Kaasuläppä ei sopudu

Aloittaja apell, 26.05.19 - klo:01:45

« edellinen - seuraava »

apell

Mikä häiriköi tuota kaasuläppää kun yritän soputtaa niin siihen viimeiseen laatikkoon (vcds) tulee ERROR kun pitäisi lukea adp ok. Kaasuläppäkotelo käytetty toisessa touranissa jossa sopeutus onnistui.


                Address 01: Engine       Labels: 03C-906-056-BAG.lbl
Control Module Part Number: 03C 906 056 F    HW: Hardware No
  Component and/or Version: MED9.5.10        00 5177
           Software Coding: 0000072
            Work Shop Code: WSC 01324 785 00200
                      VCID: 264310139112D62ECEF-8073
3 Faults Found:

17987 - Throttle Actuator (J338)
            P1579 - 001 - Adaptation Not Started
17581 - Angle Sensor 2 for Throttle Actuator (G188) Signal too High
            P1173 - 001 -
17951 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187)
            P1543 - 002 - Signal too Small

Address 03: ABS Brakes        Labels: 1K0-907-379-MK60-F.lbl
   Part No: 1K0 907 379 D
   Component: ESP FRONT MK60      0102 
   Coding: 0051910
   Shop #: WSC 01324 785 00200
   VCID: 3365F94752C0B386591-8066

1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
            013 - Check DTC Memory

-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect.        Labels: 3C0-937-049-23-M.lbl
   Part No SW: 1K0 937 049 F    HW: 1K0 937 049 F*
   Component: PQ35 BordnetzSG 1.0 0401 
   Revision: 12345678    Serial number: 00000006376951
   Coding: 088F8F000004100000120C000000000000
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   VCID: 326BFC43ADDABA8E527-8067

   Subsystem 1 - Part No: 1T0 955 119 A  Labels: 1TX-955-119.CLB
   Component: Wischer WWS A-MPV   0101 
   Coding: 16711700
   Shop #: WSC 00000 

1 Fault Found:
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
            008 - Implausible Signal


M_M

Akkujännite riittävä? Tarpeeksi huonolla akulla voi jännite virrat päällä kyykätä niin alas, ettei sopeutus onnistu.

Vikakoodeista pitäisi päästä eroon ja nollauksen jälkeen kerran virrat pois ja takaisin päälle, ennen sopeutusta.

Nämä nyt ihan peruskauraa suoraan ross-techin wikistä, mutta mainitsinpa kuitenkin kun ei olosuhteista erikseen mitään kerrottu.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

apell

Juu, ohjeiden mukaan tehty. Voisiko egr juonitella vaikka ei anna vikakoodeja?

M_M

Tuskin se egr mitenkään kaasuläpän sopeutusta estää.

Tietysti aina on sekin vaihtoehto, että kaasuläppä on huonolaatuinen tarvike joka on ihan niillä rajoilla, että meneekö se sopeutuksesta läpi ja sattuu vaan toimimaan siinä toisessa testatussa autossa.

Jos se on merkkarilta haettu alkuperäisosa, niin tuskin on sitten siitäkään kyse... Kunhan arvailen.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

tarzi

- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

apell

Audin rinkulat läppäkotelon kannessa on, saattaa olla n 200 tkm ajettu. Kaasuläpälle tuleva johdon liitin mitottu ohjeiden mukaan. Arvot heittivät ainoastaan kaasupolkimen arvoissa (täyskaasu).

TDiih

Onko läpän maadoitus kunnossa ettei kellu?
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

apell

Kokeilin lisämaadoituksellakin, ei alkanut pelittään.

apell

Vika löytyi johtosarjasta!!!

Musty1903

Lainaus käyttäjältä: apell - 29.05.19 - klo:22:33
Vika löytyi johtosarjasta!!!

Hei. Samanlainen ongelma mulla on. Miten sait se vika ja miten korjannut?
Kiitos.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy