GTE Passat (2018), tarkista kaapeli -ilmoitus We Connect -sovelluksessa

Aloittaja TommiGTE, 21.10.20 - klo:22:59

« edellinen - seuraava »

TommiGTE

Tervehdys foorumilaiset. Postasin tämän ensin tuonne jäsenalueelle, mutta sitten tajusin, että tämä olisi ollut ehkä oikeampi paikka. Joka tapauksessa, olen nyt vajaan kuukauden ajellut vuoden 2018 VW Passat GTE:llä ja löysin tämän foorumin muutama päivä sitten, kun etsin vinkkiä ärsyttävään "ongelmaan". Laitoin tuon lainausmerkkeihin, koska en tiedä onko kyseessä ongelma lainkaan.
Yritin etsiä ensin tietoa täältä foorumilta, mutta en löytänyt. Pahoittelut, jos kyseessä on asia, josta jo jossain ketjussa on keskusteltu tai jos kysymys on vaan tyhmä.

Pari päivää sitten, kun jätin auton parkkipaikalle lukittuna (en lataukseen), tarkistin We Connect -sovelluksesta, että auto oli lukossa jne. Huomasin, että sovelluksen osiossa "Auton tiedot" oli ensimmäisen ikonin kohdalle tullut punainen huutomerkki ja teksti "Tarkista kaapeli". Kun sen avaa, tulee näkyviin seuraavanlaiset tekstit:

Latauskaapelin tiedot

Tarkasta auton latauskaapeli.
Tila nyt:
    - Ei yhdistetty
    - Ei lukittu
    - Ei virransyöttöä

Olen nyt asiaa tutkaillut muutaman päivän eikä tilanne ole muuttunut. Aina kun auto on normaalisti pysäköitynä ja lukittuna (ei siis lataukessa) tuo ikoni näyttäytyy tuollaisena, ikään kuin autossa olisi jokin ongelma. Olen tarkastanut latausluukun sen seitsemän kertaa, että varmasti on kiinni ja lukittu ja että suojatulppa on kunnolla kiinni. Siitä huolimatta tilanne pysyy samanlaisena.
Ongelmaa ei ole, kun auto lataa. Se onnistuu aivan normaalisti, lukuun ottamatta tätä päivää, jolloin We Connect ilmoitti, että lataus olisi loppunut 50% kohdalle. Kuitenkin, kun palasin autolle oli se aivan normaalisti täyteen ladannut.
Itse auton asetuksista en ole mitään tuohon viittaavaa löytänyt, vaan ongelma tuntuu olevan nimenomaisesti tuossa sovelluksessa. Tietokoneen kautta katsoessa We Connectissa ei ole vastaavaa ilmoitusta.

Onko kellään ideaa siitä, että mistäkö tuo johtuisi? Onko syytä huoleen vai onko kyseessä vain We Connectin "ominaisuus"?




fidelity

Tervetuloa foorumille!
Tuon ilmoituksen tarkoituksena on vain kehottaa tarkistamaan latauskaapelin kiinnitys. Sovellus olettaa, että pysäköidyssä autossa on aina latauskaapeli kiinni. Sovelluksenhan pitäisi myös ilmoittaa, jos lähtöaika on aktiivinen, mutta latauskaapelia ei ole kytketty.

TOURAN HIGHLINE

Lukitseminen tarkoittanee latauskaapelin lukitusta, ei luukkua.

TommiGTE

Kiitokset vastauksista. Näköjään kysymys oli tyhmä. Samantien, kun poistin aktiiviset lähtöajat, ilmoitus poistui.

Toisin sanoen, sovellus siis muistuttaa siitä, että auto ei ole latauksessa vaikka lähtöaika on aktivoitu. Se siis (luonnollisesti) olettaa auton olevan piuhan päässä, jos lähtöaika on aktivoitu.

No, tää on vähän tällaista harjoittelua ensimmäisen osittain sähköisen auton kanssa. Hyvä, että tämä kuitenkin selvisi. Eipähän tarvitse enää miettiä, että onko joku vialla vai ei :)

TOURAN HIGHLINE

,,läpä nyt. Ei tyhmiä kysymyksiä ole. Tyhmiä vastauksia voi kyllä saada. Se, mikä itselle on selvää, on toiselle epäselvää. ”Ei kysyvä tieltä kesy” on ihan toimiva kansanviisaus edelleen :). Itsekin tässä oppinut näistä sähköajovempaimista viimeisen puolen vuoden aikana monenlaista, joka nyt tuntuu itsestään selvältä, mutta kotona esim. vaimolle on vielä aivan täyttä hepreaa.

Passova

Kysymys tuohon We Connectiin liittyen. Auto on siis Passat GTE -20 ja jotta saisin siihen kaikki toiminnot, pitäisi henkilöllisyys todistaa kertaalleen. Puhelu menee ilmeisesti Irlantiin, niin kysyn puhutaanko siellä Suomea, vai pitääkö osata Englantia? Se nyt ei vaan minulta luonnista. Tuon henkilöllisyyden voinee myös todistaa marmorilla?

KesKari

Lainaus käyttäjältä: Passova - 04.08.21 - klo:06:51
Tuon henkilöllisyyden voinee myös todistaa marmorilla?

Automyyjän kanssa minä kävin tuon hoitamassa.
Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021
ex Passat 1,6 TDI 88kW DSG Highline 2015

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy