Volkswagen Tiguan bensa / diesel / eHybrid 2021 ->

Aloittaja Erkka, 15.09.20 - klo:14:35

« edellinen - seuraava »

fincovw

24.2. tehty hybridi tilaus edelleen tilassa "tuotantoviikko vahvistamatta". Myyjän mukaan pitäisi huomenna 10.7. vahvistua tuotantoviikko ja auton olla lopulta Suomessa 20.9. paikkeilla. Tämä on "luvatusta" kesäkuun alkupään luotuvuksesta sitten jo reipas 3kk myöhässä ja yhteensä siis tilaus kestäisi melkein 7 kuukautta.

Täytyy myöntää että olen tässä jo katsottu vähän ajettuja muunkin merkkisiä kulkineita sillä silmällä että jos tästä aikataulusta vielä heittäisi niin ei auttaisi kuin perua kaupat tai vaatia hinnanalennusta tai jotain varusteita lisää, mutta odottelen vielä että mihin tuo tuotantoviikko lopulta lukittuu ennenkuin teen päätöksiä asiasta.

Joka tapauksessa kesäksi autoa ei tule saamaan se on nyt aivan varmaa ja se että autot on tuotannossa kolmekin viikkoa on törkeätä asiakkaan huijausta VW:ltä sekä myöskin erittäin outoa nykypäivänä ottaa tuotantoon jotain mitä ei valmiiksi saada normaalissa aikataulussa... Mitähän tilastojen kaunistusta koittavat tuolla säädöllä tehdä.

Lainaus käyttäjältä: tapani_mertanen - 09.07.21 - klo:09:37
Onko kukaan saanut viime viikkoina ehybridiä? Oma on ollut nyt 3 viikkoa tilassa tuotannossa, ja myyjä vastasi eilen: " Auto on edelleen tuotannossa. Komponenttipula on nyt aika pahasti päällä, joka viivästyttää tuotannon kulkua ja pieniä haasteita on autojen saapumisessa Suomeen aikataulussa."

Tilattu 10.2.2021, luovutus piti olla heinäkuun puolivälissä.
Tiguan R-Line eHybrid Plug-In Hybrid 180 kW DSG-autom. (2022)
Ex. Passat Variant Highline 1,4 TSI 110 kW ACT BlueMotion Tech DSG-autom. (2015)

m4x1mu5

Lainaus käyttäjältä: fincovw - 09.07.21 - klo:12:25
24.2. tehty hybridi tilaus edelleen tilassa "tuotantoviikko vahvistamatta". Myyjän mukaan pitäisi huomenna 10.7. vahvistua tuotantoviikko ja auton olla lopulta Suomessa 20.9. paikkeilla. Tämä on "luvatusta" kesäkuun alkupään luotuvuksesta sitten jo reipas 3kk myöhässä ja yhteensä siis tilaus kestäisi melkein 7 kuukautta.

Täytyy myöntää että olen tässä jo katsottu vähän ajettuja muunkin merkkisiä kulkineita sillä silmällä että jos tästä aikataulusta vielä heittäisi niin ei auttaisi kuin perua kaupat tai vaatia hinnanalennusta tai jotain varusteita lisää, mutta odottelen vielä että mihin tuo tuotantoviikko lopulta lukittuu ennenkuin teen päätöksiä asiasta.

Joka tapauksessa kesäksi autoa ei tule saamaan se on nyt aivan varmaa ja se että autot on tuotannossa kolmekin viikkoa on törkeätä asiakkaan huijausta VW:ltä sekä myöskin erittäin outoa nykypäivänä ottaa tuotantoon jotain mitä ei valmiiksi saada normaalissa aikataulussa... Mitähän tilastojen kaunistusta koittavat tuolla säädöllä tehdä.

Force major, globaali komponenttipula syynä viivästyksiin kaikissa tehtaissa merkistä riippumatta. On tää globaalitalous niin hienoa että kun 2 tehdasta on poissa pelistä niin koko maailma kärsii.
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

fincovw

#902
Kuten odotettavissa oli niin tilaukseni tuotantoviikon (arvioitu) vahvistus siirtyi taas eteenpäin 2 viikkoa.

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 12.07.21 - klo:07:01
Force major, globaali komponenttipula syynä viivästyksiin kaikissa tehtaissa merkistä riippumatta. On tää globaalitalous niin hienoa että kun 2 tehdasta on poissa pelistä niin koko maailma kärsii.
Näinhän se on. Jos jotain positiivista niin vaihtoauton kilometrejä ei ole lukittu ;D

Tässä myyjän välittämä maahantuojan asiakaskirje heinäkuulta jossa ko. asiaa "pahoitellaan":


Tiguan R-Line eHybrid Plug-In Hybrid 180 kW DSG-autom. (2022)
Ex. Passat Variant Highline 1,4 TSI 110 kW ACT BlueMotion Tech DSG-autom. (2015)

Ärripurri

"Pyritään toimittamaan 2021 vuoden loppuun mennessä"
Ei paljon lohduta. Lupaisivat vaikka 2 ensimmäistä huoltoa firman piikkiin.

tet

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 12.07.21 - klo:07:01
Force major, globaali komponenttipula syynä viivästyksiin kaikissa tehtaissa merkistä riippumatta. On tää globaalitalous niin hienoa että kun 2 tehdasta on poissa pelistä niin koko maailma kärsii.

Kiitos Toyotalle, joka keksi tämän Just-In-Time -valmistusstrategian, eli kädestä suuhun elämisen ilman osien välivarastointia. Kuulemma nyt on valmistajilla painettu jarrut pohjaan, ja ruoria kiireesti pyörittäen ideaa reivataan 180 astetta päinvastaiseen suuntaan. ::)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

fincovw

Tila vaihtunut ja on nyt "Tuotantoviikko vahvistettu". Myyjän järjestelmän mukaan auto olisi Suomessa syyskuun lopulla eli alkuperäisestä tilaussoppariin kirjatusta luovutuspäivästä oltaisiin tällöin myöhässä n. 4kk mutta tietysti tämäkin on vasta arvio sillä komponenttipula vaikuttaa edelleen. Auto tilattu 24.2.2021.
Tiguan R-Line eHybrid Plug-In Hybrid 180 kW DSG-autom. (2022)
Ex. Passat Variant Highline 1,4 TSI 110 kW ACT BlueMotion Tech DSG-autom. (2015)

Axefield

Saakohan tämän lataushybridin pysymään tyhjäkäynnillä jotenkin päällä vai meneekö pakosta aina valmiustilaan?

foxnen

Miksiköhän Tiguan hybridissä ei ollut mukana renkaan paikkausainetta ja ilmakompressoria. GTE Passatissa kyllä löytyivät ja molemmista löytyy pistosuojatut renkaat. Onko tässä taas säätökampanja.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

Ärripurri

Olisiko tehdas ollut niin ovela, että nämä olisi jätetty pois, koska autossa on Itsepaikkautuvat Airsoft renkaat?
Vakiovarusteissa kyllä lukee
[1G8] Renkaanpaikkaussarja: 12 V kompressori ja paikka-aine

foxnen

Lainaus käyttäjältä: foxnen - 01.08.21 - klo:18:07
Miksiköhän Tiguan hybridissä ei ollut mukana renkaan paikkausainetta ja ilmakompressoria. GTE Passatissa kyllä löytyivät ja molemmista löytyy pistosuojatut renkaat. Onko tässä taas säätökampanja.
Kysymys onko kukaan saanut paikkausainetta ja 12V kompressoria hybridin mukana?
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

miz

Lainaus käyttäjältä: foxnen - 01.08.21 - klo:18:07
Miksiköhän Tiguan hybridissä ei ollut mukana renkaan paikkausainetta ja ilmakompressoria. GTE Passatissa kyllä löytyivät ja molemmista löytyy pistosuojatut renkaat. Onko tässä taas säätökampanja.

Tyhmä kysymys varmaan, mutta mikä on pistosuojattu rengas autossa?
Tarkoitatko run flatteja vai onko erikseen joku suojattu versio olemassa?

jiitee

Itsepaikkautuvat Airstop-renkaat 235/55R18 Continental EcoContact. Eli contin joku pistosuojaus ja jostain contin sivuilta luin tuosta selostusta keväällä kun myös ihmettelin asiaa.

Dieselissä tuli kyllä (keväällä) mukana renkaanpaikkaussarja ja tunkki.


KesKari

Lainaus käyttäjältä: foxnen - 04.08.21 - klo:11:03
Kysymys onko kukaan saanut paikkausainetta ja 12V kompressoria hybridin mukana?

Ei ollut noita mukana, Tiguanin sain helmikuussa.
Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021
ex Passat 1,6 TDI 88kW DSG Highline 2015

jiitee

Piti vielä lisätä tuohon omaan juttuun, että talvirenkaissa mulla ei oo mitään airstop, eikä vastaavaa.

ranis

Minulla Hybrid Tiguan jota olen lataillut aina autotallissa. Talvella antoi noin 32km. Kesällä useasti uli 50km. Nyt tipahtanut 32-42km. Onko tämä normaalia vai onkohan akuissa jotain vikaa?

KesKari

Lainaus käyttäjältä: ranis - 07.08.21 - klo:17:28
Minulla Hybrid Tiguan jota olen lataillut aina autotallissa. Talvella antoi noin 32km. Kesällä useasti uli 50km. Nyt tipahtanut 32-42km. Onko tämä normaalia vai onkohan akuissa jotain vikaa?

Olen tullut siihen tulokseen, että käynnistyksen jälkeen auto arvuuttelee rangea viimeisen ajosuoritteen perusteella. Tuollaista 30-40km rangea tullee moottoritiellä ajamisen jäljiltä. Minulla ei noin pientä rangea ole näkynyt talven jälkeen, tosin en ole motarillakaan ajellut.

Minulla työmatka pitää sisällään 60, 80 ja 100km/h rajoituksia, keskinopeudeksi tulee yleensä 75km/h, ja nippa nappa pääsee pelkällä sähköllä tuon 53km matkan (talvella n.30-35km). Tämän jäljiltä latauksen jälkeen näyttää n. 50-54km rangea.

Nurkka-ajossa pääsee 55-65km, tämän jäljiltä rangea lupailee n. 60-67km.
Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021
ex Passat 1,6 TDI 88kW DSG Highline 2015

Axefield

Jos olette uudempiin Tiguaneihin kumimattosarjaa ostamassa, niin älkää samaa virhettä tehkö kuin minä tein. Tilasin marmoritiskille Volkswagenin omassa shopissa myynnissä olevista sarjoista sen edullisemman 64â,¬ hintaan. Kotona sitten myöhemmin Motonetin listoja selaillessa havaitsin, että siellä myydään samaa sarjaa hintaan 34,90â,¬.  >:(

JanneS.

Ihmettelen tota teille annettua toimitusaikaa Tammikuusta eteenpäin..pyysin tälläviikolla tarjouksen 2 eri liikkeestä ja molemmat sanoivat toimitusajaksi 8kk!!! SE tässä on suuresti jarruttanu omaa ostopäätöstä!! Mulla oli Style paketti, Deep Black väri, vetokoukku ja vanteet vaihdoin mieleisiksi...

jppetteri

Myyjät nyt lupailevat mitä tahansa kaupan saadakseen, koska viivästyksen sattuessa heille ei koidu siitä mitään sanktiota, sopimussakkoa tai muutakaan seuraamusta, ellei sopimuksessa ole tiukkaa toimitusaikaa. Yleensähän se ainakin omissani on normaaliaikoina ollut tyyliin "2-3 kk" ja on pitänytkin kutinsa. Omassa tarjouksessani oli epämääräisesti "keväällä", jota en voinut hyväksyä. Tässä markkinatilanteessa ei voi luottaa hyviin aikomuksiin, vain selkeisiin tarkkoihin ehtoihin, joissa on taustalla purkupykälä tai sopimussakko ("toimitus 30.4.2022 mennessä, tai sopimus raukeaa/viivästyksestä suoritetaan ostajalle korvauksena xxxx").

Jos toteutuneet toimitusajat ovat tällä hetkellä 8-10 kk, niin tilanne on menossa huonompaan suuntaan tulevana talvena.

FribMi

Huomenta. Tilasin itse oman Tiguan eHybridin helmikuussa ja edelleen odottelen. Valmistusviikko vahvistamatta - tilassa edelleen. Soitin tällä viikolla autoliikkeeseen. Vastaus oli, että ei ole vielä mitään tietoa, että milloin tulee. Vw sivuilla lukee, että tänä vuonna tehdyt tilaukset pyritään toimittamaan tänä vuonna.

Hanksi

Myös maaliskuussa tilattu eHybrid odottelee edelleen valmistusviikkoa. En jaksa enää uskoa, että tulee tänä vuonna.
Tiguan eHybrid Style -22
Exät: Golf VII Variant 1.4 TSI 90kw DSG Highline -14, Golf V Variant 1.4 TSI 90kw DSG Sportline -09, Audi A4 2.0 -03

pah

Lainaus käyttäjältä: Hanksi - 26.09.21 - klo:09:05
Myös maaliskuussa tilattu eHybrid odottelee edelleen valmistusviikkoa. En jaksa enää uskoa, että tulee tänä vuonna.

Itsellä tilattu eHybrid maaliskuun puolessavälissä ja pari viikkoa sitten myyjä sanoi toimitusarvioksi vuoden vaihteen (alkuperäinen oli elokuu). En oikein usko saavani autoa enää tänä vuonna. Kyseessä on vielä työsuhdeauto, jossa rekisteröinnin siirtyminen ensi vuodelle vaikuttaa ikävästi verotusarvoon, jota lasketaan kalenterivuoden mukaan :(

jppetteri

Uutisissa oli juttua, että VW laittaa Wolfsburgin tehtaan pariksi viikoksi kiinni tässä syksyllä. Tiguan kai tehdään tuolla.


Erkka

Jep. Tiguan valmistetaan Wolfsburgin tehtaalla.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

FribMi

Soittelin jälleen autokauppaan Tiguanin tulosta. Ei vieläkään mitään tietoa. Joten päätin perua tilauksen. Kahden viikon päästä saan sitten maassa olevan VW ID.4 :-)

dwntime

Lainaus käyttäjältä: FribMi - 21.10.21 - klo:13:20
Soittelin jälleen autokauppaan Tiguanin tulosta. Ei vieläkään mitään tietoa. Joten päätin perua tilauksen. Kahden viikon päästä saan sitten maassa olevan VW ID.4 :-)

Hyvä valinta, loistava auto :)

juhpek

Paljonko ajomatkaa yhdellä latauksella ehybridillä olette päässeet ?
Kuinka paljon kesä, syksy tai talvipakkanen on muuttanut toimintamatkaa ?

Entä kulutus sekalaisessa ajossa, mukana myös polttomoottori?

Itse olen tilannut huhtikuussa ja toimitus on ilmeisesti huhtikuussa eli vuosi tilauksesta toimitukseen. Koeajokokemukset olivat hyvät, odotukset ovat samanlaiset.

Erkka

Kesällä pääsin matka-ajossa 60-100 km rajoitusalueella sähköllä maksimit 66 km rangeen. Mukana myös muutamia kilometrejä kaupunkikruisailua.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

fincovw

Pistetääs vähän päivitystä pitkästä aikaa... 24.02.2021 tehdyn VW Tiguan eHybrid R-Line (käytännössä kaikilla varusteilla) tilauksen tila ollut "Tuotannossa" nyt tasan viikon ja tänään näkyy seuraavat tiedot:

Tilauspvm: 24.02.2021
Alustava tuotantoviikko: 202135
Tila: Tuotannossa (päivittyi 27.10.2020)
Tuotantopvm: 04.11.2021
Alustanumero: WVGZZZ5NZNW4..... (päivittyi 27.10.2020)
Moottorinumero: DGE 357...

Tilauksesta kulunut tällä hetkellä hieman yli 8 kuukautta. Näinköhän sitä pääsisi ajelemaan jo ennen joulua?
Tiguan R-Line eHybrid Plug-In Hybrid 180 kW DSG-autom. (2022)
Ex. Passat Variant Highline 1,4 TSI 110 kW ACT BlueMotion Tech DSG-autom. (2015)

ranis

Minulla parhaimmillaan antanut rangea 52km mutta normaalisti noin 37-42km välillä. Auto on yöt lämpimässä tallissa latauksessa. Minusta se on aika vähän

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy