Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - KesKari

#31
Nyt ajellut 1500km, josta bensalla noin 350km, eikä ole kertaakaan ilmoitellut hiukkassuodattimesta. Tosin joka kerta kun polttis on käynnistyt, olen sillä ajanut vähintään 15km, kaikki nurkka-ajot on mennyt pelkästään sähköllä.
#32
Tässä omia mietteitä asiasta...

Käsittääkseni esilämmityksen maksimiteho on 6kW, ja mikäli auto ei ole johdon päässä, niin tuolla teholla myös lämmitetään, jos asetuksista on sallinut akun käytön esilämmitykseen.

Jos auto on johdon päässä, niin akkua ei käytetä ollenkaan esilämmitykseen, vaan lämmitetään sillä mitä johdosta irtoaa. 8A johdolla ei saa juuri mitään aikaiseksi, varsinkaan jos samaan aikaan pitäisi ladata. 16A johdolla lämmitys onnistuu kohtuullisesti.

Esilämmittämättömällä ajomatka lyhenee, koska aluksi auto käyttää energiaa myös lämmitykseen, paitsi jos sulkee ilmastointilaitteen ja ajaa kylmällä autolla.
#33
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 17.03.21 - klo:06:55
Todella hyvät keskikulutuslukemat. Tuosta kun ilma vielä lämpenee kesäiseksi, niin kulutus tuosta vielä laskee.

16A latausjohdon myötä esilämmitys toimii hyvin ja pudottaa osaltansa kulutusta ja hieman pidentää sähkörangea. Toki se näkyy sitten sähkölaskussa. Mukavuudesta en ole tinkinyt, ilmastointi on eilistä kokeilua lukuunottamatta aina 21 astetta, ratin lämmitys usein käytössä ja penkin lämmitin tarvittaessa.
#34
Eilen tuli ajettua 69km josta bensalla 23km ja sähköllä 46km, lopussa näytti 5km sähkörangea jäljellä (lähdössä range oli 46km). Loppupäässä matkaa oli 3 pysähdystä, pari n. viiden minuutin ja yksi puolen tunnin, lisäksi menin pesuautomaatin läpi. Lähtö oli esilämmityksestä, ilma +2 astetta ja aurinko paistoi. Ilmastointi oli päällä vain bensalla ajaessa, ei ollut tarvetta pitää päällä, pysyi lämpimänä eikä lasit huurtunut.

Ajomatka 69km
Ajoaika 1h 28min
11,7 kWh/100km
2,0 l/100km
Keskinopeus 47 km/h

Ensimmäisen ja toistaiseksi ainoan tankkauksen (yli puolen tankillista jäljellä) jälkeiset tiedot:

Ajomatka 1296km
Ajoaika 35h 23min
18,6 kWh/100km
1,5 l/100km
Keskinopeus 37 km/h
#35
Lainaus käyttäjältä: TiguTigu - 22.02.21 - klo:16:25
Ihan muutamia yksittäisiä kertoja we connect toimii. Oisko noin 90% kerroista se ei toimi. Kirjaa kokoajan ulos mobiilista, eikä saa yhteyttä auton vaikka auton sisältä laittaisi lämmitystä päälle.

Minä poistin tuon sovelluksen käytöstä muutaman päivän kokeilujen jälkeen. Nyt käytän We Connectia joko puhelimen tai tietokoneen selaimella, ja joka kerta on toiminut viimeisen viikon aikana. Ja selaimessa kirjaudun aina palvelusta ulos, kun olen hommat hoitanut.
#36
Lainaus käyttäjältä: Tussi - 19.02.21 - klo:23:19Onko foorumilaisilla kellään 16ampeerin latausjohtoa (suko) tai latausasemasta kokemuksia ja hintoja? Tuolla pitäisi mennä lataus tuplasti nopeammin ja ottaa n. 3h 40min tyhjästä täyteen.

Ostin kokeilu mielessä halvan säädettävän (8/10/13/16A) suko latausjohdon https://www.aliexpress.com/item/4000334156301.html?spm=2114.12010612.8148356.14.552c6801IfNVuK

Toistaiseksi toiminut hyvin, lataa nopeasti ja esilämmityskin toimii kunnolla. Huonoja puolia, johto on aika jäykkä ja siinä oleva ohjausyksikkö iso ja painava, ei kovin näppärä mukana kuljeteltavaksi.
#37
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
19.02.21 - klo:13:01
Lainaus käyttäjältä: akk - 19.02.21 - klo:07:33
^ tuo pätee ainakin Tiguanin kohdalla. Jalan kevyt ”potkaisu” puskurin alle, suora liikerata eteen ja sitten taakse. Jalka rekisterikilven noin toisen kirjaimen kohdalla.

Juuri näin täälläkin onnistunut B8 Passatilla ja nyt Tiguanilla poikkeuksetta joka kerta.
#38
Tiguan eksynyt tänään Poriin, luovutus perjantaina 12.2.
#39
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 26.01.21 - klo:15:43
Omaan päivittynyt päästöt (CO₂ g/km) 40. Olisikohan vetokoukun asennus tai jokin muu lisävaruste lisännyt tuon eron?

Ilmeisimmin vetokoukku, minulle sitä ei tule.
#40
Nyt päivittynyt tietoihin päästöt (CO₂ g/km) 39 ja rekisterinumero ESX-...
#41
Pieni päivitys...

Tilauspvm   14.10.2020
Alustava tuotantoviikko   202103
Tuotantopvm   20.01.2021
Maahantulopvm   01.01.1900
Tila   Auto valmistunut
Rekisterinumero   
Alustanumero   WVGZZZ5NZM...
Merkki   Volkswagen
Mallikoodi   AX14ZY
#42
Näissä 2015 1.6TDI Passateissa ei ollut sitä huijaussoftaakaan.
#43
Tässä 2015 vuosimallin 1.6TDI Passat B8:ssa ei ole AdBlue-systeemiä.
#44
Nopeeta toiminta, alle viikossa linjalta Suomeen :)

Täällä tulevan auton tiedot taas päivittynyt, nyt tila on tuotannossa ja pvm tänään:

Tilauspvm   14.10.2020
Alustava tuotantoviikko   202103
Tuotantopvm   20.01.2021
Maahantulopvm   01.01.1900
Tila   Tuotannossa
Rekisterinumero   
Alustanumero   WVGZZZ5NZ...
Merkki   Volkswagen
Mallikoodi   AX14ZY
#45
Nyt täällä on tulevan auton tietoihin ilmestynyt alustanumero :)
#46
Viime yön aikana muuttunut tilaksi Tuotannossa :D

Tilauspvm   14.10.2020
Alustava tuotantoviikko   202103
Tuotantopvm   01.01.1900
Maahantulopvm   01.01.1900
Tila   Tuotannossa
Rekisterinumero   
Alustanumero   
Merkki   Volkswagen
Mallikoodi   AX14ZY
#47
Pitäisi mennä tunnin laskutuksella. Työnä tuo on helppo, jos on vastaava lämmitysrasia, jonka tilalle laitetaan.
#48
Oikean puoleinen ei mene mittarin kautta, se on tarkoitettu lämmitykseen, siinä on digitaalinen kello ajastuksilla. Vasen on mittarin takana ilman ajastuksia, vikavirtasuojauksin jatkuvaan 16 ampeerin lataukseen tarkoitettu.

Tuosta on myynnissä myös sellainen malli, jossa on molemmat pistorasiat lataukseen omilla mittareilla.
#49
Täällä on pieni rivitaloyhtiö, 17 asuntoa, katospaikkoja on pariton määrä ja minulla on juurikin se "oma tolppa" yksin käytössä. Itse ehdotin hallitukselle, että ostan ja asennutan rasian, näin saan sen käyttöön ennen auton saapumista. Ja maksan kulutuksen mukaan, poislukien perusmaksut, jotka menee jo yhtiövastikkeen mukana. Lisäksi muutaman prosentin pienempi kWh-hinta, koska myös auton lämmitys menee mittarin läpi, muilla lämmityskustannukset sisältyy vastikkeeseen.

Hallitukselle tämä sopi mainiosti, kun kaikki oli pureskeltu valmiiksi. Keväällä sitten yhtiökokouksessa asia käsitellään ja päätetään, hoidetaanko asia näin vai maksaako taloyhtiö rasiat. Lähivuosina potentiaalisia lataajia täällä on korkeintaan muutama, joten olen melko varma, ettei naapureilla ole haluja maksaa mitään, lienevät oikein tyytyväisiä +/-0 ratkaisuun.

Rasiaksi tulee tällainen, menee heittämällä nykyisen tilalle: https://www.satmatic.fi/Lataus-ja-lammitysasema-Lat/ekauppa/p8MMO466S/
#50
Täällä samoin kuin Antorella, käyttäjä maksaa muutostyön ja mittarin mukaan sähkönkulutuksen.
#51
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 17.12.20 - klo:18:27
Jos paketti ilmaiseksi on tarjolla, en ikinä jättäisi ottamatta jonkun 1-2kk viiveen vuoksi. Makuasioita toki. :)

Aivan, mutta kun se ei ole ilmainen, ainakaan minun ja Erkan osalta, auton toimitus viivästyisi pari kuukautta lisää ja vaihtoauton arvo menisi uusiksi.
#52
ID.4 / Vs: ID.4
16.12.20 - klo:03:52
Pieni epätieteellinen laskelma, tämän perusteella Tiguanin istumakorkeus on n. 10 senttiä enemmän...

ID.4 auton korkeus 1612 - penkistä kattoon 1069 = 543

Tiguan Allspace korkeus 1674 - penkistä kattoon max. 1054/min.1008 = 620/666
#53
Nykyisessä autossa tuo liikennemerkkien tunnistus on täysin hyödytön, oikeastaan jopa haitallinen, koska siihen ei voi luottaa ollenkaan, niin usein näyttää täysin virheellistä tietoa.

Jos Tiguanissa tuon Travel Assist paketin myötä myös vakionopeussäädin alkaa tekemään omiaan, niin en todellakaan edes halua sitä. Eli täällä ei aiheuta muutoksia tilaukseen, tyytyväisenä jatketaan ilman Travel Assist pakettia.
#54
Tiguan eHybrid tilattu 14.10. Nyt vahvistettu tuotantoviikko 202103.
#55
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 24.11.20 - klo:15:18
Oma Volkswagen sivulla alustava tuotantoviikko on päivittynyt tänään viikko neljästä --> viikko 202102   :)

Nyt minunkin alustava tuotantoviikko päivittyi 06 --> 03  :D
#56
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 10.11.20 - klo:11:48
Jos kunnon säädettävän 16A suko kaapelin haluaa ostaa niin itse jättäisin Charge Ampsin kauppaan ja ostaisin Metron merkkisen. Kaikki elektroniikka on upotettu siihen latausliittimeen. https://eauto.si/metron-shop/product/pc03-16a-1-phase/

Tämä vaikuttaa hyvältä, kiitos vinkistä.
#57
Latauskuvioita joutui jonkin verran miettimään, rivitalossa kun asun. Taloyhtiön siunauksella latausta varten tilasin autokatokseen nykyisen lämmitysrasian tilalle tällaisen lataus- ja lämmitysaseman https://www.satmatic.fi/Lataus-ja-lammitysasema-Lat/ekauppa/p8MMO466S/. Hommaa vielä helpotti se, että katospaikkoja meillä on pariton määrä ja minulla sattuu olemaan se ainoa "oma rasia".

Latausjohtona ajattelin ensin kokeilla tällaista halpaa 8/10/13/16A säädettävää johtoa https://www.aliexpress.com/item/4000334156301.html?spm=2114.12010612.8148356.14.552c6801IfNVuK. Jos tuon kanssa on ongelmia niin sitten hommaan Charge Amps Ray latausjohdon https://charge-amps.com/fi/tuote/ray-latausjohto/
#58
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 05.11.20 - klo:15:40
Milloin teit tilauksen? Itse tilasin 20.10 ja alustavaksi tuotantoviikoksi merkattu 202104.

Tilaus tehtiin 14.10. eli tasan ei käy onnen lahjat ;D
#59
Nyt ilmestyi tulevan auton tietoihin alustava tuotantoviikko 202106, taitaa tulla "aprillipila" luovutuksesta :P
#60
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 28.10.20 - klo:10:39
Mitä toimintoja on matkapuhelinvalmius Comfortissa? Muuta kuin langaton lataus? Liittyykö jotenkin auton etäohjaukseen puhelimella?

Ulkoinen antenniliitäntä ja langaton lataus lukee lapuissa, sen enempää en tiedä. Tuon langattoman latauksen takia otin sen.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy