Octavia PHEV iV

Aloittaja teräksenharmaa, 17.02.21 - klo:18:50

« edellinen - seuraava »

jarski66

Ite olen ajanut -19 asteen pakkasessa sähköllä. Sinänsä "huvittavaa", että samalla reissulla 4 tavallista polttomoottoriautoa oli tien poskessa odottamassa hinausta. Eikös se pitänyt olla niin, että sähköautot ei toimi pakkasessa?  ;D
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV iV DSG '2021

ex VAG autot:
-VW Passat 2.0 TFSI Sportline (2007)
-VW Golf V GTI DSG (2005)
-Audi A4 1.8T B6 (2002)

heller

Lainaus käyttäjältä: jarski66 - 20.01.22 - klo:18:55
Ite olen ajanut -19 asteen pakkasessa sähköllä. Sinänsä "huvittavaa", että samalla reissulla 4 tavallista polttomoottoriautoa oli tien poskessa odottamassa hinausta. Eikös se pitänyt olla niin, että sähköautot ei toimi pakkasessa?  ;D
Millaista rangea auto näytti ja millä lämpötilapyynnillä?
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Paukku125

Onko muilla tullu vastaan semmosta että Travel Assistant ja joku Sos valo tulee keltasella lukemaan mittaristoon hetkeksi. Samalla tulee joku kolmio myös. Auto ollu nyt alle viikon minulla ja kolme kertaa tuommonen valo tullu mittaristoon joksikin aikaa. Onkohan tuo ominaisuus vai pitäskö tuosta käydä liikkeessä kysymässä? Auto siis vm21 octavia rs phev

O.C.Taavi

Lämmittääkö akusto moottoria yhtään, noin niinkuin talvella, kun akusto tyhjenee ja moottori käynnistyy... Kenties suoraan matkanopeuteen...

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: Paukku125 - 20.01.22 - klo:23:29
Onko muilla tullu vastaan semmosta että Travel Assistant ja joku Sos valo tulee keltasella lukemaan mittaristoon hetkeksi. Samalla tulee joku kolmio myös. Auto ollu nyt alle viikon minulla ja kolme kertaa tuommonen valo tullu mittaristoon joksikin aikaa. Onkohan tuo ominaisuus vai pitäskö tuosta käydä liikkeessä kysymässä? Auto siis vm21 octavia rs phev
Soita huoltoon ja ilmoita viasta, todennäköisesti ainakin tuohon SOS-vikaan liittyen joko päivittävät tai vaihtavat OCU-yksikön.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

AaHoo84

Lainaus käyttäjältä: Paukku125 - 20.01.22 - klo:23:29
Onko muilla tullu vastaan semmosta että Travel Assistant ja joku Sos valo tulee keltasella lukemaan mittaristoon hetkeksi. Samalla tulee joku kolmio myös. Auto ollu nyt alle viikon minulla ja kolme kertaa tuommonen valo tullu mittaristoon joksikin aikaa. Onkohan tuo ominaisuus vai pitäskö tuosta käydä liikkeessä kysymässä? Auto siis vm21 octavia rs phev
Viimeisen viikon ajan useamman kerran joka ajolla on auto herjannut emergency assistista ja samalla perään myös travel assistantista, ja pimputtaa moneen kertaan kovalla äänellä niistä, alkaa jo jokseenkin ärsyttämään. Auto ollut reilun kuukauden, 08/2021 farkku phev, ajettu 8 tkm. Lisäksi mittarin valoissa disko säännöllisesti, radio mykkänä ollut pari kertaa, ja eilen uusimpana se jotain herjasi SOS-puheluista ja ota yhteys huoltoon, samaan aikaan näyttöön jäi päälle asetuksien haku n. 15 min ajaksi, ennenkuin radio ym tuli päälle normisti. Ihana auto :D Pitäis kai kohta jo oikeasti soitella huoltoon, kun meillä tuo huoltosoppari tuli kaupan päälle...
Skoda Octavia Combi PHEV Style -21
Ex. VW Golf Variant Comfortline 1,5 TSI -18
Ex. ...aika monta Golf Variantia...

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: AaHoo84 - 21.01.22 - klo:08:15
Viimeisen viikon ajan useamman kerran joka ajolla on auto herjannut emergency assistista ja samalla perään myös travel assistantista, ja pimputtaa moneen kertaan kovalla äänellä niistä, alkaa jo jokseenkin ärsyttämään. Auto ollut reilun kuukauden, 08/2021 farkku phev, ajettu 8 tkm. Lisäksi mittarin valoissa disko säännöllisesti, radio mykkänä ollut pari kertaa, ja eilen uusimpana se jotain herjasi SOS-puheluista ja ota yhteys huoltoon, samaan aikaan näyttöön jäi päälle asetuksien haku n. 15 min ajaksi, ennenkuin radio ym tuli päälle normisti. Ihana auto :D Pitäis kai kohta jo oikeasti soitella huoltoon, kun meillä tuo huoltosoppari tuli kaupan päälle...
Sinullakin vaikuttaa olevan viallinen OCU, joten ei muuta kun soittoa huoltoon ja vioista kertomaan. Päivittävät tai vaihtavat ainakin OCU:n.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Hibah

Olenko käsittänyt oikein, että bensalla ajettaessa tässä autossa on ihan normaali 7-pykäläinen DSG-vaihteisto ja etuveto?

Mikäs tuon DSGn rooli on sähköllä ajettaessa? Lukittuuko vaihteisto esim. 3-vaihteelle ja kytkin pysyy kiinni, jolloin esim. hidas ja varovainen ryömittäminen tapahtuu ainoastaan sähkömoottorin tehoa säätelemällä? Vai haukkaileeko kytkin kiinni - irti - kiinni - irti, kuin bensalla ryömiessä konsanaan?

Vai olikos ne sähkömoottorit taka-akselilla, jolloin DSG rullailee ihan vaan vapaalla?

Lähteekö sähköllä ryömimään kun jalan nostaa jarrulta ja ryömintänopeutta pystyy helposti säätelemään pelkällä jarrupolkimella? Vai pitääkö herätellä ensin liikkeelle kaasupolkimella ja stepata sitten kahden polkimen välillä, jos nopeusmittari välillä vahingossa tipahtaa 1 km/h -> 0 km/h ?

AaHoo84

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 21.01.22 - klo:08:20
Sinullakin vaikuttaa olevan viallinen OCU, joten ei muuta kun soittoa huoltoon ja vioista kertomaan. Päivittävät tai vaihtavat ainakin OCU:n.

Jep, soitto huoltoon, ja ensi viikolle aika. Selvittävät vielä vaatiiko ratin vaihdon, että laitetaanko sitten myöhemmin kerralla kaikki kuntoon (hope so...) vai riittääkö vaan päivitykset. Kuulosti kuulemma etäisesti tutuilta oireilta  :o ;D
Skoda Octavia Combi PHEV Style -21
Ex. VW Golf Variant Comfortline 1,5 TSI -18
Ex. ...aika monta Golf Variantia...

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: AaHoo84 - 21.01.22 - klo:09:11
Jep, soitto huoltoon, ja ensi viikolle aika. Selvittävät vielä vaatiiko ratin vaihdon, että laitetaanko sitten myöhemmin kerralla kaikki kuntoon (hope so...) vai riittääkö vaan päivitykset. Kuulosti kuulemma etäisesti tutuilta oireilta  :o ;D
Onhan noita rattejakin kuulemma vaihdettu aika paljon jos tätä foorumia seuraa. Itselläni ei ole sitä tarvinnut tehdä kun travel assist ym. on toimineet hyvin, ja ratin lämmitys on periaatteessa koko ajan päällä. Mutta tosiaan OCU vaihtui tuon SOS-puheluongelman ja webaston kaukosäädinpalikan toimimattomuuden vuoksi. Ensimmäisessä oli jo sisällä uusin softaversio, joten yhksikkö vaihtui uuteen.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

AaHoo84

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 21.01.22 - klo:09:25
Onhan noita rattejakin kuulemma vaihdettu aika paljon jos tätä foorumia seuraa. Itselläni ei ole sitä tarvinnut tehdä kun travel assist ym. on toimineet hyvin, ja ratin lämmitys on periaatteessa koko ajan päällä. Mutta tosiaan OCU vaihtui tuon SOS-puheluongelman ja webaston kaukosäädinpalikan toimimattomuuden vuoksi. Ensimmäisessä oli jo sisällä uusin softaversio, joten yhksikkö vaihtui uuteen.
Juu nopeasti tuli takaisinsoitto paikallisesta huollosta ja uusi ratti tilattu... Ajellaan sitten viikko pidempään pingipongilla ja toivotaan, että korjaantuu. Muuten kyllä hyvä auto.
Skoda Octavia Combi PHEV Style -21
Ex. VW Golf Variant Comfortline 1,5 TSI -18
Ex. ...aika monta Golf Variantia...

Captain J

Lainaus käyttäjältä: Hibah - 21.01.22 - klo:09:10
Olenko käsittänyt oikein, että bensalla ajettaessa tässä autossa on ihan normaali 7-pykäläinen DSG-vaihteisto ja etuveto?

Mikäs tuon DSGn rooli on sähköllä ajettaessa? Lukittuuko vaihteisto esim. 3-vaihteelle ja kytkin pysyy kiinni, jolloin esim. hidas ja varovainen ryömittäminen tapahtuu ainoastaan sähkömoottorin tehoa säätelemällä? Vai haukkaileeko kytkin kiinni - irti - kiinni - irti, kuin bensalla ryömiessä konsanaan?

Vai olikos ne sähkömoottorit taka-akselilla, jolloin DSG rullailee ihan vaan vapaalla?

Lähteekö sähköllä ryömimään kun jalan nostaa jarrulta ja ryömintänopeutta pystyy helposti säätelemään pelkällä jarrupolkimella? Vai pitääkö herätellä ensin liikkeelle kaasupolkimella ja stepata sitten kahden polkimen välillä, jos nopeusmittari välillä vahingossa tipahtaa 1 km/h -> 0 km/h ?
Octavia-hybridi (samoin kuin muut VAG-konsernin sisarhybridit) ovat etuvetoisia, niin sähköllä kuin polttiksellakin. En ole varma tuosta tarkemmasta toiminnasta. Ymmärtääkseni sähkömoottori on samassa paketissa DSG:n kanssa, ja siellä on erillinen kytkin jolla polttis ja perinteinen vaihteisto hyppää mukaan. Varmasti joku muu osaa tarkentaa mun mietteitä.

Kunpa oiskin taka-akselilla sähkömoottori, niin salettiin ois silloin lähtenyt hybridi-ocu tilaukseen!  ;D Autohan olisi silloin nelivetoinen tarvittaessa, aivan kuten Volvon T6/T8 plugaritkin.
Kulkuneuvo:
Skoda Octavia Style 1.4 G-TEC, vm.2018

Jutila

Lainaus käyttäjältä: AaHoo84 - 21.01.22 - klo:09:42
Juu nopeasti tuli takaisinsoitto paikallisesta huollosta ja uusi ratti tilattu... Ajellaan sitten viikko pidempään pingipongilla ja toivotaan, että korjaantuu. Muuten kyllä hyvä auto.
Meikäläisen ratti vaihdettiin viikko ennen joulua ja toimikin hetken aikaa "normaalisti" ilman SOS ja travel assistin vikoja, mutta nyt ne ovat taas palanneet. Uusi aika varattuna helmikuun alkuun, jossa toivon mukaan tähän saadaan joku ratkaisu.

Huvittavaa myös illalla viedä roskia ja huomata, että autossa on parkissa ollessaan täysi ajovalaistus päällä. Tätäkin selvittelevät parin viikon päästä...

Pushead

Lainaus käyttäjältä: Hibah - 21.01.22 - klo:09:10
Olenko käsittänyt oikein, että bensalla ajettaessa tässä autossa on ihan normaali 7-pykäläinen DSG-vaihteisto ja etuveto?

Mikäs tuon DSGn rooli on sähköllä ajettaessa? Lukittuuko vaihteisto esim. 3-vaihteelle ja kytkin pysyy kiinni, jolloin esim. hidas ja varovainen ryömittäminen tapahtuu ainoastaan sähkömoottorin tehoa säätelemällä? Vai haukkaileeko kytkin kiinni - irti - kiinni - irti, kuin bensalla ryömiessä konsanaan?

Vai olikos ne sähkömoottorit taka-akselilla, jolloin DSG rullailee ihan vaan vapaalla?

Lähteekö sähköllä ryömimään kun jalan nostaa jarrulta ja ryömintänopeutta pystyy helposti säätelemään pelkällä jarrupolkimella? Vai pitääkö herätellä ensin liikkeelle kaasupolkimella ja stepata sitten kahden polkimen välillä, jos nopeusmittari välillä vahingossa tipahtaa 1 km/h -> 0 km/h ?

Tällaiseen ajatusjuoksuun saisi varmasti parhaiten vastauksen koeajamalla auto ja toteamalla itse kiinni-irti-kiinni tilanteet ja steppailutarpeet ym.
2022 Octavia iV Style Liftback
2003 Polo 1.2 Comfortline

miz

Kannatus tuolle koeajolle.

Siellä on sähköajollakin DSG:llä sopiva vaihde päällä että bensa pääsee nopeasti mukaan oikeilla kierroksilla ilman vaihteiden vatkaamista.

Vaihteet siis vaihtuu ihan normaalisti sekä sähköllä että hybridimoodilla ajettaessa.
Ryömimiset ja muutkaan sähköajot ei aiheuta nykimisiä tai muitakaan oireita kun kytkimiä ei tarvi luistattaa liikkeellelähtiessä kuten bensalla.

Paukku125

Pitää vissiin itekkin soitella huoltoon. Lounaalla kävin niin kerran välähti keltaset valot kojetaulussa mutta melkeen heti lähti pois. Ei kerenny kaivaa puhelinta ja ottaa kuvaa. Tää on vissiin yleinenkin ongelma? Vielä onneksi melkeen vuosi takuuta jäljellä. Saa nähä kuinka useasti kerkee ratti vaihtua.

Auto muuten hyvä, mutta hieman harmittaa kun auto ollut viikon ja nyt jo koraamolle pitää raahata.

Ennen ostoa lueskelin että MySkoda sovellus ei toimi monellakaan ja siihen osasin varautua, mutta itellä toiminu tosi hyvin. Ei kertaakaan ole ollu ongelmia sen kanssa.

heller

Lainaus käyttäjältä: Hibah - 21.01.22 - klo:09:10
Olenko käsittänyt oikein, että bensalla ajettaessa tässä autossa on ihan normaali 7-pykäläinen DSG-vaihteisto ja etuveto?

Mikäs tuon DSGn rooli on sähköllä ajettaessa? Lukittuuko vaihteisto esim. 3-vaihteelle ja kytkin pysyy kiinni, jolloin esim. hidas ja varovainen ryömittäminen tapahtuu ainoastaan sähkömoottorin tehoa säätelemällä? Vai haukkaileeko kytkin kiinni - irti - kiinni - irti, kuin bensalla ryömiessä konsanaan?

Vai olikos ne sähkömoottorit taka-akselilla, jolloin DSG rullailee ihan vaan vapaalla?

Lähteekö sähköllä ryömimään kun jalan nostaa jarrulta ja ryömintänopeutta pystyy helposti säätelemään pelkällä jarrupolkimella? Vai pitääkö herätellä ensin liikkeelle kaasupolkimella ja stepata sitten kahden polkimen välillä, jos nopeusmittari välillä vahingossa tipahtaa 1 km/h -> 0 km/h ?
Vag hybridien voimalinja on tosiaan 1.4TSI + DSG6 mallia dq400e. Märkäkytkiminen DSG loota, eli vaatii öljynvaihdon 60km kohdalla.

Sähkömoottori on DSG laatikon yhteydessä.

Sähköllä ja bensalla ajaessa vaihdelaattikko on aina käytössä. Eli vauhdin kasvaessa sähköajolla, vaihtuu myös vaihteet. Tämän voi helposti huomata kun polkaset kaasua vauhdissa niin vaihteiden vaihto tuntuu.

Ryömintä tapahtuu pääosin aina sähköllä, kuten myös liikkeellelähdöt. Eli ajamine on ihan "normaalin" tuntuista lähtiessä. Ei tarvitse mitään kahden polkimen sekoilua.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Hibah

Juu, kuten huomaatte, sähköllä en ole vielä ikinä ajanut.

"Normaalin tuntuista"  DSG-ryömintää olen tässä taas pari viikkoa kiroillut, kun olen joutunut sijaisautolla (VW Golf vm. 2016) ajamaan. Ryömittäminen onnistuu toki pelkällä jarrupolkimella, mutta kun kytkin haukkaa kiinni "auto meinaa lähteä lapasesta", niin painan jarrua lisää ja sitten kytkinkin irrottaa ja meno loppuu kokonaan.

Omassa autossani on perinteinen automaattiaski momentinmuuntimella, niin on kyllä paljon helpompi ryömittää tasaisen hitaasti kuin DSG.

Sitä siis vaan koitan tässä nyt haarukoida, että onko plugarilla helpompi vai vaikeampi ryömittää ahtaaseen rakoon parkkihallissa, kuin momentinmuuntimella.

miz

Riippuu verrokista, mutta yleisesti ottaen nämä hybridit toimii hienosti em. tilanteissa.
Ei ole mitään ryntäilyjä tai nykäisyjä, vaan sähköllä pyörittää nätisti pienissäkn nopeuksissa. Kylmä bensamoottori lähtöjen yhteydessä on hätäisempi kuin pelkkä sähkö, mutta pehmeämpi silti kuin vaikkapa vanhempi kuiva 7 vaihteinen dsg.

Oculääri

Lainaus käyttäjältä: Hibah - 21.01.22 - klo:15:39
Juu, kuten huomaatte, sähköllä en ole vielä ikinä ajanut.

"Normaalin tuntuista"  DSG-ryömintää olen tässä taas pari viikkoa kiroillut, kun olen joutunut sijaisautolla (VW Golf vm. 2016) ajamaan. Ryömittäminen onnistuu toki pelkällä jarrupolkimella, mutta kun kytkin haukkaa kiinni "auto meinaa lähteä lapasesta", niin painan jarrua lisää ja sitten kytkinkin irrottaa ja meno loppuu kokonaan.

Omassa autossani on perinteinen automaattiaski momentinmuuntimella, niin on kyllä paljon helpompi ryömittää tasaisen hitaasti kuin DSG.

Sitä siis vaan koitan tässä nyt haarukoida, että onko plugarilla helpompi vai vaikeampi ryömittää ahtaaseen rakoon parkkihallissa, kuin momentinmuuntimella.

Sanoisin itse, että ehkä jopa tuo hybridi-systeemi on sulavampi. Tosin tästä on itsellä kokemusta vasta koe-ajolta. Momentinmuuntimista ainakin 15 vuoden ajalta.
Kuten aiempi sanoikin, niin ei ole mitään ryntäilyjä kuten joissain polttomoottorisissa. Ja sitten vielä DSG-hybridin eduksi se, että kun on lähdetty liikkeelle, niin ei tarvitse lukita turbiinia. Tuo on joissain autoissa omasta mielestä tehty aika surkeasti...

heller

Lainaus käyttäjältä: Hibah - 21.01.22 - klo:15:39
Juu, kuten huomaatte, sähköllä en ole vielä ikinä ajanut.

"Normaalin tuntuista"  DSG-ryömintää olen tässä taas pari viikkoa kiroillut, kun olen joutunut sijaisautolla (VW Golf vm. 2016) ajamaan. Ryömittäminen onnistuu toki pelkällä jarrupolkimella, mutta kun kytkin haukkaa kiinni "auto meinaa lähteä lapasesta", niin painan jarrua lisää ja sitten kytkinkin irrottaa ja meno loppuu kokonaan.

Omassa autossani on perinteinen automaattiaski momentinmuuntimella, niin on kyllä paljon helpompi ryömittää tasaisen hitaasti kuin DSG.

Sitä siis vaan koitan tässä nyt haarukoida, että onko plugarilla helpompi vai vaikeampi ryömittää ahtaaseen rakoon parkkihallissa, kuin momentinmuuntimella.

Ei kyllä kuulosta kovin "normaalilta" DSG toiminnalta :) Ei sen pitäisi olla mitenkään on/off toiminen, eli kyllä sen pitäisi osata luistaa kytkimellä kuten manuaalilla.

Suosittelen kyllä sitä koeajoa. Itse en koe tuommoista ryntäilyä kokeneeksi DSG:llä tässä kuuden vuoden aikanakaan, mutta kyllä sen huomaa plugarissa että se sähkömoottori parantaa hommia vielä enemmän.
Yleensä tosiaan bensa sammuu jos vauhti on hidas ja käynnistyy vasta kun on päästy liikkeelle. Parkkihallivauhdissa tuskin bensa käynnistyy ollenkaan.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

heller

Onkos totta että latausjohdon irroitus vaatii aina napista avaamisen? Eli eikö latauskaapelia saa irti jos avaa ovet kessyllä?
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Paukku125

Lainaus käyttäjältä: heller - 23.01.22 - klo:19:15
Onkos totta että latausjohdon irroitus vaatii aina napista avaamisen? Eli eikö latauskaapelia saa irti jos avaa ovet kessyllä?
Mulla lähtee latausjohto irti kunhan on ovet auki. Ite vetäsen kuskin kahvasta vaan oven auki samalla kun kävelen ottamaan latausjohdon irti.

tigeli

Lainaus käyttäjältä: Paukku125 - 23.01.22 - klo:19:37
Mulla lähtee latausjohto irti kunhan on ovet auki. Ite vetäsen kuskin kahvasta vaan oven auki samalla kun kävelen ottamaan latausjohdon irti.

Tosin saa olla nopea, jos ei ole lataus käynnissä (esim. akku täynnä) niin piuha lukittuu ~5 sekunnissa uusiksi eikä 30 sekunnissa kuten ohjekirjassa on mainittu. Sama bugi on myös Seatissa.

AaHoo84

Lainaus käyttäjältä: Paukku125 - 23.01.22 - klo:19:37
Mulla lähtee latausjohto irti kunhan on ovet auki. Ite vetäsen kuskin kahvasta vaan oven auki samalla kun kävelen ottamaan latausjohdon irti.
Meillä taas vaatii avaimista avauksen, tosin varmaan sekin, että auto seisoo pihassa ovet auki aina :D

Mut nyt tää helevetin rakkine tempun taas teki, eilen ja joskus aiemminkin huomannut, että x aikaa latauksessa oltuaan, tuuletin tai joku huutaa täysiä autossa. Eilen jäätiin seuraamaan sitä hetkeksi, kun avasi kuskin oven --> sammui --> ovi kiinni --> aloitti taas huutamisen, samaan aikaan näytössä alareunassa päällä ilmastoinnin kuvat ja climan kohdalla pyöri vihreä nuoli. Tuntui, että se lopulta hiljeni mutta nyt sitten aamulla autossa ei mitään elonmerkkejä, täysin kuollut. Lähtölaskenta Skodalle alkanut...
Skoda Octavia Combi PHEV Style -21
Ex. VW Golf Variant Comfortline 1,5 TSI -18
Ex. ...aika monta Golf Variantia...

akk

#445
^ Kuulostaa turhauttavalta  >:( Vanha neuvo pätenee edelleen paikkansa että uusia malleja ei pitäisi heti hankkia, vaan odottaa hieman aikaa  että lastentaudit korjataan pois. Nyt kun softalla on vielä suurempi osuus auton toiminnassa, niin neuvo pitää entistä paremmin paikkansa. Jos kohdalle sattuu vielä ns. maanantaikappale, niin halleluja  ;D Ihmeen paljon näissä VAG PHEVeissä on ollut ongelmia (ainakin palstan mukaan), mutta kumma kyllä Arteon on pelannut miltei ongelmitta, tämä voi johtua siitä että tekniikka on pitkälti perua Passatin GTE-mallista, joka kuitenkin on ollut jo vähän aikaa markkinoilla.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

1000

Autooni vaihdettiin tänään 12V akun jokin valvontalaite/ohjainyksikkö vai mikä lie. Tämä kuulemma syynä noihin 12V järjestelmän vikoihin. Josko niistä nyt pääsisi eroon. Tästä kamppis kuulemma juuri alkanut ja palikkaa ruvetaan autoihin vaihtamaan ilmeisesti laajemminkin pikku hiljaa.
Octavia combi 2021 1,4 phev
Kamiq 2022 1,0 tsi dsg (vaimon auto)
ex. Fabia Liftback 2019 1.0 (vaimon auto)
ex. Honda Civic 1,4 GL aut. 1988
ex. Ford Mondeo 2,5 duratech 1997
ex. Honda Civic 1,8 2007
ex. Octavia combi 2010 1,8 tsi
ex. Octavia sedan 2011 1,4 tsi (vaimon auto)
ex. Octavia combi 2014 1,4 tsi
ex. Octavia combi 2018 1,5 tsi

heller

Tänään väittelin erään myyjän kanssa iV mallin lämmityksestä.

Eli kysymys, voiko auton lämmittää sähköllä (tai webastolla) ns. parilla klikkauksella puhelimen ohjelman kautta? Toinen myyjä väitti että pitäisi aina lämmittä ajastuksen kautta.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Pushead

^myyjä tietää ettei puhelinyhteys yleensä toimi :D
2022 Octavia iV Style Liftback
2003 Polo 1.2 Comfortline

heller

Lainaus käyttäjältä: Pushead - 27.01.22 - klo:19:03
^myyjä tietää ettei puhelinyhteys yleensä toimi :D
Ei, vaan kuulemma joku asiakas oli tämän hänelle todennut. Itse epäilen ettei asiakas tiennyt itsekään. Tällä myyjällä ei ollut pheviä.

Jatkomietteenä pohdn myös että onko sähkölämmitys riittävä talvisin? Tässä mahdollisesti menossa toinenkin PHEV tilaukseen, mutta ostaja haluaisi säästää ja jättää webaston pois "koska sähköllä voi lämmittää".

Onko se tehokas, ja miten se eroaa onko auto latauksessa (3.6kW) vai ei.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy