Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

pasuunaC3

Hep! Täälä myös sama "rääkäsy" ekassa startissa. Olis kyllä hienoa jos voisit käydä merkkihuollossa tuon nauhotuksen kanssa ja inffoisit sitten tänne
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 02.03.15 - klo:15:03
Kuulukos muilla tuollainen "surraava" ääni kun auton käynnistää? Kone siis 2.0 TSI.
Ã,,äni ei ole kuulunut aina, n. 10tkm:n jälkeen alkanut kuulumaan. Mikäköhän lie, yllättävän kovaa se kuuluu, auton sisällä ja ulkopuolella.

Mukava lähteä liikenteeseen, ensin kuuluu toi surraus, sitte kun pakittelee, niin jarrut poksuu :D

https://www.dropbox.com/s/3z7w2z2hoymvgr4/surraus.m4a?dl=0

Sama ääni myös täällä kuuluu aina eka startissa..ja auto myös 2.0 TSI
uudesta asti kuulunu..oletan kuuluvan asiaan kun näyttää ilmeisesti kaikilla kuuluvan!

eviltwin

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 02.03.15 - klo:15:03
Kuulukos muilla tuollainen "surraava" ääni
https://www.dropbox.com/s/3z7w2z2hoymvgr4/surraus.m4a?dl=0
Tutulta kuulostaa.

Lainaus käyttäjältä: jli - 02.03.15 - klo:19:12
Tuliko tähän selvyyttä? Itsellänikin jo sormet syyhyäisivät laittaa joku kestopinnoite, ennen kuin ehtii kunnolla lika hyökätä kiinni uuteen autoon.
En muista tarkkaa "mallia" mutta pinnoitteen levittäneen fiksarin nettikaupasta löytyy tämä: http://www.kiiltopiste.fi/product/123/maalipinnan-nanopinnoite-150ml---wolfs-chemicals-nano-paint-sealant-body-wrap. Ollut pinnassa vajaan 10000km ajan..

schubi

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 02.03.15 - klo:20:21
Sama ääni myös täällä kuuluu aina eka startissa..ja auto myös 2.0 TSI
uudesta asti kuulunu..oletan kuuluvan asiaan kun näyttää ilmeisesti kaikilla kuuluvan!
Ei kuulu mitään ylimääräistä ääntä. Muutenkin laadukkaamman oloinen kuin ex-Passat.

Henkku


TomiS

Lainaus käyttäjältä: pasuunaC3 - 02.03.15 - klo:19:33
Hep! Täälä myös sama "rääkäsy" ekassa startissa. Olis kyllä hienoa jos voisit käydä merkkihuollossa tuon nauhotuksen kanssa ja inffoisit sitten tänne
Juu torstaina vien auton öljynvaihto"huoltoon" Metroautoon. Laitan sitten tänne infoa mitä sanovat tuosta :)
Muutenhan tuo kuullostaisi ihan normaalille, varsinkin kun monella tuo on kuulunut alusta asti, mutta miksi se kuuluu vain joskus, ei aina...

splitxyz

Minulla kuuluu myös välillä käynnistäessä "rääkäisy", mutta en ole vaivautunut sen kummemmin ääntä ihmettelemään. Ei kuulu joka startissa. Saattaa säätää jotain tms. En usko että on mikään pahempi vika, toivottavasti  ;D
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

TomiS

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 03.03.15 - klo:15:29
Minulla kuuluu myös välillä käynnistäessä "rääkäisy", mutta en ole vaivautunut sen kummemmin ääntä ihmettelemään. Ei kuulu joka startissa. Saattaa säätää jotain tms. En usko että on mikään pahempi vika, toivottavasti  ;D
Parempi katsoa kun katua :)
Jos on joku säätömekanismi, niin voisi sen säädön tehdä hiljempaakin :) Tuohan oli äänitetty niin että konepelti oli kiinni ja luuri pyyhkijöiden päällä.

mceith

Lainaus käyttäjältä: Henkku - 03.03.15 - klo:12:06
Octavia RS 230:
http://www.netcarshow.com/skoda/2015-octavia_rs_230/

Olikos tuossa jotain eroa nykyiseen muutakuin 10hp lisää tehoa? Sisä ja ulkopuolelta näyttää ihan samalta.


teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: mceith - 03.03.15 - klo:22:40
Olikos tuossa jotain eroa nykyiseen muutakuin 10hp lisää tehoa? Sisä ja ulkopuolelta näyttää ihan samalta.
Onhan siinä lukko etuakselilla. Se kyllä kelpais tänne.

jli

Noniin, soundaktor/päristin sai lähteä. Koko projektiin meni ensikertalaiselta 27 minuuttia. Ei tarvinnut kajota tuulilasinpyyhkijöihin tms ja vain oikeanpuoleinen suojamuovi piti löysätä ilmanotto/pyyhkijäkotelon päältä.

Laite oli kiinni vain yhdellä, avainväliltään 10 mm mutterilla.
Mutterin irrotuksen jälkeen jouduin löysäämään vielä alla olevan pidikkeen toista päätä (siinäkin M6 mutteri johon tarvitsee pitkän hylsyn).

Sen jälkeen heiluttelemalla mötikkä poistui oikealle. Piuhat poikki nips ja naps ja vulkanoituvaa teippiä päälle (liitin on niin iso, että sen peittäminen on vähän hankalampaa).
Pärinä loppui eikä tullut herjoja tietokoneeseen.
Octavia vRS tsi 2015 manuaali LB

japa

Ihan  turhaan ähräsit.  Minä käytin huollossa ja hiljensivät sen jollain tavalla ohjelmalla ja ihan ilmaiseksi.  Ja nopeasti ;D
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

jli

Lainaus käyttäjältä: japa - 04.03.15 - klo:17:43
Ihan  turhaan ähräsit.  Minä käytin huollossa ja hiljensivät sen jollain tavalla ohjelmalla ja ihan ilmaiseksi.  Ja nopeasti ;D
Ajatuksena oli, että saan painavan smurgulan pois kyydistä. Ei se kyllä ihan valtavan painava ollut, 240 grammaa  :)
Octavia vRS tsi 2015 manuaali LB

kowardi

Jatketaanpas totuttuun tyyliin tyhmillä kysymyksillä.. Tämä vauhtihirmu on varustettu "tuplaputkilla" (Itsellä -13 tdi rs combi) niin milloin molemmista pitäisi nousta savua? Vai onko toinen putki koristeena? En ole kyllä katsonut onko jotain tukkoa työnnetty mahdollisesti sisään mutta kysyn nyt ensin :D Drivemodeilla ei mitään vaikutusta ainakaan tyhjäkäyntinä ja ajon aikana sinne ei oikein näe ;)
Octavia Combi RS 2.0l tdi

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: kowardi - 05.03.15 - klo:15:06
Jatketaanpas totuttuun tyyliin tyhmillä kysymyksillä.. Tämä vauhtihirmu on varustettu "tuplaputkilla" (Itsellä -13 tdi rs combi) niin milloin molemmista pitäisi nousta savua? Vai onko toinen putki koristeena? En ole kyllä katsonut onko jotain tukkoa työnnetty mahdollisesti sisään mutta kysyn nyt ensin :D Drivemodeilla ei mitään vaikutusta ainakaan tyhjäkäyntinä ja ajon aikana sinne ei oikein näe ;)
Diesel-räsäsessä se oikean puolen "ulostulo" on pelkkä koriste.  :)
Konsernipelejä vuodesta 1993

TomiS

Nonni, auto haettu huollosta.

Vikalista ja korjaukset oli seuraavat:

  • Valoshow --> Softapäivitys.
  • Rääkäsy käynnistäsessä --> Testasivat ja tutkivat, muissakin autoissa samaa. Ã,,äni tulee kuulemma öljypumpusta ja on normaalia.
  • Soundgenerator resonoi (kerran jo eristetty) --> Eristetty lisää.
  • Takapään kolina --> Tehtaalta tulossa kuukauden sisään korjausohje ongelmalle. Mainitsi että saattaa iskarit vaihtua (ilm. eri valmistaja).
  • Columbus jumittaa välillä, eikä reagoi heti kosketukseen. --> Softapäivitys soittimeen. Kuulemma korjaa nimenomaan tuota jumitusongelmaa.

Niin ja tekiväthän ne sen öljynvaihtohuollonkin. Maksoi 216â,¬, mukavan kallista ;D
Paikkana siis Metroauto.

jli

Tuon päristimen poiston jälkeen auto muuttui miellyttävän hiljaiseksi. Siis juuri oikea askel teiniritsasta grand-turismo-luokkaan.  8)
Samalla vrs-modessa ajaminen muuttui houkuttelevammaksi. Se kun säätää myös ohjausta jäykemmäksi, niin samalla hävisi myös se ikävä nuljunta ohjauksen keskialueella. Vika ei siis välttämättä ollutkaan pyöränkulmissa tai renkaissa, vaan yliherkässä tehostimessa.
Octavia vRS tsi 2015 manuaali LB

japa

Joo, ihan kiva kun ei pörise enää. Mutta miksköhän sitä äänenvoimakkuutta ei voi itse säätää maxi dotin kautta, koska sitä voi kerran huollossa säätää. Mulla oli muuten rengaskulmissa säätämistä tehtaanjäljiltä, ei etupäässä vaan takana. Se aiheutti pientä levottomuutta, mut nyt se on säädetty ja hyvin menee kuin juna suoraan  ;)
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

splitxyz

Sattui osumaan silmään uusimmassa Auto Zeitungissa testi Octavia RS Combi TDI vs Focus ST Turnier vs Peugeot 308 GT SW. Octaviahan testin voitti noin 150 p erolla yhteispisteet 3121 p.

http://postimg.org/image/5a7vshw9r/
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: japa - 06.03.15 - klo:12:50
Joo, ihan kiva kun ei pörise enää. Mutta miksköhän sitä äänenvoimakkuutta ei voi itse säätää maxi dotin kautta, koska sitä voi kerran huollossa säätää.

Tuossa on kaksi eri asiaa, säätäminen mahdollista tai säätäminen mahdollista infotainment-systeemin kautta. Jos VCDS:ää on joskus selannut, niin eri parametreja on todella paljon. Soundaktorin tapauksessa säätö on helppo, ainoa vaihtoehto ohjaa päristimen voimakkuutta. Muutin sen Cuprasta 100->70%, hiljeni sopivasti muttei liikaa.

Ajelin pari viikkoa Soundaktor kytkettynä irti. Auto oli jo liian hiljainen ja kaiken lisäksi siitä tuli pari vikakoodiakin. Irrotin kylläkin piuhan väärästä paikasta, CAN-väyläohjaimesta. Jos piuhan irroittaa itse aktorista, niin vikakoodeja ei varmaankaan tule.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 12.03.15 - klo:15:43
Sattui osumaan silmään uusimmassa Auto Zeitungissa testi Octavia RS Combi TDI vs Focus ST Turnier vs Peugeot 308 GT SW. Octaviahan testin voitti noin 150 p erolla yhteispisteet 3121 p.

http://postimg.org/image/5a7vshw9r/

Nojoo, parhaitan se Ocu kulkee, mutta eniten sille maistuu myös soppa. Aika luonnollista että noin.  0-100 on Oculla (Combi) kyllä kohtuullinen 7.4s.
Octavia III RS TDI

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 12.03.15 - klo:18:07
Nojoo, parhaitan se Ocu kulkee, mutta eniten sille maistuu myös soppa. Aika luonnollista että noin.  0-100 on Oculla (Combi) kyllä kohtuullinen 7.4s.

Aivan sama kiihtyvyys kuin bensaversiossa. Bensalle luvattu 7,1 sek ja perstuntumalla menee kauemmin. Nykydiiselit on parista litrasta ja liki 200 hepasta ylöspäin vaan nin muikeita, itse luultavasti palaan sellaiseen jatkossa joko Volvon tai Bemarin muodossa, huolimatta riskistä dpf:n ja egr:n kanssa. Ne näyttää vaan arkiajossa takavalot näille bentssiiniprutkuille -se on nähty ja koettu. Kaiholla muistelen ex-V40 D4 A:ta,joka ensinnäkin irtosi viivalta aina eleettömän sivistyneesti ja wääntöwoima aina läsnä -ja jo antiikkisena monien pitämä mehumaija hoiti hommansa.

kaide

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 12.03.15 - klo:18:59
Aivan sama kiihtyvyys kuin bensaversiossa. Bensalle luvattu 7,1 sek ja perstuntumalla menee kauemmin.

Pentsiinille on dsg.n kanssa mittailtu saman lehden testeissä 6,5 / 6,6 sek
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

japa

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 12.03.15 - klo:18:59
Aivan sama kiihtyvyys kuin bensaversiossa. Bensalle luvattu 7,1 sek ja perstuntumalla menee kauemmin. Nykydiiselit on parista litrasta ja liki 200 hepasta ylöspäin vaan nin muikeita, itse luultavasti palaan sellaiseen jatkossa joko Volvon tai Bemarin muodossa, huolimatta riskistä dpf:n ja egr:n kanssa. Ne näyttää vaan arkiajossa takavalot näille bentssiiniprutkuille -se on nähty ja koettu. Kaiholla muistelen ex-V40 D4 A:ta,joka ensinnäkin irtosi viivalta aina eleettömän sivistyneesti ja wääntöwoima aina läsnä -ja jo antiikkisena monien pitämä mehumaija hoiti hommansa.
Ei ainakaan dieselräsä pärjää missään kohtaa bensaräsälle. Dieselin voimavarat ovat aika kapealla kierrosluvulla kuin myös vääntökin verrattuna bensaan  ;D
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

TomiS

Here we go again, bensa vs. diesel  ;D
Lisäksi mun faijan auto menee 0-100 nopeemmin kun sun... Ei se 0-100 kiihtyvyys niin tärkeä ole :)

ram1

6.82 Chronolla.Ihan ok manudiisselille.Vaikeeta kyl nastoilla.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

jli

Mulla tuli bensaräsään RS Challenge-virityspaketti kaupan päälle, joten näytän teille närhen munat jahka saa kesärenkaat alle.
Melkein kyllä jo kitkarengaskokeiden perusteella voisi uhota, että 7 sekuntia alittuu.
Octavia vRS tsi 2015 manuaali LB

japa

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 12.03.15 - klo:19:26
Here we go again, bensa vs. diesel  ;D
Lisäksi mun faijan auto menee 0-100 nopeemmin kun sun... Ei se 0-100 kiihtyvyys niin tärkeä ole :)
Eikä vääntökään. Ja riittäs se pienempi konekin  ::)
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

ram1

Lainaus käyttäjältä: jli - 12.03.15 - klo:19:49
Mulla tuli bensaräsään RS Challenge-virityspaketti kaupan päälle, joten näytän teille närhen munat jahka saa kesärenkaat alle.
Melkein kyllä jo kitkarengaskokeiden perusteella voisi uhota, että 7 sekuntia alittuu.
RS, sitä pitää aina miettiä.Perheautot vetää ohi
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

jli

Lainaus käyttäjältä: japa - 12.03.15 - klo:19:52
Eikä vääntökään. Ja riittäs se pienempi konekin  ::)
Kaikille väännöstä puhuville ihmisille on luonteenomaista, ettei heidän ajokissaan ole tehoja. Jos väännöllä olisi väliä, meikäläisen Biltema mutterinväännin olisi maailman nopein laite.
Octavia vRS tsi 2015 manuaali LB

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy