Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - KesKari

#1
Lainaus käyttäjältä: pah - 28.02.24 - klo:21:44Päivitys vanhaan viestiin. Tuota satunnaista "Travel Assist ei käytettävissä" -varoitusta tuli jatkuvasti muutaman kerran päivässä, mutta nyt Tiguan kävi takuuhuollossa ja siihen vaihdettiin uusi ratti vian korjaamiseksi. Samaa vikaa ja korjausta näkyy ulkomaisilla foorumeilla myös olleen. Nyt on menty kuukausi ilman varoituksia, joten auttoi.

Samoin täällä, ilmoituksia tuli muutama viikossa, joulukuussa vaihdettiin takuuna ratti, eikä ole enää ilmoituksia tullut kertaakaan.
#2
Kun ajovalot on päällä niin sisällä on myös painikkeet valaistu.
#3
Sen verran on pakko kommentoida, että hyvin toimiva auto ei kyllä seiso päivääkään pajalla. Määräaikaishuollot riittää, kaikki siihen lisäksi tulevat pajakäynnit on isoa miinusta.
#4
Lainaus käyttäjältä: Japex - 23.02.23 - klo:19:41saakos kokonaismatkamittarin lukeman jotenkin näkyviin ajossa? Mulla näkyy vain tuo trip alareunassa.

Sammuta vakionopeussäädin kokonaan niin tulee kilometrit näkyviin.
#5
Lainaus käyttäjältä: TeroPee - 26.11.22 - klo:16:16
Onko nuo sulla siis koko ajan paikallaan vai irrotatko turvavyön vähän ennen pysähtymistä ja laitat tuon käikäleen turvavyön lukkoon estämään auton sammuminen?

Turvavyötä käytän aina normaalisti, tuota huijaria vain kun pysähdyn tavaran purkamista/lastaamista yms. varten estääkseni auton sammumisen.
#6
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 26.11.22 - klo:14:57
Tarpeeksi kun olet käyttänyt huijausklipsejä, niin seuraa erilaiset herjat avustavista järjestelmistä.

Nyt toista viikkoa käyttänyt Tiguanilla ilman ongelmia, ilmoittelen jos jotain ihmeellisyyksiä ilmenee.
#7
Lainaus käyttäjältä: Le.ON - 27.10.22 - klo:15:34
Täällä myös auton sammuminen ärsyttää, kun tallin ovia pitää käpälöidä manuaalisesti. OBD elevenilläkään en ole vielä ratkaisua löytänyt viiveen lisäämiseksi.

Tilasin "turvavyöhuijarit", ei sammuile enää, helppo ja halpa ratkaisu. Tilasin Fuugosta, alla linkki, ei muita kuluja ja runsaan viikon olivat matkalla.

https://www.fruugo.fi/2-osaa-auton-turvavyon-aanenvaimentimet-halytys-tulppa-clip-auto-metal-turvavyon-tulpat/p-88659808-184816657?language=fi&ac=croud&gclid=Cj0KCQiAj4ecBhD3ARIsAM4Q_jFcWmzdoyj2JWlHMTAMY1Vfcdah3paDh_bEfPsMGIPveeG4Hg4w40MaAhQrEALw_wcB
#8
Lainaus käyttäjältä: Hadari - 05.10.22 - klo:11:28
Ã,,kkilukemisella ainakin yksi merkittävä parannus aikaisempiin kommentteihin viitaten: Sisätilan lämmitys/viilennys onnistuu nyt latausjohdon ollessa kiinni. Lämmitys/viilennys kestää 30 min. Jos latausjohto ei ole kiinni niin akkuvirralla aika on 10 min. Epäselvää on vielä miten tämä toimii, jos lataus on ajastettu esim yöajaksi klo 22-06 ja haluaisi lämmittää autoa klo 10 ja latausjohto on kiinni. Sekin selviää tietysti kokeilemalla. Yksi mahdollinen tapa on poistaa ajastus kännykkä-appsista, jolloin lämmityksen pitäisi onnistua. Hankalaa, jos haluaa hyödyntää yösähköä jatkuvasti latauksessa.

Sisätilan lämmitys/viilennys on Tiguanissa toiminut alusta asti. Ja tuo lataus yöllä ja lämmitys myöhemmin onnistuu ainakin seuraavasti auton asetuksista:
-Akkuvarauksen alaraja aseta nollaan.
-Ajasta lähtöaika klo 5.50 ja ajastuksen asetuksista päälle pelkästään lataus. Tyhjästä täyteen kestää 8A virralla n. 7,5h, joten lataus tapahtuu kokonaan yön aikana
-Laita toinen ajastettu lähtöaika (näitä voi tehdä 3 erilaista) klo 10.00 ja latauksen asetuksista päälle pelkkä ilmastointi. Tosin tällöin ilmastointi tapahtuu tolpasta otettavalla sähköllä.
#9
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
24.09.22 - klo:15:32
Lainaus käyttäjältä: Mitorah - 23.09.22 - klo:21:32
mikäs hyöty tuolla hold chargella sitten on?

Sillä toiminnolla saa reissussa säästettyä akkua matkan loppupuolelle mahdollista kaupunkiajoa varten.
#10
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
17.03.22 - klo:12:05
Lainaus käyttäjältä: makelja - 17.03.22 - klo:11:41
Juuri kun pääsin kehumasta, niin sisäänkirjautuminen ei toimi. :-[

Eipä toimi sisäänkirjautuminen We Connect sovellukseen täälläkään. Eilisestä alkuillasta asti "pihalla". Autosta toimii yhteys palvelimille, My Volkswagen sivulle pääsee selaimella kirjautumaan ja näkyy ajetut matkat.
#11
Vuosi takana ehybridillä, laskin vuoden bensa- ja latauskulut toteutuneiden eurojen mukaan. Bensaan 3,70â,¬/100km ja latauksiin 1,90â,¬/100km, yhteensä 5,60â,¬/100km. Aika hyvin sopii ehybridi meidän ajotarpeisiin.
#12
Tiguan eHybrid 2021 toimii samoin, nämä nollautaa samalla kuin lähdöstä alkaen tiedot, eli kun auto on ollut 2h sammutettuna. Pitkäaikaisista ajotiedoista saa kyllä laskettua kohtuu tarkan arvion sähköajon osuudelle, kun käyttää 6litraa/100km kulutusta laskennassa. Pitkäaikaiset tiedot nollautuu kun 100 tuntia tulee täyteen.
#13
Lainaus käyttäjältä: Tkh66 - 30.12.21 - klo:12:03
Moi,
Toimiiko tuo e-hybridin esilämmitys teillä?
Mulla lähtee WeConnectista tai lähtöajan asettamalla puhallus kyllä päälle, mutta jos auto on latausjohdossa kiinni, niin ei tule yhtään lämmintä.
Eilen löysin lämppärin menusta täpän, ilmastointi myös akkuvirralla ja nyt esilämmitys toimii, kun ei ole piuhassa kiinni. Mutta ei siis vieläkään jos johdon päässä…
Onko siellä jokin asetus vielä ketuillaan, vain onko reeraamo-keikka?

Täällä toimii esilämmitys kaikissa edellä mainituissa tapauksissa (lataus 16A). Enkä ihan heti keksi sellaista asetusta, joka tuon lämmityksen estäisi, jos on latausjohdossa kiinni.
#14
Täällä tankkauksista ja latauksista laskettu todellinen keskikulutus aikaväliltä 12.2.-31.8. oli 2,6 l/100km ja 16,3 kWh/100km.

Pidemmillä maantieajoilla, lähtö akku täynnä, bensan keskikulutus kasvaa matkan pituuden ja nopeuden mukaan. 250km meni talvinopeusrajoituksilla 5 l/100km, 500km kesänopeuksilla vei 6,5 l/100km.

Sähköllä on parhaimmillaan mennyt 68km nurkka-ajoissa optimiolosuhteissa. Talvikelillä 31km ollut huonoin, mutta kovinkaan paljoa ei vielä talviajoista ole kokemusta.

Merkittävästi sähkönkulutusta lisää ajon aikainen lämmitys, tiellä oleva loska yms. ja suuri nopeus.

Lähdössä auton arvuuttelema range ja toteutunut voi erota paljonkin toisistaan. Range arvaukseen vaikuttaa ainakin nämä, edellinen ajosuorite, lämmityslaitteen asetukset, ulkolämpötila ja arvatenkin akuston lämpötila.

Optimi lienee 20 astetta lämmintä, pilvipouta eli ei tarvetta lämmitykselle eikä jäähdytykselle, ei vastatuulta, ei mäkiä, vauhtia n.50km/h ja suht tasaista ajoa, eikä pysähdyksiä. Näin voisi 75km onnistua sähköllä.

Pahimmaksi kuvittelisin kunnon räntäsateen jälkeisen kovan pakkasen, kadut surkeassa kunnossa ja lämmitystä tarttis paljon. Tähän yhdistettynä useampi muutaman kilometrin pätkäajo tunnin parin tauoilla, saattaa olla että 20km olisi maksimi sähköllä.
#15
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia PHEV iV
18.10.21 - klo:05:58
Myös ilmastointilaitteen asetukset, jotka viimeksi autoa sammuttaessa on ollut käytössä vaikuttaa range-arvioon ja paljon. Olen Tiguanilla testaillut esilämmitystä, mm. vaikuttaako ilmastoinnin asetukset jotakin, niin rangeen ne vaikuttaa... jos ilmastointi on sammutettu niin range on ollut n.58 näillä syyskeleillä, jos lämmityksen on laittanut täysille niin pahimmillaan range ollut alle 30.
#16
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
22.09.21 - klo:04:41
Olen Tiguanin esilämmitystä testaillut talvea varten, ja siinä sivussa myös seuraillut range-laskelmaa. Rangen laskennassa otetaan varmasti edellinen ajosuorite huomioon. Ja ulkolämpötila vaikuttaa. Ja siihen liittyen todella paljon vaikuttaa ilmastointilaitteen asetukset. Nyt vähän kylmemmillä ilmoilla, jos olen jättänyt auton parkkiin ilmastointilaite sammutettuna, niin aamulla rangea on n. 48km nollakelissä. Jos olen laittanut ennen sammutusta lämmityksen täysille, niin range on lupailtu 30km.

Näistä lähtökohdista, työmatka 60km (keskinopeudella 70-75km/h), esilämmitettynä sähköllä siitä on mennyt hieman yli 40km. Optimikelillä on parhaimmillaan päässyt 56km, ja veikkaan että räntäsateessa tai lumisateessa pakkasella 25-30km on maksimi.
#17
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
10.09.21 - klo:08:55
Lainaus käyttäjältä: Tomber - 10.09.21 - klo:02:11
10 Koeajoauton b vaihteella generointi oli voimakasta. Mistä valitaan voimakkuuden säätö.

Kaasupolkimella, ei nosta jalkaa kokonaan pois "kaasulta", niin saa säädeltyä tarpeen mukaan.
#18
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia PHEV iV
10.09.21 - klo:07:20
Tiguanilla ajan vastaavat matkat muuten kokonaan e-modella, mutta jossain sopivassa välissä n. 10 kilometriä hybridin latausmoodilla, eli akun tavoitetasoksi 100%.
#19
Lainaus käyttäjältä: ranis - 07.08.21 - klo:17:28
Minulla Hybrid Tiguan jota olen lataillut aina autotallissa. Talvella antoi noin 32km. Kesällä useasti uli 50km. Nyt tipahtanut 32-42km. Onko tämä normaalia vai onkohan akuissa jotain vikaa?

Olen tullut siihen tulokseen, että käynnistyksen jälkeen auto arvuuttelee rangea viimeisen ajosuoritteen perusteella. Tuollaista 30-40km rangea tullee moottoritiellä ajamisen jäljiltä. Minulla ei noin pientä rangea ole näkynyt talven jälkeen, tosin en ole motarillakaan ajellut.

Minulla työmatka pitää sisällään 60, 80 ja 100km/h rajoituksia, keskinopeudeksi tulee yleensä 75km/h, ja nippa nappa pääsee pelkällä sähköllä tuon 53km matkan (talvella n.30-35km). Tämän jäljiltä latauksen jälkeen näyttää n. 50-54km rangea.

Nurkka-ajossa pääsee 55-65km, tämän jäljiltä rangea lupailee n. 60-67km.
#20
Lainaus käyttäjältä: foxnen - 04.08.21 - klo:11:03
Kysymys onko kukaan saanut paikkausainetta ja 12V kompressoria hybridin mukana?

Ei ollut noita mukana, Tiguanin sain helmikuussa.
#21
Lainaus käyttäjältä: Passova - 04.08.21 - klo:06:51
Tuon henkilöllisyyden voinee myös todistaa marmorilla?

Automyyjän kanssa minä kävin tuon hoitamassa.
#22
Tiguan on jokusen kerran tehnyt tuon saman, jokaisella kerralla on tuulilasi ollut päin aurinkoa. Sammutus ja uudelleen käynnistys on täällä auttanut.
#23
Passat 2015 Discover Pro, tikulla piti olla Mib1 ja Mib2 kansio sekä metainfo2.txt tiedosto, eikä mitään muuta.
#24
Paranee vaan, eilisen ajosuoritteen perusteella range näyttää aika mukavalta


#25
Lainaus käyttäjältä: foxnen - 15.04.21 - klo:09:00
Auton on aamulla ollut lämmin, mutta satunnaiseti ei.

Samaa tehnyt täällä parin viime viikon aikana, kolme kertaa jäänyt esilämmitys pois. Aikaisemmin toiminut joka kerta. Mitään en itse tee eritavalla kuin ennen, joten siitä ei johdu. Aamut on edelleen ollut kylmiä, ja esilämmitys on kyllä toiminut useamman asteen lämpimämmissäkin keleissä.
#26
Jos ei ole ajastuksia niin auto lataa heti täyteen. Jos on ajastuksia, niin johdon kiinni laittamisen jälkeen paina vieressä olevaa "lataa heti" nappia.
#27
Maapallo on valkoinen, kun autolla on datayhteys ja harmaa jos yhteys on poikki.
#28
Eilen iltapäivällä Prisman parkkipaikalta lähtiessä Tiguan hukkasi datayhteyden (=maapallo harmaa), eikä tieto kulkenut sen jälkeen auton ja We Connectin välillä. Tänään aamulla We Connect ilmoitti että lähtöaika aktiivinen, laita latausjohto kiinni (auto oli johdon päässä). Menin autolle, irroitin johdon ja käynnistin auton, datayhteys palautui ja auto päivitti tiedot We Connectiin.

Viikonloppuna oli kaikenlaista hässäkkää, sähköpostiinkin tuli seuraava ilmoitus:

"Ilmoitamme, että seuraavat mobiilipalvelut poistettiin käytöstä ajoneuvosi Tiguan infotainment-järjestelmän kautta 3.4.2021 - 12:14:
•   Lukitseminen & lukkojen avaus
•   Alueilmoitus
•   Ilmastointi
•   Ajotiedot
•   Auton tila
•   Lataus
•   Huollon ajanvaraus
•   Nopeusilmoitus
•   Pysäköintipaikka
•   Ã,,änimerkki & vilkut
•   Lähtöajat
•   Auton kuntoraportti
•   Vikapuhelu

Voit aktivoida nämä mobiilipalvelut milloin tahansa uudelleen ajoneuvosi infotainment-järjestelmän kautta."

Seuraavana päivänä tsekkasin autolla tilannetta, en ollut enää pääkäyttäjä. Laitoin itseni pääkäyttäjäksi ja auto pyysi vara-avainta, noh oltiin 500km päässä kotoa joten eipä ollut vara-avainta lähellä. Kolmantena aamuna lähdettiin kotia kohti ja kaikki oli taas palaunut ennalleen itsekseen. Vuorokausi kotikaupungissa ja sitten tuli tuo alussa mainittu datayhteyden hukkaaminen. Mitähän seuraavaksi :-P
#29
Ensimmäinen kunnon kevätpäivä, +10 astetta, piti käydä vähän ulkoilemassa. Sähkörange mukavat 57km.


#30
Lainaus käyttäjältä: TiguTigu - 20.03.21 - klo:15:43
Kolmannekseen, oletteko löytäneet vielä ideaalista paikkaa auton tunkille?

Laitoin suosiolla varastoon, mitäpä sillä autossa tekee kun ei ole vararengastakaan ;D
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy