Volkswagen CC 2.0 Blue TDI CR akun vaihto?

Aloittaja Stevicon, 17.12.18 - klo:08:35

« edellinen - seuraava »

Stevicon

meneekö akun vaihto ihan normaalilla menetelmällä? vai pitääkö vcds.llä ohjelmoida/ pitää virtaa koko akun vaihdon ajan?

M_M

Otsikosta päätellen autossa on start-stop (bluemotion)? Silloin siellä on myös akun valvonta, jolle pitää kertoa akun vaihtuminen. Autoa ei tarvitse pitää virroissa akkua vaihdettaessa, siitä ei ole mitään iloa mutta haittaa voi ollakin jos tyrii jotain.

Reippaasti siis vanha akku irti, uusi tilalle ja sitten VCDS käyttöön koodausta varten.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Stevicon

saisko ohjeita kun ei huoli uutta koodia 61 välilehdestä

M_M

Saisko auto-scan login että näkisi mitä osia siellä autossa on?

Ross-tech ohjeistaa kolme eri tapaa joista jonkun pitäisi toimia, riippuu auton ohjainyksiköistä mikä niistä: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Battery_Replacement
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Stevicon

kun herjaa että vain 18 nro/kirjainta?

M_M

Jaa-a, ei osaa näillä äärimmäisen vajavaisilla lähtötiedoilla oikein enempää sanoa.

Jos siinä on moduuli 61 niin koodaus on kai jotain tuon näköistä? 10- tai 11-numeroisia koodeja tuonne pitäisi laittaa kuten VCDS ohjeitaakin.



Jos akun kapasiteetti on sama kuin vanhankin, niin ei kannata muuttaa mitään muuta kuin sarjanumeroa, jolloin akku käsitetään jälleen uudeksi.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy