Karma otettu koeluontoisesti käyttöön

Aloittaja Jyri, 13.03.17 - klo:11:55

« edellinen - seuraava »

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: repomies - 01.04.17 - klo:18:45
Minun mielestäni tuo jultsun miinussaldo on outo. Jätkähän auttaa muita palstalaisia vähän joka ketjussa autojen ongelmien selvittelyssä. Luulisi, että sille annetaan jotain arvoa.

Kyllähän tuota miinusta tuntuu tulevan tasaiseen tahtiin se yksi per tunti, voihan toki olla mahdollista että jatkuvalla syötöllä ( = tasaisesti tunnin välein) uusia ihmisiä (joilla se 50 foorumipostausta plakkarissa) käy lukemassa tuota talvirengasketjua ekaa kertaa ja hämmentyvät neuvoistani.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

teräksenharmaa

Ei kai nyt nimimerkille annetut miinuspisteet jollakin foorumilla nyt niin vakava asia ole, että siitä tarvitsisi mieltänsä pahoittaa. Näillä foorumeilla tuppaa tuo suunsoittokin olemaan sitä luokka, että siihen verrattuna läppäsyt ovat varsin kevyttä kauraa. Kritiikkiä elämässä tulee ja sen voi ottaa vastaan monella tavalla. Ovet paukkuen poistuminen ei yleensä ole se kehittävin tapa.

Tuo jokaisen antamien kehujen ja läppäsyjen näyttäminen on mielenkiintoinen idea. Kerran tunnissa on mun mielestä turhan nopea rytmi. Läppäsyjä näkyy tulevan kehuja enemmän.

b1mpo

Minulle ei ole väliä noilla pisteillä. Kummastuttaa kuitenkin niiden miinusten kertyminen. Jos joku tätä lukeva kokee jonkinlaista tunteenpurkausta nimimerkkiäni kohtaan, voi sen yv:llä hoitaa pois. Voin myös toivottaessa poistua kokonaan, ei elämä tästä foorumista ja näistä pisteistä ole kiinni.  ;D

Olen jokusta auttanut tämän foorumin kautta, mutta on täällä avuliaita varmasti muitakin. Onpa jäänyt kaverikin täältä tosielämään auttamisen kautta.

Että vaikka tuo leikkimielinen juttu onkin tuo karma, näkee siitä onko tervetullut vai ei ja se ei ole enää leikkimielistä. Minä en siihen leikkiin jaksa ryhtyä. Suosittelen tuon toiminnan poistamista tai julkista äänten antamista. Julkisuus antaisi ymmärrystä ja ongelmat voisi korjata.

Edelleen myös foorumisoftan toiminta on ankea, eli se häiritsee jonkin verran ja mietityttää täällä käyntiä ajatellen. Väki on vissiin kaikkoamassa näistä syistä?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 01.04.17 - klo:16:51
Tämä karmaläpsimen kummastuttaa.  :o
Tänään vastasin yhteen rengasmeluasiaan - ja asiapitoisesti kuten tapani on kenenkään henkilökohtaisuuksiin menemättä - ja kappas vain heti tuli läpsäisy kuin automaatista.
Tällaiset "luvalliset vainoamiset" koskettavat ja loukkaavat vanhan miehen sielua. Taidan olla väärällä sivustolla / väärässä joukossa.
"Mielenkiintoista" - välittömästi tämän em. avautumiseni jälkeen poistui kolme (3) miinuspistettä, eli -11  ->  -8. Joku koki sentään syyllisyyttä läpsimisistään?
Ihan tahallista vainoamista täällä saa näköjään harrastaa. Ja tästä onkin tullut nyt näiden sivustojen keskeinen juttu!

Koska en ole ketään haukkunut tai mollannut henkilökohtaisesti, tai edes kironnut tai käyttänyt alatyylisiä ilmaisuja/tehosteita, niin katson nimenomaa asiaan kohdistuvat (ja asiantuntemusta sisältävät) kirjoitukset ja niiden muutkin kirjoittajat niin jyrätyiksi, että en koe tätä enää tarpeelliseksi kokea.

Kohdaltani saatte halutessanne käydä tutkimassa osallistumishistoriani ja "väitteitteni" paikkaansa pitävyydet vielä muutaman päivän ajan. Homman jatkuessa entisenlaisena en ole enää "käytettävissänne" - saatte etsiä jonkun muun "uhriksenne".

Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa.
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

kt

Näyttävät olevan vain kateellisia hyvistä kirjoituksista, jos antavat läpsyjä. Oikeastaan miinusta saavien pitäisi olla ylpeitä, koska heidän kirjoituksensa ovat "koskettaneet" lukijaa.  Eipä kannata pätkääkään välittää, tuli mitä tahansa.

Ainut oikea palaute on vastausviesti. Siinä voi kukin sitten itse yrittää vääntää asiaa oikeammaksi. Sehän tämän foorumin tarkoitus on, että kaveria autetaan mäessä. Karavaani kulkee ja läpsyttelijät marisee... 8)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

RiMa

Onpa erikoista, anonyymiä perseelle potkimista. :o
Tällaisen vielä ymmärtäisi jos potkijan minimerkki olisi julkista tietoa, sekä tieto siitä mikä viesti on närästänyt. Tietysti sama avoimuus olisi suotavaa olalle taputtelijoillekin.
Octavia II 2.0 TDI (BKD) *tankkaukset*

VCDS (Oulu)

pizza_delivery

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 02.04.17 - klo:00:31
Minulle ei ole väliä noilla pisteillä. Kummastuttaa kuitenkin niiden miinusten kertyminen. Jos joku tätä lukeva kokee jonkinlaista tunteenpurkausta nimimerkkiäni kohtaan, voi sen yv:llä hoitaa pois. Voin myös toivottaessa poistua kokonaan, ei elämä tästä foorumista ja näistä pisteistä ole kiinni.  ;D

Olen jokusta auttanut tämän foorumin kautta, mutta on täällä avuliaita varmasti muitakin. Onpa jäänyt kaverikin täältä tosielämään auttamisen kautta.

Että vaikka tuo leikkimielinen juttu onkin tuo karma, näkee siitä onko tervetullut vai ei ja se ei ole enää leikkimielistä. Minä en siihen leikkiin jaksa ryhtyä. Suosittelen tuon toiminnan poistamista tai julkista äänten antamista. Julkisuus antaisi ymmärrystä ja ongelmat voisi korjata.

Edelleen myös foorumisoftan toiminta on ankea, eli se häiritsee jonkin verran ja mietityttää täällä käyntiä ajatellen. Väki on vissiin kaikkoamassa näistä syistä?

Asiaa.

sakal83

Lainaus käyttäjältä: SNG - 01.04.17 - klo:12:24
Vitutti vaan tämä meininki. Keskustelu painottuu näihin pienen lisäarvon lillukanvarsiin, ja samaan aikaan ei keskustella siitä onko foorumin tekninen toiminta kuitenkin se tärkein juttu.

Onneksi tulta tuli ketjun "jalostavimpiin kuuluva kommentti".
Joo, ei siis ollut kohdistettu sinulle, vaan tälle yhdelle jonka olis pitäny jo omien puheiden mukaan poistua? ;D

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 01.04.17 - klo:21:31
Kyllähän tuota miinusta tuntuu tulevan tasaiseen tahtiin se yksi per tunti, voihan toki olla mahdollista että jatkuvalla syötöllä ( = tasaisesti tunnin välein) uusia ihmisiä (joilla se 50 foorumipostausta plakkarissa) käy lukemassa tuota talvirengasketjua ekaa kertaa ja hämmentyvät neuvoistani.
Voisko se olla niin, että siellä rengaskeskustelussa olisi jollakin hieman vati mennyt yli? Olisiko mitenkään mahdollista??? ;D ;D ;D
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Gudmund

Kannattaa varmaan ottaa tällaiset karmat pois käytöstä mitä pikimmiten, jos niiden "testailu" johtaa siihen että hyviä keskustelijoita poistuu foorumilta. Se ei varmaan ollut tarkoituksena...?

Tosin ihan hyviä kehitysehdotuksia tullut tuossa yläpuolella. Mieluummin positiivisuuden kautta nämä julkiset palautteet kanssakeskustelijoille.
Octavia III RS TDI

Lalli

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 02.04.17 - klo:12:53
Joo, ei siis ollut kohdistettu sinulle, vaan tälle yhdelle

Mutkikasta draamaa, tuo "yksi henkilö" kirjoitti oikaistakseen spekulaationi (mutta oikeastaan ei kuitenkaan oikaissut) jonka mukaan olisit kohdistanut tuon kommentin hänelle.
Toledo 1.2 Tsi

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 31.03.17 - klo:11:33
Itse en ainakaan jaksa olla kiinnostunut tästä ominaisuudesta. Tuntuu vain olevan nykyaikaa tää peukutuskulttuuri. Tuntuu olevan ihmisiltä kateissa myöskin keskustelutaito ihan arjessakin. Hermostutaan ja loukkaannutaan aivan pienistä. Mietitään myös kaikkia turhia salaliittoteorioita. Ihmisistä on tullut pikkumaisia suvakin nimissä.

Outoa kyllä Jyrltä ottaa tällaista käyttöön, ei millään sovi kyllä autofoorumille. Ihmettelin omaan profiiliini ilmestynyttä -1:stä ja termi "karma". Että vielä oikein negatiivinen ja positiivinen karma käyttöön. Luultavasti sitten kuoltuamme me miinuskarmalliset painumme helvetin syövereihin ja plussakarmalliset pääsevät paratiisiin. ;D

Kaikkein natkunaurettavinta on, että työpaikkamme intranetissä on otettu myös käyttöön "tykkää"-painike, jolla firman ruskeakieliset nuoleskelevat sopivia pomoja peli-ihmisinä.

Joo, varmaan oma karma on pian sata miinuksella. :P

M_M

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 30.03.17 - klo:12:00
Mikä toiminto antaa tuota jatkuvasti?

Tähän tulikin kyllä vastattua, mutta sen jälkeen on ollut hiljaista ylläpidon puolelta.

Ongelmahan voi olla vaikeastikin selvitettävä, mutta kai siitä voisi edes todeta että "työn alla on"? Nykyisellään foorumi lepää yhden ylläpitäjän varassa ja mikäli tämä yksikin vaikenee, niin en ennustaisi alustalle kovin pitkää ja ruusuista tulevaisuutta. Valitettava tilanne.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

b1mpo

Vaikka jonkin ihmisen kanssa täällä en olisi samaa mieltä, ei minun tee mieli karmaa painaa. Vaikka samaa mieltä olisin myöskin, ei siltikään. Minulla on kavereita tosielämässäkin jopa, joiden kanssa en ole samaa mieltä, eikä sitä tarvi riidellä tai painaa "karmaa" miinukselle. Hyviä kavereita silti. Tämä on typerää henkilöön liittyvää "arviota", joka ei itse keskusteluun liity millään tavalla. Voisiko sille tehdä jotain..
Jokatapauksessa kovat on jo pisteet!  8)
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 02.04.17 - klo:20:16
... Että vielä oikein negatiivinen ja positiivinen karma käyttöön. Luultavasti sitten kuoltuamme me miinuskarmalliset painumme helvetin syövereihin ja plussakarmalliset pääsevät paratiisiin. ;D

Näin se on.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 04.04.17 - klo:12:06
Vaikka jonkin ihmisen kanssa täällä en olisi samaa mieltä, ei minun tee mieli karmaa painaa. Vaikka samaa mieltä olisin myöskin, ei siltikään. Minulla on kavereita tosielämässäkin jopa, joiden kanssa en ole samaa mieltä, eikä sitä tarvi riidellä tai painaa "karmaa" miinukselle. Hyviä kavereita silti. Tämä on typerää henkilöön liittyvää "arviota", joka ei itse keskusteluun liity millään tavalla. Voisiko sille tehdä jotain..
Jokatapauksessa kovat on jo pisteet!  8)
Miten sen + tai - merkin pystyy sitten antamaan? Paljon parempi olisi jos henkilö joka antaa + tai - merkin kertoisi omalla nimimerkillään miksi antoi + tai - merkin. Olen nyt kirjoittanut vähän yli 30 viesti ja 7- karmaa on tullut. Olisi kiva tietää mistä nuo ovat. tulleet. Olen huomannut että noita merkkejä annetaan vaikka ei olisi kirjoittanutkaan mitään. Kuten b1mpo kirjoitti ovat varmaan vain henkilöön liittyviä eivätkä kirjoituksiin. Omasta mielestäni tosi lapsellista Jyriltä laittaa tuommoinen.
Minut saa täältä palstalta pois kun laitta vielä 3 miinusta, sitten on 10 täynnä. Olin 5 kuukautta lukematta koko palstaa ja ei tämä ole näemmä miksikään muuttunut, päinvastoin. Eikä allekirjoittanutta oikein kiinnosta vanhojen ja erittäin paljon uusienkin vag merkkien viat. Niistähän täällä kirjoitetaan nykyään vain. Eipä uusi tauko vaikka vuoden loppuun yhtään harmita jos sieltä se 3- vielä tulee.

Flat

Taitaa olla niin, että mitä enemmän urputatte karmasta, niin takkiin tulee kahta kovemmin. Jos vain antaisitte asian olla , ja ette välitä tuosta? Ei siitä moni muukaan välitä pennin vertaa.Laittakaa vaikka pala maalarinteippiä näytöön karman kohdalle  :)

kt

Komppaan jäsentä  Flat!

Olen nimittäin parin viime päivän aikana kirjautunut agressiivisesti melkein joka tunti foorumille ja antanut "kehuja" tietyille samoille henkilöille joka kerta.
Yhteensä lienen antanut jo noin 20 kehua kullekin. Tämän seurauksena jotkut ovat just-just nollan lähistöllä ja jotkut reippaasti yli 25:n. Täytyy myöntää, että vaikeaa on pitää "pinnalla", siis nollan tuntumassa, eräitä jäseniä. Tietyillä jäsenillä näyttää olevan sellainen karma, joka imuroi läpsyjä ikään kuin itsestään. Vaikka he olisivat hornan tuutissa, niin läpsyjä satelee tasaiseen tahtiin. Heille läpsyjä antavien kannattaisi mennä peilin eteen.
Myönnän myös olevani syyllinen siis eräiden jäsenten suureen kehumäärään, joka ei tietenkään pidä sekään todellisuuden kanssa lainkaan yhtä.  Mutta näillähän mennään...8) ;D
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

b1mpo

En ymmärrä kuka oikeasti hyötyy antamistaan tai saamistaan pisteistä todellisuudessa? Ketä se palvelee? Mulla ei ainakaan ole sen parempi tai huonompi mieli, onko tuo plussalla vai miinuksella. En yritä kalastella kenenkään ääniä teksteilläni, ainakaan positiivisia, vaan päästelen aika suoraan.  ;D Enkä tiedä mistä syystä niitä annetaankaan. Sen kun tietäisi. No, osa miinuksista nimimerkilleni varmasti on ylimääräisistä höpötyksistä, kuten tämäkin kirjoitus.

Tuo järjestelmä ajaa nollaa kohti myös keskimäärin. Jos joku on saanut paljon pisteitä, tiputetaan sitä vähän, eihän se minua "parempi" voi olla. Jos joku on miinuksella, autetaan raukkaa miestä mäessä, ettei tuu paha mieli. Siis järjetön systeemi.

Jyri, viitsisitkö tehdä siitä paremmin kohdennetun tai ota pois kokonaan?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: skrikoo - 05.04.17 - klo:20:00
Miten sen + tai - merkin pystyy sitten antamaan? Paljon parempi olisi jos henkilö joka antaa + tai - merkin kertoisi omalla nimimerkillään miksi antoi + tai - merkin. Olen nyt kirjoittanut vähän yli 30 viesti ja 7- karmaa on tullut. Olisi kiva tietää mistä nuo ovat. tulleet. Olen huomannut että noita merkkejä annetaan vaikka ei olisi kirjoittanutkaan mitään. Kuten b1mpo kirjoitti ovat varmaan vain henkilöön liittyviä eivätkä kirjoituksiin. Omasta mielestäni tosi lapsellista Jyriltä laittaa tuommoinen.
Minut saa täältä palstalta pois kun laitta vielä 3 miinusta, sitten on 10 täynnä. Olin 5 kuukautta lukematta koko palstaa ja ei tämä ole näemmä miksikään muuttunut, päinvastoin. Eikä allekirjoittanutta oikein kiinnosta vanhojen ja erittäin paljon uusienkin vag merkkien viat. Niistähän täällä kirjoitetaan nykyään vain. Eipä uusi tauko vaikka vuoden loppuun yhtään harmita jos sieltä se 3- vielä tulee.
Siinähän se -10 tuli täyteen. Palaillaan mahdollisesti palstalle jos tämä on vielä pystyssä kesällä kun motokausi alkaa heinäkuun alussa.

sakal83

Tää on kyllä hyvä tämä karma  ;D
Mihinkäköhän sitä oman rajan laittaisi? Uhkaisisinko lähteä foorumilta kun 1000 läpsyä kasassa ;). Veikkaan kyllä, että lähteminen voi tulla eteen ennen tätä, pelkästään sen takia, että foorumia ei saada pelittämään.
Oman pakkasukon kyllä tiedostan, jatkuva kirjautuminen ilman viestejä vielä vahvistaa epäilyni. Ei kuitenkaan pahemmin napostele mitä tuo lukema näyttää, kun sen lukeman pystyy vääristämään joku yksi henkisesti epävakaa nettitrolli.
Jos tämä edes toimisi niin, että se olisi tasan 1kpl/keskustelija, niin silloin se saattaisi pistää edes hieman miettimään, onko kaikki tekstit olleet asianmukaisia.
Mutta kaikenkaikkiaan tämmöistä ei tarvita.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

SNG

Hyvä idea tai sitten kirjoituskohtainen tai "viimeisen viikon" henkkoht lukema. Kerran tunnissa on kyllä aivan liian tiheä frekvenssi yksittäisen nimimerkin lätkimisille.

Foorumi nyt vaan kuntoon. Ainakin olisi kiva saada ylläpitäjältä tuoreet kommentit, missä mennään noiden virheilmoitusten osalta. Taustat, syyt, suunnitelmat näiden ongelmien osalta.

Jyri

Jännä millaisia reaktioita tuo karma sai aikaan. Laitan vielä äänestyksen aiheesta, katsotaan mikä on lopputulos ja sen mukaan mennään.

Tarkoitus oli vain kokeilla toimisiko tuo provoilua hillitsevänä, itse en ymmärrä mitä iloa ihminen saa provoavasta kirjoittelusta, oma toiveeni on että täällä kirjoitetltaisiin asiallisesti autoista ja ajatus oli kokeilla auttaisiko karma tuossa. En kyllä osaa sanoa onko vaikuttanut muuten kuin ärsyttänyt selkeästi osaa käyttäjistä ja se ei siis suinkaan ole tarkoitus, vaan ainostaan oli tarkoitus parantaa kirjoitusten asiasisältöä.

Olen pahoillani niiden puolesta ketkä kokivat tuon loukkaavana, siitä ei suinkaan ollut kyse eikä tarkoitus.

b1mpo

Vaikka pistesaldosta voisi päätellä toisin, en ole tänne kirjoitellut provoamismielessä. Kirjoitusasuni on monesti provoava, pahoittelut. En myöskään lajittele nimimerkkejä mielessäni. Eli pyrin kirjoittamaan "anonyymeille" tuijottamatta nimimerkkejä. Yhtälailla "oikeassa" elämässä pyrin olemaan kaikille samanlainen  ja tasapuolinen vihaamatta ketään. Jos nyt joku sai ajatusmaailmastani kiinni, niin hyvä.  8)
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Jyri

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 06.04.17 - klo:10:59
Vaikka pistesaldosta voisi päätellä toisin, en ole tänne kirjoitellut provoamismielessä. Kirjoitusasuni on monesti provoava, pahoittelut. En myöskään lajittele nimimerkkejä mielessäni. Eli pyrin kirjoittamaan "anonyymeille" tuijottamatta nimimerkkejä. Yhtälailla "oikeassa" elämässä pyrin olemaan kaikille samanlainen  ja tasapuolinen vihaamatta ketään. Jos nyt joku sai ajatusmaailmastani kiinni, niin hyvä.  8)
Tämä on varmaan se suurin ongelma sähköisessä tekstipohajisessa viestinnässä, siis se että tulkitaan helpolla väärin viestin tyyli ja tarkoitus. Toki on niitä jotka provoavat tarkoituksella, mutta on suuri joukko joka ei sitä tarkoita, vaikka jotkut näin kirjoitettua lukiessaan tulkitsevatkin. Kunhan vain kirjoitetaan asiasta ja hyväksytään että mielipiteitä voi ja saa olla erilaisia ja opitaan olemaan välittämättä (provosoitumatta) niin kaikilla on paljon mukavampaa seurata asiallista keskustelua.

SNG

Lainaus käyttäjältä: SNG - 06.04.17 - klo:08:45
Hyvä idea tai sitten kirjoituskohtainen tai "viimeisen viikon" henkkoht lukema. Kerran tunnissa on kyllä aivan liian tiheä frekvenssi yksittäisen nimimerkin lätkimisille.

Foorumi nyt vaan kuntoon. Ainakin olisi kiva saada ylläpitäjältä tuoreet kommentit, missä mennään noiden virheilmoitusten osalta. Taustat, syyt, suunnitelmat näiden ongelmien osalta.

Mitenkäs tilanne foorumin hakutoimintojen suhteen on?

Jyri

Lainaus käyttäjältä: SNG - 06.04.17 - klo:12:05
Mitenkäs tilanne foorumin hakutoimintojen suhteen on?
Hakutoiminnoissa on automaatti, joka kuormituksen mukaan poistaa niitä käytöstä. Palvelun kuormitus on kasvanut aikojen saatossa ja aina välillä on kasvatettu kapasiteettia palveluntarjoajalta, mutta kun kaikista näistä huolimatta alkoi olemaan ylikuormitusongelmia, niin nuo toimintojen automaattirajaukset otettiin käyttöön. Tuo palvelinkapasiteetin kasvattaminen ei ole realistista loputtomiin, toki sitäkään ei ole suljettu pois, mutta isoin ongelma tuntuu olevan joidenkin käytössä olevien toimintojen/räätälöintien toteutus. Toiveena on edelleen että saisivat uuden version julkaistua SMF alustasta (vaikka sillä rintamalla onkin ollut aika hiljaista viime aikoina), joka siis tarjoaisi jo vakiona riittävän määrän kaivattuja toiminnallisuuksia.

Paljon on eroa eri käyttäjien kesken mitä toimintoja käyttävät, ja minkä kokevat tarpeelliseksi, aivan kaikkia ei valitettavasti pysty ikinä tyydyttämään, mutta yritetään keksiä mahdollisimman toimiva ratkaisu.

SNG

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 06.04.17 - klo:12:10
Hakutoiminnoissa on automaatti, joka kuormituksen mukaan poistaa niitä käytöstä. Palvelun kuormitus on kasvanut aikojen saatossa ja aina välillä on kasvatettu kapasiteettia palveluntarjoajalta, mutta kun kaikista näistä huolimatta alkoi olemaan ylikuormitusongelmia, niin nuo toimintojen automaattirajaukset otettiin käyttöön. Tuo palvelinkapasiteetin kasvattaminen ei ole realistista loputtomiin, toki sitäkään ei ole suljettu pois, mutta isoin ongelma tuntuu olevan joidenkin käytössä olevien toimintojen/räätälöintien toteutus. Toiveena on edelleen että saisivat uuden version julkaistua SMF alustasta (vaikka sillä rintamalla onkin ollut aika hiljaista viime aikoina), joka siis tarjoaisi jo vakiona riittävän määrän kaivattuja toiminnallisuuksia.

Paljon on eroa eri käyttäjien kesken mitä toimintoja käyttävät, ja minkä kokevat tarpeelliseksi, aivan kaikkia ei valitettavasti pysty ikinä tyydyttämään, mutta yritetään keksiä mahdollisimman toimiva ratkaisu.

Kiitos Jyri updatesta.

Tällä hetkellä käytännössä ainoastaan "näytä edellisen käyntisi jälkeen kir..." toimii kunnolla. Vain harvoin tullut kuormitusherjaa tuosta. Omin viesteihin vastausten haku ei toimi ollenkaan, eikä profiilista kirjoitusten haku. Myös foorumin haku antaa tuon herjan, samoin jos googlella hakee ketjun ja yrittää päästä lukemaan.

"Ongelma" on epideeminen. Foorumin toiminnasta voisit väsätä vaikka äänestyksiä, jos sulla tai palveluntarjoajalla ei ole tietoa mitkä toimii ja mitkä ei.

Tiedon haku vanhoista ketjuista ja kirjoituksista on ehkä foorumin hyödyllisin ominaisuus. Päivittäinen keskustelu enemmän ajatustenvaihtoa. Hakujen avulla porukka löytää yleensä vastaukset kysymyksiinsä itse, ainakin periaatteessa. Foorumille on kertynyt PALJON hyödyllistä tietoa.

kt

Itse olen käyttänyt vain profiilin takaa hakua "näytä omat kirjoitukset". Sen avulla voi viikon poissaolon jälkeen helposti katsoa, onko tullut omiin kirjoituksiin jotain uutta luettavaa. En ole koskaan käyttänyt toimintoa, "näytä omien kirjoitusten jälkeen tulleet". Siitä ei nimittäin tunnista omaa viestittelyään.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

SNG

Lainaus käyttäjältä: kt - 06.04.17 - klo:12:24
Itse olen käyttänyt vain profiilin takaa hakua "näytä omat kirjoitukset". Sen avulla voi viikon poissaolon jälkeen helposti katsoa, onko tullut omiin kirjoituksiin jotain uutta luettavaa. En ole koskaan käyttänyt toimintoa, "näytä omien kirjoitusten jälkeen tulleet". Siitä ei nimittäin tunnista omaa viestittelyään.

Niin no profiilista hakukaan ei itsellä ole toiminut pitkään aikaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy