Passat B7 sähköinen takaluukku temppuilee

Aloittaja Heitspii, 10.08.17 - klo:20:58

« edellinen - seuraava »

Heitspii

Hei,

Nyt on alkanut seuraavanlaista ongelmaa tulla esille, joten löytyskö vinkkiä mikä kytkin tämä aiheuttaisi..


-Välillä kontti avautuu ihan hieman ja sulkeutuu uudestaan, tämä varsinkin silloin kun ovia laittaa kiinni. Ã,,äni kuulostaa siltä, että moottori avaa lukituksen ja lukitsee kontin samantien.
-Pari kertaa kontti on myös sulkeutunut itsekseen, aivan kuten sulkunappia painamalla.


Vahva mutu itsellä, että luukun kahvassa jotain häikkää. Löytyykö hjellpiä?

Heitspii

Vastataan itselleen, kun nyt tähän tuli hieman paneuduttua enemmän, kun alkoi taas vaivaamaan.

Vaihdoin lukon hakuammuntana, että siinä olisi jotain vikaa. Muutaman kerran kontti  kuitenkin temppuili vaihtamisen jälkeen, eli vika ei ollut siinä. Jollakin aikaa viat hävisit, enkä sitten tarkemin aihetta tutkinut.

Nyt ennen pakkasia laitoin vahvemmat aineet pesuriin ja laskin huolella vettä läpi etu/takapyyhkijöistä ja viat alkoivat samantien. Pientä tutkimista, niin takalasille menevä pesurin letku oli irtopoikki luukun saranan kohdalta. Vettä kuitenkin takalasille tuli, kun letku meni tiiviissä pussissa sähköpiuhojen kansa, tosin hieman pienemmällä paineella. No tästä murtumasta vesi on päässyt liittimiin ja aiheuttanut mystisiä sähkövikoja, kuten kontin itestään avautumista/sulkeutumista, puoleen väliin avautumista, kiinni/auki valon vilkkumista ja jopa takavalojrn stroboilua. Paneelin yläpinnassa oli myös veden jälkiä, mutta yhtään sitä ei ollut konttiin tullut.

Eli  kannattaa seurata varsinkin B7 kopassa takapyyhkjän pesurin tehoa, jos siinä alkaa olla yhtään pienempää painetta, niin letku tarkastukseen samantien!


Ralle Vi

Sama ongelma tuli itsellekkin eteen, oireet täysin samat. P i ää tutkia tuota pissapojan letkua ja näkyykö missään verhoiluissa jälkiä vuodosta.

Akun imi tyhjäksi tässä yön aikana kun rumputti vissiin aika topakasti luukkua yön aikana, onneksi ei kontti ollut täynnä räntää. Nyt pitäisi olla tiedossa mitkä sulakkeet näppäsen pois niin herkeää takaluukun elämä hetkeksi.

Minkälainen operaatio oli tuo letkun uusiminen? Tai siis sen esiin kaivaminen ja pitikö johtosarjalle tehdä jotain?

moikari

Moi,

Mulla rupesi takaluukku Passat B7:ssa mystisesti menemään itsestään kiinni, kun vaikka pamautti takaoven kiinni.
Avasin paneleita sen verran, että totesin takapissapojan letkun vuotavan. On muut vittumaiset repia irti, se yläpaneeli jo hajoskin vähän....
Itse asiassa sisäkatto oli muuttunut reunasta sinertäväksi.
Siinähän käy niin, että nestettä valuu letkun pintaa pitkin kontin oikeassa laidassa olevaan liittimeen ja siitä seuraa sähköongelmia.
Onneksi tänään luukku toimi ok, kun oli kosteus haihtunut veke.

Saa nähdä mitä maksaa marmorilla korjaaminen. Itse en ala tuota värkkää, näytti niin vittumaiselta paikalta.
Ja ei hirveesti viehätä mitään viritystä tuonne värkkää.
Onko kenelläkään tietoa mitä letkun vaihto maksaa?

Passat alltrack 2.0 TDI DSG 125Kw, 2013

Sokka

Siihen löytyy ihan virallinen korjaussarja, parivuotta sitten maksoi vajaa kolmekymppiä ne osat. Tein itse ja säästin, taisi siinä reilu tunti vierähtää hierojan vehkeillä.

moikari

Lainaus käyttäjältä: Sokka - 10.01.22 - klo:14:33
Siihen löytyy ihan virallinen korjaussarja, parivuotta sitten maksoi vajaa kolmekymppiä ne osat. Tein itse ja säästin, taisi siinä reilu tunti vierähtää hierojan vehkeillä.

Löytyykö ihan pyytämällä korjaussarjaa marmorilta? Vai pitääkö tietää jotain enenmmän?
Passat alltrack 2.0 TDI DSG 125Kw, 2013

Sokka

Paikallisesta K-Caarasta osasivat myydä minulle tuon sarjan, kun kuvailin mikä on vikana; takalasille menevä pesunesteletku on poikki takaluukun saranan kohdilta. Ilmeisesti ns. kuluva ja menevä osa.

vzv

Mihin vuotanut neste päätyy, eli tuntuiko lasinpesunesteen hajua auton sisä- vai ulkopuolella? Täytyy pitää silmällä vaikka ei sähköistä takaluukkua olekaan, veden vuotaminen autoon ei ole muutenkaan toivottavaa.

Sokka

Minun tapauksessa vuoti mehut luukunkannen sisälle. Eikä ollut vesireikää siellä pohjassa, kuten esim. ovissa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy