530d TwinPower Turbo A xDrive Nordic Business F11 Touring 2014

Aloittaja 3.6 V6, 21.02.14 - klo:01:00

« edellinen - seuraava »

3.6 V6

530d TwinPower Turbo A xDrive Nordic Business F11Touring 2014

Väri: Kaschmir Silver metallic

Nordic Business-varusteet:

- BMW xDrive -nelivetojärjestelmä
- Automaattivaihteisto (8-vaihteinen)
- Seisontalämmitys / tuuletus kaukokäytöllä
- Lämmitettävä ohjauspyörä
- Ambient -valopaketti
- Automaattisesti himmentyvä taustapeili
- Peruutustutka (PDC) eteen ja taakse
- Bluetooth handsfree Professional ja USB-liitäntä
- Automaattinen ilmastointi laajennetuin toiminnoin 4 zone
- Läpilastausmahdollisuus (kääntyvät takaselkänojat)
- Kattokaiteet, aluminium Satinated
- Takaluukun automatiikka

Lisävarusteet:

- BMW M Performance Power Kit (210kW/600Nm) + 535d:n tehokkaammat jarrut
- Urheiluistuimet + nahka (Dakota Cinnamon Brown/Black)
- M Nahkaohjauspyörä + vaihdeläpyskät (Sport+)
- Adaptive Drive
- Sport-Automaatti vaihteet
- Mittariston 9,2" ajotietokone laajennettu
- Harman Kardon Hifi-järjestelmä + DAB+
- Tavaratilapaketti
- Velourimatot (musta)
- Kumimatot + tavaratilakaukalo
- Perustaakkateline + lumilautateline + laskettelusuksiteline + suksi/lumilautakassi sisälle penkkien väliin
- Mallimerkinnän poisto








765turbo

Hitto mikä ukkomörssäri..nams. Onnex ulkoinen habitus medium, niin se naapurin hemuli  ei saa ripulii heti ekalla katsekontaktilla.
Tolla kelpaa huristella isoo ja pientä kovaa, miten sitten mieli mielii tehdä. No nyt vaan peukut pyörimään ja päiviä laskemaan...no kyl sen kestää...ehkä...NOT :)

VWonderman

Nonni, asiallinen paketti tulossa. :P Piti pariin kertaan tuo varustelista tavata ja tarkistaa että kaikki tarpeellinen on mukana, otat siis pelkän DDC:n sijaan ihan Adaptive Driven? Ja tuo Power Kit on ihan tehtaalla asennettava...? Mustaa sisäkattoa harkitsisin vielä sen valon syömisestä huolimatta. ;)

Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

3.6 V6

Joo, AD:hen päädyin ihan koeajojen perusteella. Ajoin ekaksi 520dxa:n touringin ja en pitänyt sen kyytiä kovinkaan hyvänä. Kun taas 530xda sedan oli ihan eri maata. Molemmissa vakioalustat ja run flatit. Ero lienee takajousituksessa, touringin ilmajouset selvästi huonommat kuin sedanin rautajouset. Ellei sitten 3-litraisessa ole jotain tehty paremmin?

Mikäli oikein ymmärsin, niin ainakin jälkiasennettuna täällä ihan kotimaassa asentavat. Tehdastilattuun uuteen autoon voisivat hyvinkin sen jo tehtaalla asentaa, vakiokamat saa joka tapauksessa mukaan. 3500 egeä tuosta pulittavat, mutta itse sain suht hyvän alennuksen. :D

Annoin vaimolle vapaat kädet päättää otetaanko musta siäkatto vai ei ja kuulemma ei!  ;D

autofanaatikko

Musta sisäkatto yhdessä valopaketin ja kera vaaleiden tai ruskeiden nahkojen kanssa täyttää todella hienolta. Eikä maksa maltaita.

Mulla on musta sisäkatto ja mustat penkit, silti tykkään.

JiiJii71

Hieno laitos tulossa. Käy tsekkaa lisävarusteista adaptiivinen vakkari stop&go toiminnolla ja mukautuvat ajovalot. Noi on ihan inhimillisen hintaisia. Hiukan kalliimpia olisi sitten hud, iso navi, yönäkö, jalankulkijan spotvalo...
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

hapelton1

Upea auto! Ainoa asia mikä jäi mietityttämään oli 17 tuumaiset vanteet ja 535d jarrut? Ei taida jäädä hirveästi väliä vanteen ja satulan väliin?

Ton-1

Täällä ei ainakaan olla 'kompastuttu' mihinkään downsizing:iin  :P  , alko silmät harittaa kun luin varustelistausta, eittämättä nautinnollinen peli odotuksen alla, onnittelut siitä !
Member of a A(udi) & A(prilia) club

katteja

Hyvä että jollakin talous kestää tilata "oikealla" moottorilla noita autoja tänne. Noita voi sitten vuosien päästä suunnitella ostettavaksi kun hinta on omaa talouteen sopiva.

Itkettää ja naurattaa samaan aikaan kun katsonut noita octavian ja passatin uusia omistajia 1.2 koneillaan.
Niihin koppi täyteeen aikuisia ihmisiä ja katolle boxi ja tavaratila täynnä kamaa. Tekemätön temppu lähtee 90 nopudesta "linkkivaunusta" turvallisesti. Veikkaan että noi 1.2 passatit jne kokoiset härvelit makaa käytettyjen osastolla aika kauan.
Tai soveltuuhan ne tuohon taajamapyöritykseen kodin ja prisman väliin, mutta kuten mopoautoillakin, ei asiaa moottoriteille.. Mutta jos tarkoitus lähteä Ã...reen laskee niin huhuh.
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

osviitan

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 21.02.14 - klo:08:04
Hieno laitos tulossa. Käy tsekkaa lisävarusteista adaptiivinen vakkari stop&go toiminnolla ja mukautuvat ajovalot. Noi on ihan inhimillisen hintaisia. Hiukan kalliimpia olisi sitten hud, iso navi, yönäkö, jalankulkijan spotvalo...

Sorry että härpin tällä tavalla hienoa ketjua, mutta alkoi ihmetyttämään nuo "jalankulkijan spotvalot"? Woot? Etsin jo Bemarin sivustoilta, mutta ei osunut silmään. Mitkä nuo ovat, mitä tekevät ja miksi?

Ja jotta ei menisi ihan OT: ksi, niin aivan huikean muikea pirssi tulossa sulle, "3.6 V6", itelläni jo 4 vuotta vanha 5: nen ja tuollaiset uudet himottaa aina, mutta ei vaan luonne ja perse anna periksi... :)
Volvo V70 D4 AWD -15
EX-Octavia III 2.0Tdi 4x4 -13
EX-Volvo XC70 D5 -08
EX-VW Caddy Maxi Life 2.0Tdi 4Motion -11
EX-BMW 520D -10
EX-VW Passat Variant 2.0TFSI Highline -07
EX-Audi A4 Avant 2.7Tdi -06
EX- Seat Leon 1P 2.0Tdi -07

Torsti

Hieno on! Et kuitenkaan prof navia valinnut? Mukava poikkeus myös väriltään!

Omassa pre-FL F11 530xd:ssä on kesällä 245/45R18 ei-runflatit ja tuntuu Adaptive Driven kanssa pintapehmeämmältä kuin vastaava vakioalustalla ja 225/55R17 ei-runflateilla. Eikä vetele edes kehä1:n urissa.

Bemari ampuu itseään jalkaan pitämällä runflatteja esittelyautoissa. Aikanaan koeajoin F11 520d:n jossa vakioalusta ja runflatit. Aivan karsea meteli + alustan kovuus + veteli. Meinasi jäädä siihen. Onneksi tuli toinen mahdollisuus.

JiiJii71

Lainaus käyttäjältä: osviitan - 21.02.14 - klo:10:15
Sorry että härpin tällä tavalla hienoa ketjua, mutta alkoi ihmetyttämään nuo "jalankulkijan spotvalot"? Woot? Etsin jo Bemarin sivustoilta, mutta ei osunut silmään. Mitkä nuo ovat, mitä tekevät ja miksi?

Ja jotta ei menisi ihan OT: ksi, niin aivan huikean muikea pirssi tulossa sulle, "3.6 V6", itelläni jo 4 vuotta vanha 5: nen ja tuollaiset uudet himottaa aina, mutta ei vaan luonne ja perse anna periksi... :)

Tässä hieman epätietoa, en ole asiaan syvemmin perehtynyt:

Ainakin uudessa X5:ssa, voi olla myös LCI F10/11:ssa. Liitty night visioniin, tietokone ymmärtää lämpötilaerojen perusteella olevan elävän olennon (kissaa suuremman) esim. jalankulkijan, hirven, peuran, jellonan, norsun tms...

Auto tekee sumuvalojen umpioista kirkkaan valokeilan ja kohdistaa sen lämmönlähteeseen jotta tämä on paremmin havaittavissa.

Korjatkoon viisaammat jos jaan väärää tietoa.

sorry ot, edelleenkin kolmepistekutosella tulossa tosi hieno auto, nickin vaihto taitaa vaan olla edessä? ;-)
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

katteja

Köyhänä paha huudella varusteiden tilaamisesta uuteen autoon, mutta.
Mielipiteeni sanon, eli ottaisin sen ison navin ja heittäisin kaikki tomppatompat jokeen, pois kaikki ylimääräinen lauteriden veto jne.
Samoin ottaisin sen adaptiivisen vakionopeussäätimen, mitä en ottaisi, tarvitaanko täällä "tehopakettia"? Miksei suoraan osta 550D:tä jos reilusti sitä voimaa kaipaa?

Täällä kun on prosenttuaalisesti vähän niitä teitä joissa saa ajaa laillisesti 120Km/h joten uskoisin vakiollakin kerkee.
Se vaan voi enemmänkin aiheuttaa tilanteita "perkele kun tuokin ohitti" kun on "tehoa" niin sitten "näytetään kuinka buimuri hyökkää peräpeiliin kiinni", pitää muistaa että aina löytyy tehokkaampia autoja ja nopeampia kuljettajia kuin itse on. Eli ajatuksena että vakio takaa rauhallisemman ajotavan, ei tarvi koheltaa kun kyseessä ei ole urheiluauto vaan hieno kulkuneuvo paikasta toiseen liikkumiseen.
Silti, mikä ihmeen kiire meillä siellä liikenteessä on, eikö alle 300hv riitä kodin, työpaikan, automarketin väliin, pitää muistaa että siellä liikkuu muitakin...
Harraste pelit on asia erikseen, vai meinaatko käyttää touringia radalla? Nyt ei saa ottaa palkokasveja sitten hengityselimiin. Viesti ei ole provo eikä siitä saa provosoitua.
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

Ishvan

Hieno paketti tulossa, mutta ilman muuta vähintään se adaptiivinen vakkari mukaan. Lähes synti tilata ilman sitä, samoin iso navi mukaan  ;).
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

xmasa

Lainaus käyttäjältä: katteja - 21.02.14 - klo:10:08
Tai soveltuuhan ne tuohon taajamapyöritykseen kodin ja prisman väliin, mutta kuten mopoautoillakin, ei asiaa moottoriteille..
Meinaatko, että kun tarpeeksi vähän on autossa tehoa, niin asiaa ei ole moottoritielle? Pitää varmaan kuskin katsoa itseään peiliin, jos esim 1.2TSI autolla ei liikenteen sekaan kerkiä. Varmaan kiellät raskaan kaluston liikkumisen yleisillä teillä, etenkin jos sattuu kuormaa olemaan mukana?
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: xmasa - 21.02.14 - klo:12:54
Meinaatko, että kun tarpeeksi vähän on autossa tehoa, niin asiaa ei ole moottoritielle? Pitää varmaan kuskin katsoa itseään peiliin, jos esim 1.2TSI autolla ei liikenteen sekaan kerkiä. Varmaan kiellät raskaan kaluston liikkumisen yleisillä teillä, etenkin jos sattuu kuormaa olemaan mukana?

Samaa porukkaa, raskas kalusto ja pikku TSI:t. Aina saa motarin rampilla madella perässä.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

xmasa

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 21.02.14 - klo:12:58
Samaa porukkaa, raskas kalusto ja pikku TSI:t. Aina saa motarin rampilla madella perässä.
Tää nyt alkaa mennä OT:ksi, eikä enään tähän ketjuun kuulu. Mikä kiire tuolla liikenteessä on? Kuinka moni autoilija tunnustaa, että tarvitsee kaikkia auton tehoja? Varmaan muutama %, jos sitäkään niitä hyödyntää mihinkään. Eli on vaan niin hienoa, kun sitä tehoa autossa on. Itse tunnustan, että oman kotteron 160hp/240Nm on jäänyt suurimmaksi osaksi täysin käyttämättä. Niillä vaan suomessa ei tee mitään, ellei sitten leiki jotain karavaanaria. Eiköhän se perässä matelu johdu siitä, että ihmiset jotka niitä pikku TSI vehkeitä ostaa, niin ei vaan ole tosiaan sieltä kiireisimmästä päästä. Kyllä niilläkin kerkiää, jos vaan se kuski siellä auton sisällä niin haluaisi.
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

3.6 V6

Kiitos vaan kaikille kommenteista.  :)

Toi vakkari vaan ei ole mun juttu, kokeiltu on ja tuli fiilis, että koko ajan joku kiilaa ja mä tipun auton jarruttaessa aina vaan pidemmälle taakse ja matka ei jatku.  ;)Itse ennakoimalla ja liikennettä lukemalla kyllä tulee hyvin toimeen, ainakin tähän asti on tultu.

Navia en vaan tarvii ja jos tarviin, niin se hoituu kyllä autossa WLAN:in kautta useammallakin eri laitteella.  8)

17" on ainoa koko, mihin saa normirenkaat suoraan tehtaalta, run flatit menisi hukkaan, koska en voi niitä sietää. Jatkossa tarkoitus pitää noi talvikäytössä ja kesäksi isompaa vannetta alle. Totta, että jarrut on varmaan aika liki tolla 17"-vanteella.

Tuosta "kiireestä", aika monta kertaaon hyvä kiihtyvyys pelastanut hengen, esimerkiksi joskus rekkakuskit ei vaan huomaa, että siinä rinnalla kenties on joku autonsa kanssa ja kääntävät vaan eteen, toinen nämä "ja muahan ei ohiteta ja talla pohjaan" kun olet ohittamassa jotakuta jne...

M550d oli itse asiassa harkinnassa, mutta tällä kertaa "järki" jossain määrin voitti ja itse asiassa toi 550d ei ole kuin hivenen (0,8 s) nopeampi kuin "tuunattu" 530d, huiput samat.

Toi yönäkö ei sitten toimi esimerkiksi sumussa ollenkaan ja suomessahan tuota riittää.

Noista väreistä sen verran, että todella tummia noi vaihtoehdot, mustasta harmaaseen tai sitten täysvalkoinen. Ajattelin samalla hieman helpottaa jokapäiväistä auton hinkkaamista, varsinkin tuon nykyisen mustan kanssa...

jusape

Onnittelut, makea peli tulossa.

Tuo Nordic busin. ilmastointi ei muuten ole 4-zone vaikka onkin ns. laajennetuin toiminnoin.

katteja

Varmasti sillä 1.2tsi koneellakin kerkee se on totta.
Mutta esim. Octavia, 4 kpl a 100kg ihmisiä kopissa, 4 kassia a 20kg takaluukussa, boxi katolla.
Johtuuko jono rekan takana siitä että ei riitä teho nopeeseen ohitukseen vai siitä että körätellään nyt tässä jonossa tuon rekan takana..
Eli jos lähtee ohittaa niin onko käytössä aina kädet ristissä, pohje krampissa ja reipas heijaus kopissa jotta pääsee stressittömästi ohi.

Vai olisiko kivempaa ohittaa esim yli 200hv koneen kanssa, en osaa sanoa kun en ole alle 200hv autolla ajanut, mutta kyydissä olen monesti pelännyt. Mut se siitä.

Palataan aiheeseen, erikoinen valinta jos kolikot riittää 550d:n mutta silti otat 530d viritettynä, miksei 535d sitten niin ei tarvi virittää?
No on muitakin asioita joita en maailmassa ymmärrä.. ;)
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

jusape


katteja

#21
Hinnasto ainakin tuntee 535dX..

Se että noissa kiihtyvyyksissä mitä 550d saavuttaa niin aletaan puhua jo todella tehokkaista laitteista, koska M5:n ei ole kovinkaan ripeempi 550d:tä, jos asiaa noin ajattelee..
Mutta miksi virität 530d:n jos kolikot riittää 550d:n..
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: katteja - 21.02.14 - klo:15:36
Hinnasto ainakin tuntee 535dX..

Se että noissa kiihtyvyyksissä mitä 550d saavuttaa niin aletaan puhua jo todella tehokkaista laitteista, koska M5:n ei ole kovinkaan ripeempi 550d:tä, jos asiaa noin ajattelee..
Mutta miksi virität 530d:n jos kolikot riittää 550d:n..
En halua pilata mitenkään fiiliksiä hienosta autosta, mutta tuo että 550D on lähellä M5 suorituskykyä on kaukaa haettua. 0-200 M5 n 12 s ja 550D n 20 s, eroa n -70 %. Esim. Nissan GTR kiihtyy 0-200 kmh aika tasan M5 kanssa. Tuohon kun ottaa huomioon esim. Golf GTI häviön 0-100 n 1.4 s, niin  kiihtyvyys M 550d menee Golfin kanssa aika samoihin 100-200 kmh, n 1.5 autonmittaa eroa 200 kmh "hatusta vedettynä".
550d http://www.auto-motor-und-sport.de/einzeltests/bmw-m550d-x-drive-im-test-eine-starke-diesel-m-pfehlung-4631202.html?show=4
M5 http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/audi-rs7-vs-bmw-m5-vs-mercedes-e-63-amg-s-attacke-trifft-auf-alltag-7897472.html?show=3

Joka tapauksessa loistava auto tulossa  :)

RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

katteja

Täällä ei saa ajaa kahtasataa missään, sen takia katsoinkin tiedot 0-100km/h tiedoista. Mut joo, komia on laite joka tapauksessa.
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

3.6 V6

Lainaus käyttäjältä: jusape - 21.02.14 - klo:14:28
Onnittelut, makea peli tulossa.

Tuo Nordic busin. ilmastointi ei muuten ole 4-zone vaikka onkin ns. laajennetuin toiminnoin.
Sen 4 zonen pystyy valitsemaan siitä business-paketti kohdasta. Maksaa reilut 600 lisää.

3.6 V6

535d:n speksit (230kw/620nm) on aika lähellä viritetyn 530d:n speksejä, mutta ostohinta huimat 12000 egeä enemmän. Tykkään viritellä juttuja, tietskat on tapissa, tämä vasta alussa...  ;D

Nyt on jarrut ja laatikko samat kuin 535d:ssä, laatikon pitäisi isojen poikien mukaan kestää noin 900 Nm tehot, joten ei ihan heti pitäisi pelätä sen hajoamista lisää virittäessä. Jarruissa ebc:n palat pitävät huolen pysähtymisestä. Adaptive driven ajettavuudesta ja xdriven pidosta. Renkaat isonevat ja levenevät myös, kunhan saan päätettyä mitä haluan.



makkis

splitklyts kirjoitti hienon faktan dieselin ja bensan eroista suorituskyvyssä.

Oli niin tai näin, hemmetin hieno laitos 3.6 V6:lle tulossa joten onnea siitä. En sitten tiedä mikä vastaava bensamalli olisi samaan budjettiin mennyt kun ei itse tarvitse tällaisia hinnastoja tutkia  ;D

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: 3.6 V6 - 21.02.14 - klo:18:50
535d:n speksit (230kw/620nm) on aika lähellä viritetyn 530d:n speksejä, mutta ostohinta huimat 12000 egeä enemmän.

Hulppea peli!

Ihmettelen hiukan tuota tehdasviritystä. Sukulaismies oli ostamassa menneen Xdrive-kampanjan aikaan uutta 5-sarjalaista alla olleen vm. -11 520d:n tilalle ja kertoi myyjälle kaipaivansa vähän lisää tehoa pellin alle ja pohtineensa 525d:tä. Myyjä kuulemma sanoi, ettei sitä kannata ostaa, vaan myymme sinulle 520d:n ja siihen tehdaslastun, niin säästät pitkän pennin. On mielestäni aika erikoista toimintaa liikkeeltä, kun tässä tapauksessa ostaja oli varautunut maksamaan mallien välisen hintaeron. Näin kauppa jäi noin 7000 euroa pienemmäksi. Myös tehtaalta lastun tarjoaminen on tavallaan erikoista, kun näin syövät kalliimpien ja parempikatteisten mallien myyntiä. Kaipa on ajateltava, että tehtaan on pakko tarjota, kun muut tarjoavat kuitenkin.

V-O

Lainaus käyttäjältä: makkis - 21.02.14 - klo:18:56
splitklyts kirjoitti hienon faktan dieselin ja bensan eroista suorituskyvyssä.
Mitä hienoa faktaa sinun mielestä sisälsi kahden eri automallin, M5:n ja 550d:n kiihtyvyyslukemat?

makkis

LainaaEn halua pilata mitenkään fiiliksiä hienosta autosta, mutta tuo että 550D on lähellä M5 suorituskykyä on kaukaa haettua. 0-200 M5 n 12 s ja 550D n 20 s, eroa n -70 %.

Tämä on se hieno fakta. Bensat menee menojaan, vääntäkööt disut kuinka vaan.

Mutta ei aleta tässä väntäämään aiheesta, sille on oma topicci.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy