Audi S3 S-tronic MY14 à la MoFFe

Aloittaja MoFFe, 24.01.14 - klo:11:00

« edellinen - seuraava »

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: pizza_delivery - 10.04.14 - klo:00:30
Nyt alkoi kaduttaa, että miksei sitä A3 ostanut, kun oli mietinässä golf 7n kanssa. ;D  Ei voi muuta sanoa, että onnittelut yhdestä hienoimmasta palstan audiesta (oma ex A7 tietysti ykkösenä  ;)).  Ja hyvä kesävanne valinta!
Jo kiitoksia vaan paljon! Tottakai onhan niitä heinompia autoja ja audejakin. Mutta pienemässä kokoluokassa tykkään kyllä tästä eniten. Jo vanteet oli hieman varma valinta. Mietin vaan että oliko liian varma, ehkä jotkut hieman enemmän silmään pistävät olisi ollut "paremmat". Mutta olen kyllä tyytyväinen näistä.

pizza_delivery

Joo tuo S3 sportback on hienoin pinistä.  Sedan on ok, mutta korkea?  Jos voittaisi lotossa niin tuo RS7 istuisi pihassa  ;D

MoFFe

Jaahas, miksi en ole aikasemmin katsonut tarkemmin.


Aikasemmin luulin että tuo on vaan jotain likaa mikä ei oikeen irtoa. Mutta nyt kun tarkemmin olen katsonut niin ei se mikään lika ole, vaan näyttää kun jollain työkalulla tai puukolla tuon alumiinin"värin" on leikannut. Tiedän että tuo on ollut tuossa kauan ja en ole missän automaatti pesussa käynnyt vaan käsipesua vaan.

Pitää pyytää myyjää jos voisivat vaihtaa tuon ehjään. Aika piilossa tuo on mutta silti se minua häiritsee...  :)

Ranssi

Mahtoiko olla tästä yksilöstä kyse, kun naapurin kilvissä ollut vastaava S3 kurvasi tänään puolen päivän maissa Mankin St1:n jälkeen kehä III:lle länttä kohti? Rek.kilven loppuosa taisi olla xxx-964. Komea auto joka tapauksessa.

MoFFe

Näin tais olla  ;D nyt ei enää ollaan Suomessa, ikävä kyllä. Takaisin töihin taas...    :-\

MoFFe

Sain tänään tälläiset kuoret...eli audin orkkis punaiset avain kuoret ja sitten ebaystä tilattu s3 logo.
En tiedä oikeen, sopiiko vai eikö. En ole vielä päättänyt. Mutta ovat ainakin erillaiset  :)



MoFFe

Sai auto sitten käsittelyn eilen illalla  8)
1. Huuhtelu
2. Rasvanpoistoainetta/liuotinainetta
3. Huutelu
4. Pesu, käyttäen Polish Angel Glissante

http://www.polishangel.us/collections/wash/products/polish-angel-glissante-shampoo

5. Huuhtelu
6. Kuivaus
7. Ensimmäinen käsittely, GLASSCOATâ,,¢ | INVINCIBLE | PRIMER

http://www.polishangel.us/collections/glasscoat-cosmic-9h-system/products/polishangel-glasscoat-invincible-9h-primer

8. Jäänöksien pois pyyhkiminen
9. Toinen ja viimeinen käsittely, GLASSCOATâ,,¢ | COSMIC 9H

http://www.polishangel.us/collections/glasscoat-cosmic-9h-system/products/glasscoat-cosmic-9h-coating

10. Odottaa 30min. ja sitten pyyhki pois jäänökset aineesta
Volá = Auto on kun uusi, pinta todella liukas ja kaikki liat ja jopa pienet naarmut ovat poissa.
Nytten vaan ei saa sataa 24 tuntiin. :) Mutta ei pitäisi olla hätää.

Tässä jokunen kuva, mutta ei oikein niistä näe. Otettu kännykällä. :/




konga

Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

MoFFe


konga

On tää sun nykyinen audi vielä hienompi..!  :)
Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: konga - 15.06.14 - klo:15:05
On tää sun nykyinen audi vielä hienompi..!  :)

Nojuu :) En mä muuten tuota Audia olisi ostanut  ;D

MoFFe

Uutta karttaa pukkaa  :)




Hitsi kun ärsyttää tuo Ruotsinkieli valikoissa... En haluaisi.
Saa englanniksi mutta silloin ei voi käyttää tuota puheominaisuutta, esim. kun käyttää karttaa jne.
Haluaisin valikot Englanniski ja sitten puheohjaus Ruotsiksi tai Suomeksi.  :-\

MoFFe

Nonni nyt on sitten "takapuskuri" korjattu... Ja samalla täyttivät litran öljyä koneeseen.
Eli se on syönyt sen litran about 12tkm ajon jälkeen. Ei mitään hirveetä kulutusta, toki enemmän mitä mun dieselit on viennyt.
Enkä joutunut maksamaan mistään mitään. Ihan hyvää palvelua...

Ennen:

Jälkeen:

MoFFe

Sainpas vihdoin ja viimein moottorilämppärin(vesikiertopumppu)...
Defa, maksoi 12tkr (about 1300eur). Se oli mielestä aika sika hintaista.
Noh, huomasin tässä kuukausi sitten että Calixilla on nytten sopiva setti S3een.

Hinta tipahti 6000 kr, puolet Döfän hinnasta. En sitten tiedä onko huonompi vai parempi. Ainakin jos pumppu hajoaa niin voi samalla hinnalla ostaa aika monta.
Katselin netistä niin Defan pumppu maksaa lähes 400 euroa ja Calixin about 75 euroa :)

Ja myös Calixin johto itsestään on huomattavasti parempi talvella, ei jähmehdy. Siitä vihreästä(defan) piuhasta tulee pakkasessa kivikova.

Jotkut valittaa että jos tuollaisen auton ostaa niin pitäisi olla varaa maksaa. Totta mutta, en vaan pystyn päästä yli siitä että sähkö lämppäri autoon maksaisi yli 1000 eur. Kun aikasemmin esim. Rä Golfii tai mihin tahansa mun vanhempaan autoon olen aina maksanut maksimissa sen 500 euroa. Tuntu vaan väärältä maksaa noin paljon :o

Nyt on ainakin parempi fiilis...toistaiseksi  ;)

Ja tulipa laitettua talvirenkaat alle, vaikka ei täällä mitään pakkasia vielä ole. Eivätkä lupaa viikkoon(ainakaan). Mutta sitä ei koskaan tiedä, eikä ole kivaa vaihtaa renkaita lumisateessa :D

Ohikulkija

LainaaKatselin netistä niin Defan pumppu maksaa lähes 400 euroa ja Calixin about 75 euroa :)

Joo, on siinä Defan pumpulla hintaa. Mistähän aineesta se on tehty. En usko, että Calixin pumppu laukea mutta ilmoittele jos näin käy, niin saadaan vertailua merkkien välille.
Itse sain Defan edullisesti kun myyjä ruksasi tietämättään jonkun tavallisen lämmittimen joka ei sitten käynytkään autoon.

Daatta

Hieno Ã,,ssä. Katselin jo, mitkä sisustan pisteosista sopisivat Cupraan. ;) Noita LED-paneeleja pitää löytää Ebaysta, nyt laitoin W5W ledit hehkulankojen tilalle mutta ei oikein valaise tarpeeksi.

Cupraan tuli Defan vehkeet, 800â,¬ maksoi koko roska. Lämpenee kyllä hyvin, vaikkei täällä kunnon pakkasia vielä ole ollutkaan. Ex. Leoniin maksoi letkulämppäri+sisäpistoke 600â,¬, eli ei tuo siihen nähden ole kallis. Pehmeän kumikaapelin säilytin edellisestä autosta, kuin myös Talmun valmistaman varoituskolmion. Uusia ei enää saa....
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 18.11.14 - klo:09:18
Joo, on siinä Defan pumpulla hintaa. Mistähän aineesta se on tehty. En usko, että Calixin pumppu laukea mutta ilmoittele jos näin käy, niin saadaan vertailua merkkien välille.
Itse sain Defan edullisesti kun myyjä ruksasi tietämättään jonkun tavallisen lämmittimen joka ei sitten käynytkään autoon.

Jaahas..varmasti kultaa :D Sinulla kävi flaxi sitte ;)
Jo, ilmoittelen. Mutta tuskinpa laukee. Varmaan ihan ruotsalaista laatua :D hehe
Toivottavasti ei yhtää laimee kun ruotsalainen sauna... lämmitysteho siis.  :P


Lainaus käyttäjältä: Daatta - 18.11.14 - klo:09:59
Hieno Ã,,ssä. Katselin jo, mitkä sisustan pisteosista sopisivat Cupraan. ;) Noita LED-paneeleja pitää löytää Ebaysta, nyt laitoin W5W ledit hehkulankojen tilalle mutta ei oikein valaise tarpeeksi.

Cupraan tuli Defan vehkeet, 800â,¬ maksoi koko roska. Lämpenee kyllä hyvin, vaikkei täällä kunnon pakkasia vielä ole ollutkaan. Ex. Leoniin maksoi letkulämppäri+sisäpistoke 600â,¬, eli ei tuo siihen nähden ole kallis. Pehmeän kumikaapelin säilytin edellisestä autosta, kuin myös Talmun valmistaman varoituskolmion. Uusia ei enää saa....

Thänx! Ihme homma että on eroa Cupran ja Sän välissä. Olen myös kysynyt muilta liikeiltä kun Audilta ja ovat olleet hieman edullisemman mutta silti siinä tonnin paikkeella. Näytää olevan hankalaa tuo asennus plus kalliit defa osat. En sitten tiedä :)
Hyvä että sulla on se vanha kaapeli. Kannattaa pitää se tallessa :)

Noista LEDistä, mitäs meinasit oikeen. Ne jotka tulee oviin, varoitus valot ja lätäkkö vai? Niitä kyllä löytyy Ebaystä jonkun verran. Itse tilasin täältä http://www.emtuning.co.uk/Default.aspx
Pistin vaan mailin että mikä auto ja mitä valoja haluan. Ihan hyvät olivat... iso ero ainakiin vanhoihin.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 18.11.14 - klo:10:13
Noista LEDistä, mitäs meinasit oikeen. Ne jotka tulee oviin, varoitus valot ja lätäkkö vai? Niitä kyllä löytyy Ebaystä jonkun verran. Itse tilasin täältä http://www.emtuning.co.uk/Default.aspx
Pistin vaan mailin että mikä auto ja mitä valoja haluan. Ihan hyvät olivat... iso ero ainakiin vanhoihin.

Hanskalokeron ja tavaratilan valot alkuun, eli näitä:



Ovat tuon t8ups kautta sen verran arvokkaita, että pitää etsiä halvempi toimittaja. Ei ne kalliit autot vaan halvat ledit. ;)

Cuprassa ei ole muita ovivaloja kuin ledinauhat verhoilussa, pitäisi melkein retrofitata nuo lätäkkövalot. Jalkatilan ledit pitäisi vaihtaa punaiseksi, siellä on pintaliitosmoduulit joita ei vielä saanut kovin halvalla eBaysta.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

heifetz

Onko MoFFe antaa kommenttia LED-ajovalojen paremmuudesta vs Xenon?
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 19.11.14 - klo:07:24
Onko MoFFe antaa kommenttia LED-ajovalojen paremmuudesta vs Xenon?

Hmm...en osaa oikeen sanoa. About the same, ei ainakaan ole mikään ongelma pimeässä.
Ihan riittävän hyvät  :)
Sen mikä huomaa on että LED-ajovalot ovat lähemmäs päivävaloa eli mukavammat silmille.

heifetz

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 19.11.14 - klo:08:50
Hmm...en osaa oikeen sanoa. About the same, ei ainakaan ole mikään ongelma pimeässä.
Ihan riittävän hyvät  :)
Sen mikä huomaa on että LED-ajovalot ovat lähemmäs päivävaloa eli mukavammat silmille.

Kiitos tiedosta. Youtubessa on muutama video ja niissä ei kyllä huomaa valotehoissa juuri eroa. Kaiketi pitää vaan itse mennä kokeilemaan kannattaako niistä maksaa extraa (A3 siis vaihtoehtona seuraavaksi autoksi).
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 19.11.14 - klo:09:36
Kiitos tiedosta. Youtubessa on muutama video ja niissä ei kyllä huomaa valotehoissa juuri eroa. Kaiketi pitää vaan itse mennä kokeilemaan kannattaako niistä maksaa extraa (A3 siis vaihtoehtona seuraavaksi autoksi).

Niin...sinäpä se. Mutta itse olen sitä mieltä että se on sen arvoista. :) Pitäisi kestää "ikuisesti". Ja ulkonäöltä parempi ja siinä vilkut samassa kun ledi päivävalot.




heifetz

Makealta ne kyllä näyttää  8)
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 19.11.14 - klo:09:46
Niin...sinäpä se. Mutta itse olen sitä mieltä että se on sen arvoista. :) Pitäisi kestää "ikuisesti". Ja ulkonäöltä parempi ja siinä vilkut samassa kun ledi päivävalot.
Onkohan nuo Ledit helposti vaihdettavissa xenonien tilalle? Ei niitä huvikseen kannata vaihtaa, mutta jos esim umpio vaurion tapauksessa haluaisi vaihtaa.

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 20.11.14 - klo:12:44
Onkohan nuo Ledit helposti vaihdettavissa xenonien tilalle? Ei niitä huvikseen kannata vaihtaa, mutta jos esim umpio vaurion tapauksessa haluaisi vaihtaa.

Ei mitään hajua, koodausta ainakin. En sitten tiedä jos tarvitaan jotain muutakin.
En ole varma jos xenoneissa on samaa nappia, vai onko sitten sumuvalonappi sama mitä omassa on. Sitä kutsutaan kait "bad weather" napiksi :D tai jotain sellaista. En muista  ;D



Ja uskon että noi LEDit maksaa jonkun verran.

wmpt

Tässä ainakin osa tarvittavista osista. Käsittääkseni tarvitsee vielä tuon valokytkimen ja ehkäpä myös auton korkeusanturin taka-akselille. Ei nyt NIIN kallis mitä ehkä saattaisi kuvitella, mutta eipä varmaankaan maksa kyllä vaivaa vaihtaa, ellei tosiaan toinen umpio vaikka hajoa kolarissa tj.

Ohikulkija

Valokytkin näyttäisi olevan muuten samanlainen mutta etusumarin napissa ei ole tuota sadepilvenkuvaa.
Joo, ajatusleikkiä tässä vaan leikitään ja mahdollisia ehostuskohteita etsitään. :)


kai75

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 20.11.14 - klo:13:13
Ei mitään hajua, koodausta ainakin. En sitten tiedä jos tarvitaan jotain muutakin.
En ole varma jos xenoneissa on samaa nappia, vai onko sitten sumuvalonappi sama mitä omassa on. Sitä kutsutaan kait "bad weather" napiksi :D tai jotain sellaista. En muista  ;D



Ja uskon että noi LEDit maksaa jonkun verran.

Xenonvaloilla varustetussa A6:ssa on tuollainen samanlainen tuo kytkin eli nuo sadepilvi+pisarat. Taitaa tosiaan olla jotkut huonon kelin valot mutta empä ole ikinä niitä käyttänyt, kokeillu vaan. Ei ole ollut pimeää ja huonoa keliä yhtäaikaa...
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

Peke

Kuka hullu maksaa 800â,¬ tai yli lämppäristä kun edes Webasto ei maksa paljoa enempää ja on sata kertaa parempi? :o
Miten tuo pinnoite on toiminu MoFFe?
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: Peke - 27.11.14 - klo:15:21
Kuka hullu maksaa 800â,¬ tai yli lämppäristä kun edes Webasto ei maksa paljoa enempää ja on sata kertaa parempi? :o
Miten tuo pinnoite on toiminu MoFFe?

No niinpä :) Toisaalta Webasto maksaa jälkiasenettuna ainakin 2000 eur. (Jos audi asentaa niin 3000eur, ainakin)

Pinnoite on kyllä toiminut hyvin, lika kyllä irtoaa huomattavasti helpommin ja pinta pysyy sileänä. Joten ihan kannattava "hankinta". Mutta itse olen pistänyt kaksi kertaa vuodessa tuota pinnoitetta. Voisi varmasti pistää 3 kertaa tai jotain sellaista. Vaikka "papereissa" luukee että kestää sen 18kk. Se on melko helppoa hommaa ja "halpaa" niin olen sen takia ihan varmuuden vuoksi pistänyt parisen kertaa.  8)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy