Uusi Audi TT

Aloittaja maileri, 17.07.14 - klo:15:10

« edellinen - seuraava »

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: Peke - 16.12.14 - klo:17:27
Kyllä mun mk2 TT:n takapenkillä on oma muijakin(170cm) matkustellu pieniä matkoja VÃ,,NKÃ,,RIN PENKIN(etuasennossa) takana. Kyllä pitää olla iso lapsi, jos ei tuonne mahdu. Pitkät matkat sit erikseen...
Silloin on taas aika ikävä sillä etupenkillä matkustavalla jos penkki etuasennossa ja myös kuskilla jos taakse pitäisi sentään mahtua kaksi keskenkasvuista. On siinä muuten GT-matkailu kaukana. Jalattomia sinne mahtuu hyvin ::)

Kuitenkin ajattelen noita tiloja aina siten että penkit olisivat ainakin lähes normiasennoissaan kun tarkastellaan sitä mikä toimii ja mikä ei.
Silloinhan nuo tilat ovat aivan loistavat jos takakaukaloihin pitää mahtua vain takit ja joku kassi/salkku tai vaimon käsilaukku  8)
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: skriko - 16.12.14 - klo:23:56
Matkustimme Suomesta Ruotsin ja Tanskan kautta Frankfurtiin Honda Civic CRX:llä vm 1984. Meitä oli kolme aikuista ja takapenkillä oli ainoa matkassa ollut mies, 179cm. Sattuuko kukaan muistamaan millainen "takapenkki" on kyseisessä autossa. ;D
Hämärästi kyllä muistuu kun joskun muinoin tuollaisen takapenkilläkin on käynyt. Voi olla että aika kultaa muistoja, mutta CRX:ssä taisi sentään mahtua jalatkin sinne etupenkkien taakse  ;D Pääntilaa varmaan ainakin samat kuin TT:ssä koska istuttiin aika alhaalla ...

Mutta jotta homma ei menisi osaltani tuon TT:n pelkkien sivuseikkojen arvosteluksi, niin toki autosta löytyy monia hyviä ominaisuuksia. ja vaikka joku jo tuossa moittikin että ei muka kulkisi mihinkään niin itselleni tuon tarjoama suorituskyky riittäisi kaikissa olosuhteissa.
Ja vaikka auton arvonalenema on sen suurin kustannustekijä, osui koeajolla silmiin että ajotietokoneen keskikulutus näyttö oli 9,0 , sisältäen reilun tunnin ajot, joku edellisestä oli sen nollannut. Kun huomioidaan että koeajo ei varmasti ole sitä kaikkein taloudellisinta ja kelikin loskamärkäinen tie, niin tuo antaa viitteet jopa yllättävän alhaisista kulutuksista silloin kun päästelisi vaikka oman normimatkan töihin ja takaisin eri rajoitusalueita.  Tuli kuitenkin itsekin annettua sille hetkittäin aikaa kerätä enemmän kierroksia ja paukkeen säestyksellä vaihtaa isommalle  ;D
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Peke

Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 17.12.14 - klo:10:18
Silloin on taas aika ikävä sillä etupenkillä matkustavalla jos penkki etuasennossa ja myös kuskilla jos taakse pitäisi sentään mahtua kaksi keskenkasvuista. On siinä muuten GT-matkailu kaukana. Jalattomia sinne mahtuu hyvin ::)

Nyt puhun vain mk2 RS:stä kuppipenkeillä: Mahtuu ihan ok aikuinenkin vänkärin penkille, vaikka penkki olisi etuasennossa. Pitkistä(yli 180cm) henkilöistä en osaa sanoa, heillä voi tulla vaikeaa, mutta niin tuntuu tulevan monessa muussakin autossa ainakin jollain penkillä. :D
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

maileri

Tänään tuli heitettyä lenkki maahantuojan  quattro TT:llä. Muutama sana autosta.

Ulkoasu on tyylikäs ja kunnioittaa hienosti alkuperäistä muotoiluikonia, mutta yllättävän vaisu mustana. Tätä vielä korosti auton likaisuus ja maantiesuolakura. TT kaipaa ehdottomasti kirkkaita metallivärejä tuodakseen muodot esiin sekä vähintään 19" vannettta.

Kabiini on timanttia, digitaalinäyttö toimii upeasti ja on valovuoden edellä esim. Volvon vastaavaa. Ilmastoinnin ja penkinlämmityksen säädöt löytyvät suulakkeiden nupeista ja toimivat hienosti. S-urheiluistuimet ovat tueltaan  ja istuvuudeltaan loistavat. Viimeistely on kokonaisuudessaan korkealla tasolla.

Ajettavuus vakioalustalla ja liukkailla teillä tuntuu hyvältä. Dynamic-moodilla ajaessa ohjausvaste on tunnokas ja tuntuma tienpintaan säilyy hyvänä. Alusta on tukeva, olematta kova. Sopii hyvin maantieajoon. Radasta ei osaa sanoa mitään kun pitoa ei kauheasti moottoritien rampeissa tänään ollut. Moottorissa löytyy vääntöä, mutta tehoa koneeseen tarvittaisiin enemmän. Toki 230hp riittää Suomen olosuhteisiin mainiosti, mutta kyllä nämä ajo- ja alustaominaisuudet kaipaisivat sitä lukemaa lähempänä 300 heppaa. S-tronic hoitaa hommansa eleettömästi ja synteettiset pakoäänet paukahtavat kivasti rajoittajaan asti vedettäessä.

Koko homman ykkösjuttu oli kuitenkin TT:tä varten uudelleenviritetty Haldex, joka pelasi nyt todella hienosti. Auto ei puske ollenkaan vaan voima työntyy tienpintaan hienosti perän kautta. Todella upea vetää ilman ESP:tä lumisilla teillä.

Ajajan auto.


Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: maileri - 09.01.15 - klo:15:01
Koko homman ykkösjuttu oli kuitenkin TT:tä varten uudelleenviritetty Haldex, joka pelasi nyt todella hienosti. Auto ei puske ollenkaan vaan voima työntyy tienpintaan hienosti perän kautta. Todella upea vetää ilman ESP:tä lumisilla teillä.
Aika pitkälle samanlaillaHaldex toimii myös uusissa A/S3:ssa. Onko TT:n Haldex sama vai onko se erilainen kuin uusissa A/S3:ssa?

maileri

lyhyt lainaus Audilta eli ei mennä samalla kokoonpanolla kuin S3:

quattro, tuned for TT

The new TT’s quattro permanent all-wheel drive system has been specially configured for the vehicle’s sporty character. This exclusive configuration means more fun at the wheel, thanks to the combination of high traction and lateral stability.

MoFFe

Pitäis käydä koeajolla... :)

Voin vaan sanoa S3sta että se on todella "tailhappy". Lähtee perä heittää niin pienestä. Ei uskois että on haldexi kyseessä.
Sen takia ois kivaa kyllä käydä koeajamaan tuota TTä, pystyisi hieman vertaamaan. :)

Peke

Ei tuo lainaus minusta sitä todista, ettei järjestelmä ois sama... ???
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Ohikulkija

Niin kun kävin ajamassa tuon TT:n ja ei minusta sen käytös ainakaan selkeästi eronnut luistojen osalta.

Redown

#69
Haldex vitonen on molemmissa, mutta TT:ssä sitä pystyy säätämään ADS:n kautta. Dynamic moodissa on enemmän takapainotteinen. Eli toimii eritavalla kuin S3:sessa...
Comfort, auto, effiency tiloissa haldex toimii normaalisti.

Audi Drive Selectin piiriin kuuluu uudessa TT:ssä: Moottori, S-tronic vaihteisto, ohjaus, magnetic ride, haldex, start/stop automatiikka, äänien korostuslaite, rullaustoiminto vaihteistossa, ilmastointi ja matrix ledit.
Nykyinen: Audi A5 Coupe 3.0TDI Quattro
Exät: Porsche Boxster 2.5 -99, VW Scirocco 1.4TSI Sport -09, VW Golf 2.0TDI 4MOTION Highline -05, Seat Leon TopSport 1.9TDI -03, Volvo V70 2.5T AWD, VW Vento 1.9TDI -92 jne.

kai75

Lainaus käyttäjältä: maileri - 09.01.15 - klo:15:01
Tänään tuli heitettyä lenkki maahantuojan  quattro TT:llä. Muutama sana autosta.

Ulkoasu on tyylikäs ja kunnioittaa hienosti alkuperäistä muotoiluikonia, mutta yllättävän vaisu mustana. Tätä vielä korosti auton likaisuus ja maantiesuolakura. TT kaipaa ehdottomasti kirkkaita metallivärejä tuodakseen muodot esiin sekä vähintään 19" vannettta.

Kabiini on timanttia, digitaalinäyttö toimii upeasti ja on valovuoden edellä esim. Volvon vastaavaa. Ilmastoinnin ja penkinlämmityksen säädöt löytyvät suulakkeiden nupeista ja toimivat hienosti. S-urheiluistuimet ovat tueltaan  ja istuvuudeltaan loistavat. Viimeistely on kokonaisuudessaan korkealla tasolla.

Ajettavuus vakioalustalla ja liukkailla teillä tuntuu hyvältä. Dynamic-moodilla ajaessa ohjausvaste on tunnokas ja tuntuma tienpintaan säilyy hyvänä. Alusta on tukeva, olematta kova. Sopii hyvin maantieajoon. Radasta ei osaa sanoa mitään kun pitoa ei kauheasti moottoritien rampeissa tänään ollut. Moottorissa löytyy vääntöä, mutta tehoa koneeseen tarvittaisiin enemmän. Toki 230hp riittää Suomen olosuhteisiin mainiosti, mutta kyllä nämä ajo- ja alustaominaisuudet kaipaisivat sitä lukemaa lähempänä 300 heppaa. S-tronic hoitaa hommansa eleettömästi ja synteettiset pakoäänet paukahtavat kivasti rajoittajaan asti vedettäessä.

Koko homman ykkösjuttu oli kuitenkin TT:tä varten uudelleenviritetty Haldex, joka pelasi nyt todella hienosti. Auto ei puske ollenkaan vaan voima työntyy tienpintaan hienosti perän kautta. Todella upea vetää ilman ESP:tä lumisilla teillä.

Ajajan auto.
Tänään käyty tyypittämässä TT 2.0TFSI Q ja aika hyvin mailerin tekstit pätee. Ite en oikein "sisäistänyt" digimittaria ja koko mittariston kokoista navia, olisin arvostanut enemmän isompia kiekka- ja nopeusmittaria (varmaan jostain olisi saanut ne isommaksi, en jaksanut siihen perehtyä). Istui kuin hansikas käteen, 19" renkaat aiheuttivat sisämelua mutta mahtavat kanttailla mutkissa painavampaan A6:eeni verrattuna.

Tehoja saisi olla enemmän (oman auton reilun 300(diesel-)hv:n jälkeen kaikki reilu 200 heppaset tuntuvat hieman tehottomilta), koska varsinkin isommilla nopeuksilla kaipaisi lisää "lähtöjä" (suomessa isommat nopeudet harvinaisia mutta jos niitä joskus vaikka ajelee jossain ;)) ja stronic vaikka toimiikin suht mukavasti niin kyllä edelleen oman auton 8v-tiptronic jotenkin vähemmillä nykäyksillä ja juohevammin toimii (tai sit johtuu dieselin luonteesta). Vaihtopaukahdukset olivat mahtavat kunnon kierrätyksissä  ;D
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

PetriM

Onko tätä Sakan Turun yksilöä käynyt kukaan katsomassa foorumilta sattumoisin? https://m.nettiauto.com/audi/tt/12432376

Olen saanut tästä esittelyvideon ja kattavasti lisäkuvia. Huoltokirjassa 10 leimaa Hannoverin Audi liikkeestä. 1-2 omistajaa ollut varmaan Saksassa. Todella kattavat varusteet. Maalipinnassa ei naarmuja, kolhuja. Kumpikin vannesarja ilman osumia. Alustakuvissa näkyy normaalia pientä pintaruostetta takatuennan osissa.

Auto olisi varmaan maksanut Suomessa aikoinaan lähemmäksi 80 kâ,¬ noilla varusteilla.
-21 Seat Ibiza 1.5 TSI EVO FR
ex-15 Audi TT 2.0 TFSI Quattro
ex-18 VW Polo GTi 2.0 TSI DSG
ex-14 Seat Leon Cupra 280 TSI DSG
ex-12 Toyota GT86
ex-00 Subaru Impreza WR240
ex-95 MB C36 AMG...ja monta muuta mursua
ex-89 Porsche 944 turbo; 924 CGTS replica
ex-87 Chevrolet Corvette C4 targa

svalkein

#72
Lainaus käyttäjältä: PetriM - 02.12.21 - klo:19:56
Onko tätä Sakan Turun yksilöä käynyt kukaan katsomassa foorumilta sattumoisin? https://m.nettiauto.com/audi/tt/12432376

Olen saanut tästä esittelyvideon ja kattavasti lisäkuvia. Huoltokirjassa 10 leimaa Hannoverin Audi liikkeestä. 1-2 omistajaa ollut varmaan Saksassa. Todella kattavat varusteet. Maalipinnassa ei naarmuja, kolhuja. Kumpikin vannesarja ilman osumia. Alustakuvissa näkyy normaalia pientä pintaruostetta takatuennan osissa.

Auto olisi varmaan maksanut Suomessa aikoinaan lähemmäksi 80 kâ,¬ noilla varusteilla.

Soivan näköinen peli. TT:t pitävät näemmä hyvin hintansa kun valmistus on lopetettu; toin samanlaisen Ruotsista kolme vuotta sitten, hinta veroineen silloin n. 34tâ,¬.

Ei ollut näin hyvillä varusteilla mutta siinä oli S-line ulkonäköpaketti (joka tästä uupuu) joka tuo aika paljon lisänäyttävyyttä autolle. Nautinnollisia kilometrejä oli mitä autolla ehdin ajella, n. 6kk/5000km.
M-B A250e -22

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy