Vw Scirocco 2.0tsi -09

Aloittaja Niklasm, 21.08.16 - klo:21:21

« edellinen - seuraava »

Niklasm

Kirjotellaas vähän tarinaa omasta käyttis Sirocco rojektista

Elikkäs autokuume nous tosi pahaks keväällä 2015 ja sithän piti c180 w202 mersun tilalle saaha jotain "sporttisempaa".
No ensin ajattelin et hmm. passatti tai jetta, no tulin päätökseen että niitä tulee liikaa kylillä vastaan, no passatti ja jetta vaihtui golfiin, no siinä tulin samaan tulokseen mut hetkee myöhemmin löyty scirocco mitä en ollu nähny ku kuvissa ja muutaman kylil pyörimäs ni päätin et tommosen mie sit haluan! No autokuume vaa kasvo ja kasvo, eikä oikee sopivaa sciroccoo meinannu löytyy sopivil varusteil ja tekniikal mitä oisin ajatellu, kunnes löyty pikkasen yli budjetin oleva sopivil varusteil, tekniikal, kilometreil ja volkosena eikä myyjän selvitysten mukaa ikinä ajettu talvella(ei ollu edes talvirenkaita ) Hämeenlinnan Laakkoselta. No sit viikon kaupanteon jälkee minusta tuli scirocon omistaja.


Ei kerenny kulua ku pari viikkoo ku rupesin ihmettelemää et miten tää kuullostaa jotenki traktorille. Sit ei muutaku soitto paikallisee merkkihuoltoo ja auto tutkittavaks. Tutkimus päivä koitti, ei menny kauvaa ku huoltoneuvoja soitti et sun jakopääs on vaihtokunnos. ( meni maahantuojan piikkiin) Sithän siihen vaihettii n.84tkm kohal jakoketju+"kalut" tiiä sit mitä toi "kalut" pitää sisällää.

No seuraavaks tuli korvienvälii ajatus et pakkohan tähän on saada uutta vannetta alustaa ymymym ja niistä sitte seuraavaks.

Eli kaikki alko siitä et korkeutta pitää saada pois. Tää kyseinen yksilö on DCC alustal, eli hyvän ja halvan madalluksen pysty unohtamaa samantien ni jouduin sitte päätymää h&r:än jousii et sais ees vähän tot citymaasturin tunnetta pois.

Edessä jouset paikallaa

Vakio alustasta madallettuna en oikein osaa sanoa juuta enkä jaata, comfortil ihan pirun löysän olonen hyvä esim.moottoritiellä, normaalil jotenki siedettävä ja sportil ärsyttävän pintakova osittain varmaan vaikuttaa toi nykyinen rengastus.

Ensimmäisen talven aikana tuli sit jonkuu verran jälkiasennettua "lisävarusteita"

Bluetooth http://www.carsystems.pl/fis-link-can-box-converter-for-red-dot-matrix-fis-and-new-bt-modules,id688.html
Bluetooth tuli hommattua oikeestaa ihan arpapelillä sen suuremmin mitää selvittämättä et toimiiko kaikki keskenään niinkuin pitää, mut nyt puolenvuoden rassauksen jälkee vihdoin ja viimein saatu toimimaan oikein. Bluetooth ja can-väylä boksi on liitetty kokonaan omaan johtosarjaan et toi ylimääränen johtonippu jäi pois.

Peruutuskamera http://www.carsystems.pl/vw-scirocco-1k8-rear-camera-kit-retrofit-1k8980551-new-version,id1482.html
Alust alkaen minust tää on ollu vi*tumain peruuttaa ku taustapeili on pieni niinkuin takalasi, enkä meinannu useempienka peruutteluiden jälkee oppia auton rajoja ni tuli sit hommattua oem peruutuskamera helpottamaa elämää.

ambient valot http://www.carsystems.pl/vw-footwell-led-light-5g0947409,id2051.html
keltasten jalkatilanvalojen tilalle ledit ja sit koodaus et hehkuu ajon aikaan. Takajalkotilaan pitäis vielä hommata johtosarja ja valot.

Parempi gps antenni http://www.carsystems.pl/shark-triplex-antenna-phantom-black-gps-gsm-webasto,id567.html
Edellinen omistaja on joskus jälkiasentanu tähän Rns510 jonka mukana on ilmeisesti tullu sitte tuo tulitikkuaskin kokoinen gps antenni joka oli sit jätetty koelaudan sisää soittimen päälle. Useasti sijainti hävis ja tietenki silloin ku johonkin tuntemattomaa paikkaa piti navikoida.... Sateliitteja oli käytössä esim. 1-5/10 oli aika, päivä, keli, ilman kosteus, vuodenaika tai sijainti mikä tahansa ni silti oli navi eksyksissä lähes jokakerta. Sitte huomasin et Carsystems myy tohon tota hainevää missä on gps, webasto ja puhelimen antenni ni pitihän se sit hommata. Eikä ole antennipäivityksen jälkee hävinny sijainti kertaaka ja sateliitteja on käytössä kokoaika min. 2-3 vaille täydet. Oli hermoja ja etenkin repsikkaa säästävä ostos!!
vanha vs uusi

led kilvenvalot http://www.carsystems.pl/license-plate-led-1k8943021c-x2-plug-play-warning-canceler,id2049.html
Carsystemiltä tilaaminen on helppoa, kysymyksiin saa nopesti vastaukset/ hyvät neuvot, paketit saapuu aina n.viikossa kotiovelle ja tilattu tavara on ollu aina sitä mitä on pitäny.

Teippailut:
Kaikki harmaat sisämuovit oon ite teippaillu ihan perus kiiltävän mustalla teipillä. Olis tarkotuksena maalata kaikki kiiltävän mustaks ku tol teipil ei saa tarpeeks tasasta ja kiiltävää jälkeä.


Tummennukset:
Takalasi ja takasivut on tehdastummenteiset niin halusin etusivulasit tummaks ja estettyy et ihan kaikki ei selväst sisälle näe. No eräs Kotkalainen kiertävä tunnettukin tummentaja laitto 50% kalvot laseihin, lopputulos oli sotkuinen, kalvon ja lasin välissä vesikuplia (kuuluu asiaan), kalvon yläreunassa sormenjälkiä/ ja muualla roskia ja kalvon rajat oli leikattu huonosti minkä takia repsikan puolelta nopeasti rupesi kalvo repsottamaan jonka takia sitte n.kuukauden jälkeen itse tummentaja repi kalvot pois.

Myöemmin kyselin Ikkunatummennus Haukalta samaa projektia mut astetta tummemmil 35% kalvoilla ja aika järjestyi nopeasti jo seuraavalle viikonlopulle. Työnjälki oli, asiantuntevaa, lasit ja kalvot puhdistettiin huolellisesti ennen ja jälkeen siitä suuri+, kalvot lastattiin huolellisesti (ei vesipusseja), ja raamittomaan lasiin rajat leikattiin todella huolellisesti ja hyvin! 
Etu vilkut/parkit, sumuvalot ja peilien vilkut oon ite tummennellu tummennusteipil.


Takalasinpyyhkimen poisto:
https://www.gecleant.de/shop/glasstopfen.html Tuolta tilasin mustan lasitulpan liimoineen ja puhdistusaineineen takalasin naarmuttajan tilalle. Toimitus oli nopeaa ja tilaus helppoa n.viikossa tuli kirjattu kirje kotia.




Seuraavaks piti alkaa miettimää vanteita kesäksi ku noi 18" alkuperäset interlagossit jäi talvivanteiks (päällä nokian hakkapeliitta8 225/40/18)
Tuli sovitettua vähän et mitä rocon kaarii mahtuu.
Vertinin 8.5x20 et35 ja 10x20et ehkä40 tai 45 ?
8.5"vs 10"




Minust noi 20" oli vähän turhan isot ja 18" vähän ehkä liian pienet kesäks ni sit päädyin kattelemaa 19" mahollisimman leveenä, enkä tosiaa tiiä miksi ku autohan oli tarkotus pitää jokapäiväses ajos ja hyvään ajettavaan.
Tästäki koitu päänvaivaa ku ei meinannu oikee löytyä mitää käytettyyn eikä oikeen uusiaka ois raaskinu ostaa.
Sittehän monta iltaa kulu foorumeit selailles ja kattelles mitä muut on laitellu kunnes löyty Rotiform ind-t Scirocon alla ja sithän piti laittaa käsi syvälle lompakkoo ja tilata semmoset eteen 8,5x19et35 ja taakse 10x19et35.



Piiloventtiilit
Vanteet viimenää saapu ja sithän tottakai innokkaan heti sovittamaa et miten käy takavanteiden kans et miten mahtuu vai mahtuuko ollenkaa.




No, kuva kertoo kaiken. Eihän ne istunu sinne ihan sillee niiku mie ajattelin. Taas alko pohdinta et mitäs nyt tehää, hetken pähkäilyn ja pään raapimisen jälkee tulin tuloksee et vanteesthan vois sorvaa vähän pois et sais et:tä suuremmaks. Kyselin myyjältä et miten on, et voiko sorvata pois ja vastaus tuli et max.3mm voi ottaa. Soitin Lappeenrannan vannepajalle ja siel sanottii et 5mm uskaltaa ottaa pois, omaa korvaa se kuullosti jotenki paljolle et puolet pois ainevahvuudest, ni tein kompromissin ja sithän pyyhkästii takavanteist 4mm pois jahyvin on tähän asti kestäny.
Nythän vanteet jäi omaa silmää just sopivast kaarelle ja tulee jäämään lisää madaltaessa ilman et cambbereit tarvii säädellä pipariks.
8.5" on 225/35 kumi ja takana 10" on 235/35.

Tarkotuksena olis syksyn tai tulevan talven aikaan pistää alusta kokonaan uusiksi KW:n dcc coilovereil tai sitte pusseilla kun n.40mm pitäis saada korkeutta pois et wheelcäpin sais aisoihin kesäks. Et en tiedä viel kummalla tulee toteutettua madallus mut taval tai toisel on pakko saada matalammaks.


Kertokaa omii kokemuksii ilma-alustoista ja Kw.n dcc coilovereist.
2.0tsi.n + dsg yhdistelmän lastutuksest ois kans kiva kuulla kokemuksii esim apr.

Asennuskuvia on jääny ottamatta et jos jollain herää kysymyksiä jousien, peruutuskameran, bluetoothin, antennin ja muiden lisäysten, koodausten ym muun kannsa ni autan mielelläni tarkemmin et kyselkäähän rohkeasti.

Ja ois kiva kuulla vähän muitten mielipiteitä ja saada ehdotuksia siitä mitä pitäis tehä ja mitä ei!
Jatkan tät tänne kirjotteluu kuhan jotain uutta tulee tehtyä.
Vw scirocco 2.0tsi dsg -09

VCDS löytyy kouvolan alueella

Niklasm

Näkyykös noi kuvat täs julkasus vai ei?
Vw scirocco 2.0tsi dsg -09

VCDS löytyy kouvolan alueella

Jultsu

Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Niklasm

Vw scirocco 2.0tsi dsg -09

VCDS löytyy kouvolan alueella

Jyri

Kuvat eivät tosiaan näy, en tiedä mikä vika tuossa Dropboxin linkkitoiminnossa on, kokeilin itsekin enkä saanut näkyviin.

Niklasm

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 22.08.16 - klo:11:33
Kuvat eivät tosiaan näy, en tiedä mikä vika tuossa Dropboxin linkkitoiminnossa on, kokeilin itsekin enkä saanut näkyviin.
Mikäs nyt sit on varmin ja helpoin?
Vw scirocco 2.0tsi dsg -09

VCDS löytyy kouvolan alueella

Jultsu

Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Niklasm

Vw scirocco 2.0tsi dsg -09

VCDS löytyy kouvolan alueella

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy