Leon 5F ST Farmari

Aloittaja Nipademu, 09.08.13 - klo:16:52

« edellinen - seuraava »

Antsu

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 05.04.14 - klo:00:00
Toinen asia mikä tulee mieleen on lämppärin pistokkeen paikka. Mihin sen asentavat? Onko kellään kuvia asiasta? Malli on FR. Toive on tietty että se tulisi jonnekin alas mustalle alueelle, mutta mitähän vaihtoehtoja siellä on?
Mulle pistoke on asennettu juuri sinne alas mustaan "mehiläiskennoon".  :)

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Antsu - 06.04.14 - klo:10:07
Mulle pistoke on asennettu juuri sinne alas mustaan "mehiläiskennoon".  :)

Hyvä juttu, toivottavasti se tulee minullekin sinne, kun niin pyysin. Tuo kenno vaikuttaa vaan kuvien perusteella hankalalta paikalta asentaa.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

isosubbari

Ideoita takapenkin suojaukseen kun siellä matkaa taittaa kaksi terroristia?  >:(
Tekisi mieli jättää tuo muovi tuonne takapenkille, mikäli auto luovutetaan penkit muovitettuina, mutta onko kukaan tavannut vielä tähän autoon merkki kohtaista suojaa takapenkille tai mitään muuta järkevää ettei tulisi tippa linssiin heti  :o

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: isosubbari - 06.04.14 - klo:20:29
Ideoita takapenkin suojaukseen kun siellä matkaa taittaa kaksi terroristia?  >:(
Tekisi mieli jättää tuo muovi tuonne takapenkille, mikäli auto luovutetaan penkit muovitettuina, mutta onko kukaan tavannut vielä tähän autoon merkki kohtaista suojaa takapenkille tai mitään muuta järkevää ettei tulisi tippa linssiin heti  :o

Ostin aikanaan Lidlistä takapenkin suojan, sellaisen kokoontaitettavan nylonisen/kankaisen, jossa on turvavöiden läpiviennit ja klipsikiinnitys niskatukien ympäri. Yllättävän hyvin se on toiminut hintaansa nähden jo kahdessa eri autossa. Luulisin uskoisin, että esim. Hessumobiilista tms. saisi vastaavia. Tämä on suojannut niin koiran satunnaisen kyydin penkillä kuin myös pienten takapenkkiterroristien hyökkäykset. Pakko se on laittaa Leoniinkin. Huomenna pitäisi päästä sovittamaan suojusta... :)
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

leon_13

Turussa leoniin irroitettava koukku asennuksineen johon kuuluu kaikki 650e. Tuollainen tarjous tuli. Asennus kestää 3 tuntia. Sisältää kuulemma parkkitutka konffaukset yms. Hinta siis sama kuin tehdas asennus esim rapidiin.

Mano

Lainaus käyttäjältä: Mano - 30.03.14 - klo:12:40
Pitkästä aikaa tällä palstalla.
Melkein viisi vuotta ja 240tkm palvellut Superb lähtee pauttiarallaa kolmen kuukauden päästä vaihtoon. Alkoi olla downsizingin aika sisätilojen suhteen, kun jälkikasvu ei enää kyydissä paljoa kulje. 1,9TDI "perus" Superb oli loistoauto. Tuolla kilometrimäärlle ei muuta kuin pari pikkuvikaa ja paljon ajoa
Tilalle tulee EmocionRed-punainen LeonST 1,6TDI nelivedolla ja Style-varusteilla. Lisänä led-valot ja ilmastointi/tutka-paketti.
Olisin himoinnut Beigen väristä vaaleaa nahkasisutusta, mutta hinta pudotti sen loppujen lopuksi pois.
Olisikohan sittenkin pitänyt................
Onko kenelläkän kokemusta tuosta vaaleasta nahkasisustuksesta?

Niinhän siinä siiten niin kävi, kun noita esitteitä tarpeeksi katselin, että sai laitettua vaalean nahkasisutuksen jälkitilaukseen. Onnistuikin onneksi vielä.
Kyllä sitä onkin jo tarpeeksi tullut mustaksi sisutetuissa autoissa istuttua.
Saatta olla, että pessimisti on ollut loppujen lopuksi oikeassa, mutta siihen asti optimistilla on ollut pirun hauskaa

Yaffa0

Pitkä odotus päättyi ja vihdoin pääsi ratin taakse.  8)
Melkein tasan kolme kk siinä meni.
Eli peruspunainen FR 103 kw 17" pyörillä, led-valot, navi, parkkitutkat, tavaratilaverkko ja jotakin muuta pientä...

Hyvin tuntuu kulkevan ja vakaasti motarillakin. Vaihteisto on tosi sujuva, lyhytliikkeinen ja täsmällinen. Navisysteemin äänentoisto tuntuu laadultaan täysin riittävältä. Bassoakin piisaa. Osaa liikennetiedotteet ja ruuhkamerkinnät myös (mikä oli pieni yllätys). Sound system olisi varmasti ollut kirsikka kakun päällä, mutta nyt on enemmän tavaratilaa käytössä, kun ei ole vararengasta subbareineen, eikä sen painoakaan.

Laitan jonkun kuvan,kun saan kuvattua.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

yaska

Lainaus käyttäjältä: leon_13 - 11.04.14 - klo:19:35
Turussa leoniin irroitettava koukku asennuksineen johon kuuluu kaikki 650e. Tuollainen tarjous tuli. Asennus kestää 3 tuntia. Sisältää kuulemma parkkitutka konffaukset yms. Hinta siis sama kuin tehdas asennus esim rapidiin.

Osaatko sanoa, pitääkö joka tapauksessa ruksata tämä esiasennus lisävaruste vai voiko jättää pois kokonaan jos laittaa jälkiasenteisen koukun ja vaikuttaako jälkiasennetun hinnoitteluun? "Vetokoukun esiasennus, johdotus, ohjainlaite, moottoritila"

isosubbari

Lainaus käyttäjältä: yaska - 12.04.14 - klo:10:30
Osaatko sanoa, pitääkö joka tapauksessa ruksata tämä esiasennus lisävaruste vai voiko jättää pois kokonaan jos laittaa jälkiasenteisen koukun ja vaikuttaako jälkiasennetun hinnoitteluun? "Vetokoukun esiasennus, johdotus, ohjainlaite, moottoritila"

Ainakin omassa myyjä käski jättää ensiasennuksen pois ja sitten maksaa 770â,¬ koko paska autoliikkeen kautta, kun käyttävät jossain muualla..

isosubbari

Lainaus käyttäjältä: Mano - 11.04.14 - klo:21:04
Niinhän siinä siiten niin kävi, kun noita esitteitä tarpeeksi katselin, että sai laitettua vaalean nahkasisutuksen jälkitilaukseen. Onnistuikin onneksi vielä.
Kyllä sitä onkin jo tarpeeksi tullut mustaksi sisutetuissa autoissa istuttua.

Miten onnistui tuo varusteen tilaaminen jälkikäteen, tuleeko kuluja tai vaikuttaako toimitusaikaan?
Itellä auto pitäisi olla 6.6 täällä ja edelleenkin mietityttää nuo alcantara urheilupenkit  :o

Mano

Toimitus oli alunperin luvattu juhannuksen jälkeiselle viikolle.
Nyt toimitus on heinäkuun ensimmäinen viikko.
Eli viikolla on toimitusaika pidentynyt.
Kun kyselin myyjältä vaikuttiko sistuksen vaihto toimitusaikaan, hän ei varmaksi pystynyt sanomaan.
Tehtaalle on kuulemma tullut muutenkin paljon tilauksia ja ruuhkan poikasta on syntynyt, ainakin myyjän mukaan
Saatta olla, että pessimisti on ollut loppujen lopuksi oikeassa, mutta siihen asti optimistilla on ollut pirun hauskaa

isosubbari

Sen verran hyvin pärjänny arvosteluissa ja ulkonäkö on saanut kiitosta jopa omien kavereiden (audi ja bmw -miesten) keskuudessa ja auto on hinnallisesti hyvinkin houkutteleva, joten luulisi menevän kaupaksi. Seat on muutenkin nostanut päätään laadukkaana autona, kuten myös skoda..

Yaffa0

#462
Pari kuvaa, kun tuli luvattua.

17" dynamic FR perusvanteet ja emocion red väri
https://app.younited.com/?shareObject=1a80f2a7-b5b3-4baf-0554-464f9d46050c

Ja sivusta vielä...
https://app.younited.com/?shareObject=acdd6194-eec9-d3dd-5532-040d2d1acbb2
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Xavier

Hyvältä se näyttää, värissä kun värissä. :)

In the other news: http://www.kauppalehti.fi/auto/koeajot/seat+leon+st+suurin+toivein+suosikkiluokkaan/201404670145
Kauppalehdessä pikainen juttu myös autosta.
Ajossa: Seat Leon ST 1.4 FR
Ex: Seat Exeo ST 1.8 sport

Yaffa0

Eka pidempi lenkki takana. Matkaa n. 330 km, jossa moottoritietä noin puolet, maantietä (80-100) loput. Kulutus jäi 5,6 l/100 km. Ajo normaalia ja sisälsi muutaman ohituksen. Kontti oli lastattu täyteen. Mukavan vähällä kulkee näin bensalaitteeksi. :)
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

janitkon

Onkos muilla palstalaisilla esiintynyt nykimistä kylmällä koneella? 1.4Tsi 103KW kyseessä.
Toisinaan myös lämpimänä moottori "nykyttää" tyhjäkäynnillä, esim. liikennevaloissa seistessä.

leon_13

Lainaus käyttäjältä: janitkon - 23.04.14 - klo:12:25
Onkos muilla palstalaisilla esiintynyt nykimistä kylmällä koneella? 1.4Tsi 103KW kyseessä.
Toisinaan myös lämpimänä moottori "nykyttää" tyhjäkäynnillä, esim. liikennevaloissa seistessä.
Joo sama 122hv koneella joskus tyhjäkäynnillä kiekat tippuu muutamalla sadalla (noin 800->600) muutamaksi sekunniksi. Sain kuukausi sitten uuden softan autoon ja sen jälkeen ei mun mielestä ole tuota tehnyt, jotain pienempää epätasaisuutta joskus olen kuitenkin vielä tyhjäkäynnillä ehkä havainnut.

janitkon

Ei mulla ihan noin ole kiekat tippuneet, että mittarista näkisi. Tuo "nykytys" muistuttaa lähinnä sitä, kuin jäisi joku sylinteri sytyttämättä välillä. Tuntee siis autossa istuessa pieniä nykäyksiä.
Auto menee maanantaina hoitoon asian tiimoilta, josko ois vaikka viallista tulppaa/puolaa...

Pitänee illalla katella vcds:llä, josko vaikka misfire laskuri kertoisi jotain.

Ouzi

Skodassa ja joskus valoissa ollut ja ihmetellyt miks niinku pätkis vähän kone tuntee kyllä ja huomaa kun valoissa on.

janitkon

ST kävi hoidossa ja vikaa ei tietenkään saatu päälle. :)
Sopeuttivat kaasuläpän uudestaan ja nollasivat tehdasresettiin kaikki oppimistoiminnot.
Olin huollosta lähtiessä sitä mieltä, että tilanne hieman parani ja auto reagoi paremmin pintakaasuun liikkeelle lähtiessä.

Pyysivät kirjaamaan ylös ajettuja matkoja ja lämpötiloja jos vikaa uusiutuu.

Xavier

Auto käyty eilen noutamassa ja hyvältähän se näin 100 km jälkeenkin tuntuu. :)

Tosin erojakin vaihdossa menneeseen Exeoon löytyy, jossa varsinkin sisätilojen laadussa huomasi selvästi Audin perinnön. Leonissa esim. vipu, jolla penkinkorkautta säädetään tuntuu sellaiselta tikulta, että katkihan se menee. Onneksi penkkiä en hissinä käytä, joten sen kanssa elää ja uusinta tekniikkaa olevat vimpaimet saavat sisäisen lapsen leikkimään ja hymyilemään :)
Ajossa: Seat Leon ST 1.4 FR
Ex: Seat Exeo ST 1.8 sport

JakeS

Katselin pari päivää sitten Start-ohjelman Leon ST koeajon. Jäi vähän ihmetyttämään kuinka nuivasti suhtautuivat autoon. Voiko konsernin sisarmerkkien välillä olla niin paljon eroa kuin "asiantuntijana" toimiva naisimmeinen mainitsi. Oikeastaan ainoa asia mitä kehuivat oli tavaratila ja voimalinja (105 hp + dsg). Alusta pompotti, aliohjautuvuus, materiaalit (muovisuus/laatuvaikutelma) ja takanpenkki. Mikään ei näyttänyt kelpaavan vaikka auto oli style-versioinen ja hinnaltaan liki 28000 â,¬.
Omasta mielestäni Seatin tekeleet ovat Audia lukuunottamatta Vag-konsernin autoista niitä jotka miellyttää eniten omaa silmää.. Jopa Alhambrakin on Sharania onnistuneemmin muotoiltu valojen osalta. Vw:n vehkeet (scirocco on hieno), samoin kuin Skodat ovat todella aneemisen näköisiä. Seatiin on saatu jonkinlaista pirteyttä ja nykyaikaisuutta aika pienilläkin muutoksilla.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

janitkon

Joo, ihmetyttää kyllä. Sijaisautona oli kulimallin Golf variant 1.2tsi ja se vasta muovinen oli sisältä. Oma FR Leoni näyttää kyllä varsin juhlavalta ja laadukkaalta ainakin tuohon verrattuna.
Tietty joku Highline malli alcantara istuimilla varmaan on laadukkaamman oloinen, mutta ei ole kyllä enää hintakaan silloin alle 30Keur.

P.Alikka

Tulipa itsekin tuo Startin koeajo katsottua ja mietteliääksi vetää... Itse tässä talvella tuli kahlattua aika moni C-segmentin auto läpi ja en kyllä allekirjoita tuon Pelttarin näkemyksiä tuosta sisustan laaduttomuudesta! Ok, ei ehkä ihan Golffin tasoinen, mutta laatuvaikutelma Leonissa on mielestäni kyllä ihan asiallinen. En tiedä eikö Pelttari tykkää Seatista vai mistä tuo kumpusi, mutta mielestäni erikoinen koeajo?
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

JarnoF

Eikö perus autotoimittajan laatuvaikutelmatesti ole lyhykäisyydessään:

Paina kojelaudan muovista pintaa. Jos se joustaa jonkun verran sormesi alla = autossa on laadukas sisusta! Jos muovi on kovaa = auto on halpa säästömalli.

Muulla ei ole merkitystä.

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 29.04.14 - klo:15:18
Eikö perus autotoimittajan laatuvaikutelmatesti ole lyhykäisyydessään:

Paina kojelaudan muovista pintaa. Jos se joustaa jonkun verran sormesi alla = autossa on laadukas sisusta! Jos muovi on kovaa = auto on halpa säästömalli.

Muulla ei ole merkitystä.
;D No mutta kun tuo Leonin kojelauta joustaa jonkun verran! Sehän tässä ihmetyttää...  ;)
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 29.04.14 - klo:15:20
;D No mutta kun tuo Leonin kojelauta joustaa jonkun verran! Sehän tässä ihmetyttää...  ;)

Ilmeisesti joustaa liian vähän tai väärällä tavalla. ;) Voi olla, että muovin täytyy jäädä hetkeksi kuopalle painamisen jälkeen? ???

Eiköhän tämä testausprosessi selvitetä yliopistojen autotiedotusopin koulutusohjelmissa. Joku korkeakouluoppinut voinee täsmentää? :o

Arcca

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 29.04.14 - klo:14:49
En tiedä eikö Pelttari tykkää Seatista vai mistä tuo kumpusi, mutta mielestäni erikoinen koeajo?

Täällä myös ilmoittautuu yksi, joka kiinnitti kyseiseen koeajoon huomiota.

Kylmästi veikkaan tätä P.Alikan teoriaa tykkäämisestä oikeaksi, eli Pelttarilla oli liian vahvat vanhan liiton Seat lasit päässä eikä pystynyt objektiiviseen arvioon.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

marcci

Oli erikoinen koeajo, ei löytänyt leon farkusta oikein mitään hyvää...
Startin aikasemmassa Antin koeajossa sain normi leon ihan hyvät arviot.

tmr97

Minusta koeajon suurin heikkous oli se, että se antoi kovin huonoja suosituksia. Pelttarin mukaan 86hv kulimalli reference 20kâ,¬:llä on parasta Leonia. Minusta ei todellakaan ole. Leonissa Style-lisä ja teholisä ovat erityisen edulliset verrattuna esim Golfiin. Kulimallikisassa oletan että 1900 euron lisäpanostuksen Golf variantiin saa lähes tai ihan kokonaan takaisin kun vaihtoon vie. Sen sijaan 140hv mallin hintaero on jo niin iso, että Leon ST on vahvoilla.

Halpisvaikutelmaa kovin korostettiin, mielenkiintoista nähdä miltä oma tuleva Leon tuntuu Exeon jälkeen. Exeossa nyt kuitenkin on Audin vanhanmallinen sisusta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy