cabrioletin kangaskaton käsittely

Aloittaja pomo, 05.07.13 - klo:07:41

« edellinen - seuraava »

pomo

millä aineilla olette pessert ja käsitellyt cabrioletin kangaskaton? ensimmäisen kerran tein homman autoglymillä, mutta on jotain parempaa? onko kukaan kokeillut vene-aineita? bemarilla ois omaakin ainetta,mutta se on kyllä vielä kalliimpaa kuin autoglym, liekkö sitten parempaa?

rob-s

Olen omistanut useamman avoauton kangaskatolla ja aina käsitellyt kerran vuodessa sillä Autoglymin kangaskattokäsittelyaineella.

Omasta mielestä se on toimiva aine eikä ole mitään moitteita. Jotkut käyttävät jotain telttoihin tarkoitettua kyllästeainetta mikä varmasti toimii sekin.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Taky

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 05.07.13 - klo:08:22
... Autoglymin kangaskattokäsittelyaineella.
Omasta mielestä se on toimiva aine eikä ole mitään moitteita.

Sama juttu, E30:sen kattoon on sitä tullut laitettua ja vedet on pysyneet ulkona.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

pomo

täytynee siis jatkaa glymillä, näyttäs, että siitä paketista saa kaks kierrosta eli vielä syksyllä kerran ennen talvea ja ens kevään uus paketti!

Skula

Käsittelin eilen kokeeksi tolla AG setillä.. Ensin pesu saman setin pesuaineella ja sit suoja perään..

https://www.dropbox.com/s/tsref970hn76v3t/Video%2015.9.2013%2013.18.44.mov

Eihän tuosta vanhasta uusi tullut, mutta paska lähti pesemällä ja jotenki vesi lähtee..

Toinen käsittely vielä ehkä ennen talvitelomista...
Romurautaa ja paalivehkeitä.

makkis

Itse käytin tätä:

http://www.bmw.fi/fi/fi/owners/accessories/accessoryfinder/finder.html

Todella laadukkaan oloinen setti, noita aineita saa toki erikseenkin. Pihkanpoistoaine oli todella tehokasta eikä pesuaineessakin valittamista. Kyllästeen levityksen jälkeen vesi helmeili katolla aivan kuten vahatulla metallipinnalla. Pari kertaa kesässään tuon tein.

Skula

Onneksi ei pihkavaaraa niin kovin ole.. Lähinnä tuo katto vain on kulunut, ikäisekseen se kuitenkin on hyvässä kunnossa.. Toki ei tää kelpaa jos kiiltävä rattikin on showstopperi..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

makkis

Ei mullakaan niin pihkavaaraa ollut, mutta pari kertaa oli päässyt joku lokinpaska hautumaan pitkään niin puri hyvin myös siihen. Lisäki yksi tarpeellinen väline oli "taikasieni" nimellä myytävä kapistus. Jostain messuilta vaimoke oli moisen kai ostanut. Oli ainoa toimiva ja helppo konsti saada loppukesästä leijailevat jonkun kasvin "hötöt" pois jotka tarttui kiin iilimadot tuohon kankaaseen.

Mulla oli katto kumman hyvässä kunnossa, ihan uutta vastaavassa. Liekkö sitten joskus uusittu, en tiedä. Se taka "lasikin" oli ihan priima vaikka auto oli italiassa majaillut vuodesta 1997 vuoteen 2008 vai 2009 tuo mulle nyt tulikaan. Olisi luullut auringon korventamaksi tai sitten vain bemuissa on laadukas katto. Muuten auto oli kuitenkin italialaiseen tapaan mm. maalipinnaltaan naarmuinen ja etukulmista puskurin listoissa nirhaumaa, eli ei edelliset omistajat mitään entuaisteja ole olleet. Kilometrejäkin oli mulle tullessa 120k.

Skula

Aika hyvin jos tuon ikäinen katto on "uudenveroinen".. Täytyy kumartaa Bayerin suuntaan (toivottavasti en pyllistä Tsekkoslovakian suuntaan), sillä kyllä tässä Stuttgartin tekeleessä on kulunut, ei pahasti, mutta selvästi "vanha" katto, vaikkei mitenkään huonossa hapessa olekaan.

Toisaalta, melkein kaikissa cabrioissa mitä kävin katsomassa aikanaan niin, uuden näköinen katto selittyi sillä että se oli vaihdettu vastikkään..

Ei nää ikuisia ole, ja kuten tuossa erään samaisen laisen harrasteavokin hommajan kanssa jutusteliin. Jos katto pitää uusia niin se uusitaan  8)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

makkis

Joo eikä se uusiminen mikaan hirveä kustannus ole, hyvän tekijän löytäminen voi olla haasteellisempi. Aika moniin noihin suomeen uitettuihin E36 koppaisiin se on uusittu mitä olen noita bongaillut (näkee kun on sellaiset "irtopalat" sivustoissa joita ei tehdaskatossa ole, vain tuossa korjaussarjassa) joten itsekin asiaa ihmettelin auton vielä minulla ollessa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy