jälleen väliaikaisesti Volvo -kuski?  ;D
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

skriko

Nyt tuli ongelma. Erään naisystäväni naisystävä haluaisi väkisin ostaa meidän 206:n. Siitä puolisolle kerrottuani, hänelle tuli hirveä hinku lähteä uusia autoja koeajamaan. Kova toppuuttelu, että ei nyt kannata vaihtaa uuteen. Auto sais maksaa kork. 20 000. Eipä tässä oikein muuta osaa suositella kuin Honda Civic. Polo on niin ruma ja onkos siinä golffissa se ketjunpaska. Muuten olisi hyvä vaihtoehto.

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: skriko - 21.03.13 - klo:18:10
Kova toppuuttelu, että ei nyt kannata vaihtaa uuteen. Auto sais maksaa kork. 20 000. Eipä tässä oikein muuta osaa suositella kuin Honda Civic.
Kävisikö toisena vaihtoehtona Peugeot 208? Miksi sitä hyvää merkkiä vaihtamaan.

Markku J

Kia Rio on aika kivan näköinen pikkuauto ja reilusti alle 20 th.

skriko

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 21.03.13 - klo:18:17
Kävisikö toisena vaihtoehtona Peugeot 208? Miksi sitä hyvää merkkiä vaihtamaan.

Sitähän se puoliso kuolaa ja olisi hänen vapaapäivänään sitä tänään pitänyt lähteä koeajamaan. Ongelma on siinä, että jos autoon telee vikaa, niin saan kuulla, että on siinäkin entinen autokauppias, antoi ostaa tällaisen paskan. Toi 208 oli 2006 turvallinen ostos, kun malli tullut markkinoille 1998, ei enää lastentauteja. Tuosta 208:sta ei ole ainakaan minulla mitään tietoa ja ranskalaisiin en yleensä ole luottanut.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 21.03.13 - klo:18:20
Kia Rio on aika kivan näköinen pikkuauto ja reilusti alle 20 th.

Se pitää kuulemma olla Saksalainen, Japanilainen tai Peugeot 208. Hyvin on kirjansa lukenut ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy