Golf 8 viat, häiriöt ja niiden korjaus

Aloittaja digiGolf, 11.11.19 - klo:16:25

« edellinen - seuraava »

Rajanmies

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 27.01.22 - klo:19:33Tuohon aiemmin mainittiin informaatio elektroniikan päivitykseen on tullut lisähuomio:
Numero: 2065639/2
Sähköjärjestelmä: informaatioelektroniikka MIB3: erilaiset
häiriöt (ohjelmisto: "17xx ja 18xx")
Vapautettu 15.1.2022


Lisäksi näköjään ilmastoinnille olisi uusi softa tullut jo viime vuonna?
Penkinlämmitin ei pysy aina päällä apukuskin paikalla, anturi on kuitenkin jo vaihdettu.
Omassa 3130, uudempi 3440

Numero: 2060861/6
Kori/varusteet: istuinlämmitys/ilmastointi: erilaiset
toimintahäiriöt / tapahtumakoodi B1658F0


Hankin elämääni uutta jännitystä vaihtamalla japanilaisesta volkkariin pitkästä aikaa eli 1.0 etsi Variant 2021. Kirjaudun nyt foorumille kysyäkseni onko olemassa ratkaisua oudosti lämpiävän apukuskin penkinlämmittimeen? Automatiikalla ei aina tunnista istujaa, tai katkaisee alkaneen lämmityksen tai saattaa olla päällä vaikka kukaan ei istu. Painavan ihmisen alla toimii useammin oikein.

AapeliK

Tiedoksi myös hei seuraavaa. Kantsii tsekata omasta kasigolfista!!!

Ainakin meidän auton takaovien tiivisteet hiovat rungosta maalia pois ja metallin paljaaksi. Kohta on oviaukossa rungossa, kahvasta vielä taaksepäin. Kovempi musta tiiviste hankaa jokaisella avauksella ja sulkemisella maalia pois. Meillä on toiselta puolelta jo paljas metalli näkyvissä, toiselta puolelta kovaa vauhtia tulossa näkyviin.

Menee säädettäväksi ja maalattavaksi parin viikon päästä.

Tos®

Torstaina tuli viimein uusi ratti ja volkswagen appikin antaa käyttää webastoa  ;D
Ei paljoa tarvitse odotella, kun lämmitin jo käynnistyy, verrattuna vanhaan we connectiin.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Rajanmies - 28.10.23 - klo:15:50Hankin elämääni uutta jännitystä vaihtamalla japanilaisesta volkkariin pitkästä aikaa eli 1.0 etsi Variant 2021. Kirjaudun nyt foorumille kysyäkseni onko olemassa ratkaisua oudosti lämpiävän apukuskin penkinlämmittimeen? Automatiikalla ei aina tunnista istujaa, tai katkaisee alkaneen lämmityksen tai saattaa olla päällä vaikka kukaan ei istu. Painavan ihmisen alla toimii useammin oikein.
Tuohon vikaan tosiaan auttoi ilmastoinnin päivittäminen, vielä ei ole paljoa kokemusta pakkasista - auttoiko se myös tuulilasin huurtumisongelmaan?
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

AapeliK

Golf kävi takaovien tiivisteiden hankauksen takia maalattavana. Varmuuden vuoksi kulutuskohtiin laitettiin kalvo suojaksi.

Juttelin maalaamopuolen kaverin kanssa. Meillä oli kuulemma toinen tiiviste vanhaa mallia, toinen uutta mallia. Vanhanmallinen oli hionut maalit pois, uusi ei.

Kantsii tarkkailla, hankaako omat takaovet maalit pois. Meidän auto on valmistettu kesällä 2021, eli lienee taitekohta.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: AapeliK - 10.11.23 - klo:16:56Kantsii tarkkailla, hankaako omat takaovet maalit pois. Meidän auto on valmistettu kesällä 2021, eli lienee taitekohta.
Hyvä tietää, oma on toukokuulta 2021.
Heinäkuulla yleensä vaihtuu mallivuosi seuraavalle vuotta.

Oliko sulla tässä keskustelussa kuvia siitä hankaumasta?

Omassa palaa taas moottorinvikavalo, huollon piti lukea viat eilen - mutta eivät ehtineet. Tammikuulla sitten
  Trouble codes:
        P24D600 - EVAP System Pressure Sensor/Switch "B" Circuit Range/Performance

Tuo on eri, mitä oli kesällä kun ne vaihtoi jotain letkua evap venttiiliin liittyen.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Alukugel

Lainaus käyttäjältä: tex- - 20.10.23 - klo:21:09Tarkistuta starttiakun kunto.  Tai jos mahdollista lataa se ensin. Lähipiirini Skodassa oli vastaavia oireita ja vika korjaantui akun vaihdolla.

Akku sanoi lopulta sopimuksen irti ja auto meni aivan pimeäksi. Piti hinauttaa huoltoon.
Nyt uusi akku merkkiliikkeen suolaiseen hintaan asennettuna. Moottorin ohjausyksikön päivitys tehtiin myös, ja käynnistysnapikin toimii kuten pitää. Nappia ei tarvinnut vaihtaa.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 11.11.23 - klo:10:40Omassa palaa taas moottorinvikavalo, huollon piti lukea viat eilen - mutta eivät ehtineet. Tammikuulla sitten
  Trouble codes:
        P24D600 - EVAP System Pressure Sensor/Switch "B" Circuit Range/Performance

Tuo on eri, mitä oli kesällä kun ne vaihtoi jotain letkua evap venttiiliin liittyen.
Auto oli kolme päivää lämpösessä parkkihallissa, moottorinvalo sammunut toistaiseksi.
Vikakoodin tila muuttunut satunnaiseksi, mutta tapahtumia ollut kuitenkin monta

24D600 - EVAP System Pressure Sensor/Switch "B" Circuit Range/Performance
            Intermittent
                Date: 2023-10-28 15:36:30
                Mileage: 40858 km
                Priority: 2
                Malfunction frequency counter: 13
                Unlearning counter: 40
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Temex

Moi!
Minun Golf alltrack 2.0 tsi vm. 2023 herjailee parin kilometrin ajon jälkeen, että etu/takapysäköintitutka ei käytettävissä.(herjaus vaihtelee päivittäin) Ja sen jälkeen tulee teksti, että vika pysäköntitutkassa ja syttyy keltainen kolmio vasemmalle puolelle mittaristoa. Ilmoitus häviää kyllä itsestään ajon jatkuessa.

Onko muilla ollut vastaavaa häikkää Golfeissa ja mistähän se vois johtua?

Auto on menossa pajalle Joulukuussa muun asian takia, täytyy varmaan pyytää että lukevat vikakoodit autosta samalla.

Tv. Teme

Tos®

Netin mukaan ei tarvitse olla kuin pienen pieni vika pysäköintitutkan anturissa, että se alkaa herjata...
Kiveniskemä?
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

vag4life

Lainaus käyttäjältä: AapeliK - 10.11.23 - klo:16:56Golf kävi takaovien tiivisteiden hankauksen takia maalattavana. Varmuuden vuoksi kulutuskohtiin laitettiin kalvo suojaksi.

Juttelin maalaamopuolen kaverin kanssa. Meillä oli kuulemma toinen tiiviste vanhaa mallia, toinen uutta mallia. Vanhanmallinen oli hionut maalit pois, uusi ei.

Kantsii tarkkailla, hankaako omat takaovet maalit pois. Meidän auto on valmistettu kesällä 2021, eli lienee taitekohta.

Taitaa täällä olla sama ongelma, pystytkö laittamaan kuvan kohdasta jossa hankausjälki oli?

A4 B9 TFSI Q s-line

dassault

Lainaus käyttäjältä: dassault - 05.09.23 - klo:11:59Kesä taisteltu kolopallon kanssa ja huollossa on käyty useamman kerran kyläilemässä.
IQ-valot sentään toimii nyt (koodattu ohjain uusiki, samoin vetokoukun valo-ohjain) ja parkkivalojen vilkkuminen on enää satunnaista, mut edelleen tuo ominaisuus :(

Ikkunoiden mukavuusavaus asettu koodaamalla ohjain uusiksi.

Vaihdelaatikko menee nyt öljyn vaihtoon ja uudelleen adaptoitavaksi noiden nykimisongelmien takia. Viimeksi eivät pystyneet tekee sitä kun vaihteiston öljynlämmöt pitää olla alle 40°C ja kuuden tunnin seisonnan jälkeen lämmöt oli vielä yli 50°C.
Lisäksi nyt on muutaman kerran ilmoittanut D-asennolle kytkiessä vaihdelaatikkovikaa ja välillä samassa tilanteessa koko auto nytkähtää, ihan kuin kytkin ei olisi irroittanut kunnolla.

Muutama muukin ylläri on löytynyt jäniksestä.
kuskin sivuikkuna pitää avatessa räpättävää ääntä.
etututka menee sateella vikatilaan.
kuoleenkulmanvaroittimet ottaa jopa riista-aidan varotuksen lähteeksi.
Nyt sitten on alkanut kuulua kumimaista nitinää ajaessa vasemmalta takaa.
Lisäksi auto ravistaa kuin piru kerjäläistä 70-100km/h nopeuksissa, vanhassa ocussa oli samanlaisia oireita kun kardaanin rättinivel oli menossa. Taitaa tuo nitinä ja ravistus liittyä toisiinsa?
Travel assistan on kyllä yksi p..kele samoin kaistaavustin, nykii urapaikkausten mukaan tai sateella edellä menevän renkaanjälkien mukaan muka kaistalle ja kuivalla tiellä haluaa mennä aina keskiviivan yli.

Tää on kyllä joku perjantai - iltapäivän kappale.

No niin, vaihteisto saatu kuntoon öljynvaihdolla ja adaptoinnilla. Ravistus pieneni kulmien säädöllä.
Avustin ongelmat vain jatkuu...
Pakokaasujärjestelmästä joku paine-eroanturi sai vian aikaseksi kun oli putket jäätynyt = korjaamokeikka jossa puhalleltiin putket auki.
Tänään sit tulikin kaikkea mahdollista näyttöön. Oli pysäköintiavustinta, tutkat, kuoleenkulman tunnistimet, hätäpuhelujärjestelmä häiriöt ja lisäksi keskinäyttö pimeänä. Penkinlämmittimet huutaa täysiä ja ilmastointi sekasin kuin kaappikello. Mitään et pysty tekemään kun kaikki on kosketusnäytön takana. Sentään pystyy ajamaan, mutta ei se ole mikään nautinto.
Maanantaina taas vietävä kaltaistensa seuraan ja tilattava sijaisauto. Onneksi on liisari.
Golf Variant Style business 2.0TSi 4MOTION -22
Octavia Scout 2.0TDi 4x4 -20
Ex. Golf 1.6 TDi dsg7 - 14
Ex. Octavia 2.0 TDi 4x4 -13
Ex. Ibiza 1.2 TDI -13

dassault

Ja tuo ylepi ongelma määrä johtui sitten tästä 3G verkon alasajosta joka sekotti järjestelmän. Kova reset näytölle (virtakytkin pohjassa niin kauan, että näyttöön tulee vw logo. Kesti viisi minuuttia omassa.)
hätäpuhelu on edelleen viassa ja odotellaan ratkaisuja.
Golf Variant Style business 2.0TSi 4MOTION -22
Octavia Scout 2.0TDi 4x4 -20
Ex. Golf 1.6 TDi dsg7 - 14
Ex. Octavia 2.0 TDi 4x4 -13
Ex. Ibiza 1.2 TDI -13

Nepper

MK8 GTE Golffi on osoittautunut mielenkiintoiseksi tuttavuudeksi. OBD11 ja VCDS (uusin ja aito ennen kuin joku kysyy) kumpikaan eivät tunnu olevan täysin yhteensopivia tämän auton elektroniikan kanssa. Vaihteistossa on aina vino pino Unknown erroreja. Odikselle luettuna kaikki OK. Muista moduuleista tuntuu tulevan ihan oikeat tulokset.  Ratti piti vaihtaa Front Assist herjojen vuoksi ja siitä oli samat vikakoodit luettavissa OBD11:lla ja VCDS:llä kuin Odiksellakin.  Nyt auto itse herjaa sähkömoottorin vikaa ja syypää on p1dbd600 Sähköinen ilmastointikompressori, Korkeajännitekatkoksen tunnistus ei mahdollista.

Auton vikakoodit nollattiin eilen ratin vaihdon yhteydessä ja jo nyt on tuon ilmastointikompressorin lisäksi kymmenkunta muuta koodia eri moduuleilla.  Huollon jamppa totesi noista muista koodeista, että näissä tuppaa olemaan aina jotakin vaikka varsinaista vikaa ei ole. Ei jotenkin vakuuta tämän auton ohjelmiston arkkitehtuuri.
Who the f&#k is General Error and why is he reading my hard disk??!  HEX-USB+CAN/Hex V2/Autel AP200/Iscancar MM-007/...

Tos®

Se onkin "tapahtuma muisti"  ;D  sieltä löydät tiedon vaikkapa parkkitutkien edessä olevasta jäästä, tai sitten lumipyry on estänyt acc:n toiminnan. Ihan kaikki ei ole vikojakaan...

Kumpi OBD11 mokkula on käytössä, valkoinen vai musta?

Kannattaa kirjautua https://forum.obdeleven.com/board/377/mk8 ja laittaa koko lista sinne liitteeksi.
OBD11:lla voi lähettää skannauksen sähköpostiin.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Nepper

Tottahan se on tuokin, että siellä on näkyvissä myös toimintaa rajoittaneet asiat.  Tuntuu vain oudolta kun on "väärä ohjelmointi" "ei saada yhteyttä" tyyppisiä vikakoodeja ja ne on merkkarin mukaan OK. Toki eivät ne minulle asti näy toiminnassa. Tunnus löytyy OBD11 ja Ross techin foorumille. Voisihan tuota puida siellä porukassa. Sitä on kai vain tottunut puhtaaseen vikamuistiin aiemmin...
Who the f&#k is General Error and why is he reading my hard disk??!  HEX-USB+CAN/Hex V2/Autel AP200/Iscancar MM-007/...

Nepper

Pysyykö muuten muilla takaikkunat sulana pakkasilla? -20, puhallus korostetun voimakkaana ja pikkulapsi takana. Tulos on että molemmat taka-ikkunat täysin jäässä. Edessä jäätää pikku alueita ikkunoiden reunoilta.
Who the f&#k is General Error and why is he reading my hard disk??!  HEX-USB+CAN/Hex V2/Autel AP200/Iscancar MM-007/...

Tos®

Omassa OBD11 haluaa automaattikoodata väylälle ohjainlaitteet.
Jos ne käy täppäämässä käsin sen perusteella, mitä lista näyttää - can väylän ohjain näyttää vikakoodia, että koodaus väärä.

Automaattikoodaus taasen tekee tuplia, kuten vahvistin tai puhelin on kahteen kertaan, mutta lähestymistunnistimen tutkat on koodaamatta pois päältä - silloin ei tule vikakoodia väärästä koodauksesta  :o

Huomenna EVAP vian diagnoosiin...
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Rajanmies

Ei auttanut anturin vaihto eikä päivitystä ole mahdollista saada. Selvitykset jatkuvat...

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Nepper - 01.01.24 - klo:14:42Pysyykö muuten muilla takaikkunat sulana pakkasilla? -20, puhallus korostetun voimakkaana ja pikkulapsi takana. Tulos on että molemmat taka-ikkunat täysin jäässä. Edessä jäätää pikku alueita ikkunoiden reunoilta.

Taitaa olla ominaisuus tässä sukupolvessa. Kosteilla keleillä tuppaa huurtumaan herkästi ja kylmällä takalasit usein ummessa vaikka yksin ajelisi
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

mfroberg

Tulin tänään aamusella duuniin rouvan Golfilla. Ja ne halvatun sivupeilit eivät kääntyneet auki millään ilveellä joten ei uskaltanut motarille mennä vaan tulin vanhempaa rinnakkaistietä. Nyt selailin ohjekirjaa ja kiva, kiva - kaikkia sulakkeita ei ole lueteltu listassa. En todellakaan aio kiskoa ulos kaikkia nalleja näillä pakkasilla joten olisiko jollain tietoa sulakepaikan numerosta jossa on mukana tuo peilien kääntö? Pikkuvilkku peileissä toimi iloisesti joten jotain sähköä niihin kyllä tulee.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

mfroberg

Ja itse itselleni vastaten. Soitin huoltoon ja valitin että ovat myyneet auton minkä ohjekirjassa ei ole kunnollista sulakeluetteloa, siitä oli kuulemma huomautettu heitä aiemminkin. Sain tarvittavan tiedon sitten puhelimitse ja eikun rapsakassa parinkympin pakkasessa repimään muovikantta auki ja tiirikoimaan sulakkeita irti pitkäkärkisellä pihdillä, noh auto toki oli ensin kunnolla ajettu lämpimäksi.

Peilien kääntömoottorien sulake numero 26(30A) oli ehjä
Peilien ohjauksen ym. sulake numero 21(7.5A) oli sekin ehjä

Ronkkimisen yhteydessä apparin peili oli yllättäen kääntynyt auki, kuskin jäi vielä sisään. Ilmeisesti jäätymisestä kyse, lauantain kauppareissun rännät valuneet peilinjalkaan sisään(?) ja sitten autolla ei ajettu ennen näitä kovia pakkasia ja avot. Seuraavaksi kai sitten peilille lämmintä ilmaa. Toivotaan että rouva ottaa tästä onkeensa ja lopettaa noilla peileillä leikkimisen, itse ne kyllä meinaa huomauttaa sanaakaan asiasta.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

wsaarja

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 03.01.24 - klo:10:22Ja itse itselleni vastaten. Soitin huoltoon ja valitin että ovat myyneet auton minkä ohjekirjassa ei ole kunnollista sulakeluetteloa, siitä oli kuulemma huomautettu heitä aiemminkin. Sain tarvittavan tiedon sitten puhelimitse ja eikun rapsakassa parinkympin pakkasessa repimään muovikantta auki ja tiirikoimaan sulakkeita irti pitkäkärkisellä pihdillä, noh auto toki oli ensin kunnolla ajettu lämpimäksi.

Peilien kääntömoottorien sulake numero 26(30A) oli ehjä
Peilien ohjauksen ym. sulake numero 21(7.5A) oli sekin ehjä

Ronkkimisen yhteydessä apparin peili oli yllättäen kääntynyt auki, kuskin jäi vielä sisään. Ilmeisesti jäätymisestä kyse, lauantain kauppareissun rännät valuneet peilinjalkaan sisään(?) ja sitten autolla ei ajettu ennen näitä kovia pakkasia ja avot. Seuraavaksi kai sitten peilille lämmintä ilmaa. Toivotaan että rouva ottaa tästä onkeensa ja lopettaa noilla peileillä leikkimisen, itse ne kyllä meinaa huomauttaa sanaakaan asiasta.

Eikö oo järkevintä ottaa peilien kääntö pois päältä talveksi, niin aina oon itse tehnyt?

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 11.11.23 - klo:10:40Hyvä tietää, oma on toukokuulta 2021.
Heinäkuulla yleensä vaihtuu mallivuosi seuraavalle vuotta.

Oliko sulla tässä keskustelussa kuvia siitä hankaumasta?

Omassa palaa taas moottorinvikavalo, huollon piti lukea viat eilen - mutta eivät ehtineet. Tammikuulla sitten
  Trouble codes:
        P24D600 - EVAP System Pressure Sensor/Switch "B" Circuit Range/Performance

Tuo on eri, mitä oli kesällä kun ne vaihtoi jotain letkua evap venttiiliin liittyen.

Käyttöauto pisti maksamaan 99 euroa vikakoodin luvusta vaikka takuuta on vielä puoli vuotta!
"Vika ei ollut päälle" ei voi mitään"

Myyjälle menin marmattamaan, lupasivat maksaa takas...

Viasta on huomautettu ekan kerran jo lokakuulla ennen ratin vaihtamista, siellä eivät tehneet mitään muuta kun nollasivat vikalistan.
Viikkoa myöhemmin valo syttyi uudelleen ja loisti kuukauden ajan... vikalistan luku siirrettiin 2.1 asti, tottahan se nyt näyttää passiivista vikaa, kun on joka päivä käynnistettyä autoa vähintään kahteen kertaan.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: wsaarja - 03.01.24 - klo:10:27Eikö oo järkevintä ottaa peilien kääntö pois päältä talveksi, niin aina oon itse tehnyt?

On tietenkin, toiminto on täysin turha muualla kuin suurkaupungin kaduvarsipysäköinnissä, omasta nykyisestä(ja edellisestäkin) autosta se on poissa kesät talvet mutta rouva ei ole aiemmista kyselyistäni huolimatta ottanut pois kun siitä kuulemma kivasti näkee että kaara on lukossa. Eli maksakoon oppirahat, biili menee tänään kauppakeskuksen parkkihallin muutamaksi tunniksi jossa toivottavasti paikat aukeaa.

Ja huomasinpa muuten tänä aamuna että työmaamme toisessa pirssissä, Toyota RAVA vm.2022 on apparin peili taitettuna mutta kuskin auki...
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

vmp

Se mekanismi on muuten nykyään niin "hieno" että peilit voi kääntää ihan surutta käsin auki. Moottori pelaa taas seuraavalla kerralla kiinnipäin kun ovat sulaneet sen verran että toimivat. Tänään viimeksi testattu kun kosla suli kauppakeskuksen luolassa...
2022 Golf R

mfroberg

#806
Hyvä tietää, saan kotona kuulla miten kävi tänään parkkihallissa mutta hyvä olla tuo väkivaltaoptiokin tiedossa.

Edit. Juuri soitti hän, ei auennut peili itsekseen lämpimässä. Saa nähdä uskallanko vääntää sitä kotipihalla lähemmäs parinkympin pakkasessa.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: vmp - 04.01.24 - klo:15:02Se mekanismi on muuten nykyään niin "hieno" että peilit voi kääntää ihan surutta käsin auki. Moottori pelaa taas seuraavalla kerralla kiinnipäin kun ovat sulaneet sen verran että toimivat. Tänään viimeksi testattu kun kosla suli kauppakeskuksen luolassa...


Välitettyäni tämän tiedon puhelimitse oli rouva vääntänyt peilin ruotuun kaupan pihassa ihan pakkasessa. Ilmeisesti ne muutamat tunnit parkkihallissa olivat sulattaneet jään koneistosta. Joten kiitos tästä vinkistä.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

vmp

Hienoa. Itse lompsautin molemmat peilit auki -20 pakkasessa kun muukaan ei auttanut. Lämpimässä hallissa tuli sitten testattua että moottorit vielä pelaa. Siinä on selvästi ajateltu käsikäyttöä pakkotilanteessa. Ei edelliskoppasessa kyllä koskaan jäätynyt...
2022 Golf R

f080421

Lainaus käyttäjältä: wsaarja - 03.01.24 - klo:10:27Eikö oo järkevintä ottaa peilien kääntö pois päältä talveksi, niin aina oon itse tehnyt?

ID.3:ssa ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa peilien kanssa ja niiden pitäisi suunnilleen samat olla kuin Golfissa. Moitteetta toimi näissäkin pakkasissa. Jos ne eivät taitu auki niin kyse ei välttämättä ole itse peilin jäätymisestä vaan se voi olla myös jokin softaongelma tai ne kääntyvät auki hieman viiveellä, mutta ei ole tuollaistakaan käynyt pitkään aikaan. Niitä voi myös yrittää käsin kääntää auki. Siis jopa ranskalaisissa autoissa kääntyvät peilit toimivat talvella. Siitäkin on kokemusta vuosien ajan.

Mielestäni ihan turhaa siis laittaa peilien kääntymistä talveksi pois. Eivät ne pakkasesta mene paskaksi. Se on nykyään lähinnä pelkkä myytti joka ei suostu kuolemaan.
ID.3 Pro Performance Business 2021

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy