Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - pohjoissavonprinssi

#1
Eli ajatuksena on siis tekniikan vaihtoa hieman tehokkaampaan. Kesäkaarana siis perus bensa 1.8 75 hv Golf mk3 cabrio ja siihen tehokkaampaa myllyä joskus haaveilen. Toisaalta mahdollisimman vähillä muutoksilla, jotta vaihto olisi järkevää. Miettinyt esim. tuota perus 2.0 litraista 115 hv moottoria. Millaisilla muutosilla tuosta selviää?
#2
Terve.

Onko 1.4 tdi koneissa kaksoismassavauhtipyörää vaiko eikö? Auto siis Polo 9N3 -08.
#3
Volkswagen / Vs: Vw passat 3C v-line
01.11.14 - klo:10:41
Could it be just easier to trade your Passat into newer one?
#4
Erittäin hieno auto kaikin puolin. Maalipinnan kanssa kannattaa olla tarkkana ettei ala kuplimaan.
#5
No jospa se sillä korjaantuu. :)
#6
Termostaatti voi jumia auki jolloin lämpeneminen hidastuu. Termostaatin käyttäytymistä voit kokeilla miten lämmin alavesiletku on. Jos se on kylmä ja ylävesiletku on lämmin niin termostaatti on kiinni. Termarin ollessa viallinen eivät lämmöt tahdo oikein pysyä 90 asteen tuntumassa vaan lähtevät laskemaan.

Viimasuojien käyttö voisi edesauttaa asiaa jos termostaatti ok mutta lämpeneminen muuten vain hidasta.
#7
Kaittuminen johdoissa voi olla häikkää, liitin huonosti kiinni tai ihan soittimessakin voi olla jotain vikaa. Näin etänä hankala sanoa ja eipä ole korviin kantautunut että moinen ongelma olisi vw tuotteille kovin yleistä. Vikakoodien lukeminen kannattanee ihan ensiksi. Toiseksi voi miettiä ympärysmuovien irroitusta ja soittimen poiskäyttämistä paikoiltaan ja tsekata että liitos ja johtosarja ovat ok. Akun piuha luonnollisesti ensiksi irti.
#8
Hei ja kiitos kommenteista.

Yritän pitää tätä ajan tasalla josko jatkossa joku toinenkin törmää moiseen ongelmaan ja saa avun tätä kautta.

Loppujen lopuksi eräs paja suostui antamaan Passatille ajan. Epäilee turbon olevan vainaa noille kilsoille. Kysyin josko voisi ahtimen puhdistaa ja katsoa onko vaikutusta.
#9
Terve.

Auto VW Passat -06 1.9 tdi, 280 tkm. Tänään auto kaksi kertaa ilmoittanut moottorivikaa hehkun valolla vilkuttaen. Vikakoodin antoi p0234 turbo charger overboost condition. Meni ilmeisesti limb modeen kun vääntö heikkeni olemattomaksi.

Turbossa vaikuttaisi olevan jotain viivettä, joka tuntuu epätasaisena vääntönä, ikään kuin hieman nykäisee kiihdyttäessä. Ennen limb modea kuului epämääräistä suhinaa ja supsutusta.

Viittaako että turbo jumissa ja tehoaako tälläiseen tapaukseen ns. uuninpuhdistus aine turbossa?

Kiitokset vastauksista jo etukäteen.
#10
Moottori ja voimansiirto / EGR-tulppaus.
16.08.14 - klo:13:46
Moro.

Auto Passat 1.9 tdi 3c, en muista moottorintyyppiä nyt. Miten onnistuu tuommoisessa EGR:n tulppaus vai kannattaako vain puhdistaa? Jos tulppaa, niin mitä tästä tykkää EGR-lauhdutin ja vaikuttaako päästöihin mitenkään tai hiukkasloukun toimintaan?

Asiallisia vastauksia kiittelen jo etukäteen.
#11
Tervehdys foorumilaiset ja hyvää alkanutta kevättä.

Kyseessä VW Golf Cabrio -94 ja apparin etuikkunamoottori ei toimi.

Moottorin kun otti irti niin se ei pyöritä sitä muovista hammasratasta joka vaikuttaa siihen kaapelikelan toimintaan (regulaattori?). Tutkittu on että virta kulkee moottorille asti. Irroitin moottorin ja voitelin muttei auttanut. Ikäänkuin moottori ei jaksa tai kykene ratasta pyörittämään.
Vaikuttaisi että moottorin ja tuon regulaattorin vaihto edessä.

Hommasin kaksi kpl. normi mk3 Golfin ikkunamoottoria, jotka kuitenkin erilaiset mitä tuo rikkinäinen. Tuohon rikkinäiseen moottoriin menee virta kahdella piuhalla ja noihin vaihtosysteemeihin paljon enemmän piuhoja. Tuon paikallaan olevan osa nro on  Laakkosen mukaan 1E0 959 802 ja hintaa vajaa 500â,¬.

Mistä tuolla osanumerolla löytäisi (aika harvassa näky olevan) vaihtomoottorin tai onko se jotenkin korjattavissa?????  AARG nyt jos saisi kaikkia laillisia ja laittomia vinkkejä!!! Kiitos.
#12
Enpä ole moisesta kuullut mutta mikäs se estää cabriota käyttämästä talvella jos katto on muuten ehjä?
#13
Onko normaalia että tuollaisen 1.8 75 hv koneen nesteen lämpötila huitelee siinä 85-100 asteen välillä. Termostaatti ja nesteet vaihdettu juuri äskettäin.
#14
Jos vesi ei kierrä kunnolla voisi olettaa vesipumpussa sitten olevan häikkää.
#15
Morjesta!

Kelejä pitelee ja vapauden kaipuu kumpuaa mielensyövereistä samalla. Muutaman vuoden ajan haaveillut harrasteauton omistamisesta ja katseet suunnannut tuollaiseen mk3 Cabriolettiin. Budjettiluokan ratkaisu, kun samalla rahalla saa Meganea, Astraa ja Escortia.

Onko tuollaisesta kapistuksesta kenelläkään kokemuksta ja mitä mieltä muut foorumilaiset ovat asian järkevyydestä?
#16
Terve.


Saako variant mallin koriin tulevan takavalon lasin rikkomatta irti? Purkaamolla olisi edullisesti takavalo, jossa lasissa särö. Vaihtaisi paikallaan olevasta sitten ehjän lasin.
Kiitos mahdollisista vastauksista etukäteen.
#17
Itse itselle vastaten.

Renkaiden irroitus ja vanteiden sisäpuolen putsaus auttoi. Päässyt kertymään melko paljon muta/hiekka-moskaa joka paikoin sitkeässä. Eli tällä kertaa näin.
#18
VW on ilmoittanut käyttävänsä muotoilulle välttämättömien osien kanssa samoja ja tällä saa aikaan 30% säästöjä tuotannon yms. puolelta. Eli periaatteessa laatueroista voine kovinkaan puhua siltä osin. Samojen merkkien sisälläkin on laatueroja, jotka johtuu ihan muista syistä. Esim. korroosion kestävyys. Jotkut volkkarit ruostuu ja toiset ei.

Kaikki nykyään saa Audin jos vain on luottotiedot kunnossa. Ei se mikään statussymboli ole tai Skodakaan määrittele ihmisyyttä. Annetaan kaikkien kukkien kukkia (paitsi takaluukussa ja helmoissa).
#19
Joo pitää molempia vinkkejä kokeilla kun tästä nyt kerkeää. Aiemmin ollet alut alla joten niihin ei likaa päässy kertymään. Toisin kuin noissa pölykapseloituneissa peltivanteissa.

Toinen juttu mitä aattelin testata, että vaihtaa kesikset alle ja kokeilee niillä.
#20
Terve.


Passat 3c, 16" kitkat peltivanteilla.

Ollut ajossa n. 2 kk verran. Talvirenkaat ravistelun takia kerran tasapainotettu mutta ravistaa vieläkin. Taisi hetken olla poissa ravistelu tasapainotuksen jälkeen. Eli tämä tapahtuu siis 80 km/h ->.

Päällisin puolin renkaat ja vanteet ok (ei vääntymiä vanteessa tai renkaissa pullistumia). Rengaspaineet oli n. 3 luokkaa ja laskin 2,6 kiloon. Muttei sekään auttanut.

Onko mahdollista että tasapainotuksen jälkeen alkaa taas heittämään ja ravistelee? Vai liekö alustassa jossain väljää?
#21
Eli mitä aiot toivoa Joulupukilta?


Toivottavastai se toisi WII U:lle Super Mario 3d World-pelin.
#22
Terve.


Mietin 4-v pojalla ehkä joskus hankittavan sellaisen kiinalaisen halpis pikkumönkijän. Kärkkäinen Ylivieskassa myy niitä näköjään alle 500â,¬ ja 6kk takuulla. Ajatuksena olisi siis ajella vähän kuormittavaa piha pärräilyä.

Tälläinen kyseessä:
http://www.nettimoto.com/gxt/ga/1602889#yritys=karkkainenylivieska#yritys=karkkainenylivieska

Onko kellään moisista laitteista kokemuksia?
#23
Touran (03-15) / Vs: touranin takavalot
26.11.13 - klo:09:18
Jossain kontakti häikkää? Elektroniikkapuhdistus aineella voisi saada parannettua.
#24
Joskus törmää noihin Forte moottorihuuhteluaineisiin. Onko joku niitä täällä olijoista käyttänyt ja onko ollut mainittavaa hyötyä?
#25
Kerran vuoteen raitisilma-, ilman- ja polttoainesuodatin. Mielellään syksyllä. 10-15 tkm välein moottoriöljyt.

Öljyn tehtävänä kun on voitelun lisäksi sitoa likaa sekä jäähdyttää. Yli 15 tkm ajomäärät vaikuttavat aika hurjilta jos mietitään öljynsuodattimen tehtävää.
#26
Lainaus käyttäjältä: GTI - 10.08.13 - klo:14:38
Onneksi ei ole sähköistä käsijarrua,puute se ei missään nimessä ole!!!

Samaa mieltä!
#27
Ei ole käryä, mutta ilmoitelepa sitten kuinkä kävi.
#28
Taitaa purkaamoilta löytyä.
#29
Nättejä vanteita langan aloittaneella, tosin taitaa sitten jo alustamuutostakin auto olla vailla...
#30
Itsellä Passatin korkeussäätö ei toimi. Vipu liikkuu mutta penkki ei kampea mihinkään suuntaan. Lisäksi vipu tuntuu jäykälle. Osaatko sanoa tähän vinkkiä?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy