ATD moottorin öljynpaine/öljymäärä

Aloittaja Sepittäjä, 16.01.19 - klo:14:27

« edellinen - seuraava »

Sepittäjä

Näitten vanhojen "Vag-laisten " kanssa näyttää ongelmia riittävän.
Nyt tuli tuon vm.2005 1,9 tdi golfin kanssa eteen sellainen tilanne,että öljynpaineen merkkivalo toimii punaisena ,kuten kuuluukin mutta uutena piirteenä ilmestyi sellainen ilmiö,että kun virran kytkee päälle, niin valo vilkkuu keltaisena muutaman kerran ja sammuu sitten. Ajon aikana ei vilku eikä pala,ei keltaisena,eikä onneksi punaisenakaan.
Käöyttöohjekirjan mukaan vilkkumisen syynä oitäis ollase,että moottorin öljymäärämittariin on tullut toimintahäiriö ja keltainen vilkkuminen varoittaa tästä.
Kysymys kuuluu,että missä se öljymäärämittari sijaitsee ja miten siihen tullut toimintahäiriö poistetaan ?

Enhancer

Niin onhan se toki kauheaa kun 14 vuotta vanhaan autoon vika iskee. Sellaisia ne VAG:t on.

Öljypohjasta löytyy anturi, kannattanee tarkastaa johdot ja puhdistaa. Paljonko öljyillä on ajettu?
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

o.b.

Uusi auto ja heti rikki :o

Anturi on todennäköisesti sökö. Useamman noita vaihtanut ja seuraavan öljynvaihdon yhteydessä vaihtuu tytön autoonkin (-04 Audi A4). Ajattelin valittaa maahantuojalle kun autolla on ajettu vasta reilu 425 tkm ja ikääkin vain 15v ;D

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 16.01.19 - klo:15:02
Uusi auto ja heti rikki :o

Anturi on todennäköisesti sökö. Useamman noita vaihtanut ja seuraavan öljynvaihdon yhteydessä vaihtuu tytön autoonkin (-04 Audi A4). Ajattelin valittaa maahantuojalle kun autolla on ajettu vasta reilu 425 tkm ja ikääkin vain 15v ;D
Goodwillinä tarjoan kaljat jos vaihtavat anturin Audi Centerillä :). Ei väliä missä päin suomea...
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

o.b.

Laitetaan nyt se varaosanumerokin tuolle osalle: 1J0907660B

Kiinalaista osaa saa alle kympillä ja Hella-merkkisenä hieman alle 50â,¬. Lähde: www.ebay.de

Voi olla, että öljymäärän varoitus ei nyt toimi ja kannattaa seurata öljyn määrää mittatikusta kunnes uuden anturin saa seuraavan öljynvaihdon yhteydessä vaihdettua.

Voi se vika toki olla johto/liitinvikakin kuten edellä asaintuntijan toimesta mainittu.

Sepittäjä

Hyvä homma o.b :ltä kun antoi varaosanumeron. Kiitos !
Nyt mietityttää ,että kannattaako köyttää 50 euroa jos noin 10 eurollakin saa toimivan osat ?  VAI SAAKO ? Jos saa, niin  MINKÃ,,MERKKINEN se KYMPIN osa sitten mahdollisesti vois olla ?Miten Motonetista tai muista tarvikeliikkeistä .....?????

Jultsu

#6
Lainaus käyttäjältä: Sepittäjä - 18.01.19 - klo:07:13
Nyt mietityttää ,että kannattaako köyttää 50 euroa jos noin 10 eurollakin saa toimivan osat ?  VAI SAAKO ?

Tämäkin asia selviää vain itse kokeilemalla, aivan täysin sattumankauppaa että minkälaisen laadunvalvonnan se halvempi osa on käynyt läpi. Tottakai se kalliimpikin osa saattaa olla rikki suoraan laatikosta nostettuna.

Mikäli se osa on helposti vaihdettavassa paikassa, kannattaa varmaankin kokeilla sitä halvempaa. Mikäli esim. öljyt täytyy valuttaa ulos anturinvaihdon yhteydessä niin se 40 euron säästö anturissa on äkkiä käytetty uuteen 5 litran öljykanisteriin ja tuon lisäksi pitää vielä ostaa se kalliimpi anturi..
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy