Superb iV (PHEV)

Aloittaja livejungle, 11.10.19 - klo:23:46

« edellinen - seuraava »

Miktoy

Saisi tuo langaton android auto alkaa toimia tässä 2020 mallissakin kun on luvattu.
keväällä tuo viikon 30 päivitys luvattiin siksi viikolle 30 koska uusi mallivuosi vaihtuu silloin ja päivitys jaetaan vasta sen yhteydessä vanhoihin autoihin. Eipä tullut päivitystä ja nyt "lupaus" on alkuvuodelle. Jos kerran uusissa nämä toimii niin miksi ei samaa softaa voi tuupata vanhoihin?
Maahantuoja ja valmistaja eivät ole vieläkään halukkaita vaihtamaan tuota latauspiuhaa takuuna. Mukama eivät ole testanneet tarpeeksi. Vaatii ehkä tunnin testata se piuha ja sekin aika menee siinä kun ajaa akun tyhjäksi ja laittaa auton lataukseen. Jos lataa täysillä, eikä mene heti virheelle niin toimii.
Kiusantekoa aivan täysin ja vastuutonta toimintaa ilman mitään sanktiota niiden suuntaan vaikka maksumiehiksi tai neideiksi joutuvatkin loppu peleissä. Asiakaspalvelu ja tyytyväisyys kun vaan on sitä virhe tilanteissa, että miten otetaan vastuu ja hoidetaan / korjataan viat. Jos asiakas näkee, että yritetään kaikkemme korjata mahdollisimman pian ja asiakasta vähiten kuormitettavasti niin saa paljon anteeksi ja asiakkaan tyytyväiseksi. Skodan strategia näissä asioissa on ainakin täysin päin vastainen ja asiakasta halveksiva.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

Foxit

Lainaus käyttäjältä: Miktoy - 02.10.20 - klo:23:13
Saisi tuo langaton android auto alkaa toimia tässä 2020 mallissakin kun on luvattu.
keväällä tuo viikon 30 päivitys luvattiin siksi viikolle 30 koska uusi mallivuosi vaihtuu silloin ja päivitys jaetaan vasta sen yhteydessä vanhoihin autoihin. Eipä tullut päivitystä ja nyt "lupaus" on alkuvuodelle. Jos kerran uusissa nämä toimii niin miksi ei samaa softaa voi tuupata vanhoihin?
Maahantuoja ja valmistaja eivät ole vieläkään halukkaita vaihtamaan tuota latauspiuhaa takuuna. Mukama eivät ole testanneet tarpeeksi. Vaatii ehkä tunnin testata se piuha ja sekin aika menee siinä kun ajaa akun tyhjäksi ja laittaa auton lataukseen. Jos lataa täysillä, eikä mene heti virheelle niin toimii.
Kiusantekoa aivan täysin ja vastuutonta toimintaa ilman mitään sanktiota niiden suuntaan vaikka maksumiehiksi tai neideiksi joutuvatkin loppu peleissä. Asiakaspalvelu ja tyytyväisyys kun vaan on sitä virhe tilanteissa, että miten otetaan vastuu ja hoidetaan / korjataan viat. Jos asiakas näkee, että yritetään kaikkemme korjata mahdollisimman pian ja asiakasta vähiten kuormitettavasti niin saa paljon anteeksi ja asiakkaan tyytyväiseksi. Skodan strategia näissä asioissa on ainakin täysin päin vastainen ja asiakasta halveksiva.
Hoituuko tämän tyyppiset takuu- ja virhevastuuasiat konsernin muilla sisarmerkeillä yhtään sen paremmin?
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

-karppa-

Kun tuntee Helkama-Auton, niin heitä ei paljon kiinnosta hoitaa asioita. Ilmeisesti odottavat vain takuuajan päättymistä ja pelaavat aikaa!

Eniten naurattaa, että pukataan keskeneräinen vehje markkinoille ja odotetaan, että asiakkaat reklamoi. Sen jälkeen reagoidaan, vain jos asiakas osaa vaatia oikeuksiaan. Samaan aikaan kuluttajaviranomainen on täysi puudeli eikä kykene tekemään mitään asiakkaan eteen!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Miktoy

Lainaus käyttäjältä: Foxit - 03.10.20 - klo:09:54
Hoituuko tämän tyyppiset takuu- ja virhevastuuasiat konsernin muilla sisarmerkeillä yhtään sen paremmin?
Paha sanoa kun ei ole näin paljoa tarvinnut vääntää kuin tämän auton kanssa.
Jos myyjillä ja maahantuojalla yhtään on pelisilmää niin kannattaisi hoitaa asiat kunnolla ja pitkänäköisesti niin asiakas saattaa hyvästä palvelusta tulla ensikerrallakin kaupoille. Kyllä täälläkin huonot kokemukset jaetaan ja levitetään. Jos haluaa huonosti ja välinpitämättömästi asiat hoitaa ja olla kertakäyttö myyjä niin mikäs siinä.
Omalta osaltani myyjä ja huolto on toiminut todella hyvin ja heistä ei ole pahaa sanottavaa yhtään, päin vastoin. Mutta jos maahantuoja on tuollainen kuin on niin se pistää sapettamaan ja pilaa myyjiltä ja huolloltakin mahdollisuuden palvella jatkossa minua. Kaikki lähtee "johtamisesta" ja ainakin nyt omalta osaltani maahantuoja on vastustanut tässä kaikkein eniten. Ehkä he ovat toimineet ja vika on Skodassa pääpaikalla mutta maahantuoja voi antaa sinne painetta ja hoitaa omalta osaltaan asiat hyvin. Nyt se toiminta ei ole näkynyt ainakaan minulle ja näkemykseni on, että maahantuojaan on kaikki tyssännyt.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

jiihoo74

Surinaäänen poistaminen. Ohjekirjan mukaan keinotekoista surinaääntä tuottavalle vempeleelle autossa olisi oma sulake. Mitäpä jos sen nyppää irti niin saisiko äänen pysyvästi pois? Testaamallahan sen toki äkkiä kokeilee mutta ajattelin kysäistä jos täältä saisi kuulla toimivan ratkaisun.
Skoda Superb IV Style MY21

jiihoo74

Lainaus käyttäjältä: jiihoo74 - 04.10.20 - klo:10:20
Surinaäänen poistaminen. Ohjekirjan mukaan keinotekoista surinaääntä tuottavalle vempeleelle autossa olisi oma sulake. Mitäpä jos sen nyppää irti niin saisiko äänen pysyvästi pois? Testaamallahan sen toki äkkiä kokeilee mutta ajattelin kysäistä jos täältä saisi kuulla toimivan ratkaisun.

Ja vastaankin itse itselleni. Sulake veks ja sinne katos surinat.
Skoda Superb IV Style MY21

tet

Lainaus käyttäjältä: jiihoo74 - 04.10.20 - klo:13:02
Ja vastaankin itse itselleni. Sulake veks ja sinne katos surinat.

Ja nyt auto on sitten "laiton". Katsastukseen kannattaa ainakin nakata takaisin se sulake, mutta suosittelisin kyllä muutenkin laittamaan sen saman tien takaisin. Ei sitä "suristinta" ihan ilman syytä ole tyyppihyväksynnän ehdoksi määrätty.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

passo_s

Hyvä, sulake irti ja katsastukseen paikoilleen.

tet

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 04.10.20 - klo:13:23
Hyvä, sulake irti ja katsastukseen paikoilleen.

Muistakaa nyt sitten olla valppaana esim. markettien parkkipaikoilla. Saattaa jalankulkijoita hyppelehtiä eteen mitä erikoisimmista paikoista, kun eivät ollenkaan tiedosta lähestyvää autoa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Miktoy

Lainaus käyttäjältä: tet - 04.10.20 - klo:13:28
Muistakaa nyt sitten olla valppaana esim. markettien parkkipaikoilla. Saattaa jalankulkijoita hyppelehtiä eteen mitä erikoisimmista paikoista, kun eivät ollenkaan tiedosta lähestyvää autoa.
Niinpä, Teslat ja Toyotat yms muut merkitkään pidä ääntä niin miksi Skodan täytyy pitää?
Tuo ääni tulee tietääkseni pakolliseksi vasta 2021 eteenpäin.
Meidän Octavia 1.0TSI esim on paljon hiljaisempi hiljaisissa nopeuksissa kuin tämä hybridi Superb päristimellä. Ei se mitään jos ulos kuuluu mutta ei sen tarvitse sisälle autoon päristä.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

tommiristo

Lainaus käyttäjältä: jiihoo74 - 04.10.20 - klo:13:02
Ja vastaankin itse itselleni. Sulake veks ja sinne katos surinat.
Muistatko sulakkeen numeroa?

Rakkaudestalajiin

Lainaus käyttäjältä: Miktoy - 04.10.20 - klo:15:51
Niinpä, Teslat ja Toyotat yms muut merkitkään pidä ääntä niin miksi Skodan täytyy pitää?
Tuo ääni tulee tietääkseni pakolliseksi vasta 2021 eteenpäin.
Meidän Octavia 1.0TSI esim on paljon hiljaisempi hiljaisissa nopeuksissa kuin tämä hybridi Superb päristimellä. Ei se mitään jos ulos kuuluu mutta ei sen tarvitse sisälle autoon päristä.
Siksi skodan täytyy pöristä kun ne keksi sähköllä kulkevan auton muitten jälkeen. Skoda tuli niin sanotulla siirtymä vaiheessa mukaan että jos nyt teet uuden niin pitää täyttää jo viimeistään 2021 pakolliseksi tulevat kriteerit. Et kyl ne teslat ens vuonna pörisee kanssa ;)

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Miktoy - 04.10.20 - klo:15:51
Niinpä, Teslat ja Toyotat yms muut merkitkään pidä ääntä niin miksi Skodan täytyy pitää?
Tuo ääni tulee tietääkseni pakolliseksi vasta 2021 eteenpäin.

Oisko niin, että on jo ollut jonkun aikaa pakollinen uusiin tyyppihyväksymisiin ja 2021 alkaen kaikkiin uusina myytäviin autoihin vaikka olisi vanhan tyyppihyväksynnän mukaisia autoja.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Antore

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 04.10.20 - klo:21:08
Oisko niin, että on jo ollut jonkun aikaa pakollinen uusiin tyyppihyväksymisiin ja 2021 alkaen kaikkiin uusina myytäviin autoihin vaikka olisi vanhan tyyppihyväksynnän mukaisia autoja.

Tulee ymmärtääkseni pakolliseksi myös autoihin, joissa sitä ei valmistushetkellä vaadittu. Saattaa olla aika tyyris päivitys eli olkaa vaan tyytyväisiä, jos Superb ääntelee. Muutaman minuutin kun parkkihaliissa betonilattialla mummon takana äänettömänä ajelee, niin alkaa kaipaamaan sitä ääntä. Saa kyllä tarkasti ainakin ID.3:ssa kuunnella jos alle 30 km/h vauhdissa tuotettavan äänen yrittää kabiiniin kuulla.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/talta-kuulostaa-tulevaisuus-pidit-siita-tai-et-volkkari-paljasti-millainen-aani-sen-uusista-sahkoautoista-lahtee/7660054#gs.hb2xyv

jiihoo74

Lainaus käyttäjältä: tet - 04.10.20 - klo:13:16
Ja nyt auto on sitten "laiton". Katsastukseen kannattaa ainakin nakata takaisin se sulake, mutta suosittelisin kyllä muutenkin laittamaan sen saman tien takaisin. Ei sitä "suristinta" ihan ilman syytä ole tyyppihyväksynnän ehdoksi määrätty.

Eka katsastus taitaa olla vasta neljän vuoden päästä, joten hiippaillaan sukkasillaan siis sinne saakka.
Skoda Superb IV Style MY21

jiihoo74

Lainaus käyttäjältä: tommiristo - 04.10.20 - klo:15:59
Muistatko sulakkeen numeroa?

En muista mutta ohjekirjassa se oli ihan selvästi sanottu. "Ã,,änigeneraattori" tai jotain muuta vastaavaa.
Skoda Superb IV Style MY21

jiihoo74

Lainaus käyttäjältä: tet - 04.10.20 - klo:13:28
Muistakaa nyt sitten olla valppaana esim. markettien parkkipaikoilla. Saattaa jalankulkijoita hyppelehtiä eteen mitä erikoisimmista paikoista, kun eivät ollenkaan tiedosta lähestyvää autoa.

Eikö korealaisista (ainakin Hyundai) surinan saa pois ihan auton valikosta? Mielestäni parkkipaikkanopeuksissa kaikki uudet (polttomoottori)autot ovat kyllä järkiään todella hiljaisia nimenomaan ryömintänopeuksissa. E

Surina saisi minun puolesta olla ihan vapaasti päällä jos se ei kuuluisi myös kabiiniin.
Skoda Superb IV Style MY21

b1mpo

Tuossa kun naapuri ajaa superillansa tässä kadun päässä, missä on pieniä lapsiakin, niin on hyvä että hiukan pitää ääntä se auto. Minusta se kuulostaa jopa hiukan V6 murinalta, eikä ollenkaan pahalta. Itseäni se ei häiritsisi ollenkaan. Ajaako joku oikeasti niin pitkiä matkoja ryömintänopeuksia, että se tosissaan häiritsee niin valtavasti? Ajallisesti vilkkukin on varmasti pidempään napsuttelemassa, kuin äänigeneraattori päällä, jos ääniä miettii. Jos se ääni yhdenkin vaarallisen tilanteen tai onnettomuuden ehkäisee, niin sehän on silloin työnsä tehnyt.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

DSL

Lainaus käyttäjältä: jiihoo74 - 05.10.20 - klo:08:16
Eikö korealaisista (ainakin Hyundai) surinan saa pois ihan auton valikosta? Mielestäni parkkipaikkanopeuksissa kaikki uudet (polttomoottori)autot ovat kyllä järkiään todella hiljaisia nimenomaan ryömintänopeuksissa. E

Surina saisi minun puolesta olla ihan vapaasti päällä jos se ei kuuluisi myös kabiiniin.

Ã,,änen saa pois nappia painamalla myös Kiassa ja hyvä näin.

evilk

Minulla on nyt alkuperäinen latausjohto toiminut "täydellä" 8A teholla ilman katkoja jo kolmisen viikkoa. Epäilen että joku softapäivitys tuohon on tullut, ehkä auton puolelta on säädetty jotain toleransseja tai vastaavaa.

Enemmän ärsyttää tällä hetkellä jo uudesta asti ollut ominaisuus: auton käynnistyessä radio on välillä mutella ja siitä sen saa pois vain virtanapista pitkällä painalluksella boottaamalla. Sanoisin että 1/3 auton käynnistyskerroista on sellaisia joissa radio jää mutelle. Ja mutella tarkoitan että mykistys -symboli on päällä ja mikään yritys lisätä ääntä ei poista mutea. Epäilin aluksi, että sillä on jotain tekemistä Apple Carplayn kanssa, mutta otin sen pois käytöstä ja ongelma pysyi.
Superb IV 1.4 TSI Sportline Combi -20
EX: Octavia RS 2.0 TSI DSG Combi -15, Octavia RS 2.0 TSI Combi -10, Octavia RS 2.0 TFSI Combi -08, Nissan Primera 5d 2.0 -01, Nissan Primera 4d 2.0 -98, Toyota Corolla 1.3 -88, Ford Escort 1.4 -86

Antore

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 05.10.20 - klo:08:46
Tuossa kun naapuri ajaa superillansa tässä kadun päässä, missä on pieniä lapsiakin, niin on hyvä että hiukan pitää ääntä se auto. Minusta se kuulostaa jopa hiukan V6 murinalta, eikä ollenkaan pahalta. Itseäni se ei häiritsisi ollenkaan. Ajaako joku oikeasti niin pitkiä matkoja ryömintänopeuksia, että se tosissaan häiritsee niin valtavasti? Ajallisesti vilkkukin on varmasti pidempään napsuttelemassa, kuin äänigeneraattori päällä, jos ääniä miettii. Jos se ääni yhdenkin vaarallisen tilanteen tai onnettomuuden ehkäisee, niin sehän on silloin työnsä tehnyt.

Naulan kantaan. Puhumattakaan parkkihalleista joiden betonilattialla auto on käytännössä äänetön. Vaikka kuinka varovasti hallissa lipuu kävelevien ihmisten ohi, niin aina välillä joku tekee täysin odottamattoman ajoreitin ylityksen juuri kun on kohdalla. Ihmiset on tottuneet aistimaan autoja myös kuulon avulla.

dunlop

Onko muut huomanneet akun varaustason vaikututtavan säädettyyn vakionopeuteen? Olen melko varma, että eilen 110 säädettäessä auto lipui maaston muodoista huolimatta jota kuinkin tuota nopeutta mittarin mukaan. Loppumatkasta samoilla säädöillä mentiin enää 105-107 väliä vaikka laudassakin luki 110. Edessä ei ollut ketään ja akun varaus oli pudonnut yhden kahden tolpan hujakoille. Tarkastelin usean kymmenen kilometrin ajan tuota käyttäytymistä ja lopulta saavutin halutun 110 nopeuden nostamalla ACC:n 113 tienoille.

tet

Lainaus käyttäjältä: Antore - 05.10.20 - klo:09:49
Ihmiset on tottuneet aistimaan autoja myös kuulon avulla.

Ja on hyvä muistaa, että siellä liikennetilanteissa voi olla osapuolia, joille näköaistin käyttö ei ole edes mahdollista. Jos et kuulohavaintoa saa "päristimestä", niin sitten toivottavasti edes valkoisen kepin kolahduksesta konepellille. :P Opaskoirilla lienee hyvä kuulo, mutta itse kun en ole koiraihmisiä, niin en osaa sanoa havaitseeko koira takaa lähestyvän äänettömän auton, ja osaako siitä varoittaa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Miktoy

On se erikoista miten nämä kuulo- ja näköongelmaiset sattuu vain Skodien eteen eikä Toyota, tesla yms muiden sähköllä liikkuvien, kuten jo aiemmin kirjoitin.
Näissä ei ole valikossa painiketta äänelle, saisi olla. Esim outlandereissa on myös katkaisija.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

Rakkaudestalajiin

Lainaus käyttäjältä: Miktoy - 05.10.20 - klo:16:35
On se erikoista miten nämä kuulo- ja näköongelmaiset sattuu vain Skodien eteen eikä Toyota, tesla yms muiden sähköllä liikkuvien, kuten jo aiemmin kirjoitin.
Näissä ei ole valikossa painiketta äänelle, saisi olla. Esim outlandereissa on myös katkaisija.
Ne on niin paljon vanhempia malleja että ei oo ollu viel äänipakkoa. Skodat vast tyypitetty 20 vuoden sääntöjen mukaa ja laki tullut 19 vuonna. Et kyl ne nappulat niistä poistuu ja ens vuonna noi japanilaisetki pitää ääntä aina, kun sillon tulee takaraja vastaan.

jopo

Alussa tuo ääni ärsytti, mutta nyt olen siihen tottunut. Nyt kun tuli tuo sulake puheeksi, niin kiusaus olisi kyllä... Olkoot nyt kuitenkin päällä kun ajelen aika usein kadulla jossa liikkuu lapsia. Ymmärrän kyllä jos tuon haluaa pois. Jos se olis sellainen sähköauton ääni, niin se ei ehkä ahdistaisi niin paljon, mutta tuo tekomoottori on kyllä ehkä vähän huono ratkaisu Skodalta. 

Erkka

Tuleekohan tuo äänitehoste myös ensi vuonna toimitettavaan Tiguan eHybridiin? Itse en pidä mistään ylimääräisistä feikkiäänistä autossani.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 05.10.20 - klo:17:05
Tuleekohan tuo äänitehoste myös ensi vuonna toimitettavaan Tiguan eHybridiin? Itse en pidä mistään ylimääräisistä feikkiäänistä autossani.

100% varmuudella tulee
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

tet

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 05.10.20 - klo:17:09
100% varmuudella tulee

Tyyppihyväksynnän hetkestähän tuo riippuu. Jos tyyppihyväksyntä on 1.7.2019 jälkeen, niin tulee varmuudella. Määräyksen mukaan systeemissä saa olla kytkin, jolla sen saa pois käytöstä, mutta sen pitää mennä aina startissa päälle. Kytkimen saa myös jättää pois, joten autonvalmistajasta riippuu, onko kytkintä vai ei.

Tuon oman Fordin tyyppihyväksyntä lienee ennen ko. ajankohtaa, tai sitten ovat tehneet sääntöjen vastaisen ujeltimen. Se nimittäin vonkuu myös polttomoottorin ollessa käynnissä, vaikka tämä on nimenomaisesti säännöksessä kielletty. Kytkintä tässä ei ole, vonkuu kun haluaa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: tet - 05.10.20 - klo:17:37
Tyyppihyväksynnän hetkestähän tuo riippuu. Jos tyyppihyväksyntä on 1.7.2019 jälkeen, niin tulee varmuudella.

Tässä tapauksessa ei enää riipu tuosta tyyppihyväksyntäpäivästä. 2021 alkaen pitää olla uutena myytävissä sähköllä kulkevissa autoissa vaikka olisi vanha tyyppihyväksyntä.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy