Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - nasse

#1
Ateca (16-) / Vs: Yleistä Atecasta
30.08.21 - klo:13:59
Lainaus käyttäjältä: Sped - 30.08.21 - klo:13:26
Jos kysyä passaa, niin miksi vaihdoit 17 tkm ajetun Atecan ilmeisesti Audi A4:seen? :) Mielenkiinnosta kysyn.

Kärsin kroonisesta autonvaihtotaudista  :) Ateca oli minulla vuoden verran ja tuossa ajassa ehdin kokeilemaan miltä tuollainen vähän tehokkaampi auto tuntuu. Aivan upea autohan se oli/on, mutta kaipasin seuraavaksi jotain "sivistyneempää".

Audiin tulikin ladattua sen verran lisävarusteita, että sitä on nyt parasta pitää yli sen minulle normaalin 8-14kk, jotta mielenrauha säilyy sitten joskus arvonalemaa ihmetellessä.
#2
Ateca (16-) / Vs: Yleistä Atecasta
30.08.21 - klo:09:30
Lainaus käyttäjältä: Jasca - 30.08.21 - klo:08:01
Pari kuukautta nyt takana Cupra Atecalla, ja tämmöisiä mietteitä auto on synnyttänyt...

- "pierujen" puute pakoputkistossa


Tuon puutteen ratkaisin Remuksen tuotteella. https://remus.eu/catback

Tuli todella hyvät soundit joihin ajomoodi vielä vaikutti. Cupra-moodissa paukkui jo ihan mukavasti. Putkien päitä voi katsoa K-Caaran sivuilta, on näköjään vielä toi mun entinen auto vielä myymättä. https://www.k-autokauppa.fi/fi/vaihtoauto/cupra/ateca/zmv-220?t=10af85ef7a4f8f050e1bb3632bdf5b4f
#3
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
29.06.21 - klo:17:42
MyAudi apin ”käsikirja” -osiosta screen shot




Täytyykin muistaa tarkistaa tilanne joku kerta käynnistäessä.

Edit. Jos toisaalta dynamic lähtökohtaisesti laittaa vaihteiston S:lle ja tämä palautui aina moottorin sammutuksen yhteydessä D:lle, niin eihän individuaalin dynamic ole todellisuudessa pysynyt koska vaihteisto ei enää ole S -asennossa.  :o

Eli siellä lukee edelleen ’dynamic’, mutta tila ei ole aidosti dynamic
#4
Lainaus käyttäjältä: Popovice - 21.05.21 - klo:11:27
Ainakin 2020 mallisesta 40 TDI:stä löytyy MMI valikoista mahdollisuus kytkeä rullaustoiminto pois päältä.

Mistä kohtaa se sieltä tarkalleen löytyy? 2021 40 TFSI:stä en ole mitenkään onnistunut tätä löytämään, eli ovatkohan sitten estäneet tuon mahdollisuuden vihreyden nimissä.
#5
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
17.05.21 - klo:16:16
On kyllä todella mielenkiintoinen tuo rullauksen sielunelämä yhdessä start&stop nappulan kanssa.

Matka Turkuun, s&s nappula painettu alas, eli s&s estetty. Alamäissä kierrokset putoavat nollaan ja mittaristoon syttyy se vihreä A, eli s&s tavallaan mennyt päälle.

Matka Turusta kotiin, s&s nappulaa ei painettu alas. Alamäissä en mielestäni huomannyt kertaakaan kierrosten menevän nollaan saatika sitä isoa vihreää A:ta, vaan kierrokset putosivat hieman alle 1000 ja vaihde oli pelkka 'D', josta tulkitsin voimansiirron kytkeytyneen irti vaihteistosta.

Eikös tämä nyt mennyt ihan väärinpäin? Olen testannut myös sitä ihan oikeaa s&s ja se tosiaan ei toimi kun on nappi painettu ja toimii, kun ei. Eihän auton tällainen käytös mitään haittaa käytännössä, mutta erikoista se on. Täytyy ehkä joskus kysäistä jälleenmyyjältä, mutta siellä se oikea tekninen tietämys tuntuu olevan kovin heikko.
#6
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
11.05.21 - klo:10:01
Lainaus käyttäjältä: ptme - 09.05.21 - klo:18:25
En ole testannut, mutta luulisin että ihan se Auto-stop nappula hoitaisi myös tuon rullauksessa sammuttamisen.
Itsen pidän systeemiä oikein hyvänä ja tosiaan tuo edessä oleva auto estää Audia sammumasta rullailtaessa.

Testattu on, nappula ei estä rullauksen käynnistämistä.
#7
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
09.05.21 - klo:17:13
Miten tuon rullauksen saa pois päältä? Sain auton viikko sitten eikä huvittaisi varsinkaan uutta moottoria pysäytellä kesken ajon. En onnistunut mistään asetuksista löytämään on/off mahdollisuutta.

On kyllä ihan kiva auto tämä A4 Cupra Atecaan verrattuna laatu- ja mukavuusnäkökulmasta.
#8
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
03.05.21 - klo:16:12
Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 02.05.21 - klo:09:23
Auto valmistunut 28.4. Mitenhän kauan tuosta Audilla yleensä menee kun auto on valmis liikkeestä noudettavaksi?

Omani valmistui 31.3., oli vientisatamassa 8.4., lähti vientisatamasta 13.4. saapui Suomeen 15.4.. Luovutus ylihuomenna. SE Mäkisellä asennettiin lohkolämppäri ja sisäpistoke ja huomenna laitetaan vielä Audi centerin naapurissa kestopinnoite joka saa kuivua sitten yön yli.

Viisi päivää vaille seitsemän kuukautta meni tilauksesta luovutukseen  :) Onneksi pian-ex-auto on sellainen, että ei ole harmittanut tuo odottelu yhtään.
#9
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
01.04.21 - klo:07:48
Lainaus käyttäjältä: Seamaster - 31.03.21 - klo:20:32
Tilasin tänään 40 TFSI Quattro Farkun, sain koodin mistä näkee vissiin autosta jotain tietoja, eli Audi koodin, minne sen syötän ?, en löytänyt My Audin sivuilta paikkaa koodin syötölle?

Eiköhän se ole se Audi-koodi jolla voi katsoa ja ladata PDF:nä oman konfiguraation Audi.fi sivustolla, eli ei MyAudin puolella.

https://www.audi.fi/fi/web/fi/models/a4/a4-avant/summary.html#layer=/fi/web/fi/models/a4/a4-avant.show_audicode.html&data-layer-tpl=login
#10
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
29.03.21 - klo:13:54
Tulossa A4 Avant Business Advanced 40 TFSI quattro S tronic, tilattu 12.10. ja huomenna pitäisi auton valmistua. Jos vapuksi vaikka saisi auton ajoon. Jonkin verran sai tosiaan odottaa. Varusteita autossa aika paljon joten voi olla, että jokin yksittäinenin komponentti antanut odottaa itseään.
#11
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
27.11.20 - klo:12:45
Lainaus käyttäjältä: mi16 - 27.11.20 - klo:12:08
Laitoin tuon 1.24, päivityksen. Hyvin pelittää, vaati kaksi uudelleenkäynnistystä jotta kaikki uudet ominaisuudet tuli näkyville, eli navi, sää ja uutiset. Vielä se päivitti uudet kartat. Auton kieleksi kun laittaa englannin toimii puheentunnistuskin hyvin.
Olisin toivonut vielä, että matrix valojen pitkät kytkeytyisi taajaman ulkopuolella 30km/h vauhdissa, mutta tuohon ei tullut muutosta, edellisessä -17 vuosimallissa se navin kanssa toimi.

Onko niin, että kartta näkyy vain keskinäytössä, ei virtual cockpitissä?
#12
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
19.11.20 - klo:11:33
Onko joku 40 TFSI Quattron tilannut saanut jo valmistusviikkoa tehtaalta?
#13
Lainaus käyttäjältä: batman14 - 21.09.20 - klo:19:13

Kulutus myös kiinnostaa, koska korkeampi kori varmasti rokottaa kulutusta varsinkin moottoritiellä. Sormet ristissä, että Cupra Leon farkku 4-veto olisi tätä halvempi niin katseet kääntyy kyllä siihen suuntaan. Milloinkohan sen hinnat on tulossa?

Cupra Ateca on kuluttanut rauhallisessa maantieajossa 7,5l/100, motarilla (on saattanut olla yli 120 nopeutta välillä  :))9,5l/100 ja kaupungissa kulutus riippuu aika pitkälti siitä miten lähtee valoista, mutta lähellekään alle 10l en ole koskaan päässyt.
#14
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
10.10.20 - klo:13:03
Lainaus käyttäjältä: Epes - 10.10.20 - klo:12:28

Jätit omastasi comfortin pois? 1500,:lla kaukosäätöeberi ja sähkökoukku. Itse tarvitsen noita ja jätin taas muun varustelistan vähemmälle. Toimitusarvaus 1/21.

Itselläni ei eberille eikä koukulle ole käyttöä joten sain hinnan pysymään just alle 60t kun jätin comfortin pois  ::) Progress paketti on tosiaan todella hintansa arvoinen.
#15
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
10.10.20 - klo:11:39
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 10.10.20 - klo:09:09
"Nahkajakkarat"... Kaikista surkeimmat kidutustuolit mitä voi olla. Talvella kylmänkalseat ja kesällä selkä likomärkä.
Itse pidän kevytsuojaa ongelman vioksi. ???

En yleensä vastaa tuollaisille amatöörimäisille provoilijoille, mutta kyllä noita nahkapenkkejä mietin aika pitkään juurikin tuon mahdollisen hiostavuuden kannalta. Päätin nyt kuitenkin kokeilla. Auto majailee maanalaisessa parkkihallissa joten yleensä ei lähdettäessä ole kuuma eikä kylmä.
#16
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
10.10.20 - klo:11:36
Lainaus käyttäjältä: Mikkes - 10.10.20 - klo:06:48
Saadaan katsos varustelista näyttämään pitkältä kuin nälkävuosi, kun toistetaan samaa asiaa useaan kertaan. Kyllä minä uskoisin kertaalleen mainittuna senkin, että siinä on nahkajakkarat.

Joo, en minä tuota konfiguraattoria ole rakentanut.
#17
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
09.10.20 - klo:12:31
Paluu Audin leiriin tapahtuu ja tilasin A4 Avant Business Advanced 40 TFSI quattro S tronicin. Varusteita tulee ns. riittävästi. Toimitusajaksi arvioitiin 5kk, mutta katsotaan sitten kun tilaus on tehtaalla.

Talvirengassetti oli muuten suunnilleen saman hintainen kuin noi tässä ketjussa mainitut Viron hinnat.

Vakiovarusteet
8T8 Adaptive cruise control -järjestelmä
4I3 Advanced key -system (älykäs avain -järjestelmä)
VT5 Alumiiniset ovien kynnyslistat edessä, valaistut "S" logolla
6I1 Audi active lane assist - aktiivinen kaistallapysymisvahti
PCE Audi adaptive cruise control-järjestelmä Stop&Go-toiminnolla & Audi acti
9S9 Audi virtual cockpit plus - Audi virtuaalimittaristo plus
4L6 Automaattisesti himmentyvä taustapeili
1S1 Autonosturi ja työkalusarja
S3Y Control of special edition prices
6F7 Emblems
KA6 Etu- ja takakamerajärjestelmä ja kaksi sivukameraa
VW5 Etusivulasit äänieristelasia
2Z0 Ilman tyyppi- ja moottorimallimerkintää
GT6 Kiiltävän mustat somisteet
8VP LED -takavalot dynaamisilla vilkuilla
GB1 LTE-tuki Audi phone box
PXC Matrix LED -ajovalot dynaamisilla etu- ja takavilkuilla
8IY Matrix LED ajovalot dynaamisilla etu- ja takavilkuilla
8G4 Matrix LED -ajovalot dynaamisilla vilkulla
6NQ Musta sisäkaton verhoilu
3S2 Mustat kattokaiteet
7X5 Park assist -pysäköintiavustin
VF1 Poljinpinnat ruostumatonta terästä
WQS S line -sisätilapaketti
3L4 Sähkösäätöiset etuistuimet, kuljettajan istuin muistilla, sis. sähkösäätö (3L4)

Lisävarusteet

2 USB-latauspistoketta takaistuimella
Advanced key system ja takaluukun automaattinen avaustoiminto liiketunnistimella
Alumiinivanteet, 5-parallelpuolainen design, koko 7,5 J x17, renkaat 225/50 R17 (ja samat vanteet Nokian R3:lla talveksi)
Audi phone box
Bang & Olufsen 3D Sound System
Häikäisysuojat, ulosvedettävät
Istuinverhoilu Feinnappanahka S line -logolla
Laajennettu LED -sisävalopaketti, valittavissa 30 värivaihtoehtoa
Musta Optiikka -paketti
Progress-varustepaketti
Pääntukien korkeus-, kallistus-, ja etäisyyssäätö etuistuimiin
Sähköisesti sisäänpäin taittuvat ja automaattisesti himmentyvät ulkopeilit muistilla
Sähköisesti säädettävä iskunvaimennus comfort-alustalla
Sähkösäätöiset etuistuimet, kuljettajan istuin muistilla, sis. sähkösäätö (PV3)
Tammipuu-somistelistat, harmaa
Teknologia-paketti "Parking"
Terra-harmaa, metalliväri
Tilaa säästävä vararengas
Trend-nahkapaketti
Tummennetut takasivulasit ja takalasi


#18
Lexus / Vs: Lexus IS 300h
13.09.14 - klo:00:29
Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 12.09.14 - klo:20:58
Juu, tästäpä oli kyse...

Juu, ja lainattu meikäläisen viestiä ikäänkuin alustukseksi. Mitä ihmettä viestilläni oli tuon ilmoituksen kanssa tekemistä?  No, eipä ihme kun en jumalautoa tällä palstalla kehunut, niin voi kautta rantain jonkun ihmeen älynväläyksen kautta saada viestini linkatuksi johonkin ilmoitukseen. Josta sitten on kaivanut vielä kilsat erikseen, että on oikein huijaus menossa. No, eipä tarvitse tällä palstalla enää pyöriä. Aikoinaan täällä pystyi keskustelemaan muustakin kuin RS Skodasta.
#19
Lexus / Vs: Lexus IS 300h
12.09.14 - klo:18:03
Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 10.09.14 - klo:14:43
Kyllä sieltä yksi 2009-mallinen A3 löytyy...

Taitaa olla tyypillistä tällainen pieni kaunistelu, kun ilmoituksessa ilmoitettu ajomäärä on 47000 km, mutta kuvaa mittaristosta kun tarkkaan tihrustaa, niin metrejä onkin lähemmäksi 51 tuhatta.

Ai niin, pitkät piuhat kun on, niin unohdin kysyä, että mikä tämän postauksen pointti oli? Että minä olisi mainostanut tuota autoa vähän ajetuksi jne? Tiedoksi, että vaihdokkini oli vm 2013, ajettu 19tkm. Löytyy kyllä tiedot kuvineen täältäkin.
#20
Lexus / Vs: Lexus IS 300h
10.09.14 - klo:15:19
Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 10.09.14 - klo:14:43
Kyllä sieltä yksi 2009-mallinen A3 löytyy...

Taitaa olla tyypillistä tällainen pieni kaunistelu, kun ilmoituksessa ilmoitettu ajomäärä on 47000 km, mutta kuvaa mittaristosta kun tarkkaan tihrustaa, niin metrejä onkin lähemmäksi 51 tuhatta.

No ei ole mun entinen. Liekö sitten mennyt jo.
#21
Lexus / Vs: Lexus IS 300h
04.09.14 - klo:22:58
No niin, viikon on nyt ollut Lexus ajossa. Tosin vähillä kilsoilla työmatkan yms takia. On se edelleen hyvä.

Suurin moite kohdistuu mielestäni liian rajoittuneeseen ratin korkeussäätöön. Vaikka olen lyhyehkö mies niin autoon meneminen ja siitä nouseminen on audia hankalampaa koska ratti on niin matalalla. Niin ja siis penkki on alhaalla. Koska tästä ei mitään valituksia netistä löydy niin olen varmaan jäykkä p*ska ja tottunut A3 ratin tasaiseen alaosaan.

Muutenkin totuttelemista japanilaiseen vs saksalaiseen logiikkaan, mutta nautin autosta täysillä.

Ps. Lienee aivan hitsin vähän ajettu, hyvin varusteltu ja ei koskaan koneessa pesty A3 kaivokselassa myynnissä. Itse en halua edes katsoa mikä pyynti on.😊
#22
Lexus / Vs: Lexus IS 300h
18.08.14 - klo:10:46
Lainaus käyttäjältä: Husky - 18.08.14 - klo:08:50
" Pieni, mutta harmittava seikka on se, että mittaristoon ei taida saada nopeutta numeroina, joten joutuisi taas opettelemaan viisarin lukemisen  :)"

Ota F sport, siinä mittarista paaaljon hienomman näköinen ja ei ole viisareita, voit esim siirtää nopeusmittarin sivulle, jos haluat.

Juu F-sportin mittaristo oli tiedossa, mutta itse auto meni yli budjetin. No nyt on joka tapauksessa Excecutive kohta Suomessa ja hyvällä lykyllä luovutus jo loppuviikosta.
#23
Lexus / Vs: Lexus IS 300h
01.08.14 - klo:13:44
No niin, pikainen koeajo suoritettu. Onhan se kyllä hyvä auto. Ikävää vaan, että varustavat autot tehtaalla Brigdestoneilla, huomautin pojalleni jo muutaman kilsan ajon jälkeen, että veikataanko, että alla on Brigdestonet. Ovat kovat ja meluisat renkaat. Tällä en tarkoita, että auto olisi ollut meluisa, päinvastoin, mutta se olisi ollut vielä ylellisempi paremmilla renkailla.

Vakiosterkat olivat todellakin erinomaiset. Meillä on A3:ssa B&O eikä Lexuksen soundi noille oikeastaan hävinnyt. Vakiopenkit olivat tosi hyvät, mutta säädettävä reisituki olisi piste i:n päällä. Ratin korkeussäätö ei omaan makuuni yltänyt ihan tarpeeksi ylös, mutta toisaalta penkki oli aika korkealle säädetty.

Ohjaus toimi mielestäni hyvin ja suuntavakaus oli erinomainen. Nopeus motarilla karkaa todella helposti päiväsakkolukemiin auton hiljaisuuden ja vakaan etenemisen johdosta. Pieni, mutta harmittava seikka on se, että mittaristoon ei taida saada nopeutta numeroina, joten joutuisi taas opettelemaan viisarin lukemisen  :)

Kyllä tekisi mieli tilata. Vaihtotarjous oli hyvä ja haluamani värinen auto löytyisi heti toimitukseen Malmön varastosta. Pankin kanssa täytyy vaan vielä raha-asioista keskustella.
#24
Lexus / Vs: Lexus IS 300h
29.07.14 - klo:13:39
Lainaus käyttäjältä: katteja - 29.07.14 - klo:09:23

Lisänä näki mitä se oikeesti kuluttaa arki ajossa.
Vaikkakin tehoa on 220hv, ei sillä kuuhun mennä, miksi pitäisi, käynti jakajalla muistuttaa varsinkin palkkatyöläiselle sen että joutuu itse maksamaa ajelut.

Millaista tasoa todellinen kulutus on ollut?
#25
Lexus / Vs: Lexus IS 300h
28.07.14 - klo:21:05
No niin, siinähän on nyt todellinen haastaja haaveilemalleni uudelle C-sarjalaiselle!! En edes tajua miten tuo on mennyt itseltäni ja vuoden päästä kortin saavalta (ja JATKUVASTI autoja tutkivalta) pojaltani ihan ohi.

Nimim. katteja, oliko teillä vaihtoauto mukana kaupassa? Ja jos oli, niin pitikö myydä itse, vai oliko kaupanteko Kaivokselassa aktiivista?

Itse innostuin näin hellepäissäni sen verran, että laitoin heti koeajopyyntöä.

edit. vielä kysymys omistajille, mitenkäs huoltokulut, ovatko kovin brutaalit hybriditeknologian ansiosta? Ja saako tähän huolenpitosopparia tms.? Entäs vakuutusmaksut, miten kovia ovat? Kuten huomaa, tuli äkkisiltään myös ylläpitokulut mieleen  :D
#26
A3 8V (12–) / Vs: A3 8V viat/murheet
21.07.14 - klo:14:49
Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 21.07.14 - klo:14:44
Sellainen huopa, jollainen on lukon keskikonsolin puolella, varmasti auttaisi.

Hmm, täytyypä katsoa löytyisikö jostain kaapin perukoilta palasta tummaa huonekaluhuopaa, jos palasen sellaista kokeeksi laittaisi lukkoon penkin puolelle.
#27
A3 8V (12–) / Vs: A3 8V viat/murheet
21.07.14 - klo:12:58
Mahtaako olla niin huono onni, että meillä on ainoa A3, jossa turvavöiden lukko/lukon varsi pitää erittäin ärsyttävää narinaa urheilupenkkien kanssa? Alkoi kesän alussa, mutta kesti hiukan aikaa jäljittää narina. Molemmissa etupenkeissä sama vika. Kun siis painopiste kurvin tms. syyn takia muuttuu ja keskikonsolin puoleinen istuinosan sivutuki liikkuu vasten turvavyön lukkoa kuuluu narina kuin vanhasta hetekasta.

Olisiko kenties joku muukin törmännyt tuohon ja teitäisi jonkun kikkakakkosen? Toki takuu vielä voimassa, mutta eivätköhän sielläkin vaan suihkuttele jotain silikoonia sinne tänne.
#28
Niin siis oliko muita tilauksia kuin combeja?
#29
Ovatko kaikki täällä tilanneet combin? Kyselin tänään vaihtotarjousta siihen toiseen korimalliin, LB tai mikä lie, ja tarjouksessa toimitusaika 4-5kk. Itselleni olisi kelvannut juuri pidempi aika  :)
#30
A3 8V (12–) / Vs: A3 8V viat/murheet
29.04.14 - klo:18:42
Viime viikolla lakkasi ilmastoinnin kompura toiminnan. Auto tänään huollossa, ei sen kummempaa kuin hajonnut paineanturi. Mikä ihmetytti oli sijaisauton todella hieno reagointi kaasuun. Oma auto on 90kw 1.4tfsi dsg bus sport. Sijaisauto muuten sama, mutta vain business, eli ei drive selectiä.

Tuntui, että sijaisauto piti paljon paremmin oikean vaihteen, kun taas oma vaihtaa liian aikaisin ylemmäs tai vastaavasti liian helposti alemmas. Mikäköhän mahtaa tuollaisen ilman drive selectiä oleva mallin kaasuun reagoinnin ohjelmointi olla ja miten sen saa  omaan autoon... ei nimittäin mikää drive select-moodi käyttäydy noin, ei edes dynamic, joka käyttää naurettavia kierroksia ja vaihteita.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy