Maalipinnan pienet vauriot

Aloittaja RoccoScientist, 26.04.10 - klo:11:55

« edellinen - seuraava »

Vaarivanhus

Kiitos Erkalle rohkaisusta! Suomalainen ei meinaa uskoa, ennenkuin itse näkee.
Joutilas 76v

paulig

paljon maksaa ne korjauspullot marmoritiskillä suurinpiirtein? Mites vahattu auto, pitääkö puhdistaa se kiveniskemä jotenkin ?

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: paulig - 16.07.12 - klo:19:11
paljon maksaa ne korjauspullot marmoritiskillä suurinpiirtein? Mites vahattu auto, pitääkö puhdistaa se kiveniskemä jotenkin ?
Oliskohan kympin luokkaa tms.
Vahan päällähän ei maali kauaa pysy eli vaha siltä kohtaa pois.

paulig

Jos jotain pesuainetta laittais vanupuikkoon, sillä puhdistais iskemän ja sitten maali päälle kun on vähän kuivanut?

Kannattaako sellaisia jälkiä korjata, jotka eivä ole peltiin asti menneet? Ja ne jotka peltiin asti on osunut, kuinka nopeasti alkavat ruostua tms ?

Auto vähän aikaa sitten ostettu ja suurennuslasin alla siitä löytyy muutama peltiin asti mennyt ja sitten niitä pienempiä tarpeeksi.

Erkka

Peltiin asti menneet kiveniskemät kannattaa ilman muuta paikata. Vaikka kyseessä onkin galvanoitu pelti, niin ruostetta alkaa pukkaamaan, jos ei iskemää suojaa.
Mitä tulee noihin pienempiin vaurioihin, joissa pohjamaali on tullut esiin, niin se on katsojan silmässä, haluaako paikkauttaa. Yleensä pohjamaali on eri värinen maalipinnan kanssa, jolloin iskemä erottuu selvästi. Siistillä paikkauksella kiveniskemästä saa melko hyvän lopputuloksen, jolloin pohjamaali ei erotu.

Kiveniskemän voi puhdistaa vahanpoistoaineella tai raa`alla liuotinpesuaineella ja lopuksi normaali pesu alueelle. Ei kun paikkaamaan!
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Mikko

Minä olen puhdistanut kiveniskemät fairy-vedellä ja vanutikulla. Pyyhkinyt sitten pari kertaa kostealla liinalla fairyjämät pois ennen iskemien maalausta. Tämä siis tavallisen pesun jälkeen, ettei tule naarmuja ja pinta on muutenkin puhdas. Maalauksen olen tehnyt tiputtamalla pisaran maalia hammastikun avulla siihen kraateriin. Hyvin ovat paikat pysyneet, pitäisi taas seuraavan pesun yhteydessä paikkailla kun iskemiä on tullut varmaan toistakymmentä lisää.

paulig

Kuulostaa järkevältä. Kävin kysymässä maalipulloa, tilaustavaraks se meni. Hinta olis 11e, eipä paha. Pitää ensviikolla puhdistella ja paikkailla, ei ne nyt viikossa siitä mene sen pahemmaksi. Mistäpä tuon tietää kauanko ne on ollu paikkaamatta kun auton ostin vastikään.

Huomasin muuten, että valkeassa värissä on se hyvä puoli ettei noi ihan pienet kiveniskut näy kun pohjamaali on myös vaalea. Jos ainakin isoimpiin silti pikkusen lakkaa laittais.

Keke78

Onkos kenelläkään tietoa sen suhteen että ovatko Vagin (Skodan) maalit jotenkin muita herkempiä haalistumaan? Mulla on nyt reilun vuoden ollu tuo auto ajossa (perus Skodan punainen) ja kirkkaassa auringonpaisteessa auto näyttää todella haalistuneelta perästä ja konepellin alueelta. Vahattu on 2 x vuoden aikana (heti uutena ja talven jälkeen) joten ei se nyt ainakaan pelkästään siitä voi olla kiinni. Töissä kun on vieressä 5v vanha saman sävyinen Focus niin sitä vois tietämätön luulla uudemmaksi kuin meikäläisen kiesiä.

Onko tässä nyt kyseessä jokin optinen harha vai voiko maalipinta haalistua näin nopeaa? Ja jos voi niin onko asialle mitään tehtävissä vai onko ns. paskat jo lahkeessa.
Fabia rs combi -11

Erkka

Normipunainen tuntuu olevan ongelmallinen väri haalistumaan. Ilmeisesti punainen väribigmentti ei kestä auringonvaloa kovinkaan hyvin. Liikenteessä näkyy aina silloin tällöin pahastikin haalistuneita punaisia kulkineita. Viisaammat voivat valaista, mistä moinen voisi johtua ja auttaako esimerkiksi myllyttäminen maalipinnan korjaamiseksi?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Keke78

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 27.07.12 - klo:20:02
Normipunainen tuntuu olevan ongelmallinen väri haalistumaan. Ilmeisesti punainen väribigmentti ei kestä auringonvaloa kovinkaan hyvin. Liikenteessä näkyy aina silloin tällöin pahastikin haalistuneita punaisia kulkineita. Viisaammat voivat valaista, mistä moinen voisi johtua ja auttaako esimerkiksi myllyttäminen maalipinnan korjaamiseksi?

Hmm...Perään pääsee paistamaan aurinko kun auto on katoksessa ja perä on pahiten haalistuneen näköinen. Ei tästä voi tehdä kuin sellaisen johtopäätöksen että on se saatana oikeesti haalistunut reilussa vuodessa.
Fabia rs combi -11

SamKoo

LainaaNormipunainen tuntuu olevan ongelmallinen väri haalistumaan.

Nämä vanhemmat varsinkin ilman erillistä lakkapinnoitetta ottaa nokkiin todella herkästi auringosta. Pahasti vaurioitunut punainen muuttuu jo valkoiseksi mutta senkin saa vielä kovalla myllyttämisellä pelastettua, alkuperäisen pigmentin takaisin. Kovin suttaavaa puuhaa se vain on, lähtee väriä sillai et on koko ukko kiilloituksen jälkeen kun joulupukki  :D  Eipä noihin auta kun pitää erittäin hyvässä vahassa eikä mielellään silti pidempiä aikoja suorassa auringon paisteessa, tai jos on pakko pitää niin mielellään vapaasti auringossa ettei  esim. toinen kylki jää aidan viereen varjoon minne aurinko ei lainkaan pääse, hetken päästä näyttää siltä että olisi kylki maalattu mikä varjon puolella on kun muut pinnat ottavat arskaa. Ja jos sattuu paikka olemaan juurikin aidan vieressä niin ajelee autoa siihen vuoroin etu, vuoroin takaperin niin aurinko hoitaa loput eli tasaisemman haalistumisen  :)
Volvo XC60 R-Design -12

Ville R

Jostain kanssa luin että punainen ja musta väri on lakkapohjaisia (eli ei erillistä lakkaa?) joten sen takia herkkiä haalistumaan

Antero

Eilen pesin uuden Ceedin ja huomasin samalla, että kuskinpuoleiseen takaoveen on ilmestynyt pari pientä lommoa noin 10 sentin päässä toisistaan. Lommot ovat niin pieniä, ettei läheltä katsoen niitä meinaa huomata, eikä sormella tunnustelemallakaan huomaa mitään. Kuitenkin oikeasta kulmasta parin metrin päässä lommot huomaa. Maalipinta on ehjä. Kysymys kuuluukii kannattaako nuo oikaisuttaa ja tietääkö kukaan Jyväskylän seudulta osaavaa firmaa hommaa hoitamaan? Jos lommot olisivat tuleet vanhaan Golfiini, niin tuskin olisin niille mitään tehnyt, mutta uudessa autossa pienetkin virheet harmittavat. Syyllisenkin noille lommoille tiedän 99% varmuudella, naapurin golfin lastenistuin on valmiiksi ahtaalla parkkipaikalla juuri tuota ovea vastapäätä ja siinä varmastikin osumat ovat tulleet kun lasta on nosteltu autosta pois. Eipä tuota mitenkään voi todistaa, mutta kyllähän tässä miettii voiko omalle autopaikalle enää edes autoa pysäköidä.  :-\

vasara

Lainaus käyttäjältä: Antero - 16.08.12 - klo:16:49
Eilen pesin uuden Ceedin ja huomasin samalla, että kuskinpuoleiseen takaoveen on ilmestynyt pari pientä lommoa noin 10 sentin päässä toisistaan. Lommot ovat niin pieniä, ettei läheltä katsoen niitä meinaa huomata, eikä sormella tunnustelemallakaan huomaa mitään. Kuitenkin oikeasta kulmasta parin metrin päässä lommot huomaa. Maalipinta on ehjä. Kysymys kuuluukii kannattaako nuo oikaisuttaa ja tietääkö kukaan Jyväskylän seudulta osaavaa firmaa hommaa hoitamaan? Jos lommot olisivat tuleet vanhaan Golfiini, niin tuskin olisin niille mitään tehnyt, mutta uudessa autossa pienetkin virheet harmittavat. Syyllisenkin noille lommoille tiedän 99% varmuudella, naapurin golfin lastenistuin on valmiiksi ahtaalla parkkipaikalla juuri tuota ovea vastapäätä ja siinä varmastikin osumat ovat tulleet kun lasta on nosteltu autosta pois. Eipä tuota mitenkään voi todistaa, mutta kyllähän tässä miettii voiko omalle autopaikalle enää edes autoa pysäköidä.  :-\
Varmaankin ja valitettavasti samainen lastenistuin kopisee autosi oveen vielä jatkossakin, joten kannattaako? Ystävällinen keskustelu naapurin kanssa ehkä auttaa.. ehkä ei ja saat palkaksi pilkunviilaajan leiman. Välinpitämättömyys on valitettavaa. Eilen sain itse Laukaan golfkentän parkkiksella 20 cm naarmun repsikan puolen oveen. Naarmun tekijä on aivan varmasti huomannut mitä tapahtui, mutta eihän se kiinnosta kun avain pysyi ehjänä :)
Mutta asiaan..
Jyväskylässä pari vuotta sitten autoliikkeissä kiertävä lommojen oikoja teki omaan autooni lommon oikaisun. En muista kaverin nimeä, mutta nimi selvinnee jos soitat Autopale:en.. lommo korjattiin nimittäin ko. liikkeen tiloissa ja oletettavasti käynyt siellä useammin ja tuntevat miehen.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Antero - 16.08.12 - klo:16:49
Eipä tuota mitenkään voi todistaa, mutta kyllähän tässä miettii voiko omalle autopaikalle enää edes autoa pysäköidä.  :-\
Itse lähestyisin naapuria keskustelemalla aiheesta.muuten lommot ja naarmut vain lisääntyy autossasi.

duke7

Lainaus käyttäjältä: Antero - 16.08.12 - klo:16:49
Kysymys kuuluukii kannattaako nuo oikaisuttaa ja tietääkö kukaan Jyväskylän seudulta osaavaa firmaa hommaa hoitamaan?
Miracle Team taitaa käydä aika usein Jyväskylässä. Kiertää autoliikkeet mutta tekee nyös yksityisten autoja. Tämän ketjun sivulla 2 on kuvat lommosta jonka oikaisi minun autosta.

Laars

#106
Itse en valitettavasti voi Miracle Teamia suositella, tai no, olen tullut siiihen lopputulokseen että palvelut eivät ole tarkkoja ihmisiä varten. Tai sitten minulla on vaan ollut todella huonoa tuuria lommojen sijainnissa/vaikeusasteessa, tiedä häntä.

Kahdesta autosta on lommoja yritetty oikoa heidän toimesta. Entisestä konepellistä, parempi siitä tuli, mutta valoa vasten peilaamalla näkyi vielä varsin selkeästi ne monet terävät pisteet mitä nostelu sai aikaan.
Ei tarvinnut maksaa kun ei onnistunut halutusti.

Nykyiseen autoon pientä ovenavauslommoa takalokasuojasta. Jälleen kerran tuli parempi, joskin maalipinta halkesi hieman nostotoimenpiteessä ja pieniä teräviä pisteitä näkyy siinäkin.
Ei tarvinnut maksaa tästäkään.

Työkaverin autosta myös suoristeli yhden lommon ja kyllä siitäkin huomattavasti parempi tuli, mutta senkin edelleen huomasi. Käytti kahteen kertaan ja tästä maksettiin muistaakseni se 150e.

Varsin mukavaa ja joustavaa palvelua kylläkin, onnistuu vkl ja iltaisin ja vaikka kotosalla jos sattuu matkan varrelle.

jalkkis

Paikkailin pumpulipuikkoa ja hammastikkua käyttäen pahimmat iskeymät piiloon. Nyt kraaterit ovat vaihtuneet pieniin nyppylöihin. Mikäs olisi paras keino madaltaa noita? Hieontatahna? Vai lähtisikö nuo myllytyksessä?

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 30.08.12 - klo:13:38Paikkailin pumpulipuikkoa ja hammastikkua käyttäen pahimmat iskeymät piiloon. Nyt kraaterit ovat vaihtuneet pieniin nyppylöihin. Mikäs olisi paras keino madaltaa noita? Hieontatahna? Vai lähtisikö nuo myllytyksessä?
Ei varmaan myllytyksellä lähde eikä pelkällä hiomatahnalla. Itse joskus kun jaksoin vielä nysvätä tasoitin nuo nyppylät niin että vesihiomapaperista leikkaa lyijykynän levyisen suikaleen. Sen sitten taittaa kynän tylpän pään yli. Sen verran pitkä suikale että saat paukalolla/sormilla pidettyä paperia nin että se pysyy paikallaan ja tiukalla. Sitten sillä kynän päällä hiot nyppylän tasaiseksi. Sitten hiomatahnalla loppu  ja vahaus.

Kasis

Lainaus käyttäjältä: Kasis - 13.05.12 - klo:23:14
Pikkuisen ottaa päähän, kun jokainen pienikin kivenisku aiheuttaa lakan lohkeilun, vaikkei maalipinta ole rikkoutunut. Lohkeamia löytyy peilistä, keulan vw-merkin edestä, katosta,..! No saattaa olla, että maalausprojekti nopeutuu.  >:(

Asia on edennyt siihen pisteeseen, että konepelti, katto ja peilit maalataan takuuna.
Mielenkiintoista nähdä, kuinka suuri värikirjo autoon saadaan.
Sivupalkin päästä, siinä missä lokasuoja ja palkki kohtaavat, löytyi maaliton ruostunut kohta, joka tutkitaan(korjataan) samalla.
Se mikä hommassa ärsyttää on se, että auto on viikon pois ajosta.
Scirocco & VI Golf Variant

slash

Lainaus käyttäjältä: Antero - 16.08.12 - klo:16:49
Kysymys kuuluukii kannattaako nuo oikaisuttaa ja tietääkö kukaan Jyväskylän seudulta osaavaa firmaa hommaa hoitamaan?

Meidän harrastetallin naapurissa on tälläinen firma http://www.smartautokoripalvelu.fi/ ja muutama kaveri on siellä käynyt pikkulommojaan oikomassa ja ovat olleet ihan tyytyväisiä.
Tietysti noithan voi itsekin yrittää oikoa jos intoo riittää...
Audi 4A 3.0tdiaLang ex. vag. 411E, T2, OcuII 2.0tfsi Rs, B7 2.0 tdi q avant, B8 2.0tfsi q avant, B8 2.0tfsi q Stronic avant

Antero

#111
Lainaus käyttäjältä: slash - 02.09.12 - klo:17:05
Meidän harrastetallin naapurissa on tälläinen firma http://www.smartautokoripalvelu.fi/ ja muutama kaveri on siellä käynyt pikkulommojaan oikomassa ja ovat olleet ihan tyytyväisiä.
Tietysti noithan voi itsekin yrittää oikoa jos intoo riittää...

Tattis, täytyypä käydä kysäisemässä josko lommojen oikaisu onnistuisi. Itse en moiseen hommaan kehtaa ryhtyä, lopputulos olisi todennäköisesti vain rivi uussia lommoja.

En tiedä ehkäisisikö kylkilistat uusien lommojen syntymistä, tuskimpa vaan kun lommot tuppaavat ilmestymään aina kahvan korkeudelle. Loppujen lopuksi vähissä on keinot suojella maalipintaa

Onko kenelläkään kokemusta tuollaisista kiveniskusuojista ja liekö noita ensinkään mahdollista/järkevää käyttää ovissa parkkipaikkakolhuhen suojana?
http://www.glosspoint.fi/ventureshield.php

jupasierra

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 30.08.12 - klo:13:38
Paikkailin pumpulipuikkoa ja hammastikkua käyttäen pahimmat iskeymät piiloon. Nyt kraaterit ovat vaihtuneet pieniin nyppylöihin. Mikäs olisi paras keino madaltaa noita? Hieontatahna? Vai lähtisikö nuo myllytyksessä?

Olen noita tehnyt paljon. Kerran kaveri toi auton jonka ovessa oli 20cm pitkä naarmu, pohjamaaliin asti. Kun kaveri tuli seuraavana päivänä hakemaan auton, ei löytänyt enää kohtaa missä naarmu oli ollut. Eli hain maaliliikkeestä kynsilakkapullon maalia. Tarkasti maalia uraan ja kuivaaminen, ja homma uudestaan niin monta kertaa kun paikattu kohta nousee alkuperäisen yli. Sitten 2000 vesihiomapaperia ja varovasti pyörivin liikkein niin kauan kun paikattua kohtaa ei enää huomaa. Sitten paikatun kohdan myllytys siihen tarkoitetulla aineella, ja vaha päälle. Jos naarmun täyttäminen onnistuu, ja väri on sama mitä alkuperäinen lopputulos on hyvä. Aikaa tosiaan kuluu kuivumisten takia, mutta sitähän on :)

Neppis

Paikkamaalisetti (perusmusta maali + lakka) on nyt hankittu marmorilta (noin 13â,¬). Kiveniskemiä, joista näkyy pintamaalin läpi, on toistakymmentä auto keulassa. Tarkoitus on saada aikaiseksi mahdollisimman hyvät (huomaamattomat) paikkaukset.

Miten kauan paikattavaan kohtaa "tikutettu" maalipisara kuivuu, niin että voi laittaa uuden tipan / aloittaa hiomisen? Selviääkö koko paikkaushommasta yhdessä päivässä näissä keväisissä lämpötiloissa (< +15 astetta)?

Lyijykynä + hiemopaperisuikale tuntuu hyvältä vinkiltä koholleen jääneen paikkauksen hiomiseen. Jos hiomatahnaa tarvitsee käyttää, niin miten / millä työkalulla sitä olisi paras käyttää? Hiottavan alueen olisi hyvä pysyä mahdollisimman pienenä. Entä onko joku noista Motonetin Farecla -hiomatahnoista sopvaa viimeistelyyn, vai pitäisikö hankkia jotain muuta?
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/Farecla_hiomanesteet_ja_-tahnat

Kannattaako lakkaa laittaa, vai onko pelkkä vahaus parempi / riittävä suojaus paikkamaalatulle kohdalle? Näin etukäteen ajatellen tuntuisi, että tuo lakka voi jäädä näkyväksi, kun sitä laittaa jo tasaiseksi hiotun maalipinnan päälle.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Mikko

Jos on kaksiosainen kynsilakkapurkkisetti niin maalia laitat pisaran tai kaksi kraaterin pohjalle ja täytät sen kolon vasta lakalla. Se lakka on nimenomaan tarkoitus hioa ja myllyttää, ei maali. Lakka vaikuttaa usein myös siihen paikan väriin ja kiiltoon, joten oikean lopputuloksen saa vain käyttämällä molempia.

Itse olen saanut ihan tyydyttävän tuloksen (yhtä poikkeusta lukuunottamatta) paikkaamalla iskemät tiputtamalla hammastikulla tipan (tai kaksi) maalia kraaterin pohjalle ja sitten pisara kerrallaan lakalla kolon täyttäen. Lakka tasoittuu ihan kohtuullisesti itsestään kunhan ei käytä sitä liikaa. Ei ole ollut tarvetta hiomiseen. Toki nuo paikat yleensä näkee 20 cm päästä kun osaa katsoa, mutta pari olen onnistunut itsekin hukkaamaan paikkauksen jälkeen.

Vinkkinä, että kannattaa merkitä iskemien paikat vaikka maalarinteipillä ennen kuin alkaa hommaan, ei mene turhaan aikaa siihen, että etsii niitä puolivalmiita koloja.

Rauska

ja sieltä kraaterin pohjalta pois ne lika/vahajäämät. Minä kastoin korvapuikon asetoniin ja sillä pyörittelin.
Ei se maali lian päälä kauaa pysy  8)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

webziz

Nostetaanpa vanhahkoa aihetta (mutta kun aiheena niin sopiva).

Vaihdoin Sködää vähän isompaan ja autossa on pieni maalivaurio takaluukun sivussa. Tilanne on ilm. ollut aika sama viimeiset pari-kolme vuotta huoltokirjan mukaan, mutta semmoinen fiilis että tuolle kyllä joskus pitäisi tehdä jotain.



image upload

Minkämoiseen puljuun tuota pitäisi käydä näyttämässä, jotta saavuttaisi työlle hyvän hinta/laatusuhteen? Marmoritiskille vai jollekin kolarikorjaamolle? Sijaitsen autoni kanssa Tampereella, eli jos paikallistietoutta löytyy niin isot peukut.

Kotkis

Ilmeisesti tähän osioon ei kovin aktiivisesti ole vastailtu, mutta kokeillaan nyt kuitenkin, jos joku vaikka innostuisi:

Audini konepeltiin on ilmestynyt pieni, n. 1,5 cm pitkä viilto, kaikkien maalikerrosten läpi, metalliin asti:




Vaikea tarkkaan tietää, mistä on tullut - liittyykö mahdollisesti parkkipaikan ympäryspusikoiden raivaus asiaan jotenkin..?

Ehdotuksia, mitä tuolle tehdä? Jotain kait täytyis kuitenkin tehdä, koska suht uudesta autosta kyse. Ruostumisriski lienee suuri, jos jättää tekemättä?
Vakuutuksen omavastuu on 200 eur, kannattaako mennä suoraan koko konepellin maalaukseen (jota uskon, että vauriokorjaamo automaattisesti suosittelee)? Vai saisiko alle 200 eurolla jonkin fiksun ja riittävän huomaamattoman korjausmaalauksen? Paikkamaalilla en itse aio lähteä tuota täyttämään.
Octavia G-tec:

A4 allroad:  A6:  A3:

sakal83

Tuon nyt fiksaa näkymättömiin ihan helposti, ilman että koko konepeltiä täytyisi maalata.
Periaate on jotakuinkin tämä
https://m.youtube.com/watch?v=S2aC_oseMe4
Näitä fiksaajia toki on monenmoisia, mutta varmasti löytyy kyllä tuohon 200â,¬ hintaan (varmasti myös alle) ihan osaava seppä.
Helpottaisi jos tietäisi, mihinpäin suomea olet valmis autoa viemään?
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Kotkis

Kiitos kommenteista! Helsingissä asun, joten jossain etelä-Suomessa saisi tekijä olla. Ja hinta tosiaan tulisi olla alle tuon 200 eur, koska toki konepellin maalauksella saa aikaan muitakin hyötyjä, kuten kiveniskemien poistuminen.
Octavia G-tec:

A4 allroad:  A6:  A3:

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy