Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro S tronic S line Land of quattro Edition (B8 FL)

Aloittaja JLa, 14.12.13 - klo:22:34

« edellinen - seuraava »

Tykkäätkö? ;-)

Tykkään! :-)
34 (72.3%)
En tykkää. :-(
6 (12.8%)
En osaa sanoa. :-|
7 (14.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 47

V-O

Onnittelut JLa tulevalle autolle!

Vaikuttaa speksien mukaan erittäin maukkaalle  :)

JLa

Lainaus käyttäjältä: V-O - 22.12.13 - klo:21:41
Onnittelut JLa tulevalle autolle!

Vaikuttaa speksien mukaan erittäin maukkaalle  :)

Kiitos kommentista, V-O!  :)

Omasta mielestänikin sain kasaan aika maukkaan ja omaan makuuni sopivan paketin sopivalla välirahalla ja toimitusehdoilla. Land of quattro -kampanja oli itselleni se firestarter, joka ratkaisi pelin Audin eduksi.

kai75

Lainaus käyttäjältä: JLa - 22.12.13 - klo:21:11
Täällä etelärannikolla ei ole vielä lunta ja tuskin tänä talvena paljon lunta sataakaan. Tarkoituksena on pitää autoa pitkään, joten toivottavasti luminen talvi tulee kohdalle jossain vaiheessa, jotta pääsee quattro tositoimiin sille sopivissa olosuhteissa.  ;)

Kyllä quattrosta on iloa vaikkei olisi luntakaan, mm. märällä asfaltilla ei mutkissa/rampeissa yms. paikoissa tarvitse turhaan suditella vaan meno jatkuu... ;) Oman 8,5 vuoden quattrokokemuksen jälkeen ei tarvitse vajaavetoisia malleja harkita ja epäilen ettet sinullakaan enää ole paluuta vajaavetoisiin kun quattron saat kokea  ;D
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: kai75 - 23.12.13 - klo:00:37
Kyllä quattrosta on iloa vaikkei olisi luntakaan, mm. märällä asfaltilla ei mutkissa/rampeissa yms. paikoissa tarvitse turhaan suditella vaan meno jatkuu... ;)

On se Q vaan niin herrasmiehen varsute että, autosta tulee sen myötä niin ( ellei jopa vähän liiankin ?) eleetön etenijä ilman turhia karkailuja.

Itsekin luulen että siitä downgreidaus ei tule ikuna olemaan mahdollista.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

nikob

Hieno auto tulossa, hyvä että tuolla puhdikkaamalla koneella ja quattrosta iso peukku  ;).
Väri ei kovin näyttävä ole, olisit vaikka jatkanut samaa punaista linjaa kuin Gti:ssä.
Ruostesuojaus käsittely kannattaa kyllä tehdä niin pysyy auto hyvässä kunnossa, varsinkin jos tykkää hieman pidempään pidellä autoa.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

konga

Upea auto tilattu! Onnittelut.. täytyy kompata nikobbia, punasena ja musta optiikka niin ei olis yhtään huono vaihtoehto.On se hieno tosin tuollakin värillä..!  :)
Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

LateJ

#36
Hieno Audi! Jos oman tilauksessa olevan olisi voinut speksata ilman liisarin (ja budjetin.. :) ) rajoituksia niin lopputulos olisi saattanut olla hyvin samanlainen.

AP

Hieno auto ja hienot varusteet. Mun mielipiteellä ei sun tilauksessa oo mitää merkitystä, mutta itse olisin muokannut tuota vielä vaikka näin..  ;)

Pois:
-Rattivaihteet
-Varashälytin

Tilalle:
-Musta sisäkatto
-Jos oot musiikkimiehiä niin ehdottomasti B&O
-Jos musa ei kiinnosta niin sähköinen takaluukku tai kolmialueilmastointi..
A4 2.0TdiQ avant 2018

JLa

Lainaus käyttäjältä: kai75 - 23.12.13 - klo:00:37
Kyllä quattrosta on iloa vaikkei olisi luntakaan, mm. märällä asfaltilla ei mutkissa/rampeissa yms. paikoissa tarvitse turhaan suditella vaan meno jatkuu... ;) Oman 8,5 vuoden quattrokokemuksen jälkeen ei tarvitse vajaavetoisia malleja harkita ja epäilen ettet sinullakaan enää ole paluuta vajaavetoisiin kun quattron saat kokea  ;D

Varmasti asia näin onkin. Itselläni ei ole nelivetoisista kokemusta kuin vaan muutamien koeajojen osalta. Saapa nähdä, millaisia Torsen-quattro-kokemuksia tulevat vuodet tuovat tullessaan...  ;)

JLa

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 23.12.13 - klo:06:56
On se Q vaan niin herrasmiehen varsute että, autosta tulee sen myötä niin ( ellei jopa vähän liiankin ?) eleetön etenijä ilman turhia karkailuja.

Itsekin luulen että siitä downgreidaus ei tule ikuna olemaan mahdollista.

Näinhän se on, että siitä mihin tottuu ja minkä hyväksi havaitsee, on hyvin vaikea ellei jopa mahdoton luopua tai vaihtaa "alaspäin".  ;)

JLa

Lainaus käyttäjältä: nikob - 23.12.13 - klo:17:51
Hieno auto tulossa, hyvä että tuolla puhdikkaamalla koneella ja quattrosta iso peukku  ;).
Väri ei kovin näyttävä ole, olisit vaikka jatkanut samaa punaista linjaa kuin Gti:ssä.
Ruostesuojaus käsittely kannattaa kyllä tehdä niin pysyy auto hyvässä kunnossa, varsinkin jos tykkää hieman pidempään pidellä autoa.

Omasta mielestäni vaalea väri sopii parhaiten A4 B8:iin. Toinen värivaihtoehto olisi ollut Scuba-sininen metalliväri, mutta metallivärin lisähinta oli itselleni liian korkea. Siispä oli tyytyminen Ibis valkoiseen, josta tykkään kyllä kovasti. En halunnut kahta samanväristä autoa peräkkäin.

Ruostesuojakäsittelyn tulen teettämään autoon hyvin todennäköisesti.

JLa

Lainaus käyttäjältä: konga - 23.12.13 - klo:19:14
Upea auto tilattu! Onnittelut.. täytyy kompata nikobbia, punasena ja musta optiikka niin ei olis yhtään huono vaihtoehto.On se hieno tosin tuollakin värillä..!  :)

Kiitos, konga!  :)

Mustaa optiikkaa en enää halunnut, koska oma nykyinen GTI edustaa sitä linjaa aika vahvasti. Kaikissa aiemmissa autoissani on ollut musta keulan ilme. Nyt halusin hieman kromin kiiltoa keulaan ihan vaihteen vuoksi.

JLa

Lainaus käyttäjältä: AP - 23.12.13 - klo:19:35
Hieno auto ja hienot varusteet. Mun mielipiteellä ei sun tilauksessa oo mitää merkitystä, mutta itse olisin muokannut tuota vielä vaikka näin..  ;)

Pois:
-Rattivaihteet
-Varashälytin

Tilalle:
-Musta sisäkatto
-Jos oot musiikkimiehiä niin ehdottomasti B&O
-Jos musa ei kiinnosta niin sähköinen takaluukku tai kolmialueilmastointi..

Kiitos kommenteista, AP!  :)

Valitsin vaihdepainikkeet rattiin lähinnä huvin vuoksi, kun olen tottunut vaihtamaan manuaalisesti. Nyt näillä painikkeilla pääsee välillä vähän fiilistelemään manuaalivaihtamista.
Varashälytin antaa itselleni mielenrauhaa, kun auton joutuu jättämään vieraaseen paikkaan esim. yöksi.

Olen musiikkimiehiä, mutta B&O on itselleni liian kallis. Audi Sound System soi omaan makuuni riittävän hyvin hintaansa nähden. Panostetaan hifiin sitten enemmän kotona.  ;D

Sähköistä takaluukkua en näe tarpeelliseksi. Muutamassa koeajoautossa on sellainen ollut, eikä siitä suurta hyötyä nähnyt käytännössä.

Nykäne

Lainaus käyttäjältä: JLa - 26.12.13 - klo:13:54
Sähköistä takaluukkua en näe tarpeelliseksi. Muutamassa koeajoautossa on sellainen ollut, eikä siitä suurta hyötyä nähnyt käytännössä.

Liekö A4 Avantissa samaa vikaa kuin volkkarin farkuissa, että pakkaskeleillä ei jaksa manuaalinen takaluukku pumppujen voimilla nousta kunnolla ylös. Tuolloinhan sähköluukku olisi käytännössä elementissään...
Glf V TSI 90kW -09

Latexi

Lainaus käyttäjältä: JLa - 15.12.13 - klo:00:02
Autolle on luvattu toimitusaikaa 4 kk eli menee huhtikuun alkuun 2014 ja siihen päälle lämmitinasennukset ja kestovahaus ym. työt. Itse pystyn vastaanottamaan auton aikaisintaan vasta huhtikuun lopulla henkilökohtaisista talouskuvioista johtuen, joten luovutus sovittiin myyjän kanssa huhtikuun loppuun / toukokuun alkuun.
Viime vuonna (-12) tilasin audin 22.5. ja puhetta oli n. 3 kk toimitusajasta. Sain kulkineen 20.7.
Latexi

JLa

Lainaus käyttäjältä: Nykäne - 26.12.13 - klo:15:48
Liekö A4 Avantissa samaa vikaa kuin volkkarin farkuissa, että pakkaskeleillä ei jaksa manuaalinen takaluukku pumppujen voimilla nousta kunnolla ylös. Tuolloinhan sähköluukku olisi käytännössä elementissään...

Omassa GTI:ssä on myös vähän samaa "vikaa" näin "vanhoilla päivillä" (7 v.). Joutuu auttamaan käsin luukun ylös pakkasella, mutta en koe sitäkään viaksi tai suureksi harmiksi. Kyllä sen ominaisuuden kanssa pystyy elämään.

Itse epäilen hieman sähköisen takaluukun toiminnallista kestävyyttä Suomen vaihtelevissa olosuhteissa. Voi toki olla, että olen turhaan skeptinen asian suhteen.

JLa

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 26.12.13 - klo:16:58
Viime vuonna (-12) tilasin audin 22.5. ja puhetta oli n. 3 kk toimitusajasta. Sain kulkineen 20.7.

Kohtalaisen nopea toimitus: kolmanneksen etuajassa!  :)

Jukikyy

Lainaus käyttäjältä: JLa - 28.12.13 - klo:20:25
Itse epäilen hieman sähköisen takaluukun toiminnallista kestävyyttä Suomen vaihtelevissa olosuhteissa. Voi toki olla, että olen turhaan skeptinen asian suhteen.

Suotta epäilet. Kohta neljä vuotta toiminut täysin moitteetta profiilin Audissa. Ei yhtään bugia ole ollut tai kertaakaan jäänyt aukeamatta normaalisti.

Ktk

Kyllä noi sähköluukut ovat toimineet mun mielestä ihan hyvin talvellakin. En näkisi siinä mitään pelättävää.

JLa

Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 28.12.13 - klo:23:28
Suotta epäilet. Kohta neljä vuotta toiminut täysin moitteetta profiilin Audissa. Ei yhtään bugia ole ollut tai kertaakaan jäänyt aukeamatta normaalisti.

Tekniikka on siten selvästi saatu toimimaan luotettavasti meikäläisissäkin olosuhteissa. Hyvä niin!  :)

JLa

Nyt olisi vannepohdiskelun paikka ensimmäiseksi talvikaudeksi.
Olisiko tulevaan autooni sopivin valinta BBS SR vai Brock B21 SMVP Gun Metal Polish vai AEZ Genua Dark? Mitä ehdotatte?  :-\

Seba

Noista kolmesta vaihtoehdosta ehdottomasti BBS:t, sopivasti OEM-henkeä. AEZ:t ja Brockit näyttävät samoille kuin lähes kaikkien perusautoilijoiden vanteista, eli jotain kivan näköistä mikä ei kuitenkaan sovi autoon ollenkaan tyyliltään.

cipher

Tuohon autoon nuo BBS:ät, ottaisen ne vaikka valmistajia ei olisi tiennyt. Nuo toiset vaihtoehdot sopii civicceihin ja ocuihin sun muihin halpiksiin.

Ton-1

Jos vielä maskisi reunakin mustuisi jossain vaiheessa niin bbs:ät ja jonain tummana sävynä, jos jää noin (miten luulen) niin tuo AEZ tukisi värimaailmaa omalla tavallaan.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Uppe

Ehdottomasti nuo BBS:n vanteet,itsekin harkinnut niihin vaihtoa. Otahan kerralla sitten vähintään 18" ettei ala ahdistamaan niinkuin minua nuo alla olevat 17" puolen talven jälkeen  ;)

Pertsa

Jos ei 18" isompia ole haussa, niin noista ehdottomasti nuo BBS:t, nuo muut on kyllä niin tavisvanteisen näköisiä.

Nuo BBS SR:t on minusta jotenkin ihmeen halvat BBS:iksi. Ebay:sta noita katselin mahdollisiksi vanteiksi 17" A3 8P:hen. Tosin epäröin vielä miten tuollaiset harmaat sopii mustaan autoon. Punaiseen ne kyllä käy. Ottaisin omaankin valkoiseen B8 Avanttiin nuo mutta noita ei ole 19-tuumaisena. Itsellä tällä hetkellä on 18-tuumaiset ja kyllä ne B8:iin näyttää auttamattomasti liian pieniltä.

Uppe

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 14.01.14 - klo:22:24
Jos ei 18" isompia ole haussa, niin noista ehdottomasti nuo BBS:t, nuo muut on kyllä niin tavisvanteisen näköisiä.

Nuo BBS SR:t on minusta jotenkin ihmeen halvat BBS:iksi.

Samaa ihmettelin itsekin. Olisikohan noiden tiettyjen mallien valmistus siirtynyt johonkin edullisempaan tehtaaseen?

JLa

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 17.01.14 - klo:17:08
Samaa ihmettelin itsekin. Olisikohan noiden tiettyjen mallien valmistus siirtynyt johonkin edullisempaan tehtaaseen?

BBS SR -vanteet valmistetaan Saksassa BBS:n Shiltachin tehtaassa, jossa vanteita on valmistettu jo yli 40 vuoden ajan. Eli ilmeisesti kustannushyöty on saatu jostain muualta kuin valmistusmaasta tai -paikasta.

JLa

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 14.01.14 - klo:21:50
Ehdottomasti nuo BBS:n vanteet,itsekin harkinnut niihin vaihtoa. Otahan kerralla sitten vähintään 18" ettei ala ahdistamaan niinkuin minua nuo alla olevat 17" puolen talven jälkeen  ;)

Kiitos kaikille vastauksista ja kommenteista! Niistä oli todella suurta apua tässä valintatilanteessa.  :)

Tein päätöksen tulevan Audin talvivanteista: tilasin BBS SR -vanteet Euromasterilta koossa 8 * 18'' ET 35. Vanteiden väri on Satin Grey eli mattagrafiitti.

Vanteiden päälle kietaistaan Nokian Hakkapeliitta 8 -nastarenkaat koossa 245/40 R18.

Erzi

Sopiiko kysyä miksi et ottanut ambiente-pakettia? Itselleni tuossa samaisesta land of quatro -tarjouksesta kun konffasin avantia niin ei paljon ambiente-paketin lisäksi muuta tarvitse kuin ehkä isommat vanteet ja mustan sisäkaton. Pitää ensi viikolla yrittää ehtiä koeajolle niin tietää miltä meno maistuu tuollaisella voimalinjalla kuin mikä sinullekin on tulossa.
Onko muuten toimitusaika miten pitkä? Aloitusviestissä lukee, että toukokuussa olisi luovutus, mutta onko tuo sinun haluamasi aika vai aikaisin milloin auton voi saada?
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy