Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - jiihoo74

#1
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
02.06.22 - klo:13:40
Lainaus käyttäjältä: Tee__Vee - 31.05.22 - klo:18:50
Auto ollut ajossa yli kaksi vuotta ja tänään vasta löytyi namiskuukkeli peruutuskameran pissapojalle  ;D
Luulin ettei sellaista ole, kun ei ole takalasinpyyhintäkään.

Kerro ihmeessä myös muille  :D
#2
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
04.07.21 - klo:10:16
Miten kuvassa vasemmalla näkyvään widgetiin vaihdetaan tuo "tankkauksesta" muotoon "lähdöstä alkaen"?


#3
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
14.05.21 - klo:14:11
Lainaus käyttäjältä: slarpa - 14.05.21 - klo:12:21
Jotain positiivistakin, nyt kun kelit olleet hyvät on sähkörange ollut jopa 62km tasaisella 50-80km/h ajolla.

Sama täällä, nyt on parina päivänä päässyt tuon 60 kilsan "haamurajan" ylitse vaikka ilmastointikin on ollut päällä.
#4
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
23.02.21 - klo:16:18
Lainaus käyttäjältä: 658136 - 23.02.21 - klo:16:05
Skoda-Connect / My Skoda alkoi toimimaan viime viikolla kuin taikaiskusta. Hyvä näin.

Ehkä uskaltaa itsekin saman todeta ääneen kun muutkin ovat saman huomanneet. Nyt on kaikki ad-hoc lämmityspyynnöt toimineet kerrasta. Ihan sama onko auto ollut vasta ajossa vai nukkunut yön yli. Hienoa!
#5
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
05.02.21 - klo:12:22
Lainaus käyttäjältä: BTW - 05.02.21 - klo:09:17
Saman huomannut, nyt muutaman päivän ajan on aamuisin menny komennot läpi.. Ei välttämättä ekalla kerralla, mutta toisella sitten. Ei ihan niin paljoa vatuta näillä pakkasilla kun tuo etä lämmitys toimii.

Täältä myös +1. Muutaman päivän aikana puhelimesta yllättävän hyvin lähtenyt tuo lämmitys päälle. Ei toki eka yrityksellä mutta muutaman yrityskerran jälkeen.
#6
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
26.01.21 - klo:12:27
Lainaus käyttäjältä: twilight - 25.01.21 - klo:22:57
Voisi siis olla ajankohtaista hankkia kunnollinen latausasema (kylmään) autotalliin. Toistaiseksi sekä Superb että edellinen Passat GTE ladannut pelkästään "tilapäislaturilla" 230 V pistorasiasta. Nyt ei Superbia kyllä siitä saa millään ilveelläkään aamulla lämpimäksi (hassua että Passatin kyllä sai).

Tässä ketjussa on ollut jo aiemmin vinkkejä seinään ruuvattavista latausasemista, mutta rohkenen kysyä asiaa vielä uudelleen. mielellään edulliset tai hinta-laatu-suhteeltaan hyvät kiinnostelee! Ja toki jos on varoituksia ei-suositeltavista merkeistä, niin niitäkin kuunnellaan ;-)

Latailin omaa Superbia muutaman kuukauden tilapäislatausjohdolla Schuko-pistorasiasta. Kyllähän se silläkin onnistui ihan ok mutta kun tyhjästä täyteen kesti noin 8h niin päivällä ei juuri ajojen välissä autoa saanut ladatuksi. Tilasin joulun alla VW ID.Chargerin ja asennutin sen tammikuun alussa autokatokseni seinään.  Asennutin laitteen yksivaiheisena ja wallboxin päästä dippikytkimillä määritettiin 15A asetus päälle. Nyt auto latautuu tyhjästä täyteen hieman alle neljään tuntiin. Ja tunnissakin ehtii ladata hyvin lisää sähkökilsoja.

Lämmityksestä vielä. Silloin kun lämmityksen kännykästä sattuu saamaan päälle niin kabiini lämpiää todella hyvin kun piuha kiinni wallboxissa. Tilapäislaturilla ei niinkään.
#7
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
23.01.21 - klo:10:02
Onko porukalla tietoa onko tämä Connectin toimimattomuus jotenkin sidoksissa pelkästään suomalaisiin autoihin. Vai onko samaa valitusta myös ulkomaalaisilla foorumeilla? Voiko liittyä jotenkin autossa olevan tietoliikenneyhteyden "yhteensopivuusongelmiin" suomalaisten operaattoreiden kanssa? Luulisi, että jos sama ongelma on myös keski-ja etelä-Euroopassa niin olisihan siihen väistämättä löytynyt jo joku korjaus.
#8
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
23.12.20 - klo:08:50
Tänään oli Androidille asennettavana uusi versio MySkodasta. Asensin sen ja kokeilin heti ondemand lämmityksen päälle kytkemistä. Ainakin nyt toimi heti eka yrityksellä. Seurataan tilannetta.
#9
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
22.12.20 - klo:16:11
Mun mielestä se on-demand lämmitys toimi paljon paremmin siinä edellisessä Skoda Connect -versiossa kun mitä tässä nykyisessä. Tai sitten ongelmat ovat siellä palvelinfarmin backend-softissa eikä niinkään ole kiinni puhelimeen asennetusta versiosta.
#10
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
22.12.20 - klo:11:57
Lainaus käyttäjältä: jopo - 22.12.20 - klo:11:44
Eikös tuo viimeaikainen etäkäskyjen läpimenon ongelma koske myös Android käyttäjiä? Mulla siis kanssa iOS.

Täällä on puhelin Androidin 11 versiolla. Ja hyvin satunnaisesti sillä saa on-demand lämmityksen toimimaan sovelluksesta.
#11
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
18.12.20 - klo:08:58
Lainaus käyttäjältä: golohvi - 18.12.20 - klo:08:16
No täytyypä se vielä sieltä kattoa, mutta vaikka olisi säätänyt sen mankasta toimimaan täysille, niin ei kyllä eroa hoksaa. Edellisessä versiossa oli kunnon jytinät.
Kylläpä muuten on suoraan tehtaalta tullu ja -21 mallia  ::)

Ahaa! No kyllä se subbari sieltä sitten sinullakin löytyy. Jos katselet mun edellisiä viestejä niin siellä on ihan valokuvien kanssa kuvattu se subbarin sijainti.

Toimiikohan tämä suora linkki:
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=43872.msg716244#msg716244
#12
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
17.12.20 - klo:15:46
Lainaus käyttäjältä: EetuX - 17.12.20 - klo:15:32
Kyllä minun L&K:ssa on subbari. Löytyy takakontin etuosasta kuskinpuolelta. Pitää kaataa takapenkit, että pääsee näkemään. Tosin Ei se mikään tehokas ole.

Ei tainnut golohvin auto olla tehdasuusi.
#13
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
11.12.20 - klo:10:56
Tässä nyt olen pallottellut ajatusta VW/Elli ID.chargerin tilaamisen kanssa. Googlettelin asiaa niin törmäsin saksankieliselle sivulle ja siellä myytiin Skoda-brändättynä tuota samaa seinärasiaa. Tuollainenhan se pitäisi saada!!! Voikohan olettaa, että Saksassa myytävät latausasemat toimisivat myös Suomessa? Varmaankin näin on koska jengi niitä muutenkin tuolta suunnalta näyttää tilailevan.

https://skoda-webshop.de.elli.eco/products/wallbox

#14
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
06.12.20 - klo:20:34
Lainaus käyttäjältä: 658136 - 06.12.20 - klo:18:19
Sähkövaittinen Kempeleestä asensi meille Webaston wallboxin. Onko minkä hintainen tuo VW:n boksi? Webasto noin 500e. Sulakkeet "kortilla" vai miksi vain 1 x 16A? Meille kaapeloitiin ja kytkettiin 3 x 16A jos vaikka joskus sattuu olemaan ajoneuvo, joka tuosta saa hyödyn irti.

Niinkuin tuossa alempana jo sanottiinkin niin hinta on 399â,¬ plus jotain toimituskuluja. Autokatokseen ei ole tällä hetkellä vedetty kunnolla sähköjohtoja niin tuo 1x16A on se minkä pystyy helposti toteuttamaan. Ja kun Superb ei hyödy enemmästä niin tää on se mikä nyt riittää.

Onko muilla muita suosituksia sähkäreistä Oulun alueella?
#15
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
06.12.20 - klo:18:07
Varastan hieman tätä ketjua. Onko kenelläkään suositella Oulun alueelta sähkäriä kenellä olisi jo asennuskokemusta VW ID.charger latausaseman asentamisesta? Mulle riittää halvin mahdollinen boksi ja ainoat vaatimukset on, että voidaan asentaan yksivaiheisena ja sillä saa syötettyä Skodan laturia 16A maksimitehoilla. Tuo id.charger taitaa olla halvimmasta päästä.
#16
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
27.11.20 - klo:07:19
Lainaus käyttäjältä: Aba - 26.11.20 - klo:23:16
Ei ole mullakaan lämmitettävää tuulilasia ja tuo alkoi lämmittämään takalasia. Eipä taida olla kovin hyödyllinen.

Oho, tätä uutta ominaisuutta en ollut edes huomannut. Millonhan liene jo tullut. Minulla on lämmitettävä tuulilasi ja eiköhän tätä tule käytettyä aina jos autoa joutuu pitämään katoksen ulkopuolella vähänkään pidempään.
#17
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
22.11.20 - klo:16:13
Lainaus käyttäjältä: jpalo - 22.11.20 - klo:16:05
Miten pääsee ratin viereiseen sulakeboksiin käsiksi? Manuaalissa puhutaan ton pienen lokeron sivuilta ottaa kiinni ja avataan se boksi mutta on ihan eri kuin aiemmassa Superbissa...

Joo kyllä se tosiaan löytyy sen "kolikkolokeron" takaa. Hieman piti väkivaltaa käyttää mutta kyllä se aukesi.
#18
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
21.10.20 - klo:08:22
Lainaus käyttäjältä: Aba - 20.10.20 - klo:23:13
Tarpeeksi aikaisin laittaa lämmityksen niin hyvin lämpenee 16A virralla. Laitan ajatukseen aina n 15 tai 20 min ajan ennen kuin lähden niin hyvin on auto lämmin. Esim jos haluan 0625 lähteä niin ajastan auton niin että valmiina 0610 ja maksimi 30c lämpö. Auto jatkaa lämmittämistä tuon asetetun ajan jälkeen ainakin 15 min.

Mulla tää lämmityshomma vielä opettelussa. Olen unohtanut toistaiseksi etukäteisajastamisen kokonaan ja lämmitellyt autoa sähköllä ondemandina Connectin kautta. Ja se kyllä toimii poikkeuksetta ihan hyvin. Mutta tuotapa en ole vielä hoksannut kokeilla, että laittaisikin pyynniksi 30 astetta. Tähän asti jättänyt 20 asteeseen ja eihän se kabiini mikään erityisen lämmin ole ollut kun autoon on astunut.

Saisihan siitä Connectin valikosta toki napsautettua päälle myös bensalämmittimen mutta testaillaan nyt aluksi tuota grillivastusta, että pärjäisikö pelkästään sillä.
#19
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
20.10.20 - klo:12:54
Lainaus käyttäjältä: 658136 - 20.10.20 - klo:10:41
Sellainen tuli mieleen, että onko tiedossa yhtäkään tapausta, jossa auton ja Connectin väliset tiedonsiirron ongelmat olisi saatu korjattua. Tällä hetkellä tuon toiminta on ihan random.

Mulla ei ole ollut yhtään kertaa sellaista ongelmaa, etteikö auton tiedot olisi ajokerran jälkeen päivittyneet pilveen. Minun ongelmat ovat koskettaneet pelkästään Androidin Skoda Connect appia. Ja sekin toimii aina kunhan muistaa vaan sulkea sovelluksen taustalta ennen seuraavaa käyttökertaa.
#20
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
18.10.20 - klo:22:31
Skoda Connectista olen huomannut sen, että kun aina käytön jälkeen muistaa sulkea ohjelman taustalta niin oikeastaan joka kerta on toiminut kun on taas seuraavan kerran mennyt jotain sieltä katsomaan. Ja minulla on Android-puhelin.

Lämmityksen ajastusta en ole vielä saanut kunnolla toimimaan mutta jos Skoda Connectin kautta lämmityksen käskyttää sen päälle on-demandina niin se on toiminut hyvin.
#21
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
12.10.20 - klo:10:39
Lainaus käyttäjältä: slarpa - 12.10.20 - klo:10:35
Itselläni on sama tilanne, mutta oletan sen johtuvan rajoitetusta latausvirrasta. Olen siis schukolaturin varassa eikä se suostu ottamaan vastaan edes sitä 8A virtaa. Käsittääkseni jotta sekä lataus että lämmitys onnistuu kylmillä keleillä, tarvitaan täydet 16A latausvirta.

Mulla siis on ihan uus auto ja siis sitä "ensi vuoden mallia". Ja siinä toimii lataus täydellä teholla. Mutta silti auto oli kylmänä.
#22
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
12.10.20 - klo:10:03
Kysymys sähkölämmittämisestä.

Mitä tein väärin kun en saanut valmiiksi lämmintä autoa kun lähdin liikenteeseen?

Viikonloppuna ajattelin testata ensimmäistä kertaa miten auton sisätilojen esilämmitys toimii kun auto on töpselissä kiinni.

Tein Skoda Connectin kautta Ilmastointi-valikossa "Lähdön suunnittelu" suunnitelman. Määritin halutun lämpötilan ja ruksitin päälle "Salli Online-lämmitys". Ajastukseen tein yhden kertaluontoisen suunnitelman samalle päivälle noin neljän tunnin päähän. Valitsin toiminnoksi "Lataus ja ilmastointi".

Lisäksi ilmastointivalikosta oli valittuna virtalähde -> Salli akun käyttö. Mutta Polttoainetoiminen lisälämmitin oli pois päältä.

Sitten kun haluttu aika koitti ja menin autoon niin totesin, että eipä auto ollut lämminnyt lainkaan. Tsekkasin auton valikosta ilmastointi-valikosta niin siellä kyllä se tekemäni ajastus näkyi. Onko tämä tunnettu ongelma vai mokasinko jotain?
#23
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
06.10.20 - klo:13:45
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 06.10.20 - klo:13:35
Bensamoottorin saa ehkä varmimmin käyntiin sillä että laittaa charge tilan päälle, sekään ei toki toimi jos akku on täynnä.

Ainakin Passat GTE kulkee myös GTE moodissa pelkällä sähköllä hiljaisissa vauhdeissa. Superbin Sport ajotila varmaan sama kun Passatin GTE ajotila?

Pitääpä testata tämä. Puoliksi vitsinä nyt tämän alunperin toki heitin mutta toisaalta ihan validi pointti, että jos joku tumpeloi edessä kun ei kuule autoa takana eikä viitsisi tööttiäkään painaa.
#24
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
06.10.20 - klo:13:33
Lainaus käyttäjältä: Antore - 06.10.20 - klo:13:31
Ã,,änetöntä autoa ei enää ole käytössä, eli testaaminen ei onnistu mutta mahtaako se polttomoottori käynnistyä ajotilasta riippumatta jos edetään kävelyvauhtia? Muistaakseni näin ei tapahdu.

Sporttinappulalla kyllä se käsittääkseni aina menee.
#25
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
06.10.20 - klo:13:23
Lainaus käyttäjältä: Antore - 04.10.20 - klo:21:24
Muutaman minuutin kun parkkihaliissa betonilattialla mummon takana äänettömänä ajelee, niin alkaa kaipaamaan sitä ääntä.

Voihan sen bensamoottorin höräyttää tarvittaessa käyntiin vaikkapa sportti-nappulalla. Mutta tuskin siitäkään ryömintävauhdissa sellaista ääntä lähtee, että mummeli siihen erityisemmin reagoi.
#26
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
05.10.20 - klo:08:16
Lainaus käyttäjältä: tet - 04.10.20 - klo:13:28
Muistakaa nyt sitten olla valppaana esim. markettien parkkipaikoilla. Saattaa jalankulkijoita hyppelehtiä eteen mitä erikoisimmista paikoista, kun eivät ollenkaan tiedosta lähestyvää autoa.

Eikö korealaisista (ainakin Hyundai) surinan saa pois ihan auton valikosta? Mielestäni parkkipaikkanopeuksissa kaikki uudet (polttomoottori)autot ovat kyllä järkiään todella hiljaisia nimenomaan ryömintänopeuksissa. E

Surina saisi minun puolesta olla ihan vapaasti päällä jos se ei kuuluisi myös kabiiniin.
#27
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
05.10.20 - klo:08:11
Lainaus käyttäjältä: tommiristo - 04.10.20 - klo:15:59
Muistatko sulakkeen numeroa?

En muista mutta ohjekirjassa se oli ihan selvästi sanottu. "Ã,,änigeneraattori" tai jotain muuta vastaavaa.
#28
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
05.10.20 - klo:08:10
Lainaus käyttäjältä: tet - 04.10.20 - klo:13:16
Ja nyt auto on sitten "laiton". Katsastukseen kannattaa ainakin nakata takaisin se sulake, mutta suosittelisin kyllä muutenkin laittamaan sen saman tien takaisin. Ei sitä "suristinta" ihan ilman syytä ole tyyppihyväksynnän ehdoksi määrätty.

Eka katsastus taitaa olla vasta neljän vuoden päästä, joten hiippaillaan sukkasillaan siis sinne saakka.
#29
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
04.10.20 - klo:13:02
Lainaus käyttäjältä: jiihoo74 - 04.10.20 - klo:10:20
Surinaäänen poistaminen. Ohjekirjan mukaan keinotekoista surinaääntä tuottavalle vempeleelle autossa olisi oma sulake. Mitäpä jos sen nyppää irti niin saisiko äänen pysyvästi pois? Testaamallahan sen toki äkkiä kokeilee mutta ajattelin kysäistä jos täältä saisi kuulla toimivan ratkaisun.

Ja vastaankin itse itselleni. Sulake veks ja sinne katos surinat.
#30
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
04.10.20 - klo:10:20
Surinaäänen poistaminen. Ohjekirjan mukaan keinotekoista surinaääntä tuottavalle vempeleelle autossa olisi oma sulake. Mitäpä jos sen nyppää irti niin saisiko äänen pysyvästi pois? Testaamallahan sen toki äkkiä kokeilee mutta ajattelin kysäistä jos täältä saisi kuulla toimivan ratkaisun.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy